Opisno ocenjevanje
Otroci so deležni pri opisni oceni vzpodbude in pohvale za vsak mali napredek. To je sicer v redu, toda malčki so prepričani, da delajo super in nimajo prave predstave o svojiho dosežkih. Ko se postopoma začne prehajati na številčno vrednotenje znanja je zato veliko preplašenih, negotovih in razočaranih učencev.
Razumljivo, saj ,če je bil včasih pohvaljen, ker je imel pri preverjanju znanja le 4 napake,zakaj ima zdaj napisano trojko?
Mene pa zanima,kako poteka nivojski pouk na OŠ in kako ga otroci sprejemjo?
Lep pozdrav! Običajno samo prebiram, tokrat sem se odločila, da napišem svoje mnenje. Imam šolarja v 3.razredu devetletke z opisnim ocenjevanjem. Ko učiteljica zapiše pohvalo in vzpodbudo, to mojemu otroko čisto nič ne pomeni, ker tudi slučajno ne prebere tistih zgodb učiteljice. Ko pa za spremembo učiteljica uporabi muco,čebelico sonček…. pa je odziv pri otroku povsem drugačen. Vedno me tudi sprašuje kakšno oceno bi dobil za svoje delo. JAZ SEM PROTI PISNEMU OCENJEVANJU!. Tudi na vse šolske ankete sem odgovarjala z negativnim mišljenjem. Tudi vsi prijatelji so enakega mnenja. Tudi hči, ki je danes že v gimnaziji, je bila pisno ocenjevana. Tako da imam res izkušnje z otroki na tem področju. Res je da recimo ni prijokala domov zaradi slabe ocene v prvem razredu, je bilo pa v tretjem toliko bolj hudo, ker je bila do tedaj le hvaljena. Lepo vas prosim, kaj pa je bilo narobe z ocenjevanjem v našem šolskem obdobju. Moje mnenje: na Ministrstvu za šolstvo morajo opravičit svoje sedenje in plačo, ki jo dobijo enkrat na mesec, pa se morajo nekaj domišljati. Namesto, da učiteljica otroku piše zgodbe ob vsakem izdelku, in cele romane ob koncu leta v spričevalo, bi se raje več posvečala otrokom. Verjemite, da bi tudi one raje ocenjevale z ocenami.
Pozdravljeni,
me kar veseli, da ste se oglasili. Gotovo je se nekaj starsev, ki razmisljajo podobno kot vi. Kljub temu je treba razcistiti naslednjo stvar: Opisna ocena ni namenjena samo otroku, namenjena je predvsem njegovim starsem(ceprav je pisana v drugi osebi). Torej njen osnovni namen ni motivirati otroka. Eden od razlogov za uvajanje opisnega ocenjevanja so bili starsi, ki so trdili, da iz stevilcne ocene, ne vidijo kako otrok napreduje, kje so pomanjkljivosti, ali se otrok sploh trudi ipd. Seveda pa so pozabili nauciti starse brati te ocene. V “samem hvaljenju” se obicajno skriva kar nekaj opozoril, ki jih starsi spregledajo.
Moje, ampak zares samo moje, osebno menje je, da bi na razredni stopnji zadoscale 3-stopenjske ocene (lahko tudi A; B; C npr.).
lp
Alenka
Večina staršev zna prebrati in razumeti spričevala.Spričevalo vsebuje tudi podatke o tem, kaj se pričakuje od učenca.Za boljše razumevanje pa si preberemo še sošolčevo spričevalo.Tako vidimo ,da se nekdo orientira v prostoru, drugi se pa zelo dobro orientira v prostoru.Torej res ni s tem vse v redu-kako naj starši vedo,da njihov otrok dosega cilje, ni pa pri tem zelo uspešen? Je pa res,da če sodelujemo s šolo, spremljamo delo otroka, potem teh dilem ni.
Meni se zdita tako opisno ocenjevanje kot tudi devetletka – brezveze.
Res ne razumem, zakaj je bilo treba spreminjati solski sistem, meni je bilo v osemletki cisto vsec.
Draga Alenka, razlozi mi, zakaj je bilo treba teh sprememb, saj je vendarle vecina odvisna od ucitelja in ta se z uvedbo novega solskega sistema ne bo spremenil.
Vida
Ne vem tocno ali znam zares utemeljiti uvedbo devetletke.
Kot vidim zadevo jaz, je bistveni element poenotenje male sole. “Mala sola” je namrec otroke na zelo razlicne nacine pripravljala na vstop v solo. Nekateri otroci so malo solo obiskovali v okviru vrtca, nekateri izven njega. Prvi so odnesli vec socializacije, drugi vec “klasicnih znanj” kot so motorika, manipuliranje s konkretnimi predmeti ipd. Tudi program za malo solo v vrtcih ni bil poenoten. Seveda bi lahko bil 1. razred devetletke v vrtcu (ponekod tudi je) in bi se se vedno imenoval mala sola, samo bolj natancno bi bilo opredeljeno kaj zelimo s to malo solo doseci.
Glavnina prizadevanja je bila torej na tem, da bi se poenotilo delo s 6letniki.
Menim, da se sam sistem tako zelo sploh ni spremenil. Seveda so spremembe v ucnih nacrtih, ampak ucni nacrti so se spreminjali tudi, ko je bila osemletka, kar je slo neopazeno mimo starsev.
Vsi ostali razlogi za uvedbo devetletke (otrokom prijaznejsa sola, novi nacini dela, ucenje z igro, vec deela na konkretnem nivoju, nivojski pouk, opisno ocenjevanje, dvoletno opismenjevanje) bi se lahko (ponekod se tudi so) izvajali v okviru osemletke.
Razen tega ima stars se vedno pravico odloziti solanje njegovega otroka za eno leto. Tisti starsi, ki so prepricani, da se otrokom jemlje otrostvo ali pa da njihov otrok se ni zrel za solo, lahko zato vpisejo v 1.razred devetletke sele 7letnika.
lp
Alenka
Jok, vrtci nimajo vec priprave na solo. Vsaj tisti vrtci, ki delajo po novem kurikulumu ne.
Tja, opisno ocenjevanje. Tezko branim nekaj, kar tudi meni osebno ni vsec. Glavni razlogi ZA so: pomen otrokove samopodobe (otroka vzpodbujamo, da o sebi misli pozitivno in si zastavlja vse visje cilje), sodobni pristopi k pouku (tezko je stevilcno ocenjevati projektne naloge, plakate, poskuse), boljsi uvid starsev v napredovanje otroka.
Kot vidis zadnji razlog ze pade, ce starsi ne “znajo prebrati” opisne ocene (Smo se pripravljeni nauciti ucne nacrte v dobro otrok?), kar se pa prvega razloga tice: mislim da je naloga nas starsev, da otroku dopovemo, da je dober clovek, tudi ce nima blestecih ocen.(Pa to zares delamo?) Ne vem, zares tezko branim nekaj, kar mi ni vsec.
lp
Alenka
Ce bi delali po novem kurikulumu bi imeli samo heterogene skupine tj. 3-6 let skupaj. Jaz kot mamica pa bi bila verjetno srecna, ce bi bilo tako kot v vasem vrtcu. V mojem vrtcu so sedaj vsi na kupu..od 3letnikov do 5,5letnikov. Vzgojiteljici se trudita delati na vec nivojih, kar pa je tezko.
Verjetno ima vas vrtec se prehodno skupino, saj otrok, ki je v oktobru starejsi kot 5l10mesecev drugo leto ne bo sel v devetletko, ampak v osemletko (v devetletko bi moral ze letos). Izjeme se otroci, ki jim starsi odlozijo solanje.
lp
Alenka
Draga mami!
Ne samo, da vaš otrok ni prebral profesoričinega mnenja, tudi vi ste ga morali površno.
Pa še kako je opisna ocena pomembna. Za otroka in za vaše domače delo z njim.
Pa naj vam ponudim samo en primer. Slovenščina.
Vaš otrok ima matematiko 1. Zakaj? Ali vas ne zanima, ali ima probleme le s seštevanjem, ali odštevanjem ali le zamenjuje števila pri vsoti (rezultat npr. je 45 on pa napiše rezultat 54). Pri tem zadnjem primeru je profesoričina dolžnost, da da otroku zaupanje vase, da zna računati, da se mu pa pri tem pojavlja težava, ki jo morate vsi skupaj odpraviti. Ali vas ne zanima, če ne obvlada poštevanke niti enega števila, ali pa vašemu otroku nagaja le poštevanka števila 7? Mene bi te informacije še kako zanimale. Naša dolžnost pa je, da otrokom potem te informacije prenesemo, razložimo na njim razumljiv način.
Opisna ocena da ali ne? S strani bodočih profesoric razrednega pouka si upam trditi, da še nikoli ni bilo tako dobre zadeve, kot je v novi devetletki opisno ocenjevanje. Je pa res, da ste bili starši mogoče s takšnim ocenjevanjem premalo seznanjeni in se ga bojite. Svojim otrokom seveda želite najbolje in zato se vsake nove in neznane stvari ustrašite in jo nagonsko zavrnete.
Obljubim, da bom na fakulteti pobrskala po najboljši možni literaturi, v kateri boste starši izvedeli čim več kvalitetnih informacij o opisnem ocenjevanju.
Do takrat pa lep pozdrav in kar berite pripise profesoric in jih temeljito pretehtajte.