Najdi forum

Naslovnica Forum Starševski čvek Nujne stvari na avtu?

Nujne stvari na avtu?

Evo, jaz sem pa ena od tistih, ki ni nikol imela skrbi okrog avta. Bivši je žleht in pravi, naj se kar sama znajdem. Avto je star 15 let in ima navoženih skoraj 300000 kilometrov. Nanovo moram najti mehanikain ne bi rada izpadla kot ena avša, ki jo lahko vsak nategne. Kaj moram menjati in kdaj? Če je kdo tako prijazen, da bo svetoval in se ne bo norčeval.

Žleht? Ker pravi, da se sama znajdi, on je pa itak bivši? Kaj si si pa ti predstavljala, da bo bivši, ampak ti bo celo življenje urejal stvari, s katerimi se ti ne ljubi ukvarjat?
In zakaj moraš ob menjavi je*ača menjat še mehanika?

Upam, da imaš priročnik za avto in servisno knjigo – tam imaš razpredelnico, kdaj se kaj pregleda in kdaj se kaj menja in seveda, na koliko km se delajo servisi.
Pa menjava letnih/zimskih gum spomladi in jeseni.
Voda za šipe veš, kje se dolije in kje se preveri olje? Kje je shranjena rezervna guma in dvigalka?

Kaj nimaš servisne knjige, tam maš napisano kak servis in pri koliko km…če je pa karkol drugega ti pa itak na tehničnem povedo in takrat zrihtaš. No tako bi si jaz zrihtala, če bi morala.

Predvsem je važno, katere znamke je avto in kako je bil do sedaj vzdrževan. Najbrž imaš kje v predalu v avtu papirje iz katerih je razvidno, kam ga je tvoj bivši vozil na servis- poglej v servisno knjižico, ki bi morala biti vsaj do pred nekaj let nazaj žigosana, tudi če ga ni vozil na pooblaščeni servis.
Obrni se na tega mehanika oz. se izogibaj pooblaščenih servisov, ker imajo navite cene, malo se pozanimaj med znanci in sorodniki ali v službi. Pri tako starem avtu lahko vsak dan kaj crkne, tako da je dobro imeti nekoga, kamor mu lahko pelješ takoj oz. imaš ime v rezervi. Poglej si papirje od avta – moraš imet navodila za uporabo (kjer najdeš koristne stvari, na primer, kje se pogleda nivo olja in kako se zamenja luč ali brisalce in dotoči vodo za stekla, kar z malce truda lahko narediš sama), pa servisno knjižico v kateri ti piše na koliko časa menjaš olje in te zadeve. Tudi če si do zdaj avto samo vozila, se lahko vsega še naučiš, ne rabiš biti blesava baba, ki ne ve, da se v avto naliva tudi voda in olje, ne samo gorivo. Pa koliko imaš star akumulator in v kakšnem stanju oz. koliko stare imaš gume, da te ne bo s ceste odnesel prvi naliv. Pa naj ti nekdo pokaže, kako se zamenja gumo, kar ni noben bavbav, če drugega ne, si plačaj uro v avto šoli pa ti bo inštruktor to malo razkazal.

od kod pa si za kateri avto se gre.drugače je to nekoliko že v letih,če maš možnosti ga najbolše zamenjaj za novejšo generacijo.lp

nagrobo:
filter olj, verjenti tud filter goriva, pa tudi filter zraka
verjento bo na spisku tud zobati jermen, poleg tega pa še vodna pumpa
če je bencinar bodo verjento za zamenjat tud svečke
bremze po potrebi
pa kaki ležaji in podobno (potrošnio material…roba je iztrošena in jo je potrebno zamenjat)

če je diesel zna biti počasi na spisku tud kaka obnova bosch pumpe, pa injektorji (v kolikor so piezo), pa če bi turbina crknila tud ne bi bilo nč čudnega

malce za dušo.......https://www.facebook.com/stvari.ajdovscina/


Najprej povej kateri avto imaš in zemljepisno širino kje se nahajaš,pa ti lahko svetujem,če je v mojem delokrogu možno,kam zapelješ avto.namreč jaz vozim vedno avte višjega razreda in me vzdrževanje stane manj kot za kliota.zato,ker poznam določene poštene mehanike.

simpl – novi mehanik zato, ker sem se preselila v drug kraj. Žleht zato, ker sem jaz njemu pokazala, na kateri program se pere perilo, kako se uporabljata likalnik in pečica, in nenazadnje ker se v tem avtu vozita tudi dva njegova sončka.
barca – priročnika ni več, avto je res stara škatla, ki je bil pri hiši bolj za rezervo. Novega je obdržal bivši.
Voda olje rezervna guma – to znam. Bolj me skrbi recimo menjava jermena(ov), menjava filtrov – to bom morala najbrž v kompletu, ker mi noče povedati, kdaj je bilo narejeno, ne bi pa rada ostala kje na cesti. Pa sklopka, ali se to ve, kdaj je dotrajana?

Če je avto tako star, od začetka redno preverjaj nivo olja, lahko da ga že malo bolj pije in ti ga spije prej, kot je redni servis.
Sicer pa redne servise delat enkrat na leto ali pa na 15.000 km. Takrat se menja olje, filter olja in filter kabine.
Vzami si en popoldan eno uro časa, zberi vse račune in listke (upam, da sta si kam pisala vse servise, ki so bili opravljeni) in knjižico z navodili. V knjigi z navodili ponavadi piše, na koliko km je potrebno zamenjati kateri del (jermene, filter za gorivo in podobne stvari, ki se pa ne menjajo ob rednih servisih, ampak samo ob velikih servisih po določenem št. kilometrov). To je za vsak avto drugače, pri enih je treba menjat jermen že na 90.000, pri drugih pa na 150.000. Preglej torej navodila in ali se ujema z doslej opravljenimi servisi. Če npr. ugotoviš, da jermen do 300.000 km še nikoli ni bil menjan…je bolje, da se to čimprej opravi =) Možno pa je tudi, da sploh jermena nimaš, ampak imaš ketno, spet odvisno od vozila.

simpl – novi mehanik zato, ker sem se preselila v drug kraj. Žleht zato, ker sem jaz njemu pokazala, na kateri program se pere perilo, kako se uporabljata likalnik in pečica, in nenazadnje ker se v tem avtu vozita tudi dva njegova sončka.
barca – priročnika ni več, avto je res stara škatla, ki je bil pri hiši bolj za rezervo. Novega je obdržal bivši.
Voda olje rezervna guma – to znam.

Bolj me skrbi recimo menjava jermena(ov), menjava filtrov – to bom morala najbrž v kompletu, ker mi noče povedati, kdaj je bilo narejeno, ne bi pa rada ostala kje na cesti.

pelji h kakemu avtomehaniku, ki ima registrirano to obrt in jena dobrem glasu.. t.i. neoriginal servisi. Boš prišla dokaj ugodno skozi, pa narejeno bo glih tko dobro al pa še boljš kt na oriđinale servisu.Boš pa verjento par dni brez avta. Zobati jermen se menja vsakih xxxxxx km, odvisno od avta, pa tudi od njegove iztrošenosti (starost). menja se pri vsakem avtu različno (na različno št km). Z njim v kmpmletu se menja tudi vodna pumpa, pa jermen ki jo žene

Pa sklopka, ali se to ve, kdaj je dotrajana? sklopka se menja, ko ni več dobra. Kdaj ni več dobra je pa več dejavnikov…. itak bo mehanik, če he dober vedel ali j eokej ali jo je potrebno menjat

malce za dušo.......https://www.facebook.com/stvari.ajdovscina/

Priročnik si lahko snameš kje na netu, vtipka znamko, tip in letnik avta..
Veš, kam je bivši vozil avto na servis? Pokliči tja na servis, običajno lahko že po reg.številki najdejo vse posege in ti bodo vedeli povedat, kdaj se je kaj delalo (če so vsaj približno resen servis in ne fušar doma v garaži).

Odpreš pokrov motorja in nekje boš skoraj gotovo našla listek na katerem bo pisalo, kdaj je predviden naslednji servis, kdaj se je opravljal prejšnji in kaj so preverili – tak listek pripne vsak normalen mehanik, uraden ali fušar.
Ko boš dosegla kilometražo za naslednji servis pač pelješ avto k mehaniku in ti bo zrihtal kar je potrebno.

Doma sem iz okolice Celja, imam je pegueota 306, dizelski, karavan. Na koliko kilometrov se običajno menja zobati jermen ? Kako veš, da ga je treba menjati? Pa pumpo? Pa turbino? Kar strah me je postalo.
Za novejšega trenutno nimam, ta bo moral še nekaj časa zdržati 🙁

Najmanj važna ti je trikrat na leto menjava olja in zračnih filtrov.pr tebi je samo važno kdaj je naredu menjavo zobatega,za bemflna to ne velja,in datum,ko je zamenjal olje.če je manj kot dve leti od jermenov in olja potem samo vozi in uživaj.ne poslušaj fanatikov,ki dajo zadnjo paro na kanto.jaz imam tudi stare avte pa ne paničarim.najmanj važen ti je filter goriva in raznorazne kontrole ne vem česa.če imaš avtomatski menjalnik potem povprašaj kako in kaj.tukaj zna bit težava.

Svojega je vozil na pooblaščeni servis, tega pa nekam drugam, k enemu fušarju v okolici Kranja, žal ne vem kam.

Evo, na tole sem pa čisto pozabila 🙂

Običajno so tile listki kar dovolj veliki, da ga zagledaš takoj, ko odpreš haubo, tako da avtorica, tule boš našla, kaj se je kdaj delalo.. (moj serviser samo dodaja nove listke..).

Ko je moj bivši odšel skozi vrata (še preden sva se ločila), sem bila v bistvu primorana si naslednji dan iti kupit avto (da sem lahko prišla do službe in otroci do vrtca). Drugače pa, jaz te stvari pač prepuščam za to usposobljenim osebam – mehanikom. O avtomobilih pojma nimam, podatek o tem, na koliko približno pove pa nič. Odpeljem in to na uradne servise, ko končajo vprašam, kdaj in kaj naslednjič, da sem vsaj mirna.

pitanje..je HDi, 1.9 D,TurboD?…

če maš HDi (2.0, 90km) mi se zdi da se menjajo na 150 000 (na tolk ga k emenjala moja kolegica v 206 HDi (2.0 90 km)).

Poglej si moj peugeot servisne storitve za avte starejše od nevemkoliko let. Bolj ko je avto star, ceneje te g apride laufat (tko pravi rekalma)

Če je HDi, te zna počasi čakat obnova bosch pumpe in injektorjev (povprašaj na servisu kako je s tem)

malce za dušo.......https://www.facebook.com/stvari.ajdovscina/

Kot da je vseeno, ali naredi letno 10.000 km ali pa 50.000 …:(

Kot da je vseeno, ali naredi letno 10.000 km ali pa 50.000 …:([/quote]
Zdaj mi pa eno napiši,ki nardi 50 jurjev km na leto.dej no.pa tok ,da veš.za menjavo jermenov se pravi glavni servis je 120 tisoč pa več,omejeno na 4 leta.in,če je tip lani jermen menjal pol res ne vem kaj bluziš tukaj.olja se pa itak menjajo,ko ti zabliska na števcu.sicer 30 tisoč je preveč,do 20 pa lahko komot voziš.

Jaz bi poiskala kakega mehanika (če se da, prek kakšnega prijatelja) in peljala avto tja na čeking, v kakšnem stanju je in kaj bi bilo treba zrihtat. Se nikakor ne bi na mojstre s starševskega čveka ozirala.
Sicer pa jaz za svoje avte, čeprav imam partnerja, skrbim sama že od vsega začetka, tako da se nikol ne zdajdem v takšnih dilemah…

Kot da je vseeno, ali naredi letno 10.000 km ali pa 50.000 …:([/quote]
Zdaj mi pa eno napiši,ki nardi 50 jurjev km na leto.dej no.pa tok ,da veš.za menjavo jermenov se pravi glavni servis je 120 tisoč pa več,omejeno na 4 leta.in,če je tip lani jermen menjal pol res ne vem kaj bluziš tukaj.olja se pa itak menjajo,ko ti zabliska na števcu.sicer 30 tisoč je preveč,do 20 pa lahko komot voziš.[/quote]

Vsaka, ki se poleg normalne vožnje (trgovina, šola, dopust, kak izlet…) vozi 60-80 km ali pa še več na eno stran v službo in takih je tudi tule na MONu kar nekaj.

Najbolj enostavno je avto zapeljat na servis in prosit za pregled, kot bi šel na tehnični. Potem ti bo pa že mojster vse svetoval naprej.

Avto ni pralni stroj, z nekaj tipkami…. 😉

Motor je HDI. Upam, da bom naletela na poštenega avtomehanika 🙁

Drugače pa, vsem res iskrena hvala za vse vaše nasvete, veliko uporabnega ste mi napisali 🙂 Hvala še enkrat!

New Report

Close