kaj narediti?
Pozdravljeni!
Imam sina, ki hodi v tretji razred devetletke. Že v prvem razredu smo ugotavljali, da ima določene težave pri pisanju (grafomotorika), vendar je razredničarka rekla, da jih bo premagal (da pač vsi ne pišejo lepo). V drugem razredu je že več pisanja (njegova pisava pa še vedno zelo slabo berljiva), zato smo razredničarko prosili, če bi lahko dobil kakšno pomoč v zvezi s tem še v šoli ( ker gre resnično za specifične težave). Napotila nas je k socialni delavki na šoli in ta nam je dejala, da pomoči ni možno nobene dobiti, če otrok nima odločbe. Zato smo 29.12. 2006 podali sami vlogo na zavod za šolstvo za usmerjenje otrok s posebnimi potrebamiin komaj oktobra 2007 smo bili poklicani na testiranje z otrokom. Tam so ugotavljali, da je na nekaterih področjih še celo nadpovprečen, da pa ima težave z grafomotoriko (zaostaja cca 2-3 leti). Nato je sledila konec novembra 2007 odločba v kateri mu je bila odobrena pomoč 3 ure tedensko izven razreda in sicer dve ure pomoči pri specifičnih težavah – primankljaju in ena ura kot pomoč pri učni snovi.
Včeraj smo bili na govorilnih urah in nam je njegova razredničarka naprej pokazala cilje pri posameznih predmetih, ki so potrebni za doseči na koncu tretjega razreda in dejala, da naš sin že sedaj vse cilje dosega. Da pa želi mobilna specialna pedagoginja, da bi z njim delala pri matematiki in sloveščini. Povedala nam je še, da je pripravila invidualni program ter, da želi, da se v petek oglasimo in ga podpišemo. Razredničarka je še dejala, da z mobilno specialno pedagoginjo govorila in ji svetovala, da bi z njim delala samo na področju grafomotorike, ker so samo tam težave, vendar ona vtraja pri svojem. Nas pa zanima ali lahko kot starši otroka vplivamo nato, kako bi se delalo z njim oziroma, da bi se delalo z njim tistem področju kjer so težave? Če bo ostalo pri tem, potem z odločbo nismo pridobili ničesar, mogoče samo slabo voljo razredničarke, ki nam stalno govori, da naš sin dosega vse cilje in da je zelo razgleda. Mi smo pa želeli, da bi se z njim delalo na področju grafomotorike. Naj povem še to, da je levičar. Ali bi bilo bolje, da bi iskali pomoč v zvezi z grafomotoriko izven šole?
Za odgovore se Vam že vnaprej zahvaljujem in Vas lepo pozdravljam!
Verjetno vam bo še kdo odgovoril.
Starši ste partner pri sestavljanju IP. Lepo se v petek dobite z defektologinjo, ne podpišite takoj. ČE na licu mesta ne bo časa, si stvar vzemite domov i prosite za sestanek. Menim, da je defektologinja usposobljena za področje fine in grafo motorike in škoda, da bi morali iskati še popoldanske inštrukcije.
Lu,
se kar strinjam z Mrožem. Zakaj vaditi nekaj, pri čemer je otrok uspešen ali zanemariti področje,kjer ima otrok težave? Sicer je tako, kot pravi Mrož – ste partner pri sestavi IP- ja in naj bi se upoštevalo tudi vaše predloge.
Drugače pa bi bilo seveda, če bi defektologinja ugotovila, da ima otrok težave na področjih, ki jih omenja. Zato je v petek ne pozabite vprašati, na podlagi česa je prišla do svojih ugotovitev in zakaj se ji zdita slovenščina in matematika tisti področji, kjer bi vaš otrok potreboval pomoč. Mogoče bo vam navrgla, da se pri teh predmetih veliko piše. Ampak grafomotoriko otrok potrebuje tudi drugje. In grafomotorika že zdaleč niso samo vaje »papir – svinčnik«, ampak zajemajo tudi elemente fine motorike.
Bo na sestanku prisotna tudi učiteljica in/ali ravnatelj?
Lep pozdrav in lep dan, Petra
Pozdravljeni!
Naprej najlepše hvala za odgovor. Na sestanku ne bo prisotna učiteljica. Njegova učiteljica nam je rekla, da se z dejanji defektologinje ne strinja. Vendar mi mislila tudi, da ona verjetno bolj pozna sina, saj je z njim že tretje leto. Ali naj prosimo, da bi bila na sestanku prisotna njegova učiteljica? Mi bi si samo zelo želeli, da bi se z njim veliko delalo na področju grafomotorike.
Hvala in lep pozdrav!
Pozdravljeni!
Bili smo na sestanku. Prosili, če bi lahko na sestanku sodelovala razredničarka, venadar so nam dejali, da ne vidijo smisla, da bi bilo potrebno. Predstavili so nam načrt, kjer so bili navedeni cilji pri matematiki in slovenščini, ki bi jih naj dosegel učenec na koncu tretjega razreda in potem cilj, da bo do donca to naš sin dosegel in da napreduje v četrti razred.Ko smo predlagali, da bi več delalo na grafomotoriki, so nam dejali, da potem ne bi delal tekočo učno snov razreda, ki bi jo bilo potrebno predelati doma in bi se lahko pojavila težava. Dejali so še, da na koncu še vedno ostane čas, ko predela snov in potem še bo delal vaje in grafomotorike.
Na koncu je bilo rečeno, da oni so ta načrt pripravili in prosijo, če ga podpišejo in da oni najbolje vedo, kar je prav za otroka.
Mi smo na koncu IP podpisali in rekli, da smo želeli samo prositi, če bi se lahko upoštevali tudi naši predlogi in da smo mislili, da bo pri tem sodelovala razredničarka.
Ali starši res nimamo nobeni pravic in samo strokovnjaki vedo, kaj je v dobro našega otroka otroka?
Mislimo, da bi danes najboljše bilo, da bi takoj ko smo dobili IP ga takoj tudi podpisali. S tem tudi ne bi nakopali morebitnih težav sinu v prihodnje, saj samo oni vedo, kaj je v dobro otroka. Mi pa po njihovem ničesar ne vemo in samo sedaj kompliciramo.
Za odgovor že vnaprej hvala in lepo pozdravljeni!
Lu,
glede na to, da je defektologinja rekla, da boste grafomotoriko vadili doma, vam je dala kakšna bolj natančna navodila?
Glede tega – kdo ve, več o otroku – to ste zagotovo vi. Vsak strokovnjak otroka nekako vidi iz svojega vidika. Za neko objetivno oceno pa je potrebno upoštevati več vidikov, tudi vašega.
Seveda imate pravice (kot vam je tudi napisala Mrož).Včasih pa lahko nastopi problem, kako jih uveljati. Večina staršev se namreč boji, da se bo to “poznalo” tudi naprej. Na žalost, je to odvisno od osebe, ki je vpletena (npr. kako reagira na vaše pobude – jih sprejme kot kritiko?).
Kdo pa je bil poleg defektologinje še prisoten?
Pozdravljeni!
Najprej hvala za odgovor.
Poleg defektologinje je bila še prisotna šolska svetovalna delavka.
Naj še enkrat poudarim, da nas najbolj moti, da naš otrok ne more dobiti pomoči, kjer so njegove težave. Glde njegovih težav pa smo si enotni tudi z njegovo razredničarko, kot tudi ko smo bili na komisiji za usmerjenje, saj so tudi v svojem strokovnem mnenju zapisali, da na besednih sposobnostih dosega boljše rezultate od povprečja, grafomotorika pa zaostaja 2- 3 leta.
Od defektologinje nismo dobili nobenih nalog za domov, smo jo pa tudi zato prosili in upamo, da mogoče dobimo.
Hvala za odgovor in lepo pozdravljeni.
Lu, pozdravljena!
Čisto slučajno sem naletela na vaše sporočilo na forumu. Nekako se ne morem premagati, da ne bi odgovorila.
Tudi sama sem do pred kratkim izvajala mobilno defektološko delo na osnovni šoli.
Kar počne vaša defektologinja je skrajno neprofesionalno. Verjetno ne ve, kako bi se lotila grafomotoričnih težav vašega otroka in se je za to odločila, da ga bo učila matematiko in slovenščino, zato se mi zdi ustreznost individualiziranega program, ki ga je pripravila brez vašega sodelovanja zelo vprašljiva.
Vsekakor ima vaš otrok določene pravice in odločba mu zagotavlja kvaliteten individualiziran program. Poznam podoben primer, ki je bil uspešno rešen, vendar so se starši morali obrniti na Inšpektorat za šolstvo.
Žalostno je, da se morate starši posluževati takšnih skrajnosti.
Prilagam še povezavo, ki se vam bo morda zdela uporabna:
http://www.avtizem.org/forum/forum_posts.asp?TID=158&PN=2
Lep pozdrav in upam, da boste čimbolj uspešno rešili vašo težavo.
Predlagam vam, da obiščete knjižnico na Pedagoški fakulteti v Ljubljani in poiščete diplomsko nalogo Andreje Gamser iz l.2007,mentor Marija Kavkler, naslova se ne spomnim,
gre pa za krasne vaje za grafomotoriko. Ali pa prosite vašo defektologinjo (ali pa Svetovalni center v LJubljani) za trening Kellerjeve za izboljšanje grafomotorike.
Pozdravljeni!
V četrtek 7.2. 2008 smo imeli zopet sestanek v šoli. Na sestanku so bile prisotne defektologinja, socialna delavka- svetovalna delavaka, razredničarka in mi starši. Najprej je razredničarka podala rezultate dela našega sina v prvem polletju in izpostavila, da dosega cilje, ki so predpisani po standardu ( do avtomatizma obvlada poštevanko, računa do sto, gladko bere,…), da pa ima težave z grafomotoriko (črke pri zapisu so težko čitljive). Defektologinja je takoj rekla, da ona pač mora po zakonu delati z njim pri predmetih matematika in sloveščina in da ostalih stvari pač ne sme. Rekla je še pa da je zelo bister in hiter in da še vedno ostane dovolj časa, da motem delate še kakšne vaje iz grafomotorike.
Nas pa še vedno zanima, če je otrok dobil invidualno pomoč, zakaj se mu ne nudi pomoč tam kjer ima resnično težave?
Ali je res po zakonu, da mora takrat, ko je pri defektologinji, delati snov iz matematike in slovenščine?
Ko je namreč naš sin pri defektologinji onadva delata snov z omenjenih predmetov, ki jih njegovi sošolci pri uri. Ker sta pač prej gotova, še potem naj bi vadila grafomotoriko, vendar naš sin pove, da potem igra igrce na računalnik.
Na žalost vedno bolj ugotavljamo, da z odločbo nismo pridobili nič in ne vemo kaj še narediti.
Mi s sinom sicer doma vsak dan vadimo (mu narekuje razne stavke in jih potem on zapisuje, za pisat mu dajemo še razne oblike in podobno), vendar ne vemo, če delamo prav?
Kje bi se še lahko z njim oglasili, da bi dobili kakšne usmeritve, kaj konkretno delati, da bi izboljšalj zapis črk v zvezek.
Resnično nam ne bi bilo prav, če bi kaj zamudili, ker je fant zelo bister (ima zelo dober spomin).
Za odgovore najlepše hvala in lepo pozdravljeni!
Lu,
Se oproščam za zamudo.
Še vedno trdim, da je nesmiselno nuditi otroku pomoč tam, kjer je ne potrebuje. Dodatno pomoč ni učna pomoč in tudi niso inštrukcije. Tole kar vam je rekla defektologinja, je » iz trte zvito« in ni res. Je pa deloma lahko res – če ima defektologinja le dokvalifikacijo – vendar še potem ni osnove, da se dela le na področju matematike in slovenščine.
Kaj vam piše v strokovnem mnenju? Kakšne prilagoditve so napisane v IP?
Bi bilo smiselno se obrniti na vodstvo šole? Kaj o vsem skupaj meni učiteljica?
Lahko se obnete tudi na komisijo, ki je otroka usmerila ali pa na pristojen Zavod za šolstvo.
Zadnja inštanca je vsekakor Inšpekcija.
Pozdravljeni!
Najprej najlepše hvala za odgovor.
Na strokovnem mnenju nam piše, da potrebuje strokovno pomoč in prilagoditve zaradi izrazitih senzomotoričnihizpadov. Pri dečku bi bilo smiselno pričeti s sistematičnim delom na računalniškem opismenjevanju.V strokovnem mnenju še piše, da pridobi 2 uri ind. strokovne pomoči specialnega pedagoga-defektologa za premagovanje ovir in primanjkljajev izven oddelka in 1 ura ind. strokovne pomoči učitelja izven oddelka za učno pomoč.
V IP so napisane naslednje prilagoditve:
– pomoč pri branju daljših besed
– čim več ustnih navodil
– preverjanje znanja ustno, kadar je možno
– podaljšan čas pisanja preizkusov znanja
– manjši obseg pri prepisu/zapisu
– upoštevanje izpusta črk v besedi, ki je kljub temu smiselna
– po potrebi uporaba ponazoril pri računanju
kratka navodila, sprotno preverjanje razumevanja
– didaktične prilagoditve pri podajanju snovi (različni konkretni pripomočki, različne metode, jasna razlaga),
– pogosto utrjevanje snovi po manjših delih
– pomoč pri organizaciji prostora in dela
V strokovnem mnenju še piše naslednje: preiskovančeve duševne sposobnosti so izrazito neharmonično razvite, obstaja pomembna diskrepca med posameznimi funkcijami. Najbolj odstopa navzdol vizuelno motorična koordinacija, prav tako so prisotne tudi zelo hude perceptivne motnje, prav tako navzdol odstopa tudi sposobnost pozornosti in s tem v zvezi je posledično močno okrnjena zapomnivost. Grafomotorika zaostaja za 3 – 4 leta. Zaradi tega je manj uspešen pri šolskem delu, kljub temu, da na besednih sposobnostih dosega pomembno boljše rezultate.
Na kratko sem Vam opisala kar piše v strokovnem mnenju in prilagoditve v IP in bi Vas lepo prosila kaj nam svetujete, ker bi radi našemu sinu čim bolj pravilno pomagali. Naš sin je zelo delaven in midva prav vsak dan še dodatno doma popoldan vadiva pisanje, računanje in podobno. Ne vem pa kakšni bi bili pravi strokovni pristopi za premagovanje težav?
Njegova učiteljica se z IP ne strinja in je mnenja, da se to ne izvaja pravilno in da on potrebuje največ pomoči na področju gragomotorike.
Njeno njenje v globalni oceni otrokovega funkcionirnja:
Največ težav izkazuje na področju motorike, tako fine kot grobe. V tretjem razredu ima še vedno velike težave z zapisom črk in števk, čeprav je viden napredek. Velike in male tiskane črke že zapiše sam, pisane črke (povedi) pa še vedno zapisuje ob vodenju roke oz. po predlogi. Bere že gladko – sicer počasi.
Za Vaš odgovor se Vam že vnaprej zahvaljujem in lep pozdrav!
Lu,
V IP bi moral biti (glede na mnenje) napisano tudi delo na računalniku in prilagoditve, ki izhajajo iz otrokove šibke grafomotorike (npr. več že v naprej pripravljenih napisanih učnih vsebin).
Glede pisanja in grafomotorike – seveda je pomembno, da se utrjuje. Ampak glede na težave, ki jih opisujete, bi bilo smiselno poskrbeti, da bi v šoli bilo čim manj (zamudnega) pisanja.
Pogovorite se z učiteljico, ki fanta, dobro pozna – kaj bi po njenem mnenju bila najboljša rešitev. Pogovorite se tudi z defektologinjo in vodstvom šole. Obrnite se na komisijo, ki je vašega sina usmerila. Je vaš sin še kjer v obravnavi – zunaj šole? Poprosite za pomoč tudi tega strokovnjaka.
Zadnja inštanca je – kot se napisala – Inšpekcija.
Pozdravljeni!
Hvala za odgovor.
Naš sin ni nikjer v obravnavi zunaj šola ali mogoče mislite, da bi bilo to potrebno in kam naj se obrnemo?
V šoli so nam rekli, da oni ne dobijo strokovnega mnenja komisija in da je njih, da se odločijo, kako bodo z otrokom delali.
Mi bi radi samo našemu sinu pomagali, vendar ne vemo kako????
Po IP se dela že 3 mesece, vendar nismo opazili prav nobenega napredka in ne vemo kako naprej???
Lep pozdrav!
Lu,
ni nujno, da bi se rezultat pozna kar takoj, če tudi bi IP bil napisan tako »kot še šika«. Gre namreč za veliko bolj dolgoročen proces. V novih strokovnih mnenjih so napisane tudi prilagoditve.
Res je, da v šoli ne dobijo strokovnega mnenja (zaradi osebnih podatkov). Ampak običajno šole poprosijo starše za kopijo.
Če ste iz Ljubljane se obrnite na Svetovalni center. Vsekakor pa se obrnite na komisijo, ki je otroka usmerila.