Hujšanje

Odgovarjajo: Mirjana Frankovič, transkacijski analitik - psihoterapevtka, doktorandka SFU Dunaj

Ponoci se zbujam lacen - potrebujem pomoc

Default avatar
Vesel bom vsakega nasveta v zvezi s svojimi tezavami.

V preteklih dveh letih sem z vadbo in prilagojenim jedilnikom izgubil okoli 25 kilogramov. Se vedno sem oddaljen kakih 10 kilogramov od svoje ciljne teze, vendar pa se soocam s problemom, ki ga ne znam resit. Izgubljanje teze se je ustavilo ali pa za par kilogramov shujsam in jih potem spet pridobim nazaj - v glavnem se teza giblje okoli iste tocke.

Moj problem je, da se ponoci zbujam lacen. Ne gre za tisto sorto lakote, kjer si samo zelis stvari, ki jih sicer ne jes (v mojem primeru sladkarije), ampak je obcutek zelo fizicen, pravzaprav na robu bolecine. Ce ne jem, nikakor ne morem zaspat. Zgodi se mi tudi, da se zbudim veckrat, tudi ce sm prvic ze jedel. Hrana, ki jo v teh trenutkih hocem (in ponavadi tudi dobim), je hrana, ki se ji cez dan brez tezav uprem - okovi, piskoti, cokolade. Se pa zbudim z enako sorto lakote tudi, ce grem kdaj zadremat cez dan (redko). To nocno hranjenje mocno vpliva na moj bioritem - zjutraj mi ne pase jest, potrebujem vec spanja, regeneracija je slabsa.

Ponoci se zbujam ne glede na to, ali je vnos kalorij tekom dneva pod ali pa nad mojo porabo. Cez dan ne jem ogljikovih hidratov z izjemo zelenjave. Tudi ce jih cez dan ali pa recimo zvecer jem, je problem enak. Prvic se skoraj vedno zbudim kaksno uro po temu, ko sem zaspal - ne glede na to, ali grem spat zgodaj ali pa pozno, drugic pa ponavadi se kako uro kasneje. Nic ne vpliva na zujanje niti cas zadnjega oboka - zbujam se, ce grem spat na tesce, pa tudi, ce sem pred spanjem jedel. Preostanek noci se bolj redko zbujam. Sicer se trudim, da dovolj spim in hodim spat ob (za moje razmere) normalnih urah (med deseto in enajsto zvecer), ampak so tezave nespremenjene.

Naslednja tezava je, da mi je hrana, ki je ne smem jest, vedno na voljo. Ne zelim it v podrobnosti glede tega - vem, da bi bilo lazje, ce tega ne bi bilo, ampak to je stvar, na katero nimam vpliva. Ne glede na to bi pa rad resil svoje tezave tako, da bi odpravil nocno lakoto.
Default avatar
Pri izgubljanju telesne teže si dosegel plato. Telo se je po začetnem šoku prilagodilo na nov režim in padanje kilogramov se je ustavilo. To je znak, da je potrebno nekaj spremeniti. Poleg tega se moraš zavedati, da kolikor se bližaš ciljni teži, toliko počasnejše je izgubljanje telesne teže. Na koncu šteješ ne kilograme, temveč grame. Moj predlog je - dvigni količino kalorij za 200-300 na dan in prav tako količino ogljikovih hidratov čez dan. Po branju tega prispevka je bila prva misel, da premalo ješ in ti telo z nočno lakoto sporoča, da je nekaj narobe, verjetno tudi v psihičnem smislu. Kos kruha, krompir, krožnik testenin, čokolada, piškoti ne bodo povzročili dviga telesne teže, dokler ješ omejene količine, ti bodo pa dali dovolj energije za vadbo in druge opravke, hkrati pa je to tolažilna hrana, ki dvigne razpoloženje in pomaga prenašati dieto. Sama sem včasih izpraznila celo škatlo piškotov ali celo tablico čokolade, zdaj pa pojem en piškot ali en kvadrat in dam ostanek v shrambo. Poleg dviga kalorij lahko tudi poskusiš s spremembo telesne vadbe. Če je sedaj sestavljena pretežno iz kardia, začni dvigovati uteži in obratno. Ko me popade huda lakota, pojem proteinsko ploščico, ki jo prodajajo v Muellerju, znamka je Power System in ima različne okuse - čokolada, jogurt, malina, ima pa 177 kalorij, kar je še vedno relativno malo. Zelo pomaga. Vnesi hrano v aplikacijo myfitnesspal.com (dela tudi na pametnih telefonih) in poglej, česa ti v hrani primanjkuje. Predvsem pa ne odnehaj in ne obupaj. Kilogrami bodo že šli dol.
Default avatar
Ne moti me toliko, da se je izgubljanje teze ustavilo - vem, da na neki tocki dosezes plato, oz. se mi je to ze zgodilo, pa je sla po manjsi prilagoditvi jedilnika teza spet dol. Izguba teze mi niti ni vec tako pomembna oz. sem na sprejemljivi tezi. Bolj motece mi je to zbujanje ponoci, ker imam obcutek, da mi mocno podira ritem zivljenja na sploh. Poleg tega se soocam z mocnim obcutkom krivde, ces nisem zmozen zadostne samokontrole. S temi custvi se vcasih zelo tezko spopadam in vplivajo na racionalnost mojih odlocitev.
Kar se tice povecanja stevila kalorij, sem poizkusil tudi to - in to na nivo, s katerim sem bil v suficitu, pa se stvar ni spremenila.
Default avatar
Aja, pa hvala za nasvet, cenim.
Default avatar
Tudi moja zgodba je popolnoma enaka, le da se meni to dagaja že leta in leta....pa ne govorim tukaj o veliki količini kg (no če ne bi jedla bi imela 5 kg manj in idelano težo), ampak o tej grozni potrebi po hrani ponoči.
Čez dan jem VSE - zmerno, tudi sladko, tudi ogljikove hidrate, skratka jem vse v normalnih količinah, seveda pa ne morem jest zajtrka, ker jem ponoči. In tako kot pravič, ni pomembno kdaj grem spat, ni pomembno če prej jem ali ne, čez eno uro, ko zaspim se zbudim in potem še 2 do 3 krat..ne znam se zadržat, ne znam se toliko skontrolirat - in to me jezi....zelo zelo jezi...., zjutraj pa občutek slabe vesti, napihjenosti, kaj delam svojemu telesu, svojim zobem, zvečer imam manj kg kot zjutraj...groza no....in ne znam si pomagat....ne znam....

Moderatorji

Mirjana Frankovič , transkacijski analitik - psihoterapevtka, doktorandka SFU Dunaj
MirjanaFrankovic