Starševski čvek

Učenje pesmic na pamet

Default avatar
Vprašanje za učiteljice: zakaj se je treba kar naprej učiti pesmice na pamet???? Sin je zdaj v 3. razredu in imajo kar naprej učenje pesmic na pamet ... povrhu so še 3 za bralno značko ... pa skoraj vsake 14 dni še kakšna "kar tako" ...
V čemu je sploh smisel? Zakaj? Je to trening možganov?

Hvala za odgovore.
Default avatar
pesm'ca je napisal/a:
Ja.
Tudi naša se v vrtcu skoraj vsak teden nauči novo pesmico. Njim ni to nič težkega, neverjetno hitro jim gre v glavo.
Default avatar
Jaz bi si tudi želela, da bi se malčki naučili več pesmic. Tako pa nič, ne pojejo in ne deklamirajo. Dajo jim pesmice poslušat na radio in to je to.
Default avatar
naš v tretjem enako, ampak on se nauči pesmico mimogrede, ni potrebe po dejanskem učenju, parkrat prebere in zna ... nič slabega ni to.
Default avatar
Ja, v vrtcu je bilo OK. Malo so plesali, malo so zapeli. Zdaj pa ima poleg izdelave plakatov, poštevanke, ostalih domačih nalog ... še učenje pesmic. Je pa že kar naporno in se mu že resno upira.
Default avatar
Psihična priprava pred višjimi razredi osnovne in srednje šole, kjer se moraš nadrkat na pamet cela poglavja debilne snovi, ni pa treba nič razumet ali znat pojasnit, ali vedet, za kaj res gre, ali povezat to snov z občesplošnim življenjem ali drugimi predmeti v šoli.
Default avatar
evo pošten odgovor je napisal/a:
grozljivo, ampak še kako resnično :-(

je pa tako, da nekaj pesmic res ni problem, preveč pa ... sploh če se otroku ta način zameri ... je kontraproduktivno


sem še 1x prebrala ... za BZ ima 3 pesmice? pri nas ima eno pesmico in 4 knjige.
Default avatar
V resnici pa gre za nekaj čisto drugega. Človeški možgani imajo milijarde celic. Ki čepijo same zase, nikamor "priključene". Če potrebujemo recimo več spomina, možgani povzročijo rast povezav do teh nepriključenih celic. Tem povezavam strokovno rečemo sinapse. Več ko se učimo na pamet, več sinaps se vzpostavi. Te sinapse potem ostanejo celo življenje na voljo. Rastejo pa najbolj le ko je otrok star par let. S starostjo se sposobnost rasti počasi popolnoma ustavi. Tako se recimo pri 20 let staremu človeku skoraj ne pojavi več rast sinaps. Ali po domače - če majhne otroke nonstop drilate z učenjem pesmic na pamet, s tem aktivirate milijone dodatnih celic in jih povezujete s sinapsami. Tak človek bo imel potem celo življenje na voljo velike količine spomina. Tisti ki se ne uči na pamet, mu do smrti celice ostajajo zgolj v rezervi in jih n emore uporabiti. Zato so to po načelu potme neuspešni ljudje, saj imajo premalo aktivnih možganskih kapacitet.
Tisti ki imajo zadosti sinaps bodo tole razumeli, saj jim možganske kapacitete to omogočajo. Tisti s primankljajem bodo pa še naprej tumbali, kako gre le za sadistično maltretiranje otrok iz strani zafrustriranih učiteljic.
Default avatar
V resnici pa je napisal/a:
Za tole razumet ima tudi Bog vsemogočni premalo sivih celic.
Default avatar
Mi j ežal, če ne razumeš zapisanega. Potem pa dajva drugače. Kot je rekel že Prešeren: " Le čevlje sodi naj kopitar". Bi pomenilo, naj se vsaka branjevka ki ima 5 minut časa, ne spotika v delo učiteljev, če ga že v sami osnovi ne razume.
Default avatar
a res je napisal/a:
In kaj je v tem sestavku težko za razumet?
Default avatar
Neumnosti Bog ne razume. Ne vem, od kod tebi ideja, da sem jaz branjevka, ki sodi delo učiteljev, ti pa možganski znanstvenik?????? Preberi tole, če boš uspel. Je pa potrebno znanje angleščine na visokem nivoju, pesmice, ki si se jih dudlal v šoli, ti ne bodo pomagale.

http://www.human-memory.net/processes_encoding.html
Default avatar
V resnici pa je napisal/a:
Premalo spomina ni problem ob vsej danasnji tehnologiji. Problem je, da se ucenci usmerjajo skoraj izkljucno v pomnjenje, ne pa tudi v razumevanje. Potem se vse prepogosto dogaja, da znajo zrecitirati napiflane podatke, z njimi pa ne vedo, kaj poceti, kje jih uporabiti in niti ne razumejo pomena napiflanega.
V resnici pa je napisal/a:
Ja, razumemo zelo dobro, da je vsaka se tako dobronamerna kritika dela uciteljev ali solskega sistema sprejeta praviloma z sovraznim odporom, kar si sedajle zelo plasticno ilustrirala.

Mi smo v prvi triadi imeli krasno uciteljico, cudovito tudi kot osebnost. Otroci so cveteli, tudi tisti manj sposobni so lahko mnogo odnesli. Spodbujala je naravno radovednost otrok, znanje je bilo podano interdisciplinarno (kjer je to prislo v postev). Potem je slo pocasi navzdol in v tretji triadi so stvari precej slabe. Imamo dva li tri ucitelje v pravem pomeni besede, vse ostalo je precej v sivi povprecnosti, z enim podpovprecnim primerkom (prevladujoc modus poucevanja je faktografija left, right and centre).
Default avatar
a res je napisal/a:
Tebi pa res manjka sinaps, če tega ne razumeš. :))))
Default avatar
a res je napisal/a:
Očitno jih imaš ti premalo. Ker meni je tole čist jasno.
Sem gledala enkrat eno oddajo na TV točno na to temo, super zanimivo.
Default avatar
kakor kdo je napisal/a:
Dvomim, da si kdaj na televiziji gledala kaj na to temo, ker se pri Esmeraldi in temu podobnem, kar gledaš, o tem ne pogovarjajo. Možganske celice se povezujejo z učenjem. Ne (samo) z učenjem na pamet. Če seveda učitelji kaj drugega ne znajo, potem dajo učenje pesmice.
Default avatar
Ravno premišljujem, da znam samo še tisto, kar sem se navadila na pamet.

Znam Prešerna, Aškerca, Kajuha...
Default avatar
Pomnenje je nujno, da je potem sploh kaj razumeti. Tipičen primer je opismenjevanje: otrok si mora zapomniti, kako se izgovori glas a in kakšen je simbol (= črka a), s katerim glas a zapišemo, čeprav črka a sama po sebi ne pomeni nič in pri njej ni kaj razumeti. Otrok se mora torej na pamet naučiti vseh 25 simbolov, vseh 29 glasov, da ne govorim o množici različic, kdaj se glas zapiše in kdaj ne, in kadar se zapiše, s katerim simbolom ... vse to je učenje na pamet, zato da bo nekoč razumel besedilo, pa gre šele za opismenjevanje, kje je še vse ostalo ...

n
Default avatar
naprej je napisal/a:
To vse res, bistvo je v metodi. Marsikaj se naučiš na pamet, ne da bi se piflal. Učenje pesmic je zato brezpredmetno. Snov moraš znat uporabljat. naprimer, če se v šoli učijo o podnebju, se ne bodo samo na pamet piflali, temveč bodo naredili tudi kakšen eksperiment, ali kako drugače praktično pristopili k snovi. Tako se bodo vsi naučili, in to na pamet bodo znali, pa še razumeli bodo. Tako znanje je tudi dokazano dolgoročno, torej ni samo pomnenje na kratki rok. Zato, ker se nisi samo napiflal, ampak si razumel.
Default avatar
Spet ni ne razumete. Gre za dve popolnoma različni stvari. Eno je učenje, ki nam da določeno znanje. Drugo pa je preprosto razširjanje števila spominskih celic, ki jih bomo pozneje v življenju še kako rabili. Pa ne samo za pomnjenje nečesa. Recimo pri oceni nekega dogodka moramo hipno uskladiščiti več podatkov, da potem možgani med njimi uspejo najti smiselne povezave in se laže odločamo. Res ne vem zakaj najglasneje filozofirate ravno tisti, ki se v temo niti najmanj ne spoznate.