Najdi forum

Naslovnica Forum Starševski čvek BOROVNICA NEKOČ

BOROVNICA NEKOČ

[img]http://farm9.staticflickr.com/8252/8461361994_3aa7990805.jpg[/img]
29.junij 1941 začasno popravljen most

[img]http://farm9.staticflickr.com/8516/8461361602_87023b95e1.jpg[/img]
popravilo mostu

[img]http://farm9.staticflickr.com/8245/8461361218_ccab51e7c3.jpg[/img]
10. april 1941 vojska stare jugoslavije minira most

[img]http://farm9.staticflickr.com/8239/8461360974_05226f8198.jpg[/img]

[img]http://farm9.staticflickr.com/8520/8460261253_7914b1132b.jpg[/img]
most je bil eden največjih v evropi

[img]http://farm9.staticflickr.com/8091/8460260895_5f7c07678c.jpg[/img]
most je bil zgrajen iz 64.000 kubičnih metrov kamnitih kvadrov, 64.000 kubičnih metrov lomljenega kamna in iz 5 milijonov opek

[img]http://farm9.staticflickr.com/8247/8461359842_a597cde67b.jpg[/img]
sokoli

[img]http://farm9.staticflickr.com/8375/8461359306_8025fe6302.jpg[/img]
slovo od umrlega prestolonaslednika

[img]http://farm9.staticflickr.com/8389/8461358738_8eac1dd965.jpg[/img]

[img]http://farm9.staticflickr.com/8111/8461358360_c5fe270ded.jpg[/img]

[img]http://farm9.staticflickr.com/8385/8461358030_7f9175a4ef.jpg[/img]

[img]http://farm9.staticflickr.com/8230/8460258263_2722bc007d.jpg[/img]

[img]http://farm9.staticflickr.com/8511/8461357274_2467499bf7.jpg[/img]
borovnici so okoličani pravili cokelburg, ker so imeli borovničani navado hoditi naokoli v coklah

[img]http://farm9.staticflickr.com/8107/8461356894_d2e5c12305.jpg[/img]

[img]http://farm9.staticflickr.com/8095/8461356456_f671532cdb.jpg[/img]

* * * Nikoli nad nikomer ne obupaj. Čudeži se dogajajo vsak dan. H. Jackson Brown Jr. http://www.publishwall.si/lelj

Mavrični, hvala ti.

Res lepe fotografije. Gostilna Godec zadnja leta spet obratuje, Coklarji pa smo še vedno. V OŠ smo imeli glasilo Coklarček.

In zaradi tega mostu so Borovnica, Breg, Pako, Ohonica, Niževec med 2. svetovno vojno zelo nastradali. Samo pri prvem bombardiranju je bilo mislim da čez 20 ljudi ubitih.

ni most kriv ampak zavezniki

* * * Nikoli nad nikomer ne obupaj. Čudeži se dogajajo vsak dan. H. Jackson Brown Jr. http://www.publishwall.si/lelj

[img]http://www.industrie-kultur.de/files/Q3_09/gtb_bei_netzschkau.450.jpg[/img]

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx boljše živet v lahki diktaturi kot v težki demokraciji xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx več na blogu, http://www.fj-produkt.com/

[img]https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTzfDP4z5Z4ZFN8DMFN8JA3oebd9D9DN6T5smtXuDk5h6qxz0LF[/img]
Borovnica danes.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx boljše živet v lahki diktaturi kot v težki demokraciji xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx več na blogu, http://www.fj-produkt.com/

lepa

* * * Nikoli nad nikomer ne obupaj. Čudeži se dogajajo vsak dan. H. Jackson Brown Jr. http://www.publishwall.si/lelj

Bo treba it v knjižnico dr. Marje Boršnik prebrati zgodovino tega svetovno znanega borovniškega mostu!

Bo treba it v knjižnico dr. Marje Boršnik prebrati zgodovino tega svetovno znanega borovniškega mostu![/quote]
Izvoli knjižnico Mavro.
Borovniški viadukt je bil nekdanji železniški viadukt, ki se je od leta 1856 razprostiral nad borovniško dolino na progi Dunaj – Ljubljana – Trst. Že v času gradnje in še nekaj desetletij kasneje je veljal za največji zidani most v Evropi. Dolg je bil 561 metrov in visok 38 metrov. Dela na objektu, ki ga je načrtoval Carl von Ghega, so se pričela leta 1850, dokončana pa avgusta 1856, ko je prvi vlak poskusno zapeljal čezenj. Zidan je bil v dveh nadstropjih; prvo je sestavljalo 22 obokov, drugo, zgornje pa 25 obokov. Objekt je slonel na 24 stebrih iz klesanega kamna, ki so stali na lesenih pilotih, zabitih v ilovnata barjanska tla. Oboki so bili narejeni iz opeke. Pri gradnji je bilo porabljenih milijon kubičnih čevljev lomljenega kamna, pet milijonov opek in milijon kubičnih čevljev kvadrov.

Pred drugo svetovno vojno je bil viadukt že v slabem stanju. Voda, ki je desetletja pronicala v viadukt, je razrahljala opeke, hrastovi piloti, na katerih je slonel, so začeli trohneti, tako da se je ves objekt pričel počasi posedati. Vlaki so zato morali pri vožnji čezenj voziti z zmanjšano hitrostjo 5 km/h. Takoj na začetku vojne aprila 1941 je umikajoča se jugoslovanska vojska del mostu razstrelila, a so na manjkajočem delu viadukta italijanski okupatorji postavili železen premostitveni most. Po umiku Italijanov so Nemci zaradi nevarnosti vse večjega števila letalskih napadov preventivno zgradili obvozno progo mimo viadukta. Po zadnjem močnem letalskem zavezniškem bombardiranju leta 1944 deloma zrušenega viadukta niso več obnovili. Železniška proga je bila leta 1947 preusmerjena na obronke borovniške doline, ki jo proga danes obvozi. Preostali del viadukta so postopoma do leta 1950 zrušili.

Od mogočnega viadukta se je do danes ohranil le en steber, ki stoji sredi naselja.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx boljše živet v lahki diktaturi kot v težki demokraciji xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx več na blogu, http://www.fj-produkt.com/

Bo treba it v knjižnico dr. Marje Boršnik prebrati zgodovino tega svetovno znanega borovniškega mostu![/quote]

Jaz sem tudi ta prava Coklarka, že nekaj časa živeča v Ljubljani in sem napisala, kar se spomnim in kar so mi pripovedovali starši, ki so to grozo preživljali. Tudi moževi starši so to preživljali kot otroci.

Lep pozdrav v Borovnico.

a si samska?

* * * Nikoli nad nikomer ne obupaj. Čudeži se dogajajo vsak dan. H. Jackson Brown Jr. http://www.publishwall.si/lelj

Če mene sprašuješ. Nisem. Pa tudi, žal, si premlad zame :-)).

New Report

Close