Najdi forum

Počasen in neroden otrok

Mogoče se je na to temo že pisalo, ampak vseeno bi definirala značilnosti fanta prijateljice. Star je 8 let in v šoli so se začele pojavljati težave. Fantek je bil vedno zelo zelo neroden, s kolesom se še danes ne vozi, niti nima želje, da bi se učil plavati, rolati,… Tudi teče težko, včasih se kar skotali, ko se mu nogice čudno zapletejo.
Težave v šoli so se začele pri pisanju – zelo težko piše, predvsem pa je zelo zelo počasen. Tudi izraža se težko, zelo počasi govori in pri vsakem stavku razmišlja, medtem ko drug čaka, ali bo že kaj povedal ali ne,..
Sicer je pa zelo zelo brihten in prav zaradi tega je vse skupaj zelo čudno in gre staršem težko v glavo. V matematiki je odličen, prebira leksikone, se uči glavna mesta držav na pamet, res lahko rečem, da je nadpovprečno inteligenten.

Ko je bil majhen je normalno shodil, dolgo ni govoril ali pa je imel svojo govorico, hodil je k logopedu, poslali so ga k zdravniku za sluh, nič posebnega, ampak govori še vedno bolj slabo in zelo zelo počasi.
Velike težave je imela njegova mama z njegovo zaprtostjo in še danes mora za to jemati zdravila za odvajanje blata. Naj bi imel zelo leno črevo, tudi prehranjuje se bolj slabo, vse bolj ali manj v kašastem stanju. Logopedinja je omenila, da ima zelo velik jezik, ki težko pomaga pri mletju hrane, enak vzrok pa naj bi imele tudi težave pri izgovorjavi.

Velika težava je tudi njegovo druženje z vrstniki. Zelo težko se vključi v družbo, vedno je sam za sebe in se samostojno igra in meditira.
Ali lahko iz tega ugotovite kaj značilnega in kaj lahko pričakuje moja prijateljica v prihodnje, predvsem v šoli. Hvala.

Pozdravljena!
Kaj pomeni, da je pozno govoril? Kdaj? Kako? Kdaj je shodil in kako je prijemal stvari, plezal…?

Gaja,

lepo da vas skrbi za prijateljičinega sina. Vendar bi najbrž na določana vprašanja znala veliko bolje odgovoriti vaša prijateljica kot jaz.

Različna predvidevanja, kako bo naprej …so lahko zelo nehvaležna. Otroci z določeno enako diagnozo imajo sicer neke skupne značilnosti, a vsak otrok je svet zase. Lahko predvidevamo, da bo otrok imel težave, kako pa bo te vpliva nanj in naprej na njegovo življenje, pa je tudi težko reči. Vsak otrok svoje »primanjklaje« odstopanja ali šibke točke doživlja na svoj način. Določeni otroci tudi zelo hitro najdejo načine, da prekrijejo, kompenzirajo svoje šibke točke.
Glede na opis fanta, bi lahko šlo za dispraksijo. Kaj več o tem na:

Sicer pa:
– Kje so fantova močna področja, njegovi interesi, kaj ga veseli?
– Kako fant doživlja sebe?
– Če se težko vključi v družbo – bo najbrž potrebno tudi druženju s sovrstniki nameniti več pozornosti. Npr. vključevanje v društva, ki ga veselijo, spodbujanje obiskovanja (ali telefoniranja) sošolcem in podobno.
– Če ima otrok še vedno govorne težave – bo potrebna pomočlogopeda
– Več pozornosti tudi posvetiti gibanju – mogoče fizioterapija ali psihomotirične vaje
– Kako otroka njegova počasnost in nerodnost ovirata v šoli? Če ima čedalje več težav, bi bilo smislno razmišljati o usmerjanju in prilagoditvam pri pouku
– Ali je fant kjerkoli obravnavan – če še ne – naj se mama obrne na najbližji Svetovalni center ali obišče defektologa ali psihologa v ZD.
Lep pozdrav in lep dan, Petra

Lep pozdrav in lep dan, Petra _______________________________________ Bolečina ni nič manjša, samo s časoma se naučiš živeti z njo. Cmok v nebesa, tvoja mami

Najlepše se vam zahvaljujem za vse informacije. Tudi moja prijateljica je zadovoljna z odgovorom in se je tudi sama pred tem strinjala, da o tem malo povprašam. V šoli so fanta že pogruntali in ga nekako tako tudi obravnavajo, čeprav niso podali natančne “diagnoze”. Z njim se ukvarja neke vrste šolski psiholog, pravih navodil pa jim še niso dali.
Mama in oče bosta prebrala še kakšno knjigo, ki opisuje usmerjanje takšnih malce drugačnih otrok in vsi upamo, da bodo izbrali pravi način in fanta usmerili v prave tirnice,…Hvala za vsa navodila na kaj naj bomo posebej pozorni. Naj na kratko odgovorim še Anam – ko je bil otrok dojenček je bilo vse b.p, tudi zdravniki niso ugotovili nič posebnega.

Otrok vaše prijateljice ima podobne težave, kot jih ima moj otrok: silno počasen je, len in neroden. Iz odgovorov na moje pismo, ki sem ga napisala na ta forum, sklepam, da je moj otrok razvajen in zdaj se na vse kriplje trudim, tudi ob pomoči psihologa, da bi otroka odvadila razvajenosti (ne vem, kako se temu reče). Torej, otrok vaše prijateljice je mogoče razvajen. Ste že kaj razmišljali v tej smeri?

Ne, zagotovo otrok ni razvajen. Gotovo je bolj razvajen njegov starejši brat. Ta se mi zdi, da velikokrat izkorišča pozornost, ki je namenjena mlajšemu. Zagoto ne gre za razvajenost, temveč za že dano motnjo. PetraT nam je lepo nakazala za kaj bi lahko šlo.

Draga ena, narobe ste povezali zadeve. Gaja govori o nerodnosti in okornosti pri motoriki (tako grobi kot fini). Ne gre za “lenobo” in psihosomatske motnje, ki se kažejo najbrž kot posledica otrokovega pasivnega odnosa do stvari in tega, da se otroku “nič ne da”, ker ste vi verjetno veliko stvari opravljali namesto njega. Tukaj gre za povsem drugo zadevo.

Ena,

xxy in gaja imata prav. Lenoba in razvajenost je eno, počasnost in nerodnost pa je nekaj čisto drugega.

Lep pozdrav in lep dan, Petra

Lep pozdrav in lep dan, Petra _______________________________________ Bolečina ni nič manjša, samo s časoma se naučiš živeti z njo. Cmok v nebesa, tvoja mami

Ste morda kdaj pomislili na spinalno mišično atrofijo?

New Report

Close