Je to pravično?
Pozdravljeni!
Meni in sošolcu matematika že od nekdaj dela težave (sedaj 4. letnik). Pred kratkim sva pisala test za popravljanje negativne ocene, kateremu se je pridružila sošolka, ki si želi matematiko imeti 5. Za učiteljico je že znano, da je vsaki test težji od tistega, ki se piše prvič, saj meni da je tako edino pravično, če si nekdo želi zvišati pozitivno oceno. Ta test je bil res grozno težek za mene in sošolca, sošolka pa ga vesela rešila 10 min pred koncem. Učiteljica ve, da imava midva težave pri matematiki (meni se tudi gre za odlični uspeh in sem želela matematiko spraviti na 3). Je to pravično, da sva midva, ki sva popravljala, pisala enak test kot odličnjakinja, ki je popravlja in da je je bil test na njenem nivoju? Pogledala sem pravilnike in glede tega nič ne piše, zato me zanima kaj bi lahko glede tega naredila? Nisva še izvedela ocen, ampak sva prepričana, da bo nezadostno, kar bi lahko posledično pomenilo, da bi imela popravni izpit.
Pozdravljena,
ne samo, da je pravično, po zakonu je tudi obvezno, da vsi pišete enak test. Če bi pisali različne, bi se lahko vključila inšpekcija, ker se razlik glede težavnosti nalog ne sme delati med učenci. Na žalost nekaterim bolj leži snov, nekateri pa morate vložiti več dela, da dosežete želene rezultate. V življenju je tudi velikokrat tako, da vložek dela ni enak izidu. In tudi na to se je treba pripraviti. Zakonsko ni nič spornega…držim pesti, da je bilo pozitivno.
Lep pozdrav
Če sta popravljala različne sklope snovi, potem test ne rabi bit enak, ker morata oba na različnih področjih doseči določene standarde…Prav tako je dovoljeno pisati A in B različico testa, kjer so lahko naloge različne, a morajo biti po težavnosti enake, spet drugače je, če ima eden odločbo ipd… Imam premalo informacij, da bi Vam lahko podala konkretnejši odgovor…
Spoštovani,
če je test napisan po predpisih in kriterijih, mora v skoraj polovičnem obsegu vsebovati naloge minimalnega standarda. To pomeni, da v vsakem testu mora biti za 45 ali 50% (odvisno od dogovorjenih kriterijev) nalog, ki so osnovnega oz. minimalnega nivoja (to pomeni, da so nujno potrebno znanje, da učenec sploh napreduje v naslednji razred). Ostale naloge so naloge, ki ne vsebujejo minimalnih standardov in so za več. Glede na to, da testa nismo videli, je težko odločati ali je bil način popravljanja primeren. Če zadostuje zgoraj napisanim kriterijem, potem je bil.
Lep pozdrav