Osnovna šola- oodelek za vzgojo in izobraževanje otrok s posebnimi potrebami na osnovni šoli
Pozdravljeni!
Zanima me, če ima kdo izkušnjo s tem, da so na osnovni šoli na pobodu staršev na novo razvili vzgojno-izobraževalni oddelek za otroke s posebnimi potrebami? Pri nas je takšen primer, da je to prošnjo šola odobrila, prav tako tudi občina. Sedaj pa smo sobili odgovor iz ministrstva za šolstvo, da je predlog zavrnjen. Seveda ne želimo, da ostanejo stvari pri tem in ne nameravamo obupati, zato me zanima, če ima kdo podobno izkušnjo ali pa kakšen predlog kako sedaj naprej?
Hvala za vse odzive in lep dan vam želim!
A se azvedete, kako obsežen temin so “otroci s posebnimi potrebami”? Kako točno bi to po vaše zgledalo? V en razred se nabuta vse, od avtistov, dislektikov, ADHD-jevcev, diabetikov, epileptikov, gibalno oviranih, CP itd …. ne glede na učne sposobnosti in specifične učne težave – ali kako? In kako točno ter kdo naj bi tak razred poučeval? Kakšen bi bil pa učni program? Se predlagatelji zavedate/zavedajo, kako diskriminatoren je lahko tak oddelek? Pa to kar vse, od 1. do 9. razreda v en razred? Še sreča, da so vas zavrnili!
TejaK,
ste mislili pod okrilje večine šole odpreti oddelek šole s prilagojenim programom? Kot ste napisali, se res sliši kot je napisala mama otrok z ADHD.
Oprostite ampak ste me zelo grodo napadli! Obe. Očitno za omenjen program še nista slišali, tako da mislim, da ne bi smeli obsojati!
Prosim, če si pogledata program, ki že obstaja na mnogih osnovnih šolah: http://www.os-m-rostoharja-krsko.si/predstavitev-sole.html
Gre za se oddelek, katerega obiskujejo otroci, ki imajo takšno stopnjo oviranosti, da se v običajni ali osnovni šoli s prilagojenim programom ne bi znašli. Zato pa odstaja posebni program vzgoje in izobraževanja, kjer otroke učijo osnovnih zadev.
Mama otroka z ADHD s svojim komentarjem ste me prizadeli! Še kako dobro vem, kako razširjen je ta pojem, moramo pa imeli neko ime, da vemo o čem se pogovarjamo, se ne strinjate? Ne razumem zakaj bi bil takšen oddelek diskriminatoren?! Saj pa vendar damo s takšnim oddelkom možnost izobraževati se tudi tistim otrokom, ki v ostalih oddelkih tega ne bi zmogli. totalno pa mi je nesprejemljiva vaša izjava “še sreča, da so vas zavrnili”, če očitno SPLOH ne veste zakaj se gre!
Resnično upam, da bosta obe prebrali to sporočilo, ker res mislim, da namena moje prve objave nista razumeli.
Teja K,
z vsem dovoljenjem moram reči, da stvari zelo dobro poznam.
Link, ki ga navedli kaže na to, da sistemov šolanja otrok s posebnimi potrebami ne poznate prav dobro in ste nevede uporabili napačne pojme.
V linku, ki ga navajate gre namreč za šolo ,ki izvaja programa – program osnovne šole z nižjim izobrazbenim standardom in posebni program vzgoje in izobraževanja. Včasih smo temu rekli posebna šola in OVI. In v teh programih se izvaja tudi vse to, kar pišete.
Zato še enkrat vprašanje.. ste mislili pod okrilje večine šole odpreti oddelek šole s prilagojenim programom ali posebni program? Otroke z različnimi težavami se namreč usmerja v različne programe in ne oddelke in to na podlagi odločbe preko zavoda za šolstvo.
Če ste mislili tako, je veliko premalo, da soglasje občine. Kdo bo plačal dodaten kader? Kdo bo ta del šole financiral? Morate računati tudi to, da se v te programe otroke usmerja preko zakona o usmerjanju in ne samo, če bi nekdo na šoli ocenil, da otrok »pade« v ta oddelek, ki bi ga radi ustanovili. Tudi to, da otrok ima posebne potrebe, še ne pomeni, da »paše« v oddelek, ki ga omenjate. Pri pojmih , ko se omenja otrok s pp v povezavi z izobraževanjem – je včasih potrebno biti zelo pazljiv – kot ste napisali vi, se lahko razbere, da bi v ta oddelek dali vse otroke s pp – kar pa je lahko diskriminatorno. Terminologija oz. pojmi so točno določeni, veste. Ni potrebno odkrivati nove vode, je pa potrebno biti pazljiv.
Seveda, zato pa obstajajo različne komisije, sicer pa, kolikor je meni znano, se starši na vse zadnje sami lahko odločijo kam bodo vpisali otroka. No, pa saj govorim o programu, ki ste ga navedli: program vzgoje in izobraževanja. Že ves čas uporabljam tale izraz, mar ne? In ja, borimo se, da se naši otroci, ki bi obiskovali ta program, ne bi morali voziti v zelo oddaljen kraj, ampak bi imeli možnost obiskovanja oš v domačem okolju, v osnovni šoli, ki izvaja običajen program, potem tudi oš s prilagojenim programom, sedaj pa želimo še, da se naši otroci, kot sem že omenila, ne bi rabili voziti tako daleč, amapk da bi bil program vzgoje in izobraževanja tudi da naši osnovni šoli.
Napisali ste kdo bo plačal kader? Zato pa sem se registrirala na forum, da vprašam še za druga mnjenja. Res ne razumem zakaj moje vprašanje tako razburja? K vam sem se obrnila še po dodatne informacije. Nisem noben strokovnjak, si pa želim zvedeti še več stvari, zato sprašujem.
Se mi zdi pa čisto nesmiselno, da se morem branit še na takšnih forumih, za katere sem mislila, da so v spodbudo vsem, ki rabijo kakšen nasvet, pomoč. Pri nas se borimo, da bi nasi otroci imeli možnost se izobraževali v osnovni šoli prilagojeni zanje in dosti blizu njim, da se ne bi rabili peljati v skoraj eno uro oddaljen kraj.
Zato tudi sama lahko z vsem dovoljenjem trdim, da odzive, ki sem jih tukaj prejela nikakor niso spodbudni, sploh pa ne na forumu, ki je namenjen izmenajvi izkušenj in katerega namen je medsebojno razumevanje in spodbuda.
Hvala pa za opozorilo glede napačnih izrazov, apmak kot sem omenila, nisem še nobena strokovnjakinja.
In lep dan še naprej.
Teja K,
ves neporazum je nastal zaradi napaćnih pojmov, ki ste jih uporabili. Kot pišete sedaj, je stvar veliko bolj razumljiva. 🙂
Obstajajo določeni pogoji za ustanovitev.. pri čemer se upošteva mrežo šol v okolici, koliko otrok bi bilo vključeno.. in tako naprej.
Kot vam je povedala že Petra, zadeva niti najmanj ni preprosta. Če ste se lotili neke tako kompleksne in zahtevne zadeve, kot je odpiranje oddelka, je prvo kar potrebujete, vsaj osnovno poznavanje organiziranosti današnjega šolstva, če se izrazim po domače. Iskreno rečeno, jaz še vedno ne razumem povsem, kaj točno bi radi dosegli. Šolo s prilagojenim programom (z višjim ali nižjim izobrazbenim standardom?) bližje domačemu kraju ali kaj povsem drugega? Za “šolo s prilagojenim programom” (če uporabimo udomačen izraz) je med drugim potrebnih tudi nekaj strokovnih kadrov, ki jih v “običajni” šoli ni treba imeti in tukaj je vprašanje, kdo bo kaj plačal še kako na mestu. Predpisi in standardi so na tem podoročju zelo detajlni in zelo zahtevni – predvsem do delavcev, saj jim nalaga ogromno. Vsekakor razumem, da bi nekdo, ki vozi otroka več 10 km daleč v šolo, rad imel šolo bližje, vendar to ni tako zelo preprosto, saj recimo ni vsak otrok s PP tudi otrok z zmanjšano učno sposobnostjo. Ne potrebuje vsak otrok s PP obiskovati “posebne šole”, ko smo včasih grdo rekli. Mnogi otroci, ki so otroci s PP in so kot taki tudi usmerjeni s posebno odločno Zavoda za šolstvo, nimajo znižanih učnih sposobnosti, imajo pa neke druge posebne potrebe, pri katerih še kako potrebujejo predvsem sprejetost in vključitev med vrstnike, ne pa “izolacijo” v “poseben razred”. Ker ste se izrazili kot ste, sem vas narobe razumela in ob dejstvu, da se 6. leto borim za vključevanje otrok s PP med vrstnike, za gradnjo tolerance, za vzpostavljanje razumevanja do otrok, ki delujejo malce drugače od velike večine, me je vaš dopis zares zbodel. Kakšen poseben razred? Kako naj bi zgledal? Kdo bo z njim delal? Kje boste našli v vsakem letniku za en cel razred otrok (minimum je letos mislim da 16 otrok!)? Stvari so precej kompleksnejše, kot se vam morda zdi, vsekakor pa razumem, da če vozite otroka vsak dan drugam v šolo, je to precejen napor, ki bi se mu radi izognili. Preden se ustanavljanja česarkoli lotite, se najprej seznanite, kaj je mogoče, kakšen so zahteve, predpisi in tudi, kaj kak izraz pomeni znotraj stroke, saj boste sicer še velikokrat narobe razumljeni in morda tudi zaradi tega zavrnjeni. Na vašem mestu bi začela pri izpostavi Zavoda za šolstvo, ki je najbližja vašemu kraju oz. pristojna za vaš kraj.