mame otrok,ki so preskočili razred
A to bi kar ti predlagala učiteljici? Kar tako, ker si pogruntala, da je tvoje sonce “nadpovprečno” pametno in oh in sploh? Ti pa si za hece :)))))))
Ti nimaš pri tem popolnoma nič. O tem odloča učiteljski zbor, ravnatelj in ministrstvo. Pred vsem tem pa so seveda testiranja, razgovori s šolsko psihologinjo in svetovalno službo.
Ti se potem s tem samo še strinjaš ali ne.
Tudi pri meni je predlagala učiteljica, starši se niso strinjali. Trideset let kasneje jim še vedno zamerim, da niso imeli zaupanja vame in moje sposobnosti. Sicer ga pa še zmeraj nimajo.[/quote]
Kolegica je preskočila in še zdaj pravi, da ji je žal, ker je ostala brez enega brezskrbnega leta otroštva..
A se to še vedno prakticira? Preskok enega razreda v višjega? Če po pravici povem, tega nisem slišala že odkar sem jaz hodila v šolo. Takrat (25 let nazaj) se je to dogajalo, sedaj pa res ne vem, da bi kdo (vsaj v našem okolišu) preskočil razred. Toda, če se to še vedno prakticira, me pa resnično zanima, zakaj sošolec mojega sina ni preskočil razreda pred ene 6-imi ali 7-imi leti. Ker je bil dobesedno genialen….res, bil je kot računalnik na dveh nogah, ni je bilo teme, ki je ne bi poznal v nulo, sama zlata odličja na državnih tekmovanjih, na nekaterih je bil celo absolutni prvak…skratka …NEVERJETEN!
In vem, da ga s strani šole nihče ni predlagal za preskok…
Tudi pri meni je predlagala učiteljica, starši se niso strinjali. Trideset let kasneje jim še vedno zamerim, da niso imeli zaupanja vame in moje sposobnosti. Sicer ga pa še zmeraj nimajo.[/quote]
Samo, da ne rabiš prevzet odgovornosti zase, naj bodo starši vsega krivi. BEDNO!!![/quote]
Zakaj pa ti odločaš namesto svojega otroka?
Res ste odgovorile same tiste, za katere je bilo postavljeno vprašanje! 😉
Se strinjam, da je škoda otroku vzeti eno leto, zato je tudi nisem vpisala v šolo leto prej, kot so mi nekateri predlagali. Ampak sedaj razmišljam, kako bo otroku, ki je čustveno že dovolj zrel, tekoče bere male tiskane od 4. leta (je pravi knjižni molj, ne bere slikanic pač pa konkretne knjige) in izredno logično razmišlja (dokazano tudi na tekmovanju), precej računa, sama piše (čeprav zaenkrat resda šele velike tiskane)….s tem znanjem preživeti do 4. razreda? Zaenkrat ni problemov in si s tem ne belim glave, ampak pretekla sta šele dva dobra meseca šole.
Predlaga ga učitaljica, ga testirajo za nadarjenost in če je presežek tudi tu, potem sledi predlog za preskok.
Jaz se s preskokom nebi strinjala. Moj otrok je nadarjen, vendar mu družba sošolcev in sovrstnikov še kako pomeni. Zato mu tudi občasno predlagam, da izpusti kakšno delavnico v okviru programa za nadarjene in raje ostane doma in se druži z prijatelji. Gredo na kolo, igrajo košarko, fuzbal al pa samo klepetajo pred hišo, domov pa pride nasmejan do ušes. tudi to je za moje pojme zelo pomemben dela “učenja”, predvsem pa čustvenega razvoja.
joj kere bedne floskule @no.coment in @barca :-)))
avtorica … jaz osebnih izkušenj nimam, je pa v sinovem razredu en fantič, ki je mlajši, ampak tudi zelo zrel za svoja leta, tudi čustveno, ne samo mentalno. Je iz vrtca prišel v prvi razred, čeprav je psihologinja menila, da je zrel za tretjega ?!? starši se niso strinjali, tako da je “preskočil” samo en razred.
no, zdej so v četrtem in fantič resno izstopa, še vedno… največkrat v +
moje mnenje je, da če starši vidijo, da je otrok dejansko bolj sposoben, je njihova dolžnost, da mu nudijo primerno okolje za normalen razvoj … sej vemo da nadarjeni učenci v razredu niso ravno najbolj dobrodošli.
je pa to velika odgovornost za starše … da znajo precenit, kaj je res in kaj so samo njihove želje ….
Samo, da ne rabiš prevzet odgovornosti zase, naj bodo starši vsega krivi. BEDNO!!![/quote]
Zakaj pa ti odločaš namesto svojega otroka?[/quote]
Zato, ker je moj otrok star 8 let, no.comment pa je odrasla – vsaj morala bi biti. Takele zamere so pri teh letih znak, da so starši imeli še kako prav. In imajo še danes.
Mogoče pa si lahko pomagaš s tem, da npr. preveriš, če ji je pozannao področje, ki ga obravnavajo v 2. razredu. To so npr:
-življenski cikel – koliko ve o tem?
-promet – pozna prometne znake in njihov pomen, pozan pozamezne sklope in značilnosti
-pozna letne čase, mesece, značinlnosti živali in rastlin v tem času
-pozna pokrajine in njihove značinosti (npr. razlika podeželje, mesto,…)
-v kolikem času se lahko nauči pesmico s 4imi kiticami, zmore to narest samostojno?
-prebere knjigo sama in jo obnovi podrobno,…zna na to temo sama napisat podobno zgodbo?
-pozna na uro?
-pozna relacije razširjene družine?
Tako nekako bi jaz najprej preverila za začetek, seveda poleg vseh socialnih veščin, kot so oblačenje, umivanje, pospravljanje za sabo. Zlaganje svojih oblačil, pospravljanje svoje sobe. Priprav zajtrka, mogoče tudi kuhanje čaja,/kave,…..Opravljanje svoji gosp. dolžnosti,……
Kaj meniš?
pa kaka bedarija.
mi smo dobili v razred fanta, ki je preskočil eno leto. s prejšnjimi sošolci se nikoli ni ujel, bil je prav nesrečen med njimi, z nami pa je bil od začetka dober frend in smo se super razumeli.
tisto od no.comment je pa tudi za no comment. trideset let kasneje zamerit staršem neke stvari iz otroštva je res znak nezrelosti in nesposobnosti sprejemanja odgovornosti na svoja pleča.
in kako brezskrbno otroštvo pa izgubiš z enim letom????
Nam je predlagala učiteljica. Najprej nismo bili za to…, ampak po dolgem premisleku smo se odločili in sedaj smo zelo ponosni, na našega “pametnjakoviča” – tako mu radi v šali rečemo.
Preskočil je 3ji razred in nato še šestega…, res je neverjeten, kaj lahko tako mali um zmore, vidiš šele, ko si česa taega deležen.
Seveda bo po OŠ šel na gimnazijo – mednarodno in morda še kaj zraven, saj je res zelo brihten in hitro se vsega nauči oz. pri njemu je tako, kot, da že ve od prej, samo spomni se…res nevrjetno.
Če menite, da bi bil vaš otrok primeren za to…samo omenite učiteljici, saj res bi bilo škoda, da tako bister um stagnira med ostalimi.
Pri teh stvareh se meni zdi vsaj toliko kot nadarjenost otroka pomembna klima razredu, kamor naj bi otrok šel. Primer:
1. razred: 20 otrok – polovica fantov, polovica punc. En fant problematičen, ampak ga drugi popedenajo, da ni prehudo. Vsi se razumejo. (kolikor se otroci pač lahko). Vsi razred hvalijo.
2. razred: 28 otrok, od tega več fantov, vsaj trije hud disciplinski problem, za sabo pa seveda potegnejo še druge. Klima grozna, učiteljice doživljajo živčne zlome in se hodijo hladit v zbornico, obiski urgenc so dnevno na sporedu,
Gre z 6. in 7. razred. Pa vas vprašam, kam bi raje vtaknile otroka? Bi resnoi zahtevale preskok razred iz neproblematičnega v problematičnega?
Jaz niti v sanjah. Pa je lahko moj otrok Einstein.
Na naši šoli ne preskakujejo.
Moja dva sta oba znala brati od četrtega, računati, pisati, vse sorte vedela, sploh eden je itak enciklopedija na dveh nogah.
Ampak zehala sta samo v prvem in drugem razredu. Saj počnejo še toliko drugega, da jim dejansko ni pretirano dolgčas. Če jima je pa že bilo, ju je pa učiteljica znala zaposliti.
Moraš se zavedati, da šola ni samo znanje v učbenikih, ampak tudi socialno učenje in čustveno dozorevanje. Starejši otrok ima sošolko, ki je leto dni starejša, pa še to smolo ima, da je izrazito visoka. Veš, kako se počuti, ko izstopa – po telesnem razvoju in pameti. Vse je leto ali dve prej kot ostale sošolke, menstruacijo ima že od četrtega razreda, ko se drugim dekletom še sanjalo ni, kaj naj bi to sploh bilo. Dve leti se je držala čisto sključeno, da bi skrila, da ima počasi že oprsje in podobno.
Po drugi strani ima tudi nekaj izrazito drobnih sošolcev in sošolk in si ne predstavljam, da bi bili ti drobižki za nameček še v višjem razredu … pa saj bi jih ostali pomendrali!
Kolegica ima genialko, vsa leta OŠ odlična, nikoli dobila slabše ocene od 5, vsa možna državna tekmovanja precej visoko, super športnica, skratka, ni da ni. Razreda ni preskočila. Zdaj v gimnaziji ji gre sicer čisto v redu, se mora pa za odličen uspeh pošteno potruditi in tudi kakšna dvojka prileti občasno. Vsi pametni otroci niso hkrati tudi genialni.
Dopuščam seveda možnost, da tvoj je in da bi se mu dejansko godila krivica, pa ne samo to, celo škoda, če bo sledil svojim vrstnikom in hodil devet let v OŠ. Ampak še veliko večja možnost in verjetnost pa je, da je samo brihten, izstopa pa ne.