Gibalno oviran otrok
Moj sinko je gibalno oviran, zelo težko hodi, pa tudi roke ima zelo šibke in težave ima z motoriko. To ima že od rojstva. Zdravniki so mi rekli, da ne priporočajo, da se moj sin giblje, ker bi mu to lahko bolj škodovalo kot koristilo, ne vem pa, zakaj takšno mnenje zdravnikov. Imam pa še eno drugo vprašanje: Jeseni bo šel moj sin v prvi razred osnovne šole. Ali mi lahko prosim poveste, kakšne prilagoditve lahko dobi moj sin v šoli? Ali je lahko oproščen od športne vzgoje in kaj bi moral delati takrat, ko bi njegovi sošolci telovadili? Kako bi bilo v primeru, ko bi z razredom šli kam peš, glede na to, da zdravnik mojemu sinu odsvetuje gibanje oz. pravi, da naj se čim manj napreza? Ali ste že imeli kakšne takšne izkušnje? Moj sin bo z odločbo pridobil le status učenca s posebnimi potrebami, saj po mnenju komisije posebnih učnih prilagoditev baje ne potrebuje. Ali je to vredu?
Mamica,
Prilagoditve so odvisne od otrokovih težav in so npr. podaljšan čas pisanja, več ustnega spraševanja itd. Če je komisija mnenja, da jih otrok ne potrebuje, jih najbrž ne potrebuje.
Nič niste napisala, kako je z otrokovo motoriko sedaj (in ali ima določene težave pri npr. samostojni hoji, vsakodnevnih aktivnostih). Če so motorične in gibalne težave velike, otrok z gibalno motnjo lahko dobi tudi spremljevalca.
Predvidevam, da bo športne vzgoje oproščen. Svetujem pa vam, da se z otrokovim zdravnikom bolj natančno posvetujete, kaj odsvetuje. V šoli je kar namreč veliko gibalnih aktivnosti (ni samo športna vzgoja) – npr. sprehodi, izleti, šola v naravi, igranje na šolskem igrišču in podobno. Torej katere dejavnosti so še priporočljive, katere pa odsvetovane ali celo prepovedane.
Lep pozdrav in lep dan, Petra
Na odločbo se bom pritožila, ko jo dobim. Na kategorizaciji so me prav uverili v to, da bo moj otrok imel prilagoditve tudi že zgolj s statusom otroka s posebnimi potrebami, pa temu očitno ni tako. Moj sin bi še kako rabil podaljšan čas pisanja kontrolk, pa tudi druge prilagoditve bi rabil. Daljših sprehodov in hitre hoje se moj otrok sploh ne sme lotevati, vi pa navajate, da je tega veliko v šoli. Kako bi se dalo to prilagoditi? Na komisiji za razvrščanje (kategorizacijo) sploh niso upoštevali sinovega stanja, zato pa nisem dobila prave odločbe, zato se bom pritožila… Pa še zahtevali so, da jaz sama povem, kakšne prilagoditve bi rada za svojega otroka, pa sploh nisem vedela, kaj bi rekla. Zato mi prosim povejte, kako se da prilagoditi, ko gredo otroci organizirano peš na ogled česa, ipd, pa se mudi in morajo hitro hoditi, moj otrok pa tega ne more in ne sme… Pa tudi dolgo tudi ne sme hoditi. Kako bi se dalo narediti v primeru, ko bi otroci šli na naravoslovni dan, pa bi morali tri do štiri ure hoditi? Ne želim, da se ga vsega oprosti, sploh pa z odločbo, ki jo bom zdaj (pred pritožbo, na prvi stopnji) prejela, sploh ne bi mogel dobiti nobenih prilagoditev,… Kakšne prilagoditve pa sploh lahko ima otrok, ki ima v odločbi zapisano le, da je otrok s posebnimi potrebami??? Take odločbe ne rabim, če nima nobenih dodatnih pravic!!!!
Mamica,
V svojem prvem odgovoru mogoče nisem dovolj jasno napisala. Z odločbo otrok dobi status, individualno pomoč. Na osnovi odločbe pa je pola dolžna v 30 dneh (od sprejema odločbe) napisati individualiziran program (IP). Običajno so prilagoditve v IP bolj podrobno opisane (tudi prilagoditve na nivoju šole, razreda (organizacija pouka). V IP se vpiše (oz. načrtuje) tudi program za otroka po posameznih področjih – kaj otrok potrebuje, način pomoči, prilagoditve pri pouku…
In običajno je tako, da se načeloma prilagoditev na napiše v odločbo, ampak se te določijo ali bolj podrobno določijo z IP.
Na kratko- status otroku izhaja iz odločbe in s tem tudi njegove pravice. Način, organizacija pa se podrobno določi z IP.
Prilagoditve glede npr. organizirano peš na ogled česa, izlete – to so prilagoditve glede organizacije in načina. Na začetku šolskega leta bo najbrž težko predvideti vse situacije, ki bodo potrebovale prilagajanje zaradi otrokovih zdravstvenih težav. Zato bo potrebno dobro sodelovanje s šolo.
Svetujem vam, da se pogovorite s šolsko svetovalno službo (ko bo otrok v šoli pa tudi z razredničarko) in predvsem z otrokovim zdravnikom (katere dejavnosti so še priporočljive, katere pa odsvetovane ali celo prepovedane).
Ni tudi najbolj jasno – ali ste odločbo že dobili, ali ne. Ste dobili mnenje? Če je usmerjanje še v postopku, stopite do enega izmed članov komisije in se še enkrat pogovorite.
Lep pozdrav in lep dan, Petra
Kot pravi Sasa. maš forum obiščejo starši otrok s pp (pa ne samo tisti,ki imajo otroka z duševno motnjo), starši, ki jih otrokov razvoj skrbi ali pa naš forum obiščejo kar tako.
Prilagoditev pomeni, da se aktivnost, učna snov prilagodi tako, da jo učenec kljub svojim težavam lahko opravlja ali spremlja.
Izkušnje staršev otrok z gibalno motnjo so takšne, da otrok učni sprehod opravi s pomočjo spremljevalke, se učni sprehod delno prilagodi glede na otrokove gibalne težave ali – na žalost – otrok v tem času počne nekaj drugega.
Na spletu boste našli veliko priporočenih prilagoditev za otroke z gibalno motnjo, npr.
Kot se že napisala posvetujte se z zdravnikom (mogoče tudi fiziatrom), šolsko svetovalno službo ali strokovnjakom, ki otrok pozna in spremlja že dalj časa. Težko je napisati kakšne prilagoditve, bi otrok potreboval, če ga v živo sploh še nisi videl.
Lep pozdrav, Petra
Predlagam vam še eno možnost. V Zavodu za usposabljanje inv. mladine v Kamniku deluje mobilna služba. Pošljite jim prošnjo v kateri opišite svoj problem in zaprosite za pregled. Ustrezni strokovnjaki (fizioterapevt, delovni terapevt, specialni pedagog…) bodo prišli na vašo šolo (ali vi k njim) in vam (in vaši šoli) svetovali glede prilagoditev, ki bi bile potrebne za vašega otroka.
LP N.
Robida,
hvala za namig in pomoč.
Mamica to je super ideja. Strokovnjaki iz Zavoda za usposabljanje inv. mladine v Kamniku so “doma” na področju prilagoditev za različne oblike gibalne oviranosti.
Lep pozdrav in lep dan, Petra
zanima me,ali spremljevalka otroku v šoli lahko nudi še kako drugo pomoč(naprimer pomoč pri izkašljevanju ter drenažo prsnega koša) ?otroku ,ki je težko gibalno oviran je dodeljen stalni spremljevalec,ki je celo zdravstveni delavec.Ravnateljica je mnenja,da to ne sodi v dela spremljevalca ker to ne piše v odločbi(piše pa v strokovnem mnenju).A sploh obstaja kak zakon ker jaz nič ne najdem.
Mimi,
tudi tisto, kar piše v strokovnem mnenju se mora upoštevati. Odloča je samo pravni akt, kjer pa niso napisane vse prilagoditve. Medtem, ko je v strokovnem mnenju zajeto vse.
No, moram se oglasiti kot mama z otrokom s pp, čeprav je cerebralka in žal ni mogla obiskovati šolanja in kot učiteljica. Deklici v šoli, ki je imela gibalne težave, so bile dodeljene dodatne ure pomoči in je imela tudi uro ali dve športno vzgojo individualno z učiteljem švz. Sama pa imam že tretje leto v razredu dečka s sladkorno boleznijo. Nima spremljevalca, ampak sem se naučila dela z insulinsko črpalko, torej opravljam tudi delo medicinske sestre, torej jemljem kri, doziram inzulin, preračunavam OH- je v hrani in vnašam vrednost, sistematično odbijam zaužite vrednosti OH …..Ima pa v odločbi zapisano, kaj sme in česa ne pri športni vzgoji. Torej, kjer je volja, je pot, tako pravijo. Je pa res, da je odgovornost življenjskega pomena.
LP
Sem res vesela,da vse to opravljate in nudite otroku tako nego.Bravo.Pri nas je vse drugače,ker so ljudje drugačni.Moj fant ima spremljevalko,ki je zdravstvene stroke…ima celo opravljen”tečaj”nege ki jo moj fant potrebuje a tega noče delati ker to ne piše v njenih delovnih nalogah.Tako hodim sama vmes v šolo,da mu pomagam in spet za eno uro domov…utrujena sem.In otrok je tudi zbegan ko me kar naenkrat spet tam vidi.Ona ga še dvigne ne iz vozička.Samo svinčnike mu da iz puščice in knjige.To je vse njeno delo.Žal mi je da je na taki šoli a kaj ko se je že navadil na sošolce in oni na njega in mi je prav hudo,če bo zamenjal šolo.Še enkrat EVJA čestitam,vse vam bo povrnjeno.