Najdi forum

Naslovnica Forum Starševski čvek vw passat 96kw in 77kw diesel in čipanje pri 200.000km

vw passat 96kw in 77kw diesel in čipanje pri 200.000km

No, če smo pa že pri passatih a se lahko 77kw čipa na 96kw, ker, če se čipa na 103kw bo potem že 2.0.
2.0 pa vemo, da imajo probleme. Do 96kw pa je še 1.9 motor z 131konjev.
To je isto kot je potem tisti starejši passat ki je letnik 2003 z 96kw in 131konjev, ne vem zakaj niso še potem novejšiga naredili z 96kw, in so kar 77kw z 106 konji.

čipiranje ne spremeni kubature motorja….

ja kaj pa kw oz konje, saj to spremeni.

nova
Uredništvo priporoča

mislim a se ne da čipati iz 77kw, da ima potem 96kw, tako kot starejši 1.9.

Pozdravljeni,
trenutno se zanimam za čipiranje mojega Golfa 5 1.9 TDI, 90 konjev, letnik 2006 z 180.000km.
Je to varno pri tako starem avtu in kilometrini (180k)? Skrbi me namreč zaradi mašine. Velikokrat kar dobro pritisnem na plin, avto pa je za moj okus preslabo odziven, zato tudi razmišljam o čipiranju.
Se splača?

lp

Chipiranje NIKOLI ne bo prineslo daljše življenjske dobe avtomobilu. To ni nek magični zamah z roko in materiali v vozilu bodo sedaj pa kar prenesli?!
Vozilo je načrtovano tako kot je.. da ima motor to moč in ta navor. Motorni deli, izbira maziv, tesnil, dovod zraka (lupute), sklopka, pogonski sklopi.. vse je prilagojeno temu.

Vozila, ki so dalj časa že na cestišču, bo pa nenaden šok sprememba dela režima kvečjemu botroval k hitrejši penziji, kot pa karkoli koristnega.
Ne glede ne to koliko “anonimnežev” se bo hvalilo kakšne nadnaravne sposobnosti ima sedaj njihov avto, beri stara kripa.

In nenazadnje: večina čip tuninga so kot losjoni proti izpadanju las. Da naglas razglašaš, da imaš “čipan” avto je pa podobno česanju las preko pleše. Tvoj avto je še vedno crap.. in nimaš denarja za boljšega.

Nekaj popolnoma drugega je, ko novemu avtomobilu spremeniš ne samo programje, temveč tudi drobovje, da postane bolj tisto, kar si ti želiš: ali močnejši ali pa bolj ekološki – manj porabi itd.

Če že.. bi človek moral čipati s sedaj prepovedanim softwareom, ki ga je VAG (Volkswagen Auto Group) sam ustvaril, da je goljufal okoljevarstvene predpise. To je edini “legalni” software, ki bo iz vašega konjička potegnil več, porabil manj.. vendar bolj onesneževal okolje.

Vsak chip tuning je enako okoljevarstveni nateg. In če se razburjate nad Volkswagnovo potezo (sedaj so ujeli tudi Fiat), potem se zavedaj, da je to enako škodljivo za okolje.. še bolj pa za zdravje tvojega lastnega vozila.

Moški se vedno hvalijo s svojim vozilom.. in bodo neradi priznali, kako jih je chip tuning za-J… vedno bodo pripovedaovali prikrojeno in “zmagovalne zgodbe”.. ne pa dejanske resnice.
Kar je podobno kot na seksualnem področju.. itak so taki korenjaki, da lahko dobijo katerokoli, samo ven ga potegnejo.
Začuda, tega korenjaka potem nikoli nihče ne vidi.. v “akciji”.
Pa avto, ki ga moški tisti trenutek ima.. je vedno “najboljši na svetu”.. šele čez nekaj let, ko mu morda le kupiti nekaj boljšega.. bo morda povedal kakšno nezgodo ali dve. Več, če ima sedaj novega Porscheja.

De omnibus disputandum..

Čipanje diesel motorja pri 200.000 km je možno, a je smiselno, če je bil motor obremenjevan skozi dobo uporabe do sedaj pravilno in je motor in turbina ohranjena, pa še tedaj je riziko preobremenitve turbine večji, kot pri novem, utečenem motorju.

Turbinski disesel motor zahteva ustrezen način vožnje in segrevanje motorja iz hladnega stanja pod zmanjšano obremenitvijo. Pravilna obremenitev diesel motorja za čas segrevanja motorja pomeni; neobremenjevanje motorja preko določene meje za čas segrevanja motorja iz hladnega stanja, dokler ta ne doseže končne delovne temperature. V prevodu to pomeni, da se prvih 10 ali bolje 15 km motorja ne sili v obrate večje od 1.900 do 2.000 obratov. Zato so TDI motorji namenjeni daljšim relacijam, 30, 40 ali več km v eno smer. Turbinski polnilnik se lahko obremeni šele pri segretem motorju. Zato je turbinski polnilnik tovarniško nastavljen tako, da “zagrabi” šele pri obratih višjih od 2.400. Pri hladnem motorju je olje gosto v motorju in taisto olje maže tudi ležaje turbinskega polnilnika. Gosto olje slabše maže, kar pomeni, da se turbina (in enako motor) v hladnem stanju motorja bolj obrablja in preobremenjuje, enako ležaji v motorju. To ima za posledico manjšo življenjsko dobo turbine in motorja. Tako turbina, kot motor, oboje je lahko pri 200.000km že davno iztrošeno in potrebno generalne obnove. Iztrošena in pogosto predhodno preobremenjevana turbina se namreč po čipanju dodatno preobremeni in po čipanju preobremenjena turbina se lahko razleti, kar povzroči popolno uničenje motorja.

Dal sem čipati motor passata, letnik 2001, 1.9 TDI 4 Motion, iz 131 KM na cca. 185 do 190 KM, povečati sorazmerno tudi navor motorja in raztegnilo se območje konstantnega dokaj visokega navora na nižje obrate z ustrezno nastavitvijo vbrizgavanja. V praksi se to obbčuti tako, da motor vleče že pri obratih okrog 1.600, pa vse do 3.000 obratov povsem enako dobro in ni več “len”. Poskočen je kot bencinski motor, a vleče v klance pri nižjih obratih zaradi velikega navora veliko bolje, kot bencinski motorji. Pomeni, da bolje potegne in ima hkrati zato manjšo porabo ob zmerni vožnji, to je nizkih obratih, saj omogoča vožnjo z manjšimi obrati zaradi višjega navora, a več kuri in zato zelo dobro potegne pri težki nogi. To seveda zahteva še bolj previdno segrevanje motorja, saj se turbino čipanega motorja v hladnem stanju zlahka preobremeni in s tem opazno skrajša življenjsko dobo. Motor in turbina si “zapomnita” preobremenitve. 🙂 Torej je smiselnost čipanja odvisna od stanja turbine in motorja, kar se da ugotoviti z meritvami na aparaturah, stanje turbine pa lahko ugotovi strokovnjak, ki turbine obnavlja. Smiselno je čipati motorje po utekanju in ne na sredi ali proti koncu življenjske dobe. V tem primeru je smiselno dati turbino pregledati in jo potrebi obnoviti. Slaba turbina je po čipanju pri 200.000 km tempirana bomba, ki lahko uniči sebe in s tem motor passata. Poleg tega se tudi pri dobro ohranjeni turbini ali čipanju utečenega novega motorja z nastavitvami ne sme pretiravati.

Passata sem čipal na Vranskem pri 200.000km. Vožen je vseskozi, že od novega, tako, kot sem opisal za ogrevanje motorja. Nikoli ni bil preobremenjen v hladnem stanju. čipan je zdržal do 380.000 km, nakar je razneslo turbino, ki je v hipu uničila motor. Turbina je torej zdržala 380.000 km. Glede na 4 kolesni pogon, usnje in vso dodatno opremo znotraj in zunaj, ohranjenost avta, sem ocenil, da je za ta denar ceneje in bolj sigurno obnoviti motor, kot kupiti rabljen avto z okrog 200.000 km, posebej zato, ker nikoli ne veš, kaj je predhodni lastini počel z njim v hladnem stanju in zato, ker je vse ostalo še v redu ali obnovljeno ali dobro vzdrževano. Kupil sem torej rabljen motor z 200.000km in iz tega in iz dobrih delov mojega uničenega motorja, z dodanimi novimi vitalnimi deli motorja, dal sestaviti praktično nov motor, turbino iz kupljenega motorja pa sem dal obnoviti v celoti. Motor sedaj utekavam in ima 5.000 km. Pri 15.000 km ga bom spet dal čipati, a ne na Vransko, pač pa v Ribnico, baje tam opravijo čipanje bolj strokovno in z neko pametno rezervo. Upam, da bo avto, glede na ohranjenost, dobro služil namenu vsaj še nadalnjih 5 let, morda tudi dlje, to je vsaj 200.000 km.

Čipanje ne pomneni nujno, da potem človek lahko divja po cvestah. Je le rezeva moči in navora za trenutke, ko to potrebuješ, kar pa je ob običajno ob prehitevanjih. Takrat se pokaže vsa prednost čipanja, saj se za volanom počutiš s čipanim TDI motorjem bolj varen zaradi večje moči, momenta in odzivnosti motorja. Po čipanju je potrebno pogosteje kontrolirati stanje turbinskega pomnilnika.

Ni nujno, da je motor, ki manj porabi – bolj ekološki ali da je tisti, ki več porabi – manj ekološki. Ekologija izgorevanja v motorju in sestave izpušnih plinov ni le stvar porabe.

Tovarniške nastavitve TDI motorjev imajo vgrajeno dokaj veliko varnostno rezervo. S čipanjem jo samo zmanjšaš, narediš motor bolj odziven in nič več od tega. Lahko seveda rezervo le zmanjšaš, lahko pa jo izničiš. zadnje se pozna pri življenjski dobi, prvo pa ne. Ob zmerni vožnji čipan TDI motor porabi manj, saj omogoča enak navor pri nižjih obrtatih motorja, z drugimi besedami, gorivo bolje izkoristi. Kaj nekdo s čipanim motorjem počne na cesti, je pač stvar njegove glave. Meni služi povečana moč in moment motorja kot rezerva za kritične situacije, kjer pride dodatnih 30{04cafd300e351bb1d9a83f892db1e3554c9d84ea116c03e72cda9c700c854465} večji moment in moč ob prehitevanju še kako do izraza, mi omogoča bolj od odzivno vožnjo, v povprečju pa manjšo porabo goriva in ne služi za cestno – hitrostne dirke.

Saj.. ekološkost Volkswagnovega natega je problem, ne poraba – ta je v korist kupca (le, da bolj packa okolje).

Glede ostalega pa velja, kar sem zapisal.
TELEGRAPH: Disel tuning? Proceed with caution
AUTOBILD: Mehr Dampf mit Risiko

Poleg že omenjenih stvari lahko nastradajo še bati, blok motroja, filter trdnih delcev, katalizator.. KLIKNI SEM za nekaj slik omenjen škode po tuningu.

De omnibus disputandum..

jaz sem svojega VW pri 150.000 km čipiral iz 66kw na 100kw (ja, da se ga lepo čipirati na to moč brez rizika).

Po 100.000km deluje vse še vedno fantastično dobro. Registracija me pa košta za precej nižji razred kot ga v resnici imam.

Po čipiranju najbolj trpi vztrajnik, sklopka…ampak če voziš tako kot je treba in se ne izživljaš nad motorjem kot bedak, ni nobenega rizika.

Aja, poraba se ni spremenila, še vedno znaša 5,8L/100 tako kot je bila pred čipiranjem.

Boljše odločitve glede tega avta še nisem naredil kot pa je to čipiranje.

p.s.: če boš čipiral glej, da bo majster nastavil samo tiste parametre nad 2000 obrati. To pa zato, da se ti prava moč pokaže šele pri 2000 obratih in ne prej. Drugače boš imel okvaro sklopke in vztrajnika, ker bo precej bolj obremenjen pri nizkih obratih, avto ti bo pa preveč poskočen in divji. Tega nočeš.

Pojdi na RSR Motorsport pa ti bodo odgovorili in te razvedrili 🙂

Kupi si močnejši avto.

New Report

Close