Najdi forum

Naslovnica Forum Življenjski slog Pravo in zavarovanja Zavarovanja EKONOMSKA TOTALKA

EKONOMSKA TOTALKA

Živijo Bruno. Imam Renault Megana letnik 2005 1.9 dci s 157000 prevoženimi kilometri.
V soboto se mi je v krožišču v desno stran zaletel en gospod. Izpolnila sma euro obrazec itd…
V ponedeljek sem bil pri cenilcu ki mi je avto poslikal in rekel da v prihodnjih dneg dobim po pošti zapisnik.
Zdaj pa me zanima kaj lahko pričakujem in kakšno odškodnino bom dobil. Avto ima razbito celo desno stran, obojna vrata, bok, steber, prag, streho in avto je cel zamaknjen ? Hvala že v naprej

Živjo!
Verjetno bo izplačana totalka,saj glade na letnik vozila ter opisane poškodbe.Najhitreje izračunaš odškodnino tako,da na avto netu pogledaš realno ceno takšnega vozila.Od te cene odšteješ vrednost razbitega vozila-za koliko ga prodaš,razlika pa pomeni izplačilo zavarovalnice.Za totalko izplačajo 60% vrednosti vozila po eurotax katalogu.
Verjetno bi se ti najbolj splačalo,da daš avto popravit na lastne stroške,samo moraš dobiti kakšnega v redu mojstra,pa boš mogoče še kaj na profitu.
toliko zaenkrat,počakaj na ponudbo zavarovalnice,pa se potem še kaj oglasi al pa pokliči.
Lep pozdrav,Bruno

************************************** B&M Zavarovalna pisarna Bruno Šneberger s.p. Kermaunerjeva 17,1000 LJ tel. 051/625-611 e-mail:[email protected]

Pozdravljeni!
Moj avto je bil ocenjen totalka, cena vozila po eurotaxu je 9500eur, zavarovalnica mi je ponudila 4000eur, mislim, da je to premalo zato se bom pritožila na ponujen znesek. Koliko mislite, da bi morala dobiti?

Vse je odvisno,kolikšna je vrednost rešenih delov.Drugače pa bi bilo izplačilo cca 60% vrednosti vozila po eurotax katalogu.Težko rečem,kolko bi lahko dobili,saj isem videl vašega poškodovanega vozila.
Lep pozdrav,Bruno

************************************** B&M Zavarovalna pisarna Bruno Šneberger s.p. Kermaunerjeva 17,1000 LJ tel. 051/625-611 e-mail:[email protected]

Pozdravljeni,

Konec meseca oktobra sem bil udeležen v prometni nesreči (stali smo v koloni na cesti, ko je vozilo priletelo vame od zadaj brez zaviranja (voznica ni gledala na cesto), mene je odneslo v vozilo pred menoj). Rezultat je razbit zadnji in prednji konec, vozilo ni vozno (zapisnik o ogledu obsega tri strani, med drugim so “fuč” zadnji odbijač, vrata prtljažnika zadaj, parkirni senzorji in vlečna kljuka (oboje vgrajeno naknadno), prednji odbijač, vsi hladilniki, pokrov motorja, prednje luči, levi odbijač). Opozorili so me na morebitne skrite napake in poškodbe ki bi se odkrile šele pri odpravljanju škode oz po dejanski odpravi, tako da se nismo odločili za popravilo (glede na obseg in mesta poškodb bi se znalo po grobi oceni pojaviti še za cca 1k€ nepredvidenih stroškov).
Avtomobil je bil seveda ocenjen kot totalka (“Škoda se obračuna po sistemu popolne škode”), v poravnalni ponudbi so ponudili znesek cca 4600€ oz. tudi možnost izplačila celotne vrednosti vozila, pri čemer gre vozilo v last zavarovalnice (sicer gre za avtomobil VW Touran, letnik 12/2007, po Eurotaxu ocenjen na cca 9100€ (prodajna cena z ddv)).
Kolikor sem prebral zgoraj, ste večkrat omenili da totalka obsega cca 60% vrednosti vozila po Eurotaxu (v tem primeru cca 5400€) oz. da se odbija vrednost še uprabnih komponent. Ali je zavarovalnica dolžina v poravnavi opredeliti na kakšen račun so izračunali vrednost za poravnavo ali ne?
V poravnalni ponudbi ni namreč nikjer omenjeno na podlagi česa so se odločili za omenjeni znesek, prav tako ni nikjer omenjena vrednost vozila po Eurotax, na katero bi se lahko skliceval oz pritožil. Citiram: “V ponujeni odškodnini je upoštevan temelj (100,00% v znesku 4600€). Škoda se obračuna po sistemu popolne škode (TOTALKA)”.
V primeru da se odločim za pritožbo me tako predvsem zanima na podlagi česa bi jo bilo najbolje osnovati?
Znanci ki imajo več izkušenj so mi svetovali naslednje: s kleparjem se dogovorim da avto popolnoma razstavi, če se bo izkazala še kakšna dodatna poškoda (trenutno so ocenili na podlagi ogleda vozila v “enem kosu”) na katero bi se lahko skliceval. Dodatno bi si tudi pridobil predračun za popravilo glede na dejansko stanje poškodb. Kaj vi menite?

Poleg tega mi je v oči padel tudi nasledji odstavek v poravnavi: “S plačilom zgoraj navedenega zneska bodo zavarovalnica in odgovorne osebe proste vsakršnih obveznosti iz tega škodnega dogodka v razmerju do zavarovanca.” Ali to pomeni da s podpisom poravnave ne bi več mogel uveljavljati stroškov, nastalih pri zdravljenju (odsotnost z delovnega mesta,poškodba vratnih mišic)?

Najlepša hvala za odgovor in lep pozdrav,
Sašo

Zdravo!
Kot sem na hitro pregledaj,koliko je vreden vaš avtomobil je odškodnina zavarovalnice primerna.Takšen avtomobil stane cca.7000-7500 eur.
V primeru,da razbit avtomobil prodate,ter od zavarovalnice prejmete izplačilo totalke,si boste lahko kupili identičen avtomobil.Najmanj vas bo bolela glava,pa hitro boste zopet mobilni.Dvomim,da se vam avto splača popravit,saj boste imeli kasneje pri vožnji slab občutek,ali pa se morda motim.
Upravičeni ste tudi do odškodnine za poškodbe,katere ste utrpeli v nezgodi,le to pa kar uveljavljajte po končanem zdravljenju.
Če je v dopisu zavarovalnice omenjena samo materialna škoda,le to kar podpišite,še vedno boste lahko uveljavljali odškodnino za poškodbe.
Če pa boste potrebovali še kakšen nasvet ali pomoč,pa se le oglasite.
Lepo vas pozdravljam,Bruno

************************************** B&M Zavarovalna pisarna Bruno Šneberger s.p. Kermaunerjeva 17,1000 LJ tel. 051/625-611 e-mail:[email protected]

Še enkrat hvala za hiter odgovor.

Lep pozdrav,
Sašo

ni kaj,Bruno

************************************** B&M Zavarovalna pisarna Bruno Šneberger s.p. Kermaunerjeva 17,1000 LJ tel. 051/625-611 e-mail:[email protected]

Pozdravljeni,
meni je zavarovalnica ponudila za ekonomsko totalko, ki nisem pridelala sama, ampak en prehiter veseljak, “en smešen znesek” . Gre za Smart for two, Pure, l.2003, diesel, polavtomatik. Zanima me po kakšni matematiki so prišli do zneska? Vrednost po Eurotax minus kaj? In kakšna je sploh vrednost po Eurotaxu?
Hvala in lep pozdrav

Pozdravljeni,

vrednost vozila se ocenjuje po Eurotax lestvici, dodatno pa se upoštevajo še nekateri drugi dejavniki, kot so datum prve registracije, število prevoženih kilometrov, podatki o opcijski opremi, prodajna in nakupna kotacija itd. Vse to vpliva tudi na amortizacijske stopnje. Ocenjena vrednost vozila pa se zmanjša še za vrednost razbitine, ki ostane vam in jo lahko prodate.

Za natančno obrazložitev cenitve vašega vozila vam svetujemo, da se obrnete na vašega cenilca. Da bi vam mi lahko obrazložili kakšna je vrednost vašega vozila po Eurotax lestvici, bi morali poznati še nekaj podatkov o vašem vozilu, prav tako pa ne vemo za kakšen obseg poškodb gre.

Lep pozdrav,

Avtomobilska zavarovanja

Zavarovalnica Triglav, d.d. http://www.triglav.si http://vsebovredu.triglav.si/ http://www.facebook.com/TriglavGroup http://www.twitter.com/TriglavGroup

g. Bruno
V začetku aprila sem bil udeležen v prometni nesreči. Načeloma sem bil jaz krivec, saj sem se nekomu priletel od zadaj. Narejen policijski zapisnik. Alkohol ni bil prisoten.
Avto imam na leasing (VBS leasing) na dobo 6 let in sicer 14.02.2012. Sedaj ga odplačujem že 2 leti. Nabavna vrednost novega avtomobila je 28.215,00 EUR, glede na vrednost ki je navedena pri sklenitvi zavarovanja. Avto sem kupil na leasing-4 leta star avto v višini 11.000,00 EUR. Avto je Renault Laguna Grand Tour 2.0 DCI letnik 2008 z nekaj dodatne opreme kot je navigacija ipd..
Avtomobil je bil ocenjen kot ekonomska totalka. S strani VBS Leasinga sem na podlagi ocene zavarovalnice prejel poravnalno ponudbo v višini 3.774,96 EUR. Celotna vrednost poplačila VBS leasingu pa mi znaša še (po njihovem izračunu) 7.374,80 EUR z navedbo pod točko 1 ali se strinjam z poravnavo ali točko 2 da se ne strinjam z zavarovalnino vendar dovoljujem VBS leasingu, da si poravna nesporni del za razliko pa podam pritožbo na zavarovalnico sam. S tem se nikakor ne morem strinjati, saj sem trenutno brez avta, prav tako pa po poplačilu ostanem dolžan leasing hiši še precejšen kupček denarja in brez avtomobila (razen mogoče za razbitino, če mi ostane).
Zanima me predvsem sledeče:
– kot nosilec zavarovalne police in lastnik vozila bi se morala leasing hiša bolje obnašati do svoje lastnine in se sama pritožiti na cenitev. (na zavarovalni polici je zavarovanec VBS leasin in ne jaz)
– V poravnalni ponudbi ni namreč nikjer omenjeno na podlagi česa so se odločili za omenjeni znesek, prav tako ni nikjer omenjena vrednost vozila po Eurotax, na katero bi se lahko skliceval oz pritožil.
– parv tako ni tudi nikjer omenjena vrednost ”rešenih” delov na podalgi katere bi lahko trenutno ocenil vrednost ”razbitine”.
– ali lahko od VBS leasing hiše zahtevam, da mi ta avto popravijo
– ali lahko zahtevam od leasing hiše, da mi ponudijo možnost
V primeru da se odločim za pritožbo in kam točno se pritožiti (zavarovalnica ali leasing hiša) me tako predvsem zanima na podlagi česa bi jo bilo najbolje osnovati?
Za lažji odgovor prilagam tudi slike avtomobila. Prosim za čim hitrejši odgovor saj je od nesreče minil že en mesec, vendar sem šele danes dobil v roke predlog poravnave z strani leasin hiše. Prav lepa hvala za vaš odgovor (že vnaprej). BT

Pozdravljeni,

težko komentiramo konkretni primer, na splošno pa lahko zapišemo, da imajo leasing hiše običajno strokovni kader, ki spremlja vrednosti poravnav in se pritožijo, če ugotovijo, da je kje prišlo do odstopanja. Vendar se je potrebno zavedati, da tržna cena vozila običajno ni enaka knjigovodskim vrednostim iz leasing pogodbe. Ta je stvar pogodbe med leasing hišo in jemalcem leasinga. Ponudba zavarovalnice zajema zgolj ocenjen delež škode, k temu pa je seveda potrebno prišteti še vrednost razbitine. Leasing hiša ne bo bremenila leasingojemalca za razliko med preostalo pogodbeno vrednostjo vozila in odobrenim zneskom s strani zavarovalnice. Kljub vsemu bo seveda nastala razlika, ki bremeni leasingojemalca in je stvar leasing pogodbe (ta se seveda razlikuje glede na pogoje leasinga).

Dogovore in rešitve, ki se nanašajo na popravilo vozila je seveda potrebno uskladiti z leasing hišo. Tako je torej vprašanje o popravljanju vozila potrebno nasloviti na leasing hišo. Morate se zavedati, da je popravilo ekonomsko neupravičeno, kar pomeni, da je predvideni strošek popravila večji od vrednosti vozila zmanjšane za vrednost razbitine. Potrebno bo torej doplačilo, za katero pa dvomimo, da bo stroške pripravljen prevzeti leasingodajalec. Pozitivno pa je, da se pri obračunu zavarovalnica opira na stroške popravila, ki bi nastali pri pooblaščenem serviserju za posamezno znamko ter popravilu z vgraditvijo originalnih nadomestnih delov. Te stroške v praksi lahko znižate, če se pri sanaciji denimo, uporabijo rabljeni deli.

Na poravnalni ponudbi se nikoli ne prikažejo parametri obračuna, ker bi takšna poravnava postala preobsežna in za laika nerazumljiva. Lahko pa se s pridobljenim pooblastilom lastnika – leasing hiše, naročite pri cenilcu na zavarovalnici, ki vam bo obrazložil posamezne parametre, na podlagi katerih je prišel do izračuna poravnalne vsote.

Če ste poravnavo podpisali, ste se strinjali s ponudbo in je zadeva načeloma končana. Če pa bi se izkazalo, da je prišlo do napake, so zavarovalnice pripravljene zadevo tudi popraviti.

Lep pozdrav,

Služba za avtomobilske škode

Zavarovalnica Triglav, d.d. http://www.triglav.si http://vsebovredu.triglav.si/ http://www.facebook.com/TriglavGroup http://www.twitter.com/TriglavGroup

Pozdravljen g. Bruno

pred enim tednom smo imeli prometno nesrečo z avtomobilom Mercedes B bencinar, sport, letnik 2013, prevoženih 37.000 km. Na zavarovalnici Generali so nam ocenili ekonomsko totalko. Kolikšno odškodnino lahko pričakujem?
Hvala za vaš odgovor.
lep pozdrav

Pozdravljeni,

kadar je strošek popravila tolikšen, da popravilo iz ekonomskih razlogov ni več upravičeno, se razglasi totalna škoda (pogovorno ekonomska »totalka«). Običajno je to med 50 in 70 odstotkov tržne vrednosti vozila ob škodnem dogodku. Tržna cena se pri naši zavarovalnici določa na podlagi kotacij EUROTAX. Seveda se pri tem upoštevajo tudi prevoženi kilometri in drugi parametri, ki lahko vplivajo na tržno vrednost (npr. stanje vozila, investicijska vlaganja, …) Brez da bi poznali pogoje vaše zavarovalnice in točno vrednost vozila vam zato na tem mestu težko podamo točen odgovor. Podrobneje smo o tem pisali tudi tu: http://vsebovredu.triglav.si/na-poti/7-mitov-o-avtomobilskih-zavarovanjih

Lep pozdrav,

Zavarovalnica Triglav, d.d. http://www.triglav.si http://vsebovredu.triglav.si/ http://www.facebook.com/TriglavGroup http://www.twitter.com/TriglavGroup

Spoštovani,
mene pa zanima sledeče, in sicer:
– ali lahko v primeru priznane totalke (krivec nisem jaz, torej izplačano iz zavarovanja povzročitelja) preostanek zneska za popravilo škode (v kolikor je izplačano premalo za popravilo) kriješ iz lastnega kaska? Verjetno da?
– ali je povzročitelj dejansko odgovoren za tvojo škodo in kot tak primoran pokriti stroške popravila, v kolikor pač tega ne stori njegova zavarovalnica? Sicer verjetno ne, ker je ravno to bistvo zavarovanja? Ali je odgovornost vendarle na povzročiteljevi strani in se da to (če ne drugače) sodno izterjati?
Hvala!

Pozdravljeni,

ob poškodbi avtomobila v vsakem primeru zavarovalnica izplača zavarovalnino glede na ocenjeno nastalo škodo, ne glede na to, po katerem zavarovanju jo boste zahtevali. Škodo, v primeru 100 % odgovornosti povzročitelja, lahko v celoti uveljavljate le po eni od obeh vrst zavarovanj (AO ali kasku), vendar je za vas najbrž bolje, da uveljavljate škodo iz AO, saj bi pri kasku izgubili bonus.

Če se boste odločili za popravilo, boste morali razliko med celotno vrednostjo popravila in odškodnino, ki jo prejmete od zavarovalnice, poravnati sami. Če bi zavarovalnice izplačevale celotne zneske popravil totalke, bi bilo to kršenje osnovnega načela zavarovalništva, ki pravi, da se ob škodnem dogodku izplača odškodnina, da se nobena stran pri tem ne okoristi oz. obogati. V pomoč, kako ob totalki, vam je lahko tudi tale članek: http://vsebovredu.triglav.si/drobni-tisk/drobni-tisk-kako-zavarovalnica-oceni-totalko.

S sklenitvijo zavarovanja AO je povzročitelj odgovornostno zavarovan (zastopa ga zavarovalnica) nasproti zahtevkom oškodovanca, vendar zavarovalnica jamči le do višine, ki je določena v zavarovalni pogodbi. Sodna izterjava razlike je tako možna, vendar je vredno premisliti, ali se splača.

Lep pozdrav,

Zavarovalnica Triglav, d.d. http://www.triglav.si http://vsebovredu.triglav.si/ http://www.facebook.com/TriglavGroup http://www.twitter.com/TriglavGroup

Lp..zanima me ena stvar..verizno trcenje bil sm v sredini seveda nic kriv..kasko nimam kajti gre se za avto audi a6 99l ampak dosti bolj vredno vozilo..sedaj je ocenjen kot totalka popravila je za cez 4k€ auto pa 2000€ vreden..ima tudi vgrajeno novo plinsko napravo ki je homoligirana(1300€)..zanima me ali tudi to steje pri izplacilu totalke?? Hvala

Pozdravljeni,

pri totalki oziroma ekonomsko popolni škodi sta ne glede na to, ali bi uveljavljali škodo iz avtomobilskega kaska ali iz zavarovanja avtomobilske odgovornosti, postopek in višina izplačil enaka. Če je povzročitelj drug, imate kritje za vsakovrstno škodo na vozilu kakor tudi za telesne poškodbe. Na vsak način dodatna oprema in podobno šteje pri izplačilu totalke.

Več informacij o ekonomsko popolni škodi lahko najdete tukaj: http://vsebovredu.triglav.si/na-poti/drobni-tisk-kako-zavarovalnica-oceni-totalko pripenjamo pa še povezavo na članek o verižnem trčenju: http://vsebovredu.triglav.si/na-poti/verizno-trcenje-kdo-je-kriv .

Lep pozdrav,

Zavarovalnica Triglav, d.d. http://www.triglav.si http://vsebovredu.triglav.si/ http://www.facebook.com/TriglavGroup http://www.twitter.com/TriglavGroup

pozdravljeni, punca je razbila avto. zdaj pa me zanima ali zavarovalnica totalko izplača po eurotaxu po letniku po katerem je avto zavarovan ali dejanskem letniku. avto je letnik 2009 in bil uvožen iz nemčije, prva registracija v sloveniji je bila 2012 in po tem letniku je tudi zavarovan (2012). ima pa ful kasko

Pozdravljeni,

izplačilo totalke se vedno izvaja preko dejanske vrednosti vozila, torej stanju, starosti… Kdaj in iz kje je bil avto (če je bil uvožen) ni pomembno, bistveno je v kakšnem stanju je, kilometri, ohranjenost in seveda starost vozila. Podrobneje smo o tem pisali v tem članku: http://vsebovredu.triglav.si/na-poti/drobni-tisk-kako-zavarovalnica-oceni-totalko

Lep pozdrav,

Zavarovalnica Triglav, d.d. http://www.triglav.si http://vsebovredu.triglav.si/ http://www.facebook.com/TriglavGroup http://www.twitter.com/TriglavGroup

New Report

Close