Najdi forum

IP za dolgotrajno bolno učenko

Naša deklica je stara deset let in je pred šestimi leti zbolela za akutno levkemijo. Hvala bogu so krvni testi že dolgo časa v redu, kažejo pa se težave na motoričnem področju, koncentraciji, spanju, ….
Poleg rednih kontrol na hematološkem oddelku PK je od jeseni, ko je pričela obiskovati 4.razred, spremljana pri nevrologu in pedopsihiatru. Redno obiskuje tudi nevrofizioterapevta.
V tem šolskem letu ima 2 uri dodatne strokovne pomoči, s katero v šoli kar niso vedeli, kaj naj bi, saj v prvih treh letih šolanja ni izostajala od pouka in je bila odlična učenka. Da so ure razporedil, so ji dodelili eno uro pomoči pri TJA in eno uro pri SLO. Nobena od učiteljic, ki ji nudita pomoč, pa je ne poučuje. Razredničarki niso mogli dodeliti nobene ure, ker je že imela polno obveznost.
Letos,pa je deklica izgubila vso samozavest, postala je cmarava, ponoči se prebuja in zelo pogosto izostaja od pouka zaradi viroz, glavobolov in povečane telesne temparature.

Prosim, napišite, kaj mora vsebovati IP takšnega otroka in kdo mora biti v strokovni komisiji za oblikovanje tega IP.

Hvala in lp

Leny,

kaj mora vsebovati IP – organizacijo, prilagoditve, cilje (glede na otrokove težave).. ..
Glede na izostanke, pa tudi pomoč pri učni snovi.

IP ponavadi napiše oseba, ki otroka na šoli najbolj pozna, seveda sodelujete tudi vi kot starši. Ali imate na šoli tudi defektologinjo?

Težko pa je reči, zakaj se je v zadnjem časi spremnilo dekličino vedenje. Malo prispeva začetek pubertete, malo pa zahtevnost 4 razreda (kjer se v primerjavi s tretjih razredom veliko več zahteva, pa tudi učiteljica je nova), lahko pa vzrok čisto drugje.

Če imate kakšnekoli dvome in vprašanja glede IP – je najbolje, da se pogovorite na oddelku z gospo Alenko (defektologinjo) ali ga. Martino (psihloginjo). In če ne bo šlo drugače, se bo strokovni tim iz oddelka oglasil na šoli. Saj vas je usmerila komisija na pediatrični kliniki?

Lep pozdrav in lep dan, Petra

Pošlji oblikovano (10-04-07 06:37)

Lep pozdrav in lep dan, Petra _______________________________________ Bolečina ni nič manjša, samo s časoma se naučiš živeti z njo. Cmok v nebesa, tvoja mami

Draga Petra.
Hvala za tako hiter odgovor. Zopet bi lahko govorili o kovačevi kobili, le da jaz nisem mama, sem samo teta. Nečakinja ni bila usmerjena na kliniki, pač pa pri lokalni komisiji oz. na ZŠ. Prvič je bila usmerjena ob vstopu v šolo, lani jeseni pa je bilo mnenje šolske komisije za Ip (pedagoginja, razredničarka, mama in nobenega mnenja drugih strokovnjakov),da deklica DSP ne potrebuje več. Ravno v tem času so se pojavile “črne misli” o smrti punčki dragih ljudi in prvi neuspehi v šoli, kjer ni dosegala predpisanih rezultatov pri ŠVZ. Mamica se je pozanimala pri strokovnjakih, ki so svetovali, da naj se DSP nadaljuje. Na lokalni komisiji je bila zato označena kot mama, ki si kar nekaj zmišljuje.
V IP ni nič od tega kar ste našteli, ker težav v jeseni, ko so delali IP menda niso predvideli, mi je v razgovoru povedala pedagoginja.
Danes je mamico na razgovoru z učiteljico pričakala tudi pedagoginja, ki je rekla, da bo dopolnila Ip (?) in navrgla pomislek, da ima otrok težave, ker se vsi preveč vtikamo v otroka(?).
Razen pomoči pri učni snovi, se nisem vmešavala, vse do prejšnjega tedna, ko mi je prekipelo. Otrok je tri tedne skupaj manjkal v šoli in vmes prestal zahteven pregled. Po prihodu v šolo, pa naj bi bila ocenjena za vse,kar je zamudila. Nihče ji ni pregledal, če ima v zvezkih vse urejeno, nihče ni naredil načrta ocenjevanja, kaj šele, da bi preveril dekličino znanje.
Ko sem danes ponovno govorila s pedagoginjo, sem imela občutek, kot, da so MENI naredili uslugo s tem, da so dorekli nekaj stvari.
In še eno vprašanje. Kdaj ima učenec prilagojeno izvajanje in ocenjevanje pri ŠVZ? Po kakšnih kriterijih je v tem primeru ocenjen in kdo te kriterije postavi. Naša deklica se je pri štirih letih in pol ponovno učila hoditi samostojno, obiskuje nevrofizioterapevta, da bi korigirala svojo zibajočo hojo in izgublja samozavest, ker ne more in ne more doseči odlične ocene pri ŠVZ. Je odlična plavalka, zna se voziti s kolesom in še marsikaj, le predpisanim normam pri ŠVZ ne zadosti.

Hvala za vaš nasvet. Kontaktirala bom gospo Alenko, za katero mislim, da jo navidez poznam.

lep pozdrav

Leny,

Če prav razumem je deklica odločbo dobila v 1. razredu z določitvijo DSP in preverjanjem čez 3 leta. Lani jeseni je SŠS in mama bila mnenja, da deklica ne potrebuje več DSP. Kakšno odločbo pa ima deklica sedaj? Le status otroka s PP ali tudi DSP? Glede na to, da so se pri deklici pojavile opisane težav, ki so – kot napisala lahko posledica približevanja pubertete ali pa tudi dekličih klic na pomoč – bi bilo smotrno spremeniti odločbo, v kolikor ta ne ustreza.
Ali ima lokalna komisija tudi pooblastila, da usmerja dolgotrajno bolane otroke? Če je to edina komisija v kraju, najbrž ta pooblastila tudi ima. Je v komisija tudi kakšen član, ki deklica »spremlja«?
Po drugi strani šola najbrž ni izkoristila vse možnosti, ki otroku s PP lahko nudi. Najbrž, glede na to kar ste napisala – žal ne uvidevajo dekličinih težav. Glede na dekličine odsotnosti je tudi nedorečeno, kako bo z zamujeno snovjo.
Zakaj jeseni ni bilo potrebe po IP? Predvsem pa se mi postavlja vprašanje – kaj se je tako spremenilo, da je deklica postala neuspešna – nov učitelj, višji nivo znanja, prevelika pričakovanja (tudi dekličina), neuspeh….nerazumevanje… in kaj bo v prihodnosti naredila šola za deklico.
Prilagojeno izvajanje se dotika vseh predmetov. Glede na motorične težave je seveda vpeta tudi ŠVZ (saj mislite športno vzgojo?). Glede na motorične težave je popolnoma jasno, da deklica ne bo dosegla vseh predpisanih ciljev. Ampak če se jo ocenjuje glede na njene zmožnosti – bi bila ocena pri ŠVZ bistveno drugačna.
Leny, če mama želi se mi lahko oglasi tudi na mail. Če pa ne, vsekakor naj se obrne na oddelek.
Lep pozdrav in lep dan, Petra

Lep pozdrav in lep dan, Petra _______________________________________ Bolečina ni nič manjša, samo s časoma se naučiš živeti z njo. Cmok v nebesa, tvoja mami

Še enkrat hvala.
Mamica se bo v vsakem slučaju obrnila na oddelek in kolikor jo poznam, bo izkoristila tudi vašo ljubeznivost.

Še enkrat hvala in lahko noč.

Glede športne vzgoje vam lahko povem svojo izkušnjo. sicer je iz srednje šole ampak vseeno.
Sama sem bila usmerjena kot dolgotrajno bolan otrok in imela sem tudi omejitve pri športni vzgoji. Lahko bi bila kar neocenjena ampak se je profesor športne vzgoje pogovoril z mano, povedala sem mu kaj lahko počnem in mi je naredil poseben program samo zame po katerem sem delala in tudi bila ocenjena, delala sem vse tisto, kar sem lahko in bila sem zelo zadovoljna. Morda bi predlagali učiteljici, naj naredi nekaj podobnega za Vašo deklico, je pa res, da je to stvar dobre volje učitelja. Moj profesor je to naredil samoiniciativno in z veliko dobre volje.

Hvala, prvomajska deklica.
Upam, da bo vaša izkušnja prišla prav. Žalostno pa se mi zdi, da je otrok odvisen le od “dobre volje” učiteljice, kljub vsej zakonodaji in papirjih, ki jih zaradi le te napišejo “strokovnjaki”.

lep dan

New Report

Close