Otrok s PP in waldorfska OŠ
Pozdravljeni!
Sama sem mamica 5-letnika z AS. Posebnost mojega sina je izjemno hud psihomotorni nemir, ki mu resno onemogoča normalno življenje. Njegova koncentracija je tako majhna, da pri nobeni stvari ne vztraja, zelo težko ga je pripraviti, do neke vodene aktivnosti in ko poslušam stvari v zvezi s šolo, mi je že vnaprej slabo. Ker v našem mestu obstaja waldorfska osnovna šola, sem že skoraj 100 % prepričana, da jo bo moj otrok obiskoval, me pa zanima, če ima kdor koli izkušnje z njimi.
Uhhhh, če je otrok že sicer nemiren, WŠ vsekakor ne bo zanj. Veš, koliko pisanja, risanja, barvanja in podobnih “dolgočasnih” aktivnosti je pri njih?? Oni vsako leto posebej napišejo sami vse svoje učbenike, ker učbenikov sicer nimajo. Njihovi zvezki so dobesedno umetnine in otrok s hudim motoričnim nemirom pri tem nikakor ne more biti uspešen, razen če meniš, da ga bo risanje in pisanje tako hudo motiviralo, da bo zmogel z močjo volje obvladovati svoj nemir. Ampak načelom – nekdo, ki nima koncentracije, bo na WŠ težko shajal, verjetno še težje, kot na običajni. Vsaj jaz tako mislim, pa sem otroka imela v Wald. vrtcu, a se ravno zaradi ADHD in določenih potez Aspergerja nisem odločila za WŠ.
Prednost NEKATERIH, ne vseh, WŠ je, da imajo v svojih vrstah spec. ped. kot učitelje, pa celo defektologe, ki imajo malo več znanja s tega področja, in malo manjši razredi. Še vedno pa menim, da je način dela, kot ga ima WŠ, za otroka z motnjo pozornosti in ekstremnim nemirom slaba izbira.
Pozdravljeni,
sama lahko odgovorim zgolj na podlagi enega primera. Gre za fantka, ki so ga starši, ko v običajnem vrtcu kljub spremljevalki ni napredoval, vpisali v waldorfski vrtec. Bili so zelo razočarani. Čeprav je sicer rad hodil, je vzgo. po zelo kratkem času menila, da je najboljše, da ga izpišejo, saj z njim ne najde stika. Tako je ostal nekaj mesecev brez vrtca. Tudi pri tem fantu gre za AS. Na koncu so ga vpisali na Center za sluh in govor (MB), kjer je bil zadovoljen.
Moj nasvet pa je, da greste tja, se pogovorite z učitelji in svetovalcem/ko, preučite tudi vse ostale možnosti in se odločite za tisto, kjer bo vašemu otroku najbolj prijetno in kjer seveda “imajo kaj pojma”, kako ravnati s takšnim otrokom.
Pa veliko sreče!
Stella K.
o
Težave s koncentracijo,nemiram itd mi uravnavamo s tabletkami Abilify. Je pa res da imam moj sin 10 let.Skratka same pohvale….težko sem se odločila za njih,po Ritalinu je bil kot zadrogiran,ampak smo vseeno poiskusili….z njimi uravanava ravno to stanje nemira itd…malo se pozanimaj….to so moje izkušnje
LP
Delam v redni osnovni šoli z takšnimi otroki, pa tudi sama imam doma otroka s posebnimi potrebami.
Priporočam majhno šolo, po možnosti podružnico na vasi, kjer je v razredu malo učencev in se učiteljice lažje prilagajajo posamezniku. Vaški otroci bolje sprejemajo drugačne otroke kot mestni, vaš otrok pa bo s tem pridobil nekaj let, preden bo prešel na matično šolo z veliko učenci v razredu in učitelji, ki nimajo časa za ukvarjanje s posameznikom. V teh letih (običajno je to 4 ali 5 let podružnice), bo imel čas, da se bo navadil na šolo in pravila, si našel prijatelje in dozorel.
Pa seveda temeljit pogovor s svetovalno delavko in učiteljico pred vstopom v šolo glede otrokovih težav in obvezno odločbo Komisije za usmerjanje, da dobi dodatno strokovno pomoč.
Kaj pa komisija za usmerjanje, glede na to da ima AS? Če ste iz Ljubljane, imajo v OŠ Spodnja Šiška tudi program Inkluzija in vključujejo otroke z AS v redno osnovno šolo.
Moj otrok ima avtizem, snov mu ne dela nobenih problemov, vendar je pri delovnih navadah teh otrok zelo pomemben red in disciplina, Vi najbolje poznate svojega otroka, ampak za našega walfdorfska ne bi bila.
Spoštovani!
Hvala vsem za vaše odgovore. Naj povem, da prihajamo iz Celja, kjer nimamo nobenih centrov za naglušne, slepe itd. Sem pa zadnjič klicala na to našo waldorfsko šolo in bila v bistvu razočarana. Ravnatelj mi je v prvi sapi povedal, kdo vse ima prednost pri vpisu, da vpišejo samo en razred na leto, da je vsako leto od učiteljice odvisno, če bo hotela učiti otroka s pp oz. če se bo temu zdela kos. Saj v bistvu se nam še ne mudi, ker je planiran za vpis šele 2014, morebiti tudi še odložimo šolanje za 1 leto, je pa res, da smo mame pač takšne, da nas rado kaj že vnaprej skrbi. Odločbo o usmerjanju imamo šele mesec dni, veljati začne šele s 1. 9. 2013.
Mama otroka z ADHD ti si itak vir informacij tukaj, vedno z veseljem preberem, kaj napišeš in ja, verjetno kljub vsemu, kar sem sama slišala WŠ ne bi bila primerna, glede na to, da ima pri 5-ih letih sin grafomotoriko na stopnji čečkanja.
Mamica sina z AS jaz ne vem no, nisem pristaš zdravil, do sedaj jih še nihče ni omenil in niti ne vem, če bi se zanje odločila.
Anejka3 iz Celja smo, kam ga naj vozim v podružnično šolo, pa tudi tam je odvisno, kakšna učiteljica uči. Sama sem profesorica, pač zaradi tega, ker imam takega otroka, se sama izobražujem, drugače pa glede na to, da št. takšnih otrok narašča, še nikjer ni razvidno, da bi obstajala kaka edukacija, ki bi podajala učiteljicam nova znanja na področju delovanja z otroki s PP, edino kar dobijo je tiste 3 ure dodatne pomoči. Žalostno.