psihološki testi so pokazali podpovprečne splošne intelektualne kapacitete
ali mi lahko to malo “prevedete”
otrok je dobil strokovno mnenje od komisije za usmerjanje otrok s posebnimi potrebami
navedeno
psihološki testi so pokazali podpovprečne splošne intelektualne kapacitete.Njegova močna področja predstavljajo pojmovno mišljenje,prepoznavanje celote na podlagi posameznih elementov(sinteza in priklic predstave celote)ter miselna analiza abstraktnega gradiva-liki)
Primanjkljaji se pojavljajo na področju sekvencialnih sposobnosti(prepoznavanje zaporedja vizualnih informacij)priklica besed iz dolgoročnega spomina(skromen besednjak in splošna poučenost).Dodatno oviro v storilnostnih situacijah predstavlja slabša pozornost,slabše delavno pomnjenje)ohranjanje informacij v spominu med reševanjem naloge)in upočasnjen tempo predelovanja nekaterih informacij.
Omenjene težave spremljajo specifične motnje branja in pisanja ter ovirajo izkazovanje znanja predvsem pri pisnem preverjanju in ocenjevanju.V situacijah preverjanja in ocenjevanja znanja pridejo omenjene težave še bolj do izraza ,zato je prikaz dejanskega znanja otežkočen.
Zaradi predhodnega ne prepoznavanja težav se težave kažejo tudi na čustvenem področju in v slabši samopodobi.
zanimajo me predvsem njegova močna področja in primanjklaji
po domače prosim
Spoštovani,
To, kar ste prepisali iz mnenja je psihološka ocena, kako potekajo nekateri (pregledani, merjeni) miselni procesi pri vašem otroku. Preprosto si lahko predstavljamo to takole:
vidimo npr. neko osebo, jo zaznamo (kratkoročni, delovni spomin), nato jo primerjamo, povežemo s podobno (repertoar oseb) izkušnjo, ki jo imamo nekje v dolgoročnem spominu, vidimo podobnosti ali razlike in nato izpeljemo nek sklep, misel, spoznanje (aha, to je sosedova sestra). Nato reagiramo: če nam je blizu jo pozdravimo, spregovorimo kakšno besedo, ali gremo mimo nje, preprosto z védenjem, koga smo srečali. Mogoče celo ugotovimo, da je podobna sosedovi sestri, vendar ni to ni.
V testni situaciji je dobil vaš otrok točno določene naloge s pomočjo katerih je psiholog opazoval, kako potekajo določeni miselni procesi pri vašem otroku in na osnovi njegovega »delovanja« ugotavljal, kje so težave. V drugem delu jih je komisija tudi nakazala. Otrok ima težave na področju branja in pisanja (zamislite si, da je tista oseba zgoraj neka črka, kombinacija črk, pojem, zaporedje pojmov …), pa boste takoj razumeli, kaj so želeli povedati. Težava pa ni le pri, preprosto rečeno, prepoznavanju in predelavi informacij (to je ali to ni sosedova sestra), pač pa tudi pri odzivu na »srečano osebo« – kako jo pozdraviti, ali kaj reči (oz. kako zapisati , povedati neko misel, znanje lepo v zaporedju, smiselno).
Specifično pri vašem otroku je tudi to, da si lahko v mislih predstavlja in se poigrava z mnogimi idejami, zamislimi, lahko sestavlja, razstavlja oblike, ideje, pojme, težje pa potem to predstavi v pisani ali drugi obliki – tu se pojavlja specifična motnja. To je tako, kot da bi v mislih rešil problem, potem pa ne bi znal razložiti, kako je prišel do rešitve.
Ker otrok »čuti«, da bi lahko, da ve, zna, pa tega ne more izraziti tako, da bi to prepoznali tudi drugi, nastopijo čustvene težave, stiske (npr. nižja ocena od pričakovane, nezadovoljstvo s samim seboj). Te počasi in zagotovo še znižujejo otrokovo pripravljenost za delo, storilnost. Otrok včasih pove – saj to vse znam, samo ne morem povedati, napisati, predstaviti na plakatu …
Sicer pa bi bilo prav, da se s svojimi vprašanji napotite na komisijo, če želite več podrobnosti, tisti ki so podali oceno vam bodo lahko stvari pojasnili zelo natančno, kajti vašega otroka so imeli možnost spoznati, ga opazovati pri delu (reševanje nalog, problemov), se z njim pogovarjati, poznajo njegovo zgodovino (kako je deloval doslej, kje ste vi, so učitelji opažali težave, kako se je doslej spopadal z njimi …).
S pozdravi. Francka