nemirnost v vrtcu
Pozdravljeni,
imam 5 let starega sina, ki že več kot leto, vsak dan prihaja domov iz vrtca z izjavo, da je bil v vrtcu spet poreden. Ker se to dogaja vsak dan, me že zelo skrbi kaj se dejansko dogaja v vrtcu. Z možem sva že čisto na koncu z živci, kajti edina in prva izjava je vedno, da je bil poreden. Vsak dan z negativno novico. Glede na to, da je očitno, kako to vpliva name in na moža, sigurno ne more pozitivno vplivati na otroka.
Dolgo časa smo doma živeli v prepričanju, da je z našim otrokom nekaj narobe. Sedaj pa smo pričeli zlagati vse prigode in se nam je pričela odpirati drugačna slika. V razlago. Lansko leto (ko je bil star 4 leta) sem sedela na govorilnih urah z vzgojiteljico 2 uri in poslušala, kako je nemiren, ne posluša, ne upošteva pravil, ne zna nobenih pesmic, ki jih pojejo v vrtcu, … Tudi letos sem na hitro (kar zjutraj ob oddaji otroka v vrtec) poslušala podobne izjave. Vzgojiteljici sem že lansko leto poizkušala pomagat in ji razložila na kakšen način ‘obvladamo’ otroka doma, ter da to deluje. Vsak predlog je zavrnila s takšno ali drugačno izjavo. Letošnje leto se žal zadeve še vedno niso nič izboljšale.
Letos smo bili tudi pri logopedu, kjer je logopedinja povedala točno tisto kar me je skrbelo že nekaj časa, da ima moj otrok premajhen besedni zaklad v Slovenščini. Sin namreč govori tudi tekoče angleško, se igra v angleščini in ker sama, priznam, ne znam slovenskih otroških pesmic, sva vedno pela angleške. Besedni zaklad v angleščini je odličen, saj za poimenovanje stvari prej najde angleško besedo kot slovensko. Namreč tudi logopedinji je večkrat odgovoril kar v angleščini. Očitno mu jeziki ne delajo problemov, kajti angleških pesmic zna ogromno, tudi nekaj hrvaških, kot tudi kakšno špansko. Glede na povedano predvidevam, da mu tudi spomin ne dela težav. Prav tako pri petih letih že bere in piše (slovensko). No, da še omenim, doma se ne pogovarjava izključno v angleškem jeziku. Kar se tiče slovenščine sem vsaj v določeni meri pričakovala, da jo bo osvojil v vrtcu, kot ostali dvojezični otroci. Sprva seveda predvsem s slovenskimi otroškimi pesmicami, vendar temu očitno ni bilo in ne bo tako.
Doma z njim namreč nimamo problemov. Ker sama zelo rada kdaj kaj ustvarim za otroke, se mi sam veselo pridruži. Vsakega projekta, ki se ga lotiva sama ali s skupino otrok (2x tedensko priredim animacije za otroke iz vrtca), se tudi sam loti z veseljem, rad pomaga, nima težav s sledenjem navodil, ni nemiren, posluša, sodeluje,…
Zato res ne razumem, kaj je vzrok za takšne težave v vrtcu, ki posledično vplivajo tudi na otrokov razvoj. Ne vem več niti kako pristopiti k vzgojiteljici, da me ona ne bi razumela napačno, predvsem to, da jo napadam. Skrbi me tudi to, da bo sin prihodnje leto vstopil v prvi razred, ter da bo ta vzgojiteljica napisala uradno mnenje o otroku in definitivno ne želim da bo že v samem začetku zaznamovan in to po krivici.
Želela bi namreč, da se to konča, ter da končno najdemo neko rešitev, ki bo pozitivno vplivala na otroka. Zato vas vljudno prosim za nasvet, saj že ne vem več na koga se naj obrnem.
Kako pa ga obvladate doma? Predlagam sestanek staršev, vzgo in pedagoginje, da se pogovorite o težavah in možnih rešitvah. Podatek, da bere in piše se mi ne zdi pomemben, premalo ste napisali, kako se otrok vede … Zakaj zavrača aktivnosti v vrtcu? Kaj sam pravi, zakaj ne želi sodelovati? Kaj odgovori vzgo., ko ga povabi k aktivnosti? Kako funkcionira v skupini?
zaskrbljena17,
se pridružujem piscu “Kako pa ga obvladate doma?” Me pa zanima, kaj na vse skupaj pravi logopedinja? Ste dvojezična družina? Kako se z njim pogovarjete doma? Res ste premalo opisala njegovo vedenje. Tudi informacija #da je bil poreden# je preveč splošna.