otroci s primankljaji na posameznih področjih učenja
Lep pozdrav,
otroci s primankljaji na posameznih področjih učenja:
– kako ti otroci funkcionirajo v višjih razredih, ali z zrelostjo premagajo to težavo,
– kako jim lahko pomagamo?
hiperaktivni otroci
– ali ta težava z odraščanjem izveni?
motnja koncentracije
– ali se motnja z zrelostjo omili
– kako lahko pomagamo otrokom?
Prosim za nasvet in vaše izkušnje.
Ivana,
Veliko vprašanj :)), na katere pa lahko dam le zelo splošne odgovore.
Najprej – kateri so otroci, ki jih štejemo med otroke s primanjkljaji na posameznih področjih učenja – to so predvsem otroci s težavami na področju branju, pisanja, učenja, računanja kot tudi otroci s slabo pozornostjo ali hiperaktivnostjo. Nekaj več na:
http://www.zrss.si/default.asp?link=predmet&tip=92&pID=58&rID=594, pod rubriko Kriteriji
Kako bo otrok funkcioniral v šoli in kako se bo njegova motnja odražala kasneje – je v veliki meri odvisno od obsega motnje, otroka samega (npr. karakter, otrokove sposobnosti in močna področja), še dodatnih motenj, od vrste in obsega pomoči (kot tudi od tega kdaj so se težave ugotovile in kdaj je bil otrok deležen pomoči ali terapije).
Vsekakor večji obseg težav, dodatne motnje, nižje intelektualne sposobnosti, nestimulativno okolje, nepomoč – zmanjšujejo možnost, da otrok težave premaga, omili ali kompenzira.
Nekako tretjina otrok ima lahko težave še naprej, pri nekaterih pa težave izzvenijo oz. se omilijo ali zmanjšajo. Ob tem je potrebno poudariti, da se večina strokovnjakov ne more zmeniti, ali težave res izginejo ali se samo omilijo in jih otrok na nek način kompenzira in pri odraslemu niso več tako vidne ali prepoznavne. Nekaj strokovnjakov trdi, da so merila za odrasle drugačna kot za otroke in da do razlik lahko prihaja tudi zato. Zagotovo poznate kakšnega odraslega, ki bi ga lahko označili kot nemirnega, raztresenega ali preveč aktivnega.
Kar nekaj študij opozarja, da lahko puberteta (ko začnejo delovati hormoni) poslabša ali poboljša težave s pozornostjo ali hiperaktivnostjo. Nekako pri tretjini otrok se stvari izboljšajo prav v tem času.
Naj bo tako ali drugače, strokovnjaki so si edini v tem, da otrok potrebuje pomoč in ustrezno terapijo. Brez ustrezne pomoči kot tudi brez določenih prilagoditev pride sicer do tako imenovanega spontanega/ naravnega izboljšanja, ki pa še zdaleč ni tako učinkoviti, kot če se z otrokom načrtno dela.
Nekaj oblik in vrste pomoči v v vrtcu, šoli: http://www.zrss.si/default.asp?link=predmet&tip=7&pID=117 in na
http://www.zrss.si/doc/_PP_prilagojeno_izvajanje_programa_OS_maj.doc
Sicer pa obstajajo tudi določene vedenjske, družinske, medikamentozne in prehrambene terapije.
Upam, da sem vam odgovorila na vprašanja. Če vas zanima še kaj, vprašajte.