Recepti.Over.Net

Prehrana in kulinarika

Odgovarjajo: Vesna Feelgood, svetovalka za prehrano

Imate kuharske izkušnje? Potrebujete nasvet? Povprašajte ostale udeležence foruma, ki radi razkrijejo male skrivnosti velikih kuharskih mojstrov. Seveda pa vam bo svetovala tudi naša izkušena uporabnica, moderatorka , s svojimi nasveti in za vas iskala potrebne informacije. Obilo užitkov.

Vesna Feelgood , svetovalka za prehrano

Vesna Feelgood

Vesna Milenković je dinamična in polno zaposlena mati dveh otrok, ki si je profesionalne izkušnje nabirala na različnih področjih – po duši naravoslovka, ki je pristala v ekonomski stroki in s svojo sposobnostjo improvizacije uspešno združuje različna znanja. Na področje prehrane jo je pripeljala stiska ob spoznanju, da je njen novorojeni sin hud alergik. Postopno se je sinovo zdravje izboljševalo, alergije so pojenjale, znanje s področja prehrane in »alternativnega« kuhanja pa raslo. Ima bogate osebne izkušnje, ji jih z vami deli na forumu Prehrana, Prehrana, rekreacija in oblikovanje telesa in v posebni sredini rubriki na portalu za Recepte. Vesna je prehranska svetovalka in to počne z velikim veseljem. S svojim občutkom za posameznika in s strokovnim znanjem lahko ponudi oporo in razumevanje na poteh sprememb, ki nikoli niso lahke. Vesna ni profesionalna kuharica in tudi ne pretirana ljubiteljica preživljanja časa ob štedilniku. In ravno zato je specializirana mojstrica reševanja vsakodnevnih prehranskih zagat. Vesna pravi: “Obožujem okusno, zdravo hrano, ki se jo hitro pripravi, s slastjo poje in nato posveti še drugim pomembnim rečem v življenju.” Pomaga vam najti odgovore na vprašanje KAKO? To vprašanje se postavi, ko izveste »kaj« in »zakaj« je potrebno nekaj narediti. Vesna poskrbi, da boste lahko vse odgovore lažje prenesli v svoj vsakdan.

Projekt FITMAN - in kako bom pridobil kvalitetne kilograme

Default avatar

IztokFranko

Pričel sem z osebnim projektom FITMAN kjer se želim okrepiti in živeti bolj zdravo. Več o tem: http://styling.over.net/fitman01-uvod-p ... ame-begin/

Vključno s tem želim pridobiti še na kvalitetni telesni masi. Z dobro mišično strukturo bom lažje kos vsakodnevnim obremenitvam. Več o ciljih in kako si izračunate vaš indeks telesne mase, vašo vrednost idealne telesne mase in vrednost dnevne energetske porabe pa tu: http://styling.over.net/fitman02-prvi-obisk/

V tej temi pa bi se z vami uporabniki in uporabnicami rad pogovarjal predvsem o prehrani, ki si jo moram urediti. Čez noč zamenjati jedilnik ni lahko. Še toliko težje je, če moraš pojesti več, kot si vajen in obratno.

Vesel bom vaših spodbud, nasvetov in predlogov hrane. Seveda pa se lahko kdo odloči in skupaj z menoj poskuša zaživeti bolj zdravo. Tu se bomo spodbujali.
Default avatar

ne mislim spreminjati

Prehranjujem se (dokaj) zdravo, to mi odgovarja. Ne čutim potrebe ,da bi spreminjala prehrano, jedilnike..
Jem dovolj sadja, zelenjave, mastne stvari mi niso všeč- s tem, torej, ni problemov. Tudi meso ni moja najljubša hrana. Ne maram raznih "krepčilnih" in "zdravih" napitkov (predvsem za vadbo,športnike). So mi zanič, poleg tega vsebujejo ogromno e-jev.
Bolje bi bilo,če bi to objavil na kakšnem forumu ,ki se ukvarja z oblikovanjem telesa, telesno vadbo ipd.
Default avatar

IztokFranko

Namen te teme je predvsem pridobiti tudi koristne informacije o hrani, ki jo naj jem. Hkrati pridobiti kakšen dober recept.

Začel bi kar z zajtrkom. Tega doslej načeloma razen na dopustu niti nisem jedel.

Trenutno se trudim večinoma z probiotičnim jogurtom 1,5% maščobe in ovsenimi kosmiči. Jogurt si izboljšam z majhno žličko medu. Bom prihodnjič poskusil z marmelado.

Kaj jeste vi vse za zajtrk?

Jaz imam še priporočeno:
- 2 rezini graham kruha + 4 rezini šunke + 1,5 dcl naravnega sadnega soka in 2 dcl črne kave (toliko recimo ne morem vase spravit) (:
- 2x pirina štručka + 4 rezine samostanskega sira
- 2,5x rženi toast + maslo + 2 dcl naravnega sandega soka,...
Default avatar

savrinka

Zdrava prehrana je v prvi vrsti odvisna od izvora in šele kasneje od vseh smernic v katere nas prepričujejo različni mediji. Prehrana, ki jo svetuje marsikateri fitnes svetovalec je žal daleč od zdrave prehrane, ti bo pa sigurno pomagala povečati mišično maso.

Prvi korak k zdravi prehrani je menjava nakupovalnih navad in menjava kuharske knjige. To pomeni, da živil kar je le možno ne kupiš več v trgovini ampak pri kmetu. Naj bo zelenjava še tako zdrava, če je zrastla v rastlinjaku, brez da bi videla zemljo, s škropivi in konzervansi potem pri še tako mamljivi skledi mešane solate težko trdimo, da smo pojedli nekaj zdravega.
Osnova za zdravo prehrano so sveža osnovna živila iz katerih skuhamo naše obroke. Ko naredimo ta prvi izredno velik korak smo že na več kot pol poti. Potem se samo še uskladijo razmerja med posameznimi vrstami živil. To razmerje je seveda drugačno v kolikor želimo povečati mišično maso ali če želimo preprosto shujšati. Predvidevam, da slednje ni tvoj namen :)))

Če začnemo pri zajtrku spadajo k zdravemu zajtrku sigurno kosmiči in sadje. To recimo ni šunka, ki pa so ti jo najbrž priporočili zaradi mišične mase. Torej prva pomembna informacija je točen cilj te spremembe. Kosmiče si pripravi sam na zalogo. Kupljene mešanice so namreč polne sladkorja.

Smoothie, skuta, jogurt, kefir so zdravi. Ampak spet korak nazaj. Jogurt, ki ima rok uporabe december 2017 sigurno ni zdrav. Ko je govora o živilih je imeti vedno v mislih sveže živilo. Torej domače mleko iz katerega naredimo jogurt. Izjemo preprosta stvar samo lotimo se je ne. Not narezano sadje in to je to. V skuto si sam narežeš kakšno zelenjavo, ki jo imaš rad in imaš okusen namaz.

Jajca spadajo k zdravemu zajtrku.

Če si sladkosned lahko posežeš po palačinkah ali mafinih. Če jih delaš sam doma padejo k zdravi prehrani seveda z upoštevanjem omejitev oh. Kupljeni so vse samo zdravi ne.

To je seveda samo začetek. Sledi nadaljevanje :)))
Default avatar

IztokFranko

Hvala za nasvete.

Se strinjam s teboj in seveda stremim k naravnim, domačim, eko pridelavam kolikor se le da. Solata je recimo večinoma domača.

Recimo skuto imam tudi na priporočenem jedilniku. Nisem se je pa še lotil jesti, ker je doslej niti nisem imel v navadi.

Katero sadje najbolj sodi poleg?

Mogoče nasvet še ostalim, kar mi je dobro trenutno. Pogosto vzamem kak probiotični jogurt, navaden, brez okusta, 1,5% maščobe in nato dodam žličko medu. Super kombinacija. Pa recimo poleg domač polnozrnat kruh.
Default avatar

savrinka

IztokFranko je napisal/a:
Mogoče nasvet še ostalim, kar mi je dobro trenutno. Pogosto vzamem kak probiotični jogurt, navaden, brez okusta, 1,5% maščobe in nato dodam žličko medu. Super kombinacija. Pa recimo poleg domač polnozrnat kruh.
Iztok ko boš imel pred sabo jogurt 1,5% maščobe poglej na deklaracijo še ostale stvari. Manj kot je maščob več je sladkorja zato se vedno svetuje uporabo 3,2 jogurtov saj so ostali le marketinška prevara. Razen, če ne smeš jesti maščob, lahko pa sladkor.
Default avatar

IztokFranko

Moj tretji zapis, če morda koga zanima, sicer ni toliko o prehrani: http://styling.over.net/fitman03-prvi-trening/

Trenutno pa se ubadam predvsem s proteini in ogljikovimi hidrati.

Kaj vse jeste, da pridobite OH? Zanimajo me kakšni zanimivi recepti. Predvsem kakšna preprosto, hitro pripravljena hrana. Seveda ne sme biti nekvalitetna hrana, ampak zdrava. :)
Default avatar

rtrrr

jej polnozrnate testenine ali pirine z barilla prelivom z baziliko. čimveč. pa se boš zredil. mozarella sir daj povrh.
Default avatar

mimogrede

jaz bi pa prosila za kak recept - primer kosila, ki paše k dieti ob pridobivanju mišične in tudi na splošno telesne mase.
Default avatar

savrinka

mimogrede je napisal/a:
jaz bi pa prosila za kak recept - primer kosila, ki paše k dieti ob pridobivanju mišične in tudi na splošno telesne mase.
Bistvene sestavine so jajca, meso, losos, oves, žitarice in kot priloga seveda zelenjava. Pomemben vir beljakovin je tudi skuta. Tako dobiš v obroku vse potrebno tako za mišice kot za samo delovanje telesa.
Default avatar

mimogrede

Hvala za odgovore! :)
Default avatar

savrinka

IztokFranko je napisal/a:
Od mesa bi morda izpostavili, da se naj daje poudarek na piščancu, puranu ali govedini. Medtem, ko prašičje meso vsebuje preveč maščob.
Vsekakor :) Pa ne samo takrat, ko želimo pridobiti mišično maso.
Default avatar

lušntip

kakšno hrano naj jem zaradi preveč holesterola? sej vem da je ful tega na netu, ampak bi rad osebne izkušnje... hvala.

Moderatorji

Vesna Feelgood , svetovalka za prehrano
Vesna Feelgood