Branje
Zanimajo me vase izkusnje s poucevanjem branja doma. Moj sin je star 7 let in obiskuje 1. razred osemletke. V decembru jih bo napolnil 8, saj smo mu solanje za eno leto odlozili. V soli velik del otrok ze bere, zato moramo starsi s tistimi, ki ne berejo, dodatno delati se doma. Nasveti babic tipa:”Saj bo, ko bo pripravljen” ali pa “Nas se je naucil brati kar sam od sebe, nic ga nismo ucili” ne pomagajo vec. Branje ga kaj prida ne zanima, razen tega je dislektik. Obiskujeva logopeda, ki nama je napovedal tezave pri branju in svetoval potrpezljivost. Ceprav je najin logoped krasen clovek, me zanimajo tudi konkretne izkusnje starsev.
– Kako dolgo priblizno traja, da otrok zares bere (ni nujno, da bere z razumevanjem)?
– Kaj storiti, ce je otrok preprican, da je crkovanje (M-I-Z-A) oz. zlogovanje (MI-ZA) ucinkovitejse od vezanja (mmmmiiiiiizzzzzzaaaaaa)? Vztrajati pri vezanju ali dovoliti crkovanje oz. zlogovanje pri preprostih besedah? Kako vezemo npr. besede KJE, TJA ipd.?
– Kako motivirati za branje? Tezko mu dopovem kako cudovita stvar so knjige, ce se muci z vsako besedico. Dolgorocni cilji kot kaze niso zanj. ga podkupim za branje? Ali mu s tem ne asociiram, da je branje nekaj neprijetnega?
– Koliko casa (kolikokrat po koliko minut) naj na dan bere?
– Kje najti primerna besedila? (V zmajcku in cicibanu se skoraj v vsaki pesmici skriva kaksna “grda” beseda, ki je ne znamo prebrati; prvo berilo pa smo ze prebrali).
– Je smiselno veckrat brati isto besedilo in ce je, kolikokrat?
Hvalezna bom za kakrsnekoli nasvete
lp
Alenka
Pozdravljena Alenka,
Velikokrat prebiram tale forum, ceprav še ne sodim med starše,si pa otroka želim.
Lahko torej opišem samo lastno izkušnjo: kot otrok nikoli nisem dojemala besed slušno, oz. z vezanjem,marvec ravno tako kot tvoj sin-vizualno.
Moja miza je bila zmerom M-I-Z-A in po tej metodi sem bila sposobna hitro razvozljati tudi zelo zapletene besede. Ce tvoj sin verjame vanjo,potem je prava 🙂
Zakaj ne bi prebirala s sinom slikanic z zanimivimi ilustracijami? Ali pa brala kar tako mimogrede-napise na izložbah, reklame na TV-ju,kakšno stran na internetu(morda o sinovi najljubši igri ali igraci)? Branje naj ne bo naloga, ampak zabava.
Lep pozdrav
Bernarda
Pozdravljena!
Z branjem je tako, da nekateri otroci radi berejo, drugi pa nočejo. Moj sin, hodi v tretji razred (tudi on ni znal brati, ko je šel v šolo) in se je “odločil”, da bo med tistimi, ki nočejo brati, tako da imava “borbe” vsakič ko mora kaj prebrati.
Naj ti povem moje izkušnje; v prvem razredu nam je učiteljica svetovala, da naj otroci berejo po 15 min na dan (doma), stimulirala pa jih je samo z raznimi štempiljkami – odvisne so bile od tega ali so se sami spomnili na branje ali so jih starši oz. ali so sploh brali vsak dan in ta sistem je kar dobro deloval.
Sedaj, ko tega ni več pa ga moram vedno prisiliti, da prebere vsaj tiste knjige, ki so za bralno značko, zraven pa upam, da ga bo enkrat nekaj “pičilo” in bo začel brati po lastni volji, vendar se na žalost to pri nekaterih nikoli ne zgodi.
Svetujem ti še,da sina vpišeš v knjižnico, tam ti tudi svetujejo katera knjiga je primerna, pa še lep izlet imata lahko na poti v knjižnico; verjetno imate pa knjižnico tudi na šoli.
Želim vama veliko uspeha pri branju.
Tanja
Draga Alenka,
še enkrat se oglašam, ker sem ponovno prebrala vaše pismo. Dejali ste: razen tega je moj sin dislektik. Skušala sem poiskati informacije na spletu na temo disleksija in žal nisem zasledila na slovenskih straneh nicesar primernega (dve knjigi v anglešcini, v knjižnici medicinske fakultete).Zanima me, kako se pri nas lotevamo tega problema?!?
V svetu obstaja namrec uspešna metoda branja za otroke z disleksijo (motnja pri branju in razumevanju besed, neodvisna od inteligence) in veliko informacij o tem.
Nekaj zanimivih linkov: (v angleškem in nemškem jeziku)
http://www.bda-dyslexia.org.uk/
Upam, da boste našli na teh straneh kaj koristnega :-).
Lep pozdrav
Bernarda
Pozdravljeni,
najlepsa hvala za naslove. prepricana sem, da mi bodo v veliko pomoc. Tezko vam odgovorim kako se stroka pri nas loteva tezav pri branju in pisanju. Opisem lahko samo svoje konkretne izkusnje, ne pa sistema, ki stoji za njimi. Nama so najprej svetovali razlicne grafomotoricne vaje, ki temeljijo na prostorski orientaciji (tipa: pobarvaj vse E, ki so obrnjeni navzdol med vsemi moznimi(dol, gor, levo, desno). Poudarek je bil na delu od leve proti desni. Vzorci za prepoznavanje postajajo vse tezji in vse manjsi (predloge so neka starejsa knjiga za pomoc ucencem z grafomotoricnimi tezavami).. Kasneje sva v tekstu iskala vse b-je (ker so pac obrat d-jev in p-jev), vse m-je (ker so podobni n-jem). Razlozili so, da ne gre za ucenje malih tiskanih crk, ampak za prepoznavanje drobnih razlik v simbolih. Poudarek je bil na vizualni predstavitvi crk in ne na asociaciji crka-prvi glas (J ni jajce ampak je rocaj deznika, H ni hisa ampak je stol ipd.). Pri branju so nama svetovali naj si izrezeva okence in skozenj bereva (da ocke ne uhajajo levo in desno), podstavljava neprozorno ravnilo, najprej vezeva “lazje crke” (pozabila sem ime) kot so M,N,V,Z (tiste, ki jih lazje vleces) in sele kasneje T,K ipd. Kot vidite, se vrstni red ne ujema z vrstnim redom spoznavanja crk v solah zato imava tazave z iskanjem primernih besedil.
Lep pozdrav in se enkrat hvala
Alenka
Zdravo Alenka,
Moja nekdanja sošolka iz gimnazije mi je svetovala, da se naj glede sina oglasite na “Svetovalnem centru”.
http://www.scoms-lj.si/index2.html
Ne vem, ali ste dobili navodila za branje doma na tem naslovu ali kje drugje!?! 🙂
Link vam pošiljam za vsak primer.Ce pa ste z delovanjem centra že seznanjeni, pa brez zamere.
Lep pozdrav
Bernarda
Pozdravljena!
Nisem redna obiskovalka, pa je tole nekoliko pozno. Dve leti (2 in 3 razred devetletke) sem se v šoli kregala, da sin ni len, zabit in nezaiteresiran, ker še vedno ne loči B in D. Napotili so naju v svetovalni center. Dobiš navodila in spodbudo. Branje napreduje počasi, vednar zagotovo. Toplo priporočam obisk v svetovalnem centru, pa čim prej. Se da veliko pomagat, če ne čakaš!!! Ni problem samo branje. Matematika – uporabne naloge, družba…. vsako leto več snovi.
V šoli pa jasno dat vedet, da se ne pustiš!!!
Javi se mi na mail, pa lahko kakšno rečeva