JT: Je vaša hiša energetska zapravljivka?
Oktobra bo z nami Simon Brlek, zdravnik za energetske probleme vašega doma.
Je inženir strojništva, ki se že vrsto let ukvarja predvsem z energetskim svetovanjem, s pripravo vlog za subvencije Eko sklada in energetskimi izračuni po metodi PHPP (Passiv-Haus-Projektirungs-Paket), ki so zahtevani s strani Eko sklada.
Sodeluje pri energetskih pregledih javnih objektov, zasebnih poslovnih objektov in stanovanjskih hiš ter nadzoruje gradnje energijsko učinkovitih zgradb. Lani je pridobil tudi licenco za izdelavo energetskih izkaznic.
Skupaj z ženo in tremi otroci živi v Mekinjah nad Stično, in sicer v hiši, ki je bila leta 2007 na natečaju »Moj dom« razglašena za energetsko najbolj učinkovito enostanovanjsko hišo v Sloveniji.
Nadaljujemo Javno tribuno: Je vaša hiša energetska zapravljivka?
Pozdravljeni,
Meni niso znani negativni vplivi rekuperacije toplote.
Sama rekuperacija fizikalno gledano ni nič drugega kot prehajanje toplote z odvodnega zraka preko satovja (»kocke«) na svež, dovodni zrak. Topel in hladen zrak ne prideta v stik, prenese se le toplota (in v nekaterih primerih tudi vlaga). Energija se torej ne »porabi večkrat« ampak se zadržuje znotraj toplotnega ovoja stavbe in prehaja s toplega na hladen zrak. Govorim seveda o zimskem času, ko prostore ogrevamo.
Ne spoznam se na drugačne vrste »energije« a to, kar je pri prezračevanju povezano s toploto, menim, da na človeka ne vpliva negativno. Zagotovo pa znižuje potrebo po dodatnem dovajanju toplote, kar je nujno pri običajnem prezračevanju z odpiranjem oken, pa tudi pri kakršnem koli mehanskem prezračevanju (npr. kopalniški radiatorji in kuhinjske nape), ki na prosto odvajajo topel notranji zrak.
Z veseljem se z vami pogovorim vas živo, zato vas vabim v CER. V mesecu oktobru nudim brezplačno energetsko svetovanje v Centru energetskih rešitev v ljubljanskem BTC. Prijavite se lahko na: http://cer-slo.si/napovednik/100-energetsko-svetovanje-prihranki
Lep pozdrav!
Pleskanje sten sicer ni neposredno povezano z energetsko učinkovitostjo, je pa lep ambient za dobro počutje prav tako pomemben kot svetloba, temperatura in vlažnost v prostoru.
Razumljivo, da so nekateri deli sten bolj izpostavljeni in brez dvoma so to stikala. S tem, ko bi se znebili madežev okrog stikal, pa bi se pokazalo, da tudi ostali del stene ni več take barve, kot je bil sveže prepleskan (npr. bel). Na novo prepleskan del bo tako poudaril nečistočo ostalega dela stene. In če boste želeli barvo poenotiti, vas čaka pleskanje cele stene.
Ne glede na to, za kaj se boste odločili, vam (iz lastne izkušnje – pri nas pleskamo moški!) predlagam, da za zelo obremenjene dele sten uporabite JUPOL STRONG (ne navaden Jupol). To je barva, ki res odlično prekriva madeže, hkrati pa jo lahko kasneje tudi čistite z običajnimi čistilnimi sredstvi. Nanesete jo neposredno na steno, predhodna priprava ni potrebna. Predlagam le temeljito zaščito ostalih delov (tla, podboji vrat) oz. takojšnje čiščenje, ker se barva res prime!
Seveda to ni edina barva na trgu, a za to lahko potrdim, da se obnese.
Morda vam celo uspe prepričati moža, da se loti tega dela. Rezultat je namreč opazen takoj, kar moški radi vidimo….”
Lep pozdrav,
Simon Brlek
Pleskanje sten sicer ni neposredno povezano z energetsko učinkovitostjo, je pa lep ambient za dobro počutje prav tako pomemben kot svetloba, temperatura in vlažnost v prostoru.
Razumljivo, da so nekateri deli sten bolj izpostavljeni in brez dvoma so to stikala. S tem, ko bi se znebili madežev okrog stikal, pa bi se pokazalo, da tudi ostali del stene ni več take barve, kot je bil sveže prepleskan (npr. bel). Na novo prepleskan del bo tako poudaril nečistočo ostalega dela stene. In če boste želeli barvo poenotiti, vas čaka pleskanje cele stene.
Ne glede na to, za kaj se boste odločili, vam (iz lastne izkušnje – pri nas pleskamo moški!) predlagam, da za zelo obremenjene dele sten uporabite JUPOL STRONG (ne navaden Jupol). To je barva, ki res odlično prekriva madeže, hkrati pa jo lahko kasneje tudi čistite z običajnimi čistilnimi sredstvi. Nanesete jo neposredno na steno, predhodna priprava ni potrebna. Predlagam le temeljito zaščito ostalih delov (tla, podboji vrat) oz. takojšnje čiščenje, ker se barva res prime!
Seveda to ni edina barva na trgu, a za to lahko potrdim, da se obnese.
Morda vam celo uspe prepričati moža, da se loti tega dela. Rezultat je namreč opazen takoj, kar moški radi vidimo….”
Lep pozdrav,
Simon Brlek[/quote]
Hvala za odgovor.
Na kakšen način se lotiti novogradnje je predvsem vprašanje osebnega odnosa do gradbenih materialov. Nekateri nikakor ne bi želeli živeti v montažni hiši, drugim se zdi najbolj primerna masivna gradnja.
Vsak od naštetih sistemov gradnje (les, opeka, plino beton), je primeren za gradnjo energetsko varčnih objektov. Graditelji montažnih hiš (skeletnih, masivnih lesenih) so do podrobnosti razdelali pomembne detajle in imajo sistemske rešitve, zato lahko pričakujete zrakotesno zgrajen objekt, ki bo skladen s projektno dokumentacijo in energetskimi izračuni (PHPP). Gradnja je hitra, čista, brez veliko vlage (razen estrihov) in zelo natančna. Seveda v tem primeru ne morete veliko postoriti sami, zagotoviti je treba le plačilo. Takih hiš je največ dobilo nepovratna sredstva.
Tudi nekateri izvajalci masivne gradnje se zelo potrudijo in naredijo energetsko varčen objekt. Vsekakor svetujem, da pri odločitvi za določen način gradnje vztrajate z vsemi sistemskimi rešitvami. Pri “Ytongu” torej ne betonirajte klasične medetažne plošče ali okenskih preklad ampak izberete njihov sistem. Tudi pri gradnji po sistemu “Dryfix” je prav, da se držite njihovega sistema ne le pri stenah, temveč tudi pri ploščah, vogalih, prekladah…
Od izbire osnovnega gradbenega materiala je odvisna tudi debelina izolacije zunanjega ovoja. Če govorimo o pasivni hiši, ki je tudi edina primerna za nepovratno spodbudo Eko sklada (pričakujemo razpis po novem letu), mora biti ovoj stavbe izoliran približno 2 x bolj, kot če bi gradili po veljavnem pravilniku (PURES).
Pri skeletni gradnji je dober del izolacije že v steni. Na opečnatem zidu je tipična debelina izolacije 20 cm (ali več), pri “Ytongu” pa poleg 40 cm debelega gradnika še vsaj 10 cm njihovega “Multiporja”. Skupna debelina stene je tako v vsakem primeru med 40 in 55 (60) cm.
Seveda pa so tla, stene in streha le del ovoja. Pomembna so tudi okna, ki morajo biti 3-slojna in ustrezno vgrajena, primerna vhodna vrata, pa tudi sistem prezračevanja z rekuperacijo, ki je v taki hiši obvezen. Brez izkoriščanja toplote odpadnega zraka hiša pri normalni uporabi ne more biti pasivna.
Pred gradnjo hiše pa je potrebno premisliti tudi o stroških uporabe v njenem (npr. 30-letnem) obdobju brez večjih posegov. Če se zavedamo, da zaradi kakovostne gradnje privarčujemo pri stroških ogrevanja 1.000 € letno (kar je realna številka!), je tudi začetna investicija lahko nekoliko višja.
Če ponovim: izbira materiala bolj stvar “čustev”. V vsakem primeru pa bo cena energijsko varčne hiše med 1.000 in 1.200 € na m2, zato vam predlagam, da raje premislite o njeni velikosti…
Za dodatne informacije se lahko z vami pogvorim tudi v živo. V mesecu oktobru nudim brezplačno energetsko svetovanje v Centru energetskih rešitev v ljubljanskem BTC. Prijavite se lahko na: http://cer-slo.si/napovednik/100-energetsko-svetovanje-prihranki
Lepo pozdravljeni!
Približuje se sezona ogrevanja in pri nas v bloku naj bi te dni sprostili ogrevanje preko Energetike.
Veliko se govori o tem, kako je ogrevanje na klimo cenejše kot preko toplarne, vsaj tam do 0 oziroma nekaj stopinj plusa.
Mogoče poznate konkretne razlike v ceni, ker to nikjer nisem zasledila. Imamo klimo 3,5kw, A++ hlajenje in A+ ogrevanje. Vsaj približno me zanima, gre za razliko par € ali recimo, če je račun za ogrevanje 30€ za cel mesec, s klimo bi pa elektriko doplačali kaj vem, 10€ mogoče? Se spoznate kaj na to?