Najdi forum

Naslovnica Forum Starševski čvek Poraba tople vode

Poraba tople vode

Pozdravljeni.

Živimo v stolpinici, katere upravnik je Želva, d.o.o.
Problem nastene ker že cca. 2 leti porabimo med 2-3 kubikov tople vode in me 6-8 kubikov mrzle vode.Položnice do meseca 11.2013 so prihajale do max 20eur tople vode.
Topla voda pa se nekje od novembra lani obračunava za 3 kubike med 50 in 70 eur, kar je za 3 kubike tople vode skrajno nemogoče. Je pa dvosobno stanovanje kjer živita in sta prijavljeni dve osebi.
V bloku še vedno pišemo kartonče, ki jih oddajajo 20-tega v mesecu.

Zanima me koliko vi plačujete za tolikšno porabo tople in mrzle vode?

Na Želvo smo že klicali, vendar so skrajno neprofesionalni in nesramni, da bi nam pojasnili to zadevo s porabo tople vode. Edino kar so nam pojasnili je to, da 2 meseca nismo oddali kartončka do določenega datuma, namesto 20ga, smo ga oddali 22ga in so nam zato zaračunavali več vode.
Sedaj smo skrbni že nekaj mesecev, kjer so nam spet zaračunali 50 eur za 3 kubike tople vode. Ne razumem tega izračunavanja.

Hvala in lp.

Za dve osebi 8-11 kubikov vode je veliko. Povprečna poraba je 3-5 kubikov na osebo.

Kar zadeva obračun, mora pisati na položnici od Želve, koliko vode so vam obračunali in če ne oddate stanje števca pravočasno, vam potem normalno zaračunajo po porabi za vse ostale, ki števcev nimajo in potem ne piše poraba vode v kubikih, ampak po osebah. Naslednji mesec, ko oddaš stanje, odštejejo preplačilo, ampak to je tako zoprna stvar, da bi jaz morda še za enega šla preračunavat, za več njih pa sihurno ne, ker popravljaš za nazaj, pa odštevaš, sesštevaš za nazaj, potem pa še za vse ostale, ker njim potem tudi ne štima, ker bi morali plačati več… Ne bi prepračunavala za nazaj, ker je sama štrikarija, če nisi oddal pravočasno, tvoj problem.

Nas je 6 v stanovanjski hiši in porabimo vsi skupaj 16 m3 vode na mesec. Pa smo kr dost veliki porabniki.

se bolj malo umivate?

http://www.ekom.si/voda08.php

Malo obrazložitve zadev, ki jih etažni lastniki ponavadi ne poznate, upravnik, ki bi vam jih moral razložiti, pa tega ne naredi.

Za obračunavanje vode po individualnih merilnih napravah mora biti v prvi vrsti izponjen en pogoj. To je umerjen ali atestiran vodomer. Kar je potrebno narediti vsakih pet let. V nasprotnem primeru upravnik ne sme upoštevati javljenih stanj, temveč vam porabo vode obračuna pavšalno.

Obstaja torej možnost, da vam je upravnik predlagal zamenjavo vodomerov oz. atestiranje, vi pa na to niste pristali. In ker so atesti vodomerom potekli, vam obračun izvaja tako, kot mu zapoveduje zakonodaja.

Če imate vodomere atestirane in ste po vodomeru porabili 3m3 tople vode (poglej na razdelilnik), potem naj bi to držalo. Upravnik dobi račun podjetja, ki skrbi za dobavo vaše vode (tople, mrzle, ali obojega). Račun je izdan na osnovi porabe glavnega vodomera, znesek računa pa razdeli na število porabljenih kubikov. Tako je lahko en mesec cena m3 vode x€, naslednji pa xy€.

Obstaja tudi možnost, da nekaj vodomerov v objektu ne prikazuje “pravilnega stanja” – se pravi, da “kažejo” manj…ali pa da nekaj stanovalcev ne javlja resničnih odčitkov.

Iz tvojega zapisa ni razbrati, ali vam toplo vodo dobavljajo iz toplarne, ali jo mogoče ogrevate v lastni kurilnici s kurilnim oljem? Če drži slednje, je tak način ogrevanja eden izmed najdražjih, rezultat pa je viden v ceni.

Skratka, na ceno vpliva tudi energent, ki ga uporabljate za ogrevanje vode in dobavo te vode do objekta. Vendar je ta moj odgovor, ker ne navajaš vseh podatkov, le tipanje v temi.

upravljanje objektov Mag dom,
Gorazd

g. Gorazd, najlepša hvala za tole pojasnilo. Zelo pohvalno, da ste eden redkih, ki se ukvarja ravno z vprašanji uporabnikov, kateri ne dobijo odgovorov od svojih izvajalcev/upraviteljev.

Vodo ogreva toplarna. Naj še povem, da se gre za stanovanje v 10 nadstropju. Ima tudi to kakšno vezo?

G. Gorazd, če to drži kar pravite glede vodomerov, pa mi prosim pojasnite to kako se je na približno količinsko isto porabljeno vodo med 2-3 kubiki, v lanskem letu povišalo za toliko?
Kaj ima tukaj veze vodomer?
Kaj mi vi v takem primeru svetujete, da naredimo? Mogoče elektronsko vodeno odčitavanje T in M vode? Ste to mislili?

V priponki prilagam tabelo v evrih porabljene tople vode od leta 2012 do danes.
(poraba tople vode je bila v letu 2012 po 2 kubika, od maja 2013- maja 2014 pa 3 kubike).

Hvala in lep pozdrav

Izpis iz računa: marec 2014

220 Toplota za ogrevanje: 13,40 eur
221 Toplota za ogrevanje – priključna moč: 8,90 eur
230 Toplota za pripravo tople vode: 62 eur
233 Toplota za pripravo tople vode – priključna moč: 6 eur
240 Hladna voda: 17eur
241 Hladna voda – priključna moč: 0,60 eur
256 Izračuna razdelitve stroškov za toploto: 3 eur

Prosim za obrazložitev?
Hvala

Spremljaj še malo to temo, nitaaa. trenutno še delam službene zadeve, za tole pregledati pa potrebujem čas. Upam, da proti večeru, obljubim pa nič…..

LP, Gorazd

@nitaa,
da je stanovanje v 10-tem nadstropju to nima s ceno ali porabo vode nobene zveze.

Na osnovi tabele in podatkov, ki si jih pripela ne morem kot upravnik reči popolnoma nič. Ti podatki so dobri za vprašanje drugim forumašem – če se jim zdi, da so številke malo previsoke. In ki ti na takšno vprašanje, brez da bi kaj veliko usekali mimo, odgovorijo z DA.

Pri upravniku pa gre to malo drugače. Šele na osnovi vseh podatkov – računov, delilnikov, popisov vseh vodomerov itn…bi lahko naredili simulacijo delitve (če bi seveda imel čas, a ga nimam) iz katere bi bilo razvidno, ali je tvoj račun tak kot mora biti,- ali previsok, kot si prepričana.

Če bi se izpostavilo, da je obračun točen, bi se kot upravnik vprašal – zakaj so zneski tako visoki. In bi šel še enkrat preverit vse izračune. Če bi bili rezultati enaki kot pri prvem izračunu, bi začel izločati mogoče napake – ob predpostavki, da so merilniki usklajeni z zakonodajo o meroslovju.
Preveril bi število uporabnikov posamezne enote s prejetimi stanji vodomerov. Če bi našel prevelike razlike, bi odredil, da hišnik naslednji mesec namesto etažnih lastnikov opravi popis vodomerov, ker je očitno nekje prišlo do napake. Istočasno bi dal pregledati tudi ateste na merilnih napravah v kurilnici – ki so v verjetno v lasti dobavitelja…in pa vse kletne prostore, če je slučajno kje opaziti puščanje cevi. In če bi bilo vse ok, bi ti lahko kot etažni lastnici zatrdil, da je vse tako, kot mora biti.
Brez vsega naštetega pa si niti slučajno ne bi upal reči, ali je s tvojim računom vse v redu, ali ni.

Seveda svetujem daljinsko odčitavanje vodomerov. Tole z listki je bolj tako-tako. V velikih objektih z veliko stanovalci pa so seveda zelo mogoče zlorabe. Če te zlorabe obstajajo, pa boste lahko izvedeli le, če boste kontrolno popisali vse vodomere s strani neodvisne komisije. Če pa bi takšno komisijo spustili v stanovanje vsi uporabniki, pa je veliko vprašanje.

Ena od tvojih pravic, ki ti jih kot etažni lastnici z najetim upravnikom omogoča zakonodaja, je tudi biti obveščen in dobiti razlago od svojega upravnika o spornih postavkah.

Tisto zgorajo ukrepanju je približno to, kar bi moral narediti vsak pošten in dober upravnik, če bi pri obračunih opazil tako drastično zvišanje zaračunanih stroškov.

upravljanje objektov Mag dom,
Gorazd

se opravičujem, da smetim temo, a ker je Gorazd v formi :), prosim za informacijo, kako kaže o obveznosti montaže vodomerov v stanovanju etažnih lastnikov ?

Glede na investicijo 150€ na pipo (SPL), imam 3 pipe, sem sama in predvidevam, da se mi prihranek pri plačilu po porabi povrne mogoče v 10 letih ali več, takrat pa ni nujno, da bom še tu. Lahko, da vas bom gledala iz oblačka 🙂 in razmišljala kam bi lahko vložila 450€ :).

Hvala.

Pojav, ki ga opisuje avtorica v prvem prispevku, je na žalost v zadnjem času vedno bolj pogost, gre pa za posledice pretiranega varčevanja. Ker se izrazi, ko je “poraba energije” ali “delitev v večstanovanjski hiši” in podobno večini zdijo zelo zapleteni, bom poskusil prikazati dogajanje na preprostem primeru.

Vzemimo, da ogrevate vodo z električnim bojlerjem. Na mesec porabite 3 kubične metre in strošek elektrike za bojler je recimo 30 €. Ogrevanje 1 kubičnega metra vode torej stane 10 €. Ampak za to, da se vzdržuje temperatura vode, se bojler občasno vklopi tudi takrat, ko ni porabe. To vklapljanje stane na primer 10 € na mesec, preostalih 20 € pa je za gretje iztočene vode.

Zdaj pa predpostavimo, da ste bili pol meseca na dopustu in ste porabili samo 1,5 kubičnega metra vode. Bojler ste pustili vklopljen, da vas je ob vrnitvi pričakala topla voda. Poraba elektrike bo 10 € za vzdrževanje temperature in 10 € za gretje iztočene vode (polovica količine in polovica zneska od prej). Račun pokaže, da je v tem mesecu ogrevanje 1 kubičnega metra vode stalo 13,30 €.

Če gremo še bolj v skrajnost, ste v celem mesecu natočili samo 1 liter tople vode. Poraba elektrike 10 € za vzdrževanje temperature je ostala enaka, za gretje iztočene vode pa je strošek minimalen. Ampak račun pokaže, da ste za en sam liter tople vode plačali 10 €. Preračunano na kubični meter (1.000 litrov) bi bilo to 10.000 €.

Popolnoma enako deluje ogrevanje vode v bloku, le da so bojlerji v podpostaji večji. Kot sem omenil na začetku, pa na žalost v duhu varčevanja marsikje pretiravajo. Cena na porabljeno enoto (v tem primeru m3) tako narašča in uporabniki se trudijo porabiti še manj in nastane začarani krog.

Od vašega upravnika niti ne potrebujete kakih posebnih pojasnil. Pripravi naj vam samo podatke, kar mu ne bo vzelo preveč časa: za obdobje vsaj 2 let naj vam pripravi tabelo po mesecih, kjer bo izkazana poraba tople vode v m3, poraba energije v kWh (ali v MWh, kar je pač navedeno na računu) in ceno za 1 kWh (ali MWh), ki jo prav tako prepiše z računa. Ugotovili boste, da se cena ni zelo spremenila, sicer pa je ta podatek objavljen tudi na spletni strani Energetike Ljubljana. Hkrati pa boste verjetno ugotovili, da je poraba tople vode (v m3) padla bolj kot poraba energije. Tabele lahko tudi objavite tukaj (ne gre za nobeno skrivnost) in lahko skupaj preračunamo.

Seveda pa ne gre zanemariti tudi okoliščin, na katere je opozoril Magdom:
1. števci morajo biti redno umerjeni, drugače lahko kažejo napačno, večinoma manjšo, porabo.
2. vedno več je žal tudi goljufij. Nekateri poskušajo goljufati zaradi dejanske stiske, drugim pa ni nič hudega, če nekoga “prinesejo okrog”. Marsikdo misli, da goljufa upravnika ali energetiko in se sploh ne zaveda, da je pravzaprav ogoljufal soseda, ki ga vsako jutro srečuje v dvigalu.

Zato obvezno naredite kontrolni popis in hkrati kontrolo števcev. Vsak, ki se mu poraba obračunava po števcu, mora dovoliti kontrolo in mora dokazati, da so števci umerjeni. Pri kontroli vam svetujem, da odprete vsako pipo v stanovanju in pogledate, ali števec beleži porabo. Primeri obvodov namreč niti niso tako redki. Če kdo ne dovoli kontrole ali ne dokaže veljavnosti števca, napišite zapisnik in od takrat naprej upravnik števca ne sme več upoštevati za delitev stroškov.

Celoten zgornji zapis velja tudi za energijo za centralno ogrevanje.

Vmes se je pojavilo še vprašanje @pristavim lonček.

Z moje strani na kratko:
Cena, ki jo omenjate, je verjetno za ventilski vodomer z daljinskim odčitavanjem, ki res ni poceni. Preverite, ali bi bilo možno vgraditi cenejšo različico, ali pa z manjšim posegom prevezati instalacije tako, da bi potrebovali manj števcev.
Prihranek je odvisen od tega, koliko dejansko porabite in koliko zdaj plačujete. So primeri, ko se strošek števcev povrne prej kot v enem letu in so taki, kjer po vgradnji števcev plačujejo več kot prej – ker so jim prej solidarno “pomagali” sosedje.
Če se za vgradnjo števcev odločite vsi, lahko koristite rezervni sklad za takšno število števcev, ki je za vse enako. Na primer, nekaj stanovanj potrebuje po 2 števca, nekaj pa po 3. Iz rezervnega sklada se lahko krijeta vsem po 2 števca, tretjega pa je treba doplačati.

Ha, ne nisem v formi, ampak sem še v pisarni in delam. Občasno pa se moram malo pretegnit, kaj spit…in takrat za intermezzo malo zaidem sem.

Takšna obveznost ne obstaja. Če ne boš imela nameščenega vodomera, ti bo upravnik obračunaval pavšal, tistim z vodomeri pa po odčitanih stanjih.

Pri omembi kakšnega splošno inventivnega in do etažnih lastnikov neizmerno prijaznega in srčno dobrega upravnika pa takoj pomislim na to, da ga slučajno vi, ki ste ga najeli, da za vas opravlja kakšno storitev – ne bi preveč oškodovali.

Pri takšnih poslih ki jih omenjaš bi bilo zelo dobro, da etažni lastniki pridobite še kakšno ponudbo drugih izvajalcev. Prav grdo bi bilo, če bi opazili, da so cene na tržišču veliko višje od teh, ki vam jih ponuja upravnik. In to enostavno ne bi bilo prav. Vi bi bili “na boljšem” upravnik pa s ponujeno ceno 150,00€ po vodomeru zelo oškodovan. Kar pa se seveda ne spodobi.
Zato bodite previdni, da ne bi imeli slučajno slabe vesti, težko spali in se na splošno slabo počutili.

Mogoče pa ne boste imeli te sreče in celo ugotovite, da imajo čisto običajni ponudniki za kar dvajset ali trideset € nižje cene za enako ali podobno napravo, kot vam jo ponuja vaš dobrotnik. Kaj boste storili v tem primeru, pa se morate odločiti sami. Osebno sem sveto prepričan, da se je pri ceni ponudnik zmotil. Ampak, OK, ljudje imate svojega upravnika radi in zato mirno pristanite na ponujeno ceno vodomerov…lahko pa na zboru celo sklenete, da bi želeli plačati še več.

Sicer niti ni važno, ampak cena EVK3 radio sanitarnega vodomera sistema -V- je okoli 60,00€, montaža okoli 20,00€, plombiranje pa okoli 4. Se pravi skupaj na hudo okroglo 100,00€. Kdo hudiča bi v primeru, da bi vam enake vodomere želeli podtakniti po ceni 150,00 (po možnosti še brez DDV), v žep spravil to razliko,…..se sprašujem.

Ma ne, ljudje niso tako pokvarjeni. Sploh pa ne kakšen upravnik z neverjetnim število certifikatov, s katerimi mora dokazovati (drugače pač ne gre) da je pravi biser. Z pozitivnimi zapisi zadovoljnih strank na netu tega ne more. Ker jih ni.
To razlik bo verjetno podjetje altruistično takoj nakazalo RK in Karitasu. Podjetja, ki vam ponuja tako drage vodomere ne poznam. Imam sicer spisek do etažnih lastnikov prijaznih upravnikov. In sem šel še enkrat preveriti – a na tem spisku tega podjetja nimam. Čeprav nanj uvrstim vsakega, ki ga pohvali vsaj en sam etažni lastnik. Sem pa prepričan, da je osnovno vodilo upravnika, ki ga omenjaš, le dobrota in ustrežljivost napram etažnim lastnikom. In prav je tako. Kam pa bi prišli, če bi bili vsi upravniki pokvarjeni. Bodite srečni da ga imate in da vzorno skrbi za vaš blagor.

Če imaš tri “pipe” ne vem čisto dobro, kaj misliš s tem – da ti morajo namestiti tri vodomere, verjetno?
In kdaj boš prihranila investicijo 450,00€. Odgovor je NIKOLI. Kajti čez pet let vas bodo ponovno olupili…pardon, z vami delili svojo dobroto za enako, višjo, ali pa malo nižjo vsoto. Investicija bi tako v šestem letu znašala skupaj 900,00€. Hmmm, verjetno so vam v skrbi za vašo dobrobit to pozabili povedati, verjetno vas bodo o tem obvestili po pošti, ali pa z obvestilom na njihovi oglasni deski v podjetju.

upravljanje objektov Mag dom,
Gorazd

New Report

Close