Med.Over.Net

Farmacevt svetuje

Odgovarjajo: asist. dr. Boštjan Martinc, mag. farm., spec.

Vas zanimajo lastnosti zdravil in ostalih izdelkov v lekarnah? Se želite seznaniti z njihovo uporabo, delovanjem in neželenimi učinki? Vprašajte za nasvet farmacevta Lekarne Ljubljana.
Pokrovitelj foruma: Lekarna Ljubljana – zaupajte strokovnjakom!

asist. dr. Boštjan Martinc , mag. farm., spec.

bostjanmartinc

Eglonyl 50 mg

Default avatar

EGLY

Spoštovani!

Sem dolgoletni bolnik z GERB. Večkrat sem bil na gastroskopiji in dobil različne vrste inhibitorjev protonske črpalke. Težave se izražajo v hudih bolečinah v žlički in v prsih ter zelo oteškočenem dihanju. Zadnje leto sem redno jemal Ultop 20 mg., ki je bil večino časa učinkovit, včasih pa sem moral vzeti več, Ultop ali Controloc 40 mg. Na splošno je bilo stanje zadovoljivo, bolečine v prsih in s tem težkega dihanja ni bilo, razen (stalne) rahle do srednje bolečine v žlički.

Gastroskopija v začetku mesecu marca:
MNENJE: Ugotavljam refluksni ezofagitis stopnje LAA, z manjšo hitalno kilo. Prejema naj Ultop 40 mg zj. mesec dni.
Dg.: Refluksni ezofagitis LA-A

Po mescu dni Ultop 40 mg sem nadaljeval z jemanjem Ultop 20 mg., stanje pa je različno. Poleg teh težav imam še visok krvni tlak - jemljem štiri različne vrste zdravil. Ker je bilo stanje praktično nespremenjeno mi je moj osebni zdravnik predpisal kapsule Eglonyl 50 mg zjutraj. Sedaj te kapsule jemljem 14 dni in morem reči, da so se težave z GERB umirile, že nekaj dni ne jemljem več Ultopa, bolečine v žlički ter prsih so manjše, ni oteženega dihanja. Krvno tlak pa ni nič manjši, še naprej moram jemati vsa štiri zdravila.

Zakaj mi je dal kapsule Eglonyl 50 mg 1x/dan mi moj zdravnik ni pojasnil. Zelo sem bil presenečen, ko sem pa prebral, da je Eglonyl pravzaprav zdravilo za zdravljenje nevrotičnih, psihičnih motenj, zato imam kar nekaj vprašanj:
Ali ni to zdravilo le za zdravljenje psihičnih težav? Je primerno za zdravljenje opisanih bolezni?
Kako dolgo se to zdravilo jemlje? Lahko postanem odvisen? Je razlog za moj GERB in previsok krvni tlak psiha?


Za vaše odgovore vnaprej zahvaljeni!
Default avatar

bostjanmartinc

Spoštovani!

Zdravilo Eglonyl je sicer v osnovi res registrirano zgolj za zdravljenje nevrotičnih, psihofunkcionalnih in/ali psihoafektivnih motenj povezanih s somatskimi težavami ali brez njih, ter za zdravljenje akutnih in kroničnih psihotičnih motenj.

Kljub temu se lahko zdravilo Eglonyl, tako kot vsako drugo zdravilo, glede na mehanizem delovanja uporablja tudi v druge namene, seveda le pod ustreznim nadzorom zdravnika. Učinkovina sulpirid, ki se nahaja v zdravilu Eglonyl, je namreč antagonist dopaminskih receptorjev. To med drugim pomeni tudi, da deluje kot prokinetik – pospeši motiliteto oziroma gibljivost gastrointestinalnega trakta in s tem tudi želodca.

Na ta način se pospeši praznenje želodca. Ker se hrana tako manj časa zadržuje v želodcu, to hkrati tudi pomeni manj časa trajajoč stimulus za izločanje želodčne kisline in posledično lahko tudi manj želodčnih težav. Skratka, pod ustreznim zdravniškim nadzorom, se sulpirid (Eglonyl) in tudi drugi prokinetiki lahko uporabljajo tudi kot dodatna/podporna terapija pri težavah z refluksom.

Upoštevajte zdravnikova navodila.

Lep pozdrav,
asist. dr. Boštjan Martinc, mag.farm., spec.
PE Lekarna Mirje
Trg MDB 2
Lekarna Ljubljana
Default avatar

maserka

Pozdravljeni
Zanima me vprašanje.
Jemala sem Eglonyl tablete 50 mg,po drugi škatli jemanja tablet sem dobila izcedek oz.mi je kar precej teklo iz dojke,čez čas tudi iz obeh.Sedaj jih 2 tedna ne jemljem več,izcedek iz dojk pa je še vedno prisoten vendar le ,če dojko iztisnem izteče malo bele tekočine(barva mleka).
Ker sem 1mesec jemala te tablete sedaj jih ne jemljem več približno 2 tedna.
Zanima me,če je ta izcedek od teh zdravil, in koliko časa je potrebno,da odneha teč ta bela tekočina?
Da mi teče od zdravil sta mi povedala dva zdravnika ginekolog,tierolog.Osebna zdravnica zatrjuje,da je nemogoče,da bi teklo iz bradavice od Eglonyla.Izvidi iz laboratorija so normalni.
Zanima me še vaše mnenje.

Prosim za odgovor.Hvala
lep pozdrav
Default avatar

bostjanmartinc

Spoštovani!

Simptome, ki jih navajate, strokovno označujemo z izrazom galaktoreja. Gre za neželeni učinek, ki je dobro poznan in lahko pričakovan pri uporabi sulpirida (Eglonyla), zato mi nikakor ni jasna izjava vaše zdravnice, ki zatrjuje, da vaše težave niso povezane z jemanjem Eglonyla.

Galaktoreja, kot neželeni učinek ob jemanju sulpirida (Eglonyl), se navadno pojavi v času enega meseca od pričetka jemanja zdravila. V primeru da pride do izražanja omenjenega neželenega učinka je potrebno z zdravljenjem prekiniti. Simptomi običajno, na podlagi izkušenj, ki jih imam, izginejo v 7-8 tednih od prekinitve jemanja Eglonyla.

Lep pozdrav,
asist. dr. Boštjan Martinc, mag.farm., spec.
PE Lekarna Mirje
Trg MDB 2
Lekarna Ljubljana
Default avatar

maserka

Tudi meni izjave moje zdravnice niso všeč.Lahko bi vedela kot zdravnik za posledice Eglonyla.Sploh pa,ker je moja zdravnica že več let.
In pol se zgodi,da ji na tak način kot mi ga je zakuhala enostavno ne upam več zaupat.
Razmišljam o zamenjavi osebne zdravnice,ampak kaj ko lahko isto napako stori drug zdravnik tudi.

Kakšno je vaše mnenje okrog vsega tega.? Odločitev je seveda moja.
Default avatar

bostjanmartinc

Spoštovani!

Točno tako je. Vsakemu se lahko zgodi, da kdaj kaj spregleda, se zmoti,... To je povsem človeško. Kdor dela, pač dela tudi napake.

Sam zgolj na podlagi omenjenega nikakor ne bi razmišljal o menjavi zdravnika. Očitno pač vaša zdravnica v svoji praksi še ni imela nobenega primera bolnika z omenjenim neželenim učinkom ob sočasni uporabi sulpirida. Nič hudega. To nikakor še ni razlog za nezaupanje zdravnici.

Predlagam, da se sedaj še enkrat pogovorite z vašo zdravnico, ter ji ponovno zaupate svoje težave in pojasnite, da jih pripisujete učinkom delovanja zdravila Eglonyl, kar sta vam potrdila tudi že zgoraj omenjena zdravnika specialista. Nato se z zdravnico dogovorite za spremembo terapije.

Prepričan sem, da boste z vašo zdravnico brez težav rešili vaše težave in v končni fazi skupaj poiskali za vas najustreznejše zdravilo.

Lep pozdrav,
asist. dr. Boštjan Martinc, mag.farm., spec.
PE Lekarna Mirje
Trg MDB 2
Lekarna Ljubljana
Default avatar

maserka

Razumem,da lahko se zmoti,da je to človeško.Še sreča,da ni predpisala močnejšega zdravnila z bolj nevarnimi učinki kot le to.Tokrat sem imela srečo,se pa lahko zgodi,naslednjič še hujše.Ker je komaj začela samostojno delat in je mlada zdravnica.
In vedno si v tem strahu, da sem njen poskusni zajc.
Na napakah se učimo,in potrebno bo pri vsakem zdravilu bit previdn.Čeprav ona trdi,da raje naj ne berem navodil.
Saj zato,ker jih nisem imam zdaj problem....
To,da se zdravnik uči na pacjentu ni dobro.

Moje mnenje.....

lp
Default avatar

Sandi 51

Moja izkušnja!

Zaradi depresije sem 13 let jemal 1 kapsulo Eglonyla 50 mg na dan. Predpisal mi ga je psihiater. Letos junija pa sem ga samovoljno prenehal jemati. O tem nisem nič povedal svoji osebni zdravnici. Postopoma so se mi začele
slabšati težave z želodcem. Julija sem začel večkrati pokašljevati, tudi večkrat mi je bilo slabo in tudi vročino sem slabo prenašal, čeprav letošnje poletje ni bilo vroče. Avgusta sem že večkrat po malem bruhal, pekla me je zgaga in pojavila se bolečina lrl levo pod rebri. Zato sem šel k svoji zdravnici, ki me je poslala na UZ abdomna
(ugotovili večjo cisto na levi ledvici 8x3,5 cm) in gastroskopijo (GERB in manjšo hiatalno kilo). Tako GERB kot hiatalno kilo imam že 20 let, zato vsako jutro jemljem po 1 kapsulo Ultopa 20 mg. Ker se je moje stanje septembra absolutno poslabšalo kljub jemanju 2 x po 20 mg Ultopa in Tametila (močne bolečine lrl levo, stalno bruhanje, popolna izguba apetita, zgaga in hujšanje - v enem mesecu sem shujšal 7 kg) sem bil poslan še na kolonoskopijo (samo eden notranji hemeroid 1. stopnje). Vmes se bil še pri osebni zdravnici, ki mi je dala infuzijo zaradi dehidracije, saj zaradi stalnega bruhanja nisem mogel piti niti več vode.
Več dni sem na internetu iskal, kaj bi bil lahko razlog mojih težav. Tako sem 22. 9. povsem slučajno zasledil na forumu, da v tovrstnih težavah lahko pomagajo tudi Antidepresivi. Takoj sem se spomnil, da sem pred tremi meseci prenehal jemati Eglonyl 50 mg in ko sem prebral izkušnjo EGLYja, sem še tisti dan začel ponovno jemati Eglonyl. Že po nekaj dneh se je začelo stanje zboljševati. Bolečine so se začele umirjati, prav tako kašelj in zgaga, od 1. 10. dalje pa nisem več niti bruhal. Postopno se mi je vrnil tudi apetit in moje težave z želodcem so se v skoraj treh tednih že kar normalizirale.
Zahvaljujoč vašemu forumu, sem rešil svoje težave, saj če ne bi prebral, ne bi niti v sanjah pomislil, da mi tako pomaga Eglonyl. Zahvalil pa bi se tudi osebni zdravnici in njeni medicinski sestri, kakor tudi drugemu medicinskemu osebju, ki so me jemali resno in bili zelo prijazni z mano.

LP Sandi
Default avatar

bostjanmartinc

Spoštovani!

Zahvaljujem se vam za deljenje vaših lastnih izkušenj in vas lepo pozdravljam.
asist. dr. Boštjan Martinc, mag.farm., spec.
PE Lekarna Mirje
Trg MDB 2
Lekarna Ljubljana