Najdi forum

Gre za otroka, ki hodi v 5.r./9. Je dislektik (legastenik) in ima tudi odločbo, da je zaradi tega otrok s posebnimi potrebami. Pri MAT je sicer uspešen, a mu delajo težavo besedilne naloge in pisanje odgovorov.
Kaj se vam zdi prav, bolje, bolj ustrezno:
– da piše MAT samo “računske” naloge
– da piše računske in besedilne naloge, a bo pač imel zato nižjo oceno, saj mu besedilne ne gredo

Oziroma a je nujno, da se pri odgovorih izraža s celimi povedmi (napiše cel stavek), če odgovori pa le z eno besedo, pa to ni več za petico?

Kaj je zdaj MAT – samo računanje ali tudi pravilno podajanje odgovorov v celih stavkih.

Učiteljica sicer pravi, da vidi da zna in razume, a da je v učnem načrtu zajeto tudi to, da se morajo naučiti pisat cele stavke in odgovore in da mu ne more dati petice, če sicer računsko reši prav, ni pa ustreznih napisanih odgovorov.

Hvala za vaše mnenje.

Aagata,
ali ima otrok prilagoditve pri pouku – npr. podaljšan čas pisanja, več ustnega spraševanja – glede na to, da je disleksik?

Sama ne poznam didaktike matemetike in učnih ciljev – ampak če ima otrok prilagoditve naj bi se upoštevale pri vseh predmetih, tudi pri matematiki.
Je problem samo v zapisu odgovora ali tudi z razumevanjem testih matematičnih nalog?
Lep pozdrav in lep dan, Petra

Lep pozdrav in lep dan, Petra _______________________________________ Bolečina ni nič manjša, samo s časoma se naučiš živeti z njo. Cmok v nebesa, tvoja mami

Otrok ima prilagoditve, a jih učiteljica ne vedno upošteva.
Z razumevanjem nima težav, le s pisanjem odgovorov.
Npr. pri neki nalogi je bilo vprašenja KATERI DAN JE PRIŠLO NA PRIREDITEV NAJVEČ OBISKOVALCEV? in pravilen odg bi bil NA PRIREDITEV JE PRIŠLO NAJVEČ OBISKOVALVEC V NEDELJO. Otrok je napisal samo V NEDELJO, in učiteljica mu je štela le pol točk, češ da mora odgovorjati v celih stavkih. Da je pisal nalogo z njo, ona mu je brala navodila, ga opozorila, da naj odgovori v celem stavku, a on je vseeno napisal le “bistvo”.
Ne vem tudi jaz ne poznam tako dobro učnih načrtov za MAT, bolj logično bi se mi zdelo, da gre za razumevanje in reševanje mat problemov, a vem da je tudi pravilno izražanje pomembno.
Hvala LP

Aagata,

v tem primeru bi mogoče bil potreben timski sestanek s člani komisije, ki so otroka usmerili ali pa s strovnjakom, ki otroka dobro pozna (hodi otrok še kam na kakšno terapijo?).

Lep pozdrav in lep dan, Petra

Lep pozdrav in lep dan, Petra _______________________________________ Bolečina ni nič manjša, samo s časoma se naučiš živeti z njo. Cmok v nebesa, tvoja mami

Pozdravljeni!
Sem specialna pedagoginja, zaposlena v osnovni šoli. Iz lastnih izkušenj vam želim povedati, da ste starš enakopraven član strokovnega tima, ki za vašega otroka oblikuje individualiziran program (IP)z vsemi prilagoditvami. Prilagoditve morajo biti na podlagi odločbe in strokovnega mnenja zapisane v IP -ju, z njimi pa morajo biti seznanjeni vsi učitelji, ki otroka poučujejo. Prilagoditve so dolžni izvajati!
Pri nas npr. legastenikom (odvisno tudi od stopnje in oblike težav) preberemo navodila in jim pomagamo pri zapisu odgovora. Imajo lahko poudarek na ustni oceni inse jim ne upoštevajo pisne legastenične napake (tudi pri tujem jeziku)…

Vse dobro!
Jasna

Jasna,
hvala za vaše mnenje. Res je, da so vsi učitelji, ki delajo z otrokom dolžni upoštevati prilagoditve. Res pa je tudi, da se med šolami pojavljajo velike razlike in marsikje za otroke s pp ni poskbljeno tako kot bi moralo biti.

Lep pozdrav in lep dan, Petra

Lep pozdrav in lep dan, Petra _______________________________________ Bolečina ni nič manjša, samo s časoma se naučiš živeti z njo. Cmok v nebesa, tvoja mami

To je tipično za dislektika. Da mu rečeš, naj napiše cel odgovor, lahko mu ga tudi poveš, kratek stavek, on pa bo napisal samo besedo. Tega ne dela zanalašč, pač pa ima težave s kratkotrajnim spominom. To je definitivno posledica legastenije in zato je blazno krivično do njega, da zaradi tega dobi v tem primeru, ki ga opisuje mamica, samo pol točk.

New Report

Close