Najdi forum

Naslovnica Forum Duševno zdravje in odnosi Družina Starševstvo in vzgoja disleksija – kako postopati doma

disleksija – kako postopati doma

tut mahala z odločbo?
[/quote]

Zakaj bi v službi rabila odločbo?
[/quote]

zakaj potem ne še v službi? Mislim, mi niso imeli nobenih odločb pa nam gre čisto v redu v življenju. Ne vem, zakaj je treba sedaj otroke tolk v vato zavijat in naj povem, da še danes ne berem tekoče (če ne dam prsta pod besedilo) pa mam magisterij znanosti, tko da branje pač ni najpomembnejša stvar.
Pri učiteljicah je pa tako, če same niso imele težav sploh ne razumejo, da imajo otroci lahko težave.
Ker poleg redne službe tudi učim, moram reči, da otroci ne potrebujejo odločb, ampak samo nekoga, da jim pove kako naj postopajo in ko jim enkrat poveš gre brez težav naprej.


Jah, tisto, da v šoli niso nič opazili, je bolj tako. Učiteljica se ni pretirano ukvarjala z otroki, pač pa na žalost bolj čakala na penzijo. Ko sem jo direktno vprašala, kako gre pa kaj branje, je rekla, da pač ne bere gladko, da pa ima še čas, ampak ker je pri ostalem bil po njeno izredno pred ostalimi, se ji to ni zdelo nič problematičnega. Tisti čas pa je tudi hitro minil, stanje pa enako.
Ssin ima težave in glede na to, da mlajša hčerka bere že sedaj bolje (tekoče) kot on, vidim, da ni v primerjavi s prejšnjim letom nobenega napredka. Da so težave enake, branje na isti stopnji. Kot sem napisala,se bom seveda posvetovala z novo učiteljico, ki je res bolj zagnana, tudi bolj stroga. Ima več discipline v razredu in to je sinu tudi bolj všeč. Lani je bilo vse bolj v razsulu in je že sin potožil, da marsikdaj niti ne sliši, kaj učiteljica razlaga. Letos kaže, da bo glede tega precej bolje.
[/quote]

če ni nič bolje pri branju in ima otrok disleksijo, ne more biti bolje, saj nekdo ki ne vidi brati brez očal ne vidi, pa če se še tako trudi in trenira branje brez očal. Pri bralnih težavah dislektikov gre za to, da določenih črt, pik ne vidijo in vidijo presledke, gube,… in zato morajo ugotavljati kaj piše. Pa, ko preberejo prvi del besede si nadaljevanje “izmislijo”, včasih je pravilno, velikokrat ne. Zato odlašanje s testiranjem ne vodi k izboljšavam. Pozanimajte se za bralne folijo, res odlično sredstvo za pomoč.

Dokler zadeve ne rešite, vam priporočam, da vaš sin pred branjem ali pisanjem na listu papirja riše 8 in prav tako tudi z rokami.
Lahko naredite test s pisanjem in branjem pred 8 in po 8.

https://med.over.net/forum5/viewtopic.php?t=6665527

Didaktičen pripomoček: lesena ležeča osmica

»Gibanje je pot k učenju. Živeti pomeni, gibati se.« Paul in Gail Dennison

Z uporabo lesene ležeče osmice spodbujamo razvoj spretnosti usklajenih gibanj oči in rok (navzgor, navzdol, levo in desno) ter spretnosti prečkanja sredinskega polja, ki so pomembne za učenje branja in pisanja, za zbrano, koncentrirano sledenje pouku in za domače učenje.
S kotaljenjem frnikole po vdolbini plošče ter uporabo paličice, otroci sočasno aktivirajo obe možganski hemisferi, razvijajo vidno-motorično koordinacijo, vidno sledenje, koncentracijo, se pripravljajo na pisanje malih tiskanih črk ter se učinkovito in sproščeno učijo.
Dejavnosti z leseno ležečo osmico, so osnova za izvajanje Brain Gym® aktivnosti (Lazy 8′ s). INFO: http://www.braingym.org
Nakup in uporabo priporočamo vsem otrokom, ki obiskujejo prvo triado osnovne šole. Posebej pa jo priporočamo otrokom z disleksijo, disgrafijo in dispraksijo, saj z aktivacijo spretnosti pomembnih za opismenjevanje, lažje in učinkovitejše kompenzirajo svoje primanjkljaje, aktivirajo svoje primarne potenciale ter se uravnoteženo razvijajo.
Multisenzorna učna izkušnja izboljšuje učno motivacijo in spodbuja razvoj pozitivne samopodobe.

Za več informacij kliknite na povezavo: Lesena ležeča osmica

upam, da vam bo kaj v pomoč

http://www.ucne-tezave.si/files/2016/10/3_Pomoc.pdf

Za dislektike
V sodelovanju z defektologinjo Tanjo Černe smo za mlade bralce s posebnimi potrebami pripravili seznam primernih del ter priporočila za njihove starše (kliknite na povezavo, da se vam odpre pdf dokument):

Seznam priporočene literature za otroke in starše

Nekaj nasvetov za starše otrok in mladostnikov z disleksijo

Priporočila za izbiro knjig za osebe z disleksijo ter za oblikovanje gradiv

Zakaj bi v službi rabila odločbo?
[/quote]

zakaj potem ne še v službi? Mislim, mi niso imeli nobenih odločb pa nam gre čisto v redu v življenju. Ne vem, zakaj je treba sedaj otroke tolk v vato zavijat in naj povem, da še danes ne berem tekoče (če ne dam prsta pod besedilo) pa mam magisterij znanosti, tko da branje pač ni najpomembnejša stvar.
Pri učiteljicah je pa tako, če same niso imele težav sploh ne razumejo, da imajo otroci lahko težave.
Ker poleg redne službe tudi učim, moram reči, da otroci ne potrebujejo odločb, ampak samo nekoga, da jim pove kako naj postopajo in ko jim enkrat poveš gre brez težav naprej.
[/quote]

Ne vem, zakaj omenjaš, da imaš magisterij, na disleksijo se žal ne spoznaš, sicer zadnjega stavka nikoli ne bi napisala. Učiš učence, ki imajo učne težave ali pa ne uporabljajo prave metode učenja. Verjamem, da gre pri takih potem, ko jim enkrat razložiš, naprej brez težav.

Še vedno mi ni jasno, zakaj bi dislektik v službi rabil odločbo. A bo v službi mogoče pisal časovno omejene eseje? Bo v službi pisal časovno omejene besedilne naloge iz matematike? Mislim, kakšne imate eni.


Jah, tisto, da v šoli niso nič opazili, je bolj tako. Učiteljica se ni pretirano ukvarjala z otroki, pač pa na žalost bolj čakala na penzijo. Ko sem jo direktno vprašala, kako gre pa kaj branje, je rekla, da pač ne bere gladko, da pa ima še čas, ampak ker je pri ostalem bil po njeno izredno pred ostalimi, se ji to ni zdelo nič problematičnega. Tisti čas pa je tudi hitro minil, stanje pa enako.
Ssin ima težave in glede na to, da mlajša hčerka bere že sedaj bolje (tekoče) kot on, vidim, da ni v primerjavi s prejšnjim letom nobenega napredka. Da so težave enake, branje na isti stopnji. Kot sem napisala,se bom seveda posvetovala z novo učiteljico, ki je res bolj zagnana, tudi bolj stroga. Ima več discipline v razredu in to je sinu tudi bolj všeč. Lani je bilo vse bolj v razsulu in je že sin potožil, da marsikdaj niti ne sliši, kaj učiteljica razlaga. Letos kaže, da bo glede tega precej bolje.
[/quote]

Učiteljice niso usposobljene za prepoznavanje disleksije. Če sumiš, pelji sina na testiranje v Svetovalni center za mladostnike in starše, pa ti bodo tam povedali, če je potrebna odločba.
[/quote]

Ne strinjam se s teboj, učitelji se pri inkluzivni pedagogiki seznanijo z načini prepoznavanja različnih težav, zato lahko dokaj hitro opazijo, da nekaj ni vredu in opozorijo starše in druge pristojne. Zgodnja diagnoza je velika prednost za nadaljnji razvoj otroka in njegove osebnosti.

http://www.log.sik.si/kaj-brati/za-dislektike/

p.s.
starši dislektikov si moramo med seboj pomagati!

Ja, tocno tako je bilo pri mojem sinu.
Ce sem ob glasnem branju spremljala natancno besedilo, sem opazila, da si besede izmisli, koncnice se ne ujemajo ipd.
Ampak na prvi vtis je zvenelo ok, tezave s tezjimi, daljsimi besedami so bile bolj opazne.

Veckratno branje istega teksta ni bilo v korist, saj se je potem tekst ucil na pamet.

Pri nas se je najbolj pokazalo pri matematiki, saj je pri nalogah z racuni imel.vse prav. Pri besedilnih nalogah pa vecinoma vse narobe, saj ni razumel ali pa je narobe prebral.

zakaj potem ne še v službi? Mislim, mi niso imeli nobenih odločb pa nam gre čisto v redu v življenju. Ne vem, zakaj je treba sedaj otroke tolk v vato zavijat in naj povem, da še danes ne berem tekoče (če ne dam prsta pod besedilo) pa mam magisterij znanosti, tko da branje pač ni najpomembnejša stvar.
Pri učiteljicah je pa tako, če same niso imele težav sploh ne razumejo, da imajo otroci lahko težave.
Ker poleg redne službe tudi učim, moram reči, da otroci ne potrebujejo odločb, ampak samo nekoga, da jim pove kako naj postopajo in ko jim enkrat poveš gre brez težav naprej.
[/quote]

Ne vem, zakaj omenjaš, da imaš magisterij, na disleksijo se žal ne spoznaš, sicer zadnjega stavka nikoli ne bi napisala. Učiš učence, ki imajo učne težave ali pa ne uporabljajo prave metode učenja. Verjamem, da gre pri takih potem, ko jim enkrat razložiš, naprej brez težav.

Še vedno mi ni jasno, zakaj bi dislektik v službi rabil odločbo. A bo v službi mogoče pisal časovno omejene eseje? Bo v službi pisal časovno omejene besedilne naloge iz matematike? Mislim, kakšne imate eni.
[/quote]

imaš velikokrat opravka s časovno omejenimi pisnimi ”nalogami”

Nekateri učenci imajo potrjeno disleksijo, ampak odločbe ne rabijo, če je pristop pravi.

Pa ne ti meni, da se ne spoznam na disleksijo, ker jo imam.

Ne vem, zakaj omenjaš, da imaš magisterij, na disleksijo se žal ne spoznaš, sicer zadnjega stavka nikoli ne bi napisala. Učiš učence, ki imajo učne težave ali pa ne uporabljajo prave metode učenja. Verjamem, da gre pri takih potem, ko jim enkrat razložiš, naprej brez težav.

Še vedno mi ni jasno, zakaj bi dislektik v službi rabil odločbo. A bo v službi mogoče pisal časovno omejene eseje? Bo v službi pisal časovno omejene besedilne naloge iz matematike? Mislim, kakšne imate eni.
[/quote]

imaš velikokrat opravka s časovno omejenimi pisnimi ”nalogami”

Nekateri učenci imajo potrjeno disleksijo, ampak odločbe ne rabijo, če je pristop pravi.

Pa ne ti meni, da se ne spoznam na disleksijo, ker jo imam.
[/quote]

Vsak dislektik ima svoj nabor težav in rešitev, s katerimi si pomaga v vsakdanjem življenju.
Eni imajo večje, drugi manjše težave.

Težave so lahko tako specifične, da jih ostali pogosto niti ne prepoznamo oz. ne razumemo, kako lahko nam čisto enostavna naloga povzroča drugemu tako velike težave.

Na žalost tudi pedagoško osebje pogosto ne prepozna oz. ne prepozna pravočasno simptomov.
Ravno zato je dobro, da imajo otroci, ki potrebujejo prilagoditve pri šolskem delu, odločbe, da zaradi svojih primanjkljajev niso še bolj stigmatizirani. Šolski sistem namreč še vedno ni dovolj fleksibilen, zato je dobro, da imajo dandanes vsaj malo strokovne pomoči, da se lažje naučijo kompenzirati svoje težave in da osvojijo vsaj osnovni nivo znanja in spretnosti, ki se od šolarjev pričakujejo.

Seveda pa potem pri poklicnih odločitvah praviloma izbirajo takšne smeri, kjer pridejo do izraza njihove dobre strani, tako da razumljivo potem potrebujejo manj oz. praktično nič prilagoditev za opravljanje svojega dela.

Še vedno pa so nekateri deloiskalci s posebnimi potrebami precej težko zaposljivi. Za takšne pa se na nivoju države pripravljajo določeni programi, da bi jim izboljšali zaposlitvene možnosti.

Prosi pediatra za napotnico za kliničnega psihologa.
Vlogo moraš oddati sama.

Po tem kar pišete, bi lahko šlo za lažjo obliko disleksije. Vaš otrok ima zelo izražene druge težave predvsem s pozornostjo in koncentracijo, kolikor je razvidno iz vašega besedila. Bralno-napisovalne težave niso velik problem in lahko izhajajo tudi iz težav s koncentracijo, za kar pa ni nujno, da gre hkrati za disleksijo.
Testiranje vam vsekakor svetujem, saj ne glede na vrsto težav mu pripada strokovna pomoč, v kolikor so težave resne in ovirajo izkazovanje znanja. Dislektikom z blago obliko disleksije pa običajno ne dajemo odločb. Vendar tudi v tem primeru lahko prosite na šoli, da se sklene pedagoška pogodba.
Najprej ga pošljite na testiranje, da se ugotovi, kakšna točno je težava in v kolikšni meri je izražena. Potem vam bodo strokovni delavci svetovali naprej, oz. bo po zakonu dobil pomoč, ki mu pripada.
Če ima težave s pozornostjo in koncentracijo, lahko razumemo njegovo učiteljico, da ni že prej zaznala bralno-napisovalnih težav.
Sami lahko oddate vlogo, da se otroka predstavi komisiji KUOPP, če šola tega še ni naredila oz. noče narediti. Pokličete lahko tudi Svetovalni center in društvo Bravo.
Glede vaše pomoči doma, pa vam svetujem, ga spodbujate h glasnemu branju do 10 min vsak dan. Če ima otrok slab dan, lahko branje časovno zmanjšate ali kdaj tudi izpustite. Vsako branje naj se označi v posebej za to narejeno razpredelnico. Ko doseže določeno število branj, ga nagradite. Pisanje naj prav tako vadi v mninmalnih količinah. Nekaj besed ali tri povedi na dan so povsem zadosti. Za šolo naj dela v kuhinji za mizo. Tako ste vi poleg, ampak ne smete sedeti z njim. Poslušajte ga, ko bere, in razložite mu, če česa res ne zna. Delo pa naj opravi sam.


Sem kaj spregledala? Zakaj svetujete pregled pri psihologu preko zdravniške napotnice? Psiholog ga bo v sklopi testiranj komisije KUOPP pregledal. Za to mora mama oddati samo vlogo za usmerjanje.

Samo dodam naše opažanje, v kolikor gre za bralno/pisni problem pri disleksiji (problemov- vrst disleksije je veliko), da žal ne pomaga dosti vsakodnevno branje. Otrok, ki ima tako disleksijo preprosto določenih črk (zlasti pisanik) in strešic, pik ne vidi ali vidi drugače, zato ne zna prebrati besede. Pomaga pa bralna barvna folija. je pa potrebno ugotoviti katera barva ustreza določeni vrsti disleksije. Res je neverjetno, da lahko to pomaga 100%.


Zakaj bi imel zelo izražene druge težave, če je problem samo branje in pisanje? Pa pisanje niti ne toliko, kolikor je zares res samo branje (grdega pisanja pač ne štejem ravno med težave, ker vem, da zna in zmore tudi lepe pisave). Težav s koncentracijo pri drugih zadevah res nisem opazila, niti kdorkoli drug. Po čem torej sklepate, da ima druge težave? Predvsem pa kakšne po vaše?


Zakaj bi imel zelo izražene druge težave, če je problem samo branje in pisanje? Pa pisanje niti ne toliko, kolikor je zares res samo branje (grdega pisanja pač ne štejem ravno med težave, ker vem, da zna in zmore tudi lepe pisave). Težav s koncentracijo pri drugih zadevah res nisem opazila, niti kdorkoli drug. Po čem torej sklepate, da ima druge težave? Predvsem pa kakšne po vaše?
[/quote]

Ker dislektik ima lahko tudi nekatere druge težave, ki jih večina nedislektikov ali niti ne zazna ali ne pripiše disleksiji.

Mislim, da so na eni izmed povezav že napisane.


Zakaj bi imel zelo izražene druge težave, če je problem samo branje in pisanje? Pa pisanje niti ne toliko, kolikor je zares res samo branje (grdega pisanja pač ne štejem ravno med težave, ker vem, da zna in zmore tudi lepe pisave). Težav s koncentracijo pri drugih zadevah res nisem opazila, niti kdorkoli drug. Po čem torej sklepate, da ima druge težave? Predvsem pa kakšne po vaše?
[/quote]

Ker dislektik ima lahko tudi nekatere druge težave, ki jih večina nedislektikov ali niti ne zazna ali ne pripiše disleksiji.

Mislim, da so na eni izmed povezav že napisane.
[/quote]
Verjamem. Sem pregledovala linke in možne težave in veliko jih ima res težave s koncentracijo in še čim. Samo, kot pravim, tega nismo opazili.


Zakaj bi imel zelo izražene druge težave, če je problem samo branje in pisanje? Pa pisanje niti ne toliko, kolikor je zares res samo branje (grdega pisanja pač ne štejem ravno med težave, ker vem, da zna in zmore tudi lepe pisave). Težav s koncentracijo pri drugih zadevah res nisem opazila, niti kdorkoli drug. Po čem torej sklepate, da ima druge težave? Predvsem pa kakšne po vaše?
[/quote]

Bom spregledala zadnje provokativno vprašanje in odgovorila, saj bi morda koga res zanimal odgovor na vaše vprašanje.
Disleksija ni samo branje in pisanje. Prav tako ni disleksija ime za vse učne težave. Otroci so različni med seboj. Tudi ko govorimo o učencih z učnimi težavami, so le-ti med seboj različni.

Disleksija pomeni skupek težav: poleg bralno-napisovalnih še težave v kratkoročnem in dolgoročnem spominu, pomnjenje, način razmišljanja in reševanja nalog … Nezmožnost koncentracije za delo, potrebo po počasnem in sistematičnem učenju. Težave se pojavljajo vedno in povsod.
Disleksija ni edina učna težava. So še pomanjkanje koncentracije, hiper- in hipoaktivnost, motnje pozornosti in koncentracije, senzorična občutljivost … pa še bi lahko naštevala. Vse te težave so lahko med seboj povezane, ni pa nujno.

Vaš otrok bere slabo. To je vaša laična ocena njegovega branja in ne ocena strokovnega delavca, ki bi presodil, v kakšnem smislu je branje vašega otroka slabo. Slabo branje je sicer značilno za dislektike, vendar v prvi triadi ni to vedno znak disleksije. Veliko otrok ima težave z opismenjevanjem, k čemur spada tudi slabo branje. To pomeni da slabo berejo otroci z drugimi učnimi težavami in celo otroci brez učnih težav. S tem razlogom se otroke pusti do konca prve triade, da se opismenijo.
Dislektiki od prvega razreda ne berejo sami in samostojno, razen otrok z res blago obliko disleksije, ki pa odločbe in posebnega dela z njimi navadno ne dobijo. Predvsem pa obstaja možnost, da je vaš otrok zaradi samostojnega branja od prvega razreda sam razvil težave pri branju. Te težave niso disleksija, ampak pomeni čisto druge težave. Tudi obravnavajo in rešujejo se te težave drugače kot težave, ki izhajajo iz disleksije. Zato sem vam svetovala testiranje pri komisiji KUOPP, ki bodo v obširnem testu ugotovili točen izvor bralno-napisovalnih težav vašega otroka.
Pišete, da je bil napredek prvi dve leti, sedaj ga ni. To je običajno znak za težave s koncentracijo, lahko tudi težave, ki jih povzroči večji obseg dela. Smo šele septembra, lahko da vaš otrok potrebuje nekaj časa, preden se bo ustalil v šolski rutini po počitnicah in je to vzrok nenapredka. Pravzaprav, kaj iamte v mislih z napredkom? Nova učiteljica je lahko super, saj ga bo tako spremljal nov strokovni delavec, ki je očitno tudi vam simpatičen. Izkoristite dobre odnose s strokovnimi delavci.
Pišete, da otrok zbere motivacijo in koncentracijo, če ga na to opozorite in je zmožen opraviti delo. Če je v časovni stiski pa piše grdo. Grdo pisanje v časovni stiski je normalen pojav vseh ljudi in ima z disleksijo zelo malo skupnega. Dislektiki imajo nasploh težave zbrati koncentracijo in lepo pisati. Kolikor razumem je po opozorilu vaš otrok zmožen opraviti celotno delo v lepi pisavi. Dislektiki bi zmogli lepo pisanje samo poved ali dve, naprej pa bi pisali z isto pisavo kot prej (grdo). Tukaj bi potrebovala še podatke, kako vaš otrok drži pisalo. Pravilno? Kako močno pritiska na papir? Kako izrisuje črke? V drugem postu ste napisali, da zmore in zna lepo pisati in to ni ključna težava.
Pišete, da pomanjkanje koncentracije ne opažate drugje kot pri branju in občasno pri pisanju. Dislektiki imajo težave s koncentracijo v skoraj vsaki situaciji in pri šolskem delu, razen izjemoma v za njih zanimivih situacijah.
Poleg tega niste navedli, kakšno je otrokovo kratkotrajno in dolgotrajno pomnjenje. Kako si najlažje zapomni (vizualno, slišno) in kako se loti sestavljenih nalog. Na katerih področjih se še izražajo težave?

Iz opisa, ki ga sami podajate, se da sklepati na blago obliko disleksije, in na bralne težave, ki bi utegnile izhajati iz samostojnega učenja branja. Ne priporočam vam, da sami še naprej pacate z otrokom doma, ampak da ga pustite testirati strokovnim delavcem. Lahko je slika precej drugačna, kot jo sami opisujete in gre za zmerne in težje oblike drugih učnih težav, morda celo dejanske oblike disleksije.
Vaš otrok ima ta trenutek učne težave. Iz opisa, ki ste ga podali, se zmerne oblike disleksije ne razvidi. Za konkretno mnenje bi morala otroka sama pregledati oz. prebrati poročilo drugega specialnega pedagoga, ki bi testiral vašega otroka, saj veliko informacij manjka. Seveda ne izključujem možnosti, da bi se v tem primeru potrdila tudi disleksija. Zato še enkrat: vložite vlogo za usmerjanje, da bo otrok deležen strokovne obravnave. In ne poskušajte sami reševati doma.

Hvala specialni pedagoginji za mnenje.

Zanima me, ker ste ravno izpostavili, da ce so prisotne tezave s pozornostjo in koncentracijo, ucitelji tezav z branjem, pisanjem ne opazijo.
Ali lahko napisete kaj vec o tem?

Nas sin je ravno tak primer, da je prisotno oboje, pa uciteljica ni opazila.

New Report

Close