Starševski čvek

zbadanje pri teku

Default avatar
Sine je čez zimo "uskladiščil" ene dva, tri kilograme teže in je sedaj izrazil željo, da bi se začel ukvarjati s tekom, da zaloge uniči. Ker tudi meni ne bo škodilo malce gibanja, sva že pred mesecem dni začela, najprej z normalno hojo, nato s hitro hojo, pred enim tednom pa s tekom (tek-hoja-tek,...). Sedaj nama sicer gre malce bolj počasi, ampak bova prišla v formo.

Toda sin ima skoraj vsak (ampak ne vedno) da, ko teče, problem, da ga začne čez kakih 5, 10 minut zbadati pod rebri.
Mi ve kdo povedati, zakaj zbada? Kako se da to preprečiti oz. kako "se obnašati", da bi minilo?
Priznam, da včasih zbode tudi mene in vem, da ni prav prijetno teči z bolečinami.

Mogoče kakšen nasvet?

Hvala.
Default avatar
neogret štarta premočan tempo...
naj štarta prvih par minut zelo ležerno in tempo postopoma poveča do tistega, pri katerem zmore preteči željeno razdaljo
Default avatar
Da bi bil neogret? Saj ne vem, no. A ni dovolj, da sprva hodi ene 200 m, nato razgiba gležnje, kolena, kolke? P otem pa najprej lahkoten tek - hoja - tek po zmožnosti - hoja - tek po zmožnosti - hoja, ....

Ja res nekaj delava narobe, jaz pa mu ne znam svetovati...
Default avatar
To je značilni bodec, zbada pa v preponi.
Pred tekom ne sme jesti kaki dve uri.
Mene še zdaj včasih matra, pa tudi ne vem, zakaj. Nekatere začne zbadati, ker preveč mahedrajo z zgornjim delom telesa. Meni pomaga, da med tekom dvigujem ramena, kot da hočem globoko vdihniti, ali da si na tesno zavežem majico/jopo okoli predela, kjer zbada.
Default avatar
A ni ta bolečina nekaj povezana z vranico? Preveč nečesa zaradi navala kisika? Neki takega?
Default avatar
mene začne zbadat, če imam premočan tempo....torej na hitro močno dihanje, zadihanost itd....ko malce umirim tempo, bolečina izgine. kasneje med treningom pa nimam več teh težav, ne glede na tempo.
kdaj sem jedel pri meni nima neke veljave....edino takoj po obroku mi ne gre najbolje, pol ure kasneje ali pa da se ne najem preveč, pa ni problema.
Default avatar
To je bodec, ki je značilen za tekaške začetnice. In ta bodec je po navadi zbadanje na levi ali desni strani pod rebri. Kar brez skrbi, avtorica, ni nevarno in z njim se je zagotovo srečal prav vsak športnik :-), tudi jaz sem imela na začetku takšne težave :-). Je pogost pri začetnikih in je to nadloga vseh športnikov in ne le tekačev (baje naj bi ga največkrat doživeli plavalci, nato pa pa tekači). Znanstveniki še niso ugotovili, zakaj pride do bodca, zato se omenja več teorij, vsekakor pa bo držalo, da je dejavnikov več. Eden od njih je poln želodec, saj mnogo tekačev, ki jamrajo, da jih je 'zgrabil bodec, pove, da so jedli tik pred tekom. Naslednji razlog je nepravilno dihanje. Do nepravilnega dihanja lahko pride, če med tekom veliko govorimo, drugi razlog pa so premalo trenirane dihalne mišice. Tu se gre za predvsem trebušno prepono, ki ima pomembno vlogo pri dihanju tekača. Gre za največjo dihalno mišico, ki se podobno kot ostale mišice razteza in pri naporu tudi utrudi. In takrat se pojavi bodec. Nekatere bodec pogosteje zbada v mrzlem vremenu, lahko pa se pojavi tudi pri teku navzdol in pri prehitrem začetku.
Ker ne poznamo pravega razloga, zakaj do bodca pride, ga je tudi težko preprečiti. Vseeno je priporočljivo upoštevati naslednje nasvete, s čimer se ta možnost zbadanja zmanjša: nikoli ne tečemo s polnim želodcem, med tekom se čim manj govori, da ne bo moteno dihanje; trenira se trebušne, dihalne mišice, v hladnem vremenu se dobro ogrevanje pred aktivnostjo (lahen tek, stretching, hitra hoja ...).
Zato avtorica, kar brez skrbi in uživajta s sinom pri teku. Na začetku bolj easy, potem pa počasi naprej do prave akcije. Srečno! :-)
Default avatar
Zbada vedno na levi strani pod rebri, ker je tam vranica. Tudi vzrok za zbadanje je že dolgo povsem razjasnjen: v vranici je zaloga eritrocitov, kadar napor pri teku povečamo preko kondicijskih zmožnosti telesa, da rdeče krvničke (eritrociti) v krvi ne zmorejo več dovajati dovolj kisika do mišic, se začnejo črpati eritrociti iz zaloge v vranici, pri tem pa čutimo to zbadanje. Če se pojavi to zbadnje, potem moraš pač malo zmanjšati stopnjevanje in napredovanje pri vadbi, ker pomeni, da malo pretiravaš.
Default avatar
Vranica je napisal/a:
Se opravičujem, na desni strani in ne na levi :)
Default avatar
Vranica je napisal/a:
Ja oba naju s sinom zbada vedno na desni strani...ampak jaz sem mislila, da je vranica na levi strani...
Default avatar
Mene začne zbadati, če nepravilno diham oziroma se med tekom pogovarjam. Poskrbita, da bosta dihala v enakomernem ritmu in se ne pogovarjajta po poti.