Disleksija?
Pozdravljeni!
Imam 9 letnico, ki je zlat otrok. Bistra, z domišljijo ki kar poleti, empatijo… Vendar pa ima težave. Že od malega ni najbolj motorično spretna, zelo je nerodna, velikokrat kaj polije, razbije, prevrne… Največje težave pa ima pri organizaciji svojih stvari. V šoli redno izgublja barvice, flomastre, radirke, pozablja prepisati kaj vse ima za nalogo, stvari ji moram naročiti vsaj 5x da jih v resnici tudi opravi. Zelo je čustvena, krhka in vsaka stvar jo hitro prizadane, ponoči se panično boji spati sama, čeprav zraven nje spita tudi dve (sicer mlajši) sestrici. V šoli ji gre odlično, razen izgubljanja stvari, za katere me je razredničarka opomnila, da so moteče tudi za preostali razred, snov si zlahka zapomni, občutek pa imam, da ji matematične naloge z logičnim mišljenjem ne gredo od rok. Zadnjič je naprimer imela vprašanje v stilu ‘Janez ima 21 bombonov, Marko pa 40, kaj lahko izračunaš’ in nikakor ni razumela, kaj naloga zahteva od nje. Drugače pa je zares nadarjena za risanje, ustvarjanje, izmišljanje zgodb, zelo rada pleše balet, ustvarja koreografije… Verjetno zvenim kot preveč zaskrbljena mama z otrokom s povsem običajnimi težavami, ampak mislim da je za tem več kot to. Mi prosim svetujete, kam se lahko obrnem, da pridemo stvari do dna da lahko pomagam hčerki.
Hvala!
Disleksija to zagotovo ni. Disleksija so težave z branjem, kjer otrok zamenjuje črke, neorganiziranost nima veze z disleksijo. Če že kaj, gre prej za neko motnjo pozornosti – kolikšno, kakšno, ali je to kaj resnejšega ali gre za neko prehodno fazo, bi morali ugotoviti strokovnjaki.
Pomaga striktno in natančno pospravljanje – deklica naj vadi, da vsako stvar TAKOJ pospravi na svoje mesto. Naj ima presenico na “rinčke”, ne tisto, kjer vse v šopu usuje noter, da takoj vidi, da je npr. en “rinček” prazen. Pri nas je to ZELO pomagalo. Ne jemat barvice eno za drugo ven, ampak vzameš eno – vrneš, vzameš drugo-vrneš itn. Ampak je treba trenirat! Pri prepisovanju naj učiteljica opomni – kar direktno – a si, XY, prepisala? Naš ima še v 7. beležko – so se mu eni skušali smejat, pa jih je utišal “pametni pišu, glupi pamte” in ima mir. Na torbi je imel še lani plastificirane kartice s tistim, kar je nesel s sabo: marela, očala, karta, kartica za kosilo itd – kar je nesel s sabo, to je obesil na ročaj od ruzaka in ob odhodu domov je po tistih kartončkih preveril, če ima vse. Dokler tega ni imel, je ogromno izgubljal! Na kartončkih so tudi rokavice, kapa, šal, špor. oprema itd – ko smo s tem začeli, je naš proračun zadihal 🙂 Letos pa že gre brez, redko kaj pozabi ali izgubi.
Kar se tiče MAT – niso pač vsi za vse. Pri nas logika deluje, ko pridemo do ravnila in šestila, bi pa rabili kak viteški oklep, saj je njegovo sabljanje z ravnili in geometrijskim orodjem na meji nevarnega. Če ste v resnih dvomih, je prvi korak šolska svetovalna služba, nato pa otrokov pediater, ki lahko usmeri tudi na kake dodatne preglede. Vsekakor pa to nima veze z disleksijo!
Mama otroka z ADHD hvala za odgovor in nasvete. Sem pozabila napisati, da smo imeli strašne težave z branje prvi dve leti, s povezovanjem besed pri branju, z redno vadbo vsak dan pa smo to kolikor toliko utrdili. Danes zelo rada bere, težave pa ji povzročajo le še dolge besede, ki jih mora razčleniti na zloge, da jih sploh uspe prebrati.
Ideja s plastificiranimi karticami pa je odlična, bo šla kar takoj v rabo 🙂