Kaj se splača?
Cena garaze v LJ – pribl. 18 – 21.000 DEM (odvisno od tega, kje je, kaksna
je – da ne bo pomote, mislim na samostojno garazo s 4 stenami, ne pa na
kaksno parkirno mesto, ki je le zamrezeno).
Kot receno, jaz sem kupil garazo lani za 19.000 DEM. Ker sem za posle
pooblastil nepremicninsko agencijo, sem placal se njene storitve, notarja
je placal prodajalec.
Mesecna najemnina – 150 DEM. Za iskanje najemnika, sestavo najemne
pogodbe sem pooblastil isto agencijo, ki mi je zaracunala za svojo storitev
eno mesecno najemnino. Ob mozni odpovedi nadaljnjega najema s strani
sedanjega najemnika ni noben problem dobiti drugega. Najemniku varscine
nisem zaracunaval, ker v garazi res ni kaj uniciti. Za sklepanje poslov prek
agencije in z resno pogodbo sem se odlocil, ker ne bi imel rad kdaj v
prihodnosti tezav z (ne)izselitvijo najemnika.
Ob primerjavi, kaj se “splaca”, je treba poleg primerjave obresti in najemnin
upostevati se morebitno spreminjanje cene nepremicnine kot take (trenutno
gre se za narascanje).
Vse ostalo pomembno s tem v zvezi sem ze napisal.
Odgovor lahko vzameš resno ali pa tudi ne. Tako sem naredil jaz:
Živim v Izoli, kjer naivneži kupujejo nepremičnine po 3.000 DEM/m2.
(za primerjavo: čez 2 leti, ko bomo v EU, je cena v Trstu 2.200 DEM/m2),
Imel sem 30.000 DEM in sem za ceno vrečjega sekreta v Izoli kupil ob meji
s Hrvaško parcelo v izmeri 7.400 m2 – ter kmetijo, hišno številko, vodo in
elektriko ter telefonom. Za silo je celo bivalna (dve etaži, cca 60 m2 bivalne površine). Ker je v 10 km obmejnem pasu, so možni ugodni EU krediti.
Nagradno vprašanje:
kje bo čez 2 leti tekla t.i. Schengenska meja in za koliko % se bo povečala
rast cen ter vrednost nepremičnin ob meji s Hrvaško!?
Ali veste, da občina Semič daje zemljišča v obrtni coni za simboličnih
15 DEM/m2 in da bo v roku par mesecev povezana s predorom z avtocesto?
Ali veste, da se v decembru prične gradnja avtoceste Zagreb – Ljubljana?
Danes sem pripeljal iz Brežic v Izolo v eni uri in 45 minut (upam, da tega ne
berejo policaji!), ko bo avtocesta končana, bo pot iz Brežic do Ljubljane trajala
30 minut. (to je manj, kot z avtom iz Šiške v Bežigrad, hahaha !)
Trenutno imam parcelo in hiško kot vikend, že sedaj pa mi kupec nudi 60.000
DEM zanjo (za kmečki turizem). Kaj menite? Vas še kaj zanima? Andi
Povej, me zanimajo odgovori na vprašanja. Kako če vemo, da se v decembru prične gradnja avtoceste, kolikor vem, so jo premaknili tam na 2008. Če je to res, kar govoriš si mi polepšal večer, pa dan, pa teden. Pol bom jaz 2x na teden v Brežicah. Predor do Semiča? In to že čez par mesecev? Zanimivo, od kje ti te informacije? A nas ti tko mal hecaš?
Buba, naj ti polepšam še kak dan in potešim radovednost:
Glede Semiča: vir: Revija Obrtnik št.07-08/2000 stran 21, članek z naslovom:
“Občina za zgled drugim – Petnajst mark za opremljeno zemljišče!”
Glede ostalega: vir: Državni razvojni program Slovenije 2001-2006,
Agencija RS za regionalni razvoj – “Poročilo s konference Padova, 11.07.2001.
“Širitev EU na vzhod – Slovenija in Hrvaška”,
ista Agencija: “Navodilo o prednostnih območjih dodeljevanja spodbud, pomembnih za regionalni razvoj – metodologija za uvrstitev regij in občin
v sezname A,B,C in D. (glej: http://www.gov.si in http://www.jsmg-sklad.si ter Ur.list RS
številka 44/2001 Pa še Zakon o spodbujanju skladnega regionalnega razvoja
Ur.list RS številka 60/99 (člen 16 in 18) in št.30-31/2001, 32-33/2001 in
63-64/2001, 69/2001.
Ker vse zanima možnost denarnih spodbud, je objavljen Javni Razpis za
financiranje malih projektov iz območja občin ob meji z Republiko Hrvaško
(Ur.list RS številka 43-44/01).
Zadovoljna? lep dan želim, Andi
Andi!
Zelo lepo je slišat od tebe. Iz druge roke sporočam naslednje:
Dograditi je potrebno predvidoma še 69,6 km avtocestnega kraka, od tega se trenutno izvajajo priprave na gradnjo 3 odsekov skupne dolžin 26,3 km (Bič – Korenitka, Kronovo – Smednik in Krška vas – Obrežje). Za preostale načrtovane odseke (Korenitka-Trebnje-Hrastje-Kronovo; Smednik-Krška vas) ni še uredbe o lokacijskem načrtu, kar pomeni, da še niso umeščeni poteki teh tras v prostor. To področje pa ni v pristojnosti DARS, pač pa Ministrstva za okolje in prostor in njegovega Urada za prostorsko planiranje, ki vodi postopek umeščanja tras v prostor.
Tovrstni avtocestni odseki se iz tehničnega stališča lahko zgradijo povprečno v treh letih po posameznem odseku, seveda pa je vse odvisno od zagotovljenih finančnih sredstev.
Bi pa tudi jaz predlagala, da kupi kakšno hišico-vikend v bližini bodoče avtoceste, kjer je zdaj “zabačen” kraj.
Sončnica, se strinjam.
Vendar je končno “prišel” čas tudi za zabačene kraje. Kot primer lahko dokažem in navedem spodnjesavsko področje ob meji s Hrvaško, kjer Ljubljančani masovno kupujejo kmetije po 30.000 do 50.000 DEM, kar je cena za WC v Ljubljani.
Gre predvsem za starejše ljudi (okoli 60 do 65 let), ki želijo v miru uživati penzijo in so prihranili nekaj denarja.
Zakon in predpisi (pridruževanje EU) so Slovenijo razdelili na cone A,B,C in D. Krediti in spodbude prav za navedeno področje ob meji so namenjeni prav tem območjem. Obala in Ljubljana z okolico je v coni D, Kraji ob meji pa v coni A.
V nebo vpijoč je problem centralizacije, ki je trajala 10 let, sedaj je tega konec.
Sredstva Phare (in druga EU) bodo oz. so že namenjena predvsem tem območjem. V Slovenski vasi ob meji je možno dobiti poslovni prostor velikosti 200 m2 za 150.000 DEM, čez 1 leto bo cena dvojna. To si upam trditi.
(Ali bo v Ljubljani cena nepremičnin zrasla za 100% v enem letu? – dvomim)
Pozdrav, Andi
Bravo, Snežinka !
Pa kakšen kmečki turizem, pa bio kmetovanje, zaradi nepovratnih sredstev, ki so prav temu namenjena. Duty free in špedicije na zahodni meji so pocrkali, pa se bo le malokdo pravi čas spomnil preseliti dejavnost na mejo s Hrvaško (beri: atraktivna nova Schengenska meja !!!). Po novem je megla s Padske nižine tudi na Primorskem (adijo sonce!), voda je usrana da ni za kopat, poleti je gneča in cene za dol past. Pa nevoščljivi in domišljavi ljudje, adijo Primorska!
Ga ni čez Čatež, pa Otočec, pa Kostanjevico in tako naprej. Pozdrav, Andi