dolgotrajno bolan – število ocen
Po sinovi hudi poškodbi ( odsoten od pouka od marca do konca šolskega leta) sem po enem tednu stopila v kontakt s šolo. Sprožili smo postopek za IP odločbo, ki jo je dobil šele oktobra.
Dogovorili smo se za sestanek z vsemi učitelji in ravnateljem. Po 10 dneh zdravljenja se je sin še v intenzivni negi začel učiti. Učno gradivo je predeloval po sklopih. En teden recimo slovenščina. Po enem mesecu zdravljenja je še v bolnišnici ob obisku razredničarke zaključil dva najlažja predmeta. Ob koncu šolskega leta je na dan, ko so imeli drugi popravne izpite opravil še tri predmete. Na jesenskem roku popravcev je naredil še en izpit. Po sklepu učiteljskega zbora se je lahko vpisal v nadaljevanje šolanja, decembra je opravil še manjkajoči predmet.
če pogledam nazaj, je bilo bistveno to, da smo starši in učitelji z veliko dobre volje našli način, kako pri sinu izpeljati izobraževanje. Ni šlo toliko za to, da sin ne sme ponavljati razreda. Vodilo nam je bilo, da se sin želi vrniti med sošolce in da glede na naravo poškodb, mora čimhitreje nazaj med ljudi. Letos povsem brez težav zaključuje šolanje.
Sin je srednješolec. Za osnovnošolce imajo vse večje bolnišnice organizirane bolnišnične šole, zato z malo dobre volje lahko pridobi ocene tudi tekom zdravljenja. Če je doma, se lahko s šolo dogovorite, da pride v šolo samo na pisanje kontrolk. Z dobro voljo se da rešiti marsikater zaplet.
Spoštovani,
Število ocen, način ocenjevanja, oprostitev ocenjevanja ali opravičenost ocenjevanja so zakonsko določeni.
Torej:
1. Zakona o osnovni šoli (Ur. l. RS, št.: 102/07)
Učenec, ki zaradi bolezni ali drugih utemeljenih razlogov ne more obiskovati pouka, lahko do konca šolskega leta opravljajo izpite iz posameznih predmetov. O utemeljenosti razlogov iz prejšnjega odstavka odloča ravnatelj – 76. člen
2. Učenec, ki je iz zdravstvenih razlogov v celoti oproščen sodelovanja pri posameznih predmetih, se iz tega predmeta ne ocenjuje – 78. člen
2. Pravilnik o preverjanju in ocenjevanju znanja ter napredovanju učencev v 9-letni OŠ (Ur. l. RS, št.: 64/06)
Znanje učencev se pri vsakem predmetu oceni najmanj trikrat v posameznem ocenjevalnem obdobju. Najmanj ena ocena v vsakem ocenjevalnem obdobju in najmanj tri ocene v šolskem letu ne smejo biti pridobljene na podlagi pisnih izdelkov.
Pri predmetih, za katere je s predmetnikom določena največ ena ura tedensko, se znanje učencev oceni najmanj enkrat v vsakem ocenjevalnem obdobju in najmanj trikrat v šolskem letu, pri čemer ne sme biti večina ocen pridobljenih na podlagi pisnih izdelkov.
Tako je torej, točno je določeno, koliko ocen mora imate otrok najmanj v posameznem ocenjevalnem obdobju (lahko jih je več).
V zakonu o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami (Ur. l. RS, št.: 118/06) je v drugem odstavku 29. člena zapisano: z IP se določijo oblike dela na posameznih V-I področjih, pri posameznih predmetih in predmetnih področjih, Način izvajanja DSP, izvajanje fizične pomoči, prehajanje med programi ter potrebne prilagoditve pri organizaciji, preverjanju in ocenjevanju znanja, napredovanju in časovni razporeditvi pouka.
Kako vse to izgleda v praksi vam je napisala mama. Ne gre za vprašanje ocen, gre za to da učenec osvoji potrebno znanje, tudi pri vašem fantu je pomembno to. Pokaže pa ga lahko v različnih oblikah preverjanje in ocenjevanja znanja, tudi v obliki izpitov (ne gre za popravne izpite – gre za predmetne izpite ( Pravilnik o …., Ur. l. RS, št.: 64/06), ki jih lahko učenec opravlja, če je bil iz utemeljenih razlogov neocenjen.
Francka