Najdi forum

Naslovnica Forum Starševski čvek Kako motivirati otroka za učenje?

Kako motivirati otroka za učenje?

Fant, 11 let, bister. Ocene so 5ice, brez večjih težav, problem pa nastane, ker trenutno ga zgleda že malo trka in med poukom “premalo” posluša, na kar me je opozorila učiteljica in zato sedaj dobiva tudi slabše ocene. Do ferbuarja same 5ice, potem pa že nekaj 4ik, nekaj trojk, zadnjič je bil vprašan in dobil 1. Prej pa pri tem predmetu 6 petic. Kako je to možno? Ko ga želim doma pripraviti za učenje, se upira 100/uro, najde 100 izgovorov zakaj ne.

Glede ocene (1) se je en dan še na polno sekiral in reklel, da bo popravil, potem pa na to pozabil in sedaj se niti ne spomni na to. Ko sem ga včeraj vprašala, da če misli, kaj pogledat snov, da bo po počitnicah popravljal je rekel, da ne, ker potem bo izpadel piflar, v resnici, pa imam filig, da se mu ne ljubi!

Drugače je priden fant, doma imamo manjšo kmetijo in redno pomaga, samoiniciativno, trenira tudi dva športa in je zelo uspešen, za noben trening in tekmo, ga ni potrebno spomnit.

Torej, kako ga zmotivirati za šolo in da se bo doma začel učit in mu razjasniti, da mu vsa njegova bistrost eno figo koristi, če ne posluša snovi v šoli oz. ne ponovi doma.

Hvala za nasvete!

Morda se za začetek lahko nekdo vsede z njim. To je zelo dobra motivacija.
Dobra motivacija so tudi manjše nagrade ali ugodnosti. Povdarek na MANJŠE – simbolika.
Povej mu tudi tisto sago o tem, kako se po 15 letih sošolci zopet dobijo. “Piflarji” so uspešni, šefi, z dobrimi službami… cvekarji in lokalni frajerčki pa delajo 3-izmensko petke svetke za minimalca.

Povej mu tudi, zakaj vse je dobro imeti dovolj denarja: ko potrebuješ plenice, stanovanje, ko bi rad kam šel, skuhal kosilo, ko je treba kupiti gate, registrirati avto, ko otroci rabijo zimske škornje…… zdaj se mu te stvari zdijo samoumevne, a ga postavi pred dejstvo, da bo nekoč odrasel, da bo morda imel družino, ki jo bo moral preskrbeti, ali pa tudi če bo sam, bo od nečesa moral živeti… Kakor si bo sedaj postlal, tako bo kasneje spal.

To frajerstvo mine. Cveki sedaj pa vplivajo na velik del kasnejšega življenja.

povej otroku, da tisti ki ga zbadajo z piflarjem mu tako govorijo zato ker so mu fouš. Da se uči izključno za znanje in žal se to meri z ocenami, ki so nadalje pomembne pri vpisu v srednjo šolo. in boljše ko so ocene, več možnosti izbire bo imel in več možnosti da pride na izbrano šolo. jasno pa da ga najprej vparšaj kaj sploh želi bit po poklicu z čim si želi služit denar (vemo da eno so želje osnovnošolca drugo je kar po, dosežeš, ampak vseeno…) in pol seveda predelat katera SŠ je primerna da bo lahko šel pol na ta in ta …..in na koncu kakši so pogoji za pridet na to šolo.
Mislim da bi če je vzrok zgolj v tem zbadanju in strahu da bo piflar pred drugimi, to pomagalo.

bla bla bla, tak je meni mama govorila, sem bila pridna, se veliko učila, nardila fax brez, da bi vpisala absolventa z visokim povprečjem. Ta teden sem pa ostala brez dela, po 6 mesecih nadomeščanja. Vsi tisti cvekarji in dobri, ki so ga raje lumpali in se nam v glavo smejali, imajo vsi službe, ne ne vem kako bajne, a jih imajo, tudi nekaj let delovne dobe in so na poti, da si kaj usvarijo. In glej ga zlomka, spet se nam lahko samo smejijo!!

bla bla bla, tak je meni mama govorila, sem bila pridna, se veliko učila, nardila fax brez, da bi vpisala absolventa z visokim povprečjem. Ta teden sem pa ostala brez dela, po 6 mesecih nadomeščanja. Vsi tisti cvekarji in dobri, ki so ga raje lumpali in se nam v glavo smejali, imajo vsi službe, ne ne vem kako bajne, a jih imajo, tudi nekaj let delovne dobe in so na poti, da si kaj usvarijo. In glej ga zlomka, spet se nam lahko samo smejijo!![/quote]

Vem kako ti je :((((((((((((
Enak primer tukaj, ni čudno, da slovencelni smo prvi v Eu (v svetu nas Japonci premagajo) po številu samomorov. Res..za se zjokat, učiš se kot mona, v Oš same 5,5,5,5,5,5,5,….; SŠ (gimnazija): 5,5,5,5,5,4…ok tudi kaka 3 (ampak ne more biti vse vedno 5. Fax: 8 in višje ocene. IN ugani kaj: brezposlena. Kakšen dan sem v živi depresiji…

bla bla bla, tak je meni mama govorila, sem bila pridna, se veliko učila, nardila fax brez, da bi vpisala absolventa z visokim povprečjem. Ta teden sem pa ostala brez dela, po 6 mesecih nadomeščanja. Vsi tisti cvekarji in dobri, ki so ga raje lumpali in se nam v glavo smejali, imajo vsi službe, ne ne vem kako bajne, a jih imajo, tudi nekaj let delovne dobe in so na poti, da si kaj usvarijo. In glej ga zlomka, spet se nam lahko samo smejijo!![/quote]

Vem kako ti je :((((((((((((
Enak primer tukaj, ni čudno, da slovencelni smo prvi v Eu (v svetu nas Japonci premagajo) po številu samomorov. Res..za se zjokat, učiš se kot mona, v Oš same 5,5,5,5,5,5,5,….; SŠ (gimnazija): 5,5,5,5,5,4…ok tudi kaka 3 (ampak ne more biti vse vedno 5. Fax: 8 in višje ocene. IN ugani kaj: brezposlena. Kakšen dan sem v živi depresiji…[/quote]

Končana šola z odliko še ne pomeni,da se v življenju znajdeš,pravilno obrneš in si znaš poiskati prostor pod soncem.

Včasih je res bolje ,da si dober praktik.Pravzaprav sploh ne vem več-časi so res neobetavni.

Ampak diplome ti nihče ne more vzeti.Upajmo na boljše čase…

Vem kako ti je :((((((((((((
Enak primer tukaj, ni čudno, da slovencelni smo prvi v Eu (v svetu nas Japonci premagajo) po številu samomorov. Res..za se zjokat, učiš se kot mona, v Oš same 5,5,5,5,5,5,5,….; SŠ (gimnazija): 5,5,5,5,5,4…ok tudi kaka 3 (ampak ne more biti vse vedno 5. Fax: 8 in višje ocene. IN ugani kaj: brezposlena. Kakšen dan sem v živi depresiji…[/quote]

Končana šola z odliko še ne pomeni,da se v življenju znajdeš,pravilno obrneš in si znaš poiskati prostor pod soncem.

Včasih je res bolje ,da si dober praktik.Pravzaprav sploh ne vem več-časi so res neobetavni.

Ampak diplome ti nihče ne more vzeti.Upajmo na boljše čase…[/quote]

Ja, končana šola z odliko ne pomeni nič, če nimaš kaj od tega, ampak, da človek tudi priložnosti ne dobi…Meni se moj fant iz Švedske smeji, ko mu pravim, da mi je šefica znane gostilne rekla, da me z diplomo ne zaposli, ker ji bom zbežala ob prvi priložnosti. Pri njih delo dobi vsak, ki hoče delat, si kar predstavljam, kako glupa bi se zdela njegovim staršem, če pridem k njim na obisk, mlada, zdrava, izobražena, pa brez službe.

Končana šola z odliko še ne pomeni,da se v življenju znajdeš,pravilno obrneš in si znaš poiskati prostor pod soncem.

Včasih je res bolje ,da si dober praktik.Pravzaprav sploh ne vem več-časi so res neobetavni.

Ampak diplome ti nihče ne more vzeti.Upajmo na boljše čase…[/quote]

Ja, končana šola z odliko ne pomeni nič, če nimaš kaj od tega, ampak, da človek tudi priložnosti ne dobi…Meni se moj fant iz Švedske smeji, ko mu pravim, da mi je šefica znane gostilne rekla, da me z diplomo ne zaposli, ker ji bom zbežala ob prvi priložnosti. Pri njih delo dobi vsak, ki hoče delat, si kar predstavljam, kako glupa bi se zdela njegovim staršem, če pridem k njim na obisk, mlada, zdrava, izobražena, pa brez službe.[/quote]

Saj razmišljam, da bi šla v tujino…v tej gnili državi ala banana republik se ne da več živet, razen če si tajkun ali politik -.-“

Popolnoma enako je pri nas…

Probala sem vse: vse zlajnane fraze, zdrav razum (boljša služba, višja plača…), finančne nagrade… nič ni pomagalo…NIČ…

Prvič se je zasekiral, ko se nisem jezila, ampak sem mu rekla, tvoje življenje…

Sedaj pa mu vsakodnevno težim…ko vpraša, zakaj skos težim, mu odg.: ker mi je mar zate, ko bom nehala težiti, pomeni, da mi bo vseeno…in je sprejel…

Sem pa pred kratkim šla do učiteljice za slovenščino, ki mu je resnično odličen test ocenila 3, najprej je sin poskušal rešiti z njo, pa ga je odslovila, potem sem šla do nje še jaz… pa mi je hotela pametovati, pa sem bila preveč slabe volje za njene neumne izgovore, slišala jih je za dve leti nazaj, povedala sem ji vse, tudi to, da je ravno ona osebno odgovorna za sinovo nemotiviranost v šoli, za znanje ga “nagrajuje” s trojkami, povedala sem ji, da točno vem, s kakšnim znanjem gre sin v šolo in da ocene niso primerne, sedaj sem pa imela v rokah pisni dokaz za svoje trditve – odličen test ocenjen s 3……

Pred tem sem bila pri razredničarki, pol sem šla do nje, ker mi je bilo preprosto dovolj tega teroriziranja otrok, naučila pa jih ni nič, ne samo mojega sina, ampak celega razreda – tretje skupine…

Ženska se je spremenila, sin je dobil voljo do šole nazaj…prvič zato, ker sem se postavila za njega, drugič ker je ženska spremenila odnos do njega… In dobil je voljo do vseh predmetov, ne samo slo.

Očitno sem našla razlog, ki ga je vlekel navzdol in mu pobiral vso voljo, in postavila sem se za sina, ker verjamem vanj. Povedala sem mu tudi, da če bi bila ocena upravičena, jaz ne bi šla v šolo do učiteljice… in je dojel, kaj sem mislila…

Sinu je pomagalo, sicer mu moram še vedno vsakodnevno “težiti” za učenje, ampak to teženje ni več nič v primerjavi s tisti prej, tudi ocene so spet petke.

Vsem ostali bi pa rekla, da jaz sina pripravljam za življenje, da si bo s svojim znanjem in izkušnjami sposoben najti dobro plačano službo kjerkoli, ne samo v Slo…

Spodbujam ga v interesin, v katerih briljira – matematika, fizika, logika, kemija, in opozarjam na vse ovire na poti ter ga tudi učim, kako gre mimo ovir. In to od prvega razreda dalje…

čE ga učiš kako naj gre mimo ovir, namesto, kako naj se z njimi spopada, ti že zdaj povem, da mu delaš medvedjo uslugo!

priporočam knjigo Marka Juhanta.
otrok se ne prosi, da naj se učijo, to se od njih mora zahtevati.
ob cveku, naj sam pove, kdaj ga misli popraviti, in to ne čez en mesec ampak prej, pove naj datum, uro, potem, pa ko pride ta dan D, knjige na plan in učenje.

čE ga učiš kako naj gre mimo ovir, namesto, kako naj se z njimi spopada, ti že zdaj povem, da mu delaš medvedjo uslugo![/quote]

Mogoče se s to besedno zvezo nisem ravno najboljše izrazila, vendar pa je iz vsebine vseeno mogoče razbrati, da ga učim tudi kako ovire reševati, kot recimo z argumentiranim pogovorom z omenjeno učiteljico, vendar pa se marsikdo skriva za svojo lažno avtoriteto in zlorablja svojo premoč, takrat pa moramo posredovati starši in otroka zaščititi.

Bistvo pa je, da te ovire ne smejo ustaviti, ker jih je v življenju zelo veliko, in moraš biti na njih pripravljen, tako ali drugače, z reševanjem ali pač greš mimo… in mislim, da je omenjena popustila predvsem zato, ker je uvidela, da bi s svojo slabo voljo zaradi njene napačne odločitve pri oceni testa in njene nemotiviranosti pri pouku jaz šla preprosto mimo nje…do ravnateljice…

Sin star 13. Popolnoma ista situacija.
Nekajkrat sem že pomislila, da bi dvignila roke in ga v celoti prepustila učenju iz lastnih napak. Pa ne morem! Občasno se z njim učim. Ko znam že vso snov na pamet, se njemu začenja sanjati.
Do letos (7.razred) petke, letos je zabluzil.
Prepoved računalnika, po moje edina učinkovita kazen, ni zalegla. 3 mesce je bil brez, pa se ravno tako ni učil. Nobene motivacije, nobene koncentracije. 🙁

zanimivo razmišljanje…:) In kje po tvojem, je učiteljica ”sfalila’ pri seštevku točk, da je iz 3 nastala 5??? je pa res smešno, da se je ”tolikokrat” zmotila, da je dobil kar 2 oceni višjo oceno…

prav smešno vas je brat…če se kdo zmoti, se zmoti za točko, dve, ne pa za 2 oceni!??? ali pa si ji samo gorzila z ravnateljico in ministrstvom, in se je pač odločila, da tvojemu sinku kar zaključi 5 (ne samo to oceno, kar zaključi), ker se ji je zdelo škoda zgubljat časa in enegije za tako butasto mamo, ki hoče imet 2 ocene višje:):)???

zabavno, ni kaj. Vem pa, da je MNOGOOOO takih mamic, in učiteljice, ki so pametne in se jim ne da ‘zafrkavat’ s takimi starši, ter podpišejo same 5-ke…
v končni fazi, veš, kaj največkrat rečemo (in si mislimo)…JAZ GA BOM IMELA SAMO ŠE 2 MESECA, TI PA CEL LAJF…enjoy!

Jaz nimam manjvrednostnega kompleksa in sem funkcionalno pismena, tako da do svojega otroka, njegove učiteljice in ostalih sogovornikov ne rabim biti niti žaljiva niti ponižujoča.

Dosežem enako, če ne celo več.

Ne bom pa dovolila, da nekdo ocenjuje otrokovo obnašanje, kar ni dovoljeno niti s pravilnikom. Ne bom dovolila, da nemotivirana učiteljica tako brihtnih otrok, kot so otroci v tretji skupini, ne uspe naučiti niti tega, kaj je to glagol.

Da sem ugotovila te stvari, sem morala samo malo pokramljati z mularijo, malo s starši…tako mimogrede… Nisem prišla nepripravljena na pogovor z učiteljico.

Kot bi rekel moj petletnik, da ugotoviš, da nekaj ne štima: Ne rabiš biti Einstein.

11… let stari fantje se začnejo obnašati letom primerno, večina učiteljic to ve, ne pa vse…in če fante trka puberteta in je njihovo obnašanje še mogoče razumeti, kaj potem trka teh nekaj učiteljic… me pa sicer niti ne zanima…

Pri testu pa ni bilo govora o seštevku točk, ampak o luni, ki je omenjeno nosila v času popravljanja testa, kjer mu pri 4 vprašanjih popolnoma pravilnih odgovorov ni dala nobene točke…

Mislim, da jo je bilo tudi precej sram zaradi tega in tudi napako je takoj priznala.

Ko se je pri nas pojavila puberteta, se je ravno omenjena najbolj “agresivno” torej z edino enko do sedaj in edinimi trojkami, ki jih je imel samo pri njej. Edino pri njej je tudi bil kazensko vprašan, ker je klepetal med poukom, pa je na njeno presenečenje vse znal, ampak kazensko spraševanje je tudi prepovedano, kot ocenjevanje obnašanja…

In zaradi tega je zgubil vso voljo do šole…

Sedaj je vredu… se trudita obnašati oba, sin in učiteljica.

Da mu za vsako pravilno nalogo ponudiš kos kruha

New Report

Close