Najdi forum

Naslovnica Forum Starševski čvek matematika 1.letnik – naloge z ulomki – če je kdo pripravljen pomagati

matematika 1.letnik – naloge z ulomki – če je kdo pripravljen pomagati

sama sinu ne znam pomagati, pa če imate morda nekaj minutk časa, za katero od nalog. če ne, spreleite temo in vam še naprej želim preostanek dneva. hvala že v naprej.

24. Nekaj dijakov 1. in 2. letnika se je udeležilo proslave. Vseh je bilo več kot 50, a manj kot 100. Tretjina vseh dijakov so bila dekleta, polovica deklet je bila iz prvega letnika. Ugotovili so, da 5/7 fantov ni bilo iz prvega letnika. Koliko dijakov* prvega letnika je bilo na proslavi?

*predvidevam, da je moški spol samo naključno uporabljen in, da je treba izračunati število dijakov in dijakinj prvega letnika – v rešitvah je končni odgovor 30

25. Na začetni postaji je nekaj potnikov šlo na bus. Na prvi postaji je izstopila 1/9 potnikov. Na drugi postaji se je število potnikov povečalo za 3/4 števila potnikov, ki so se pripeljali do te postaje. KO je na tretji postaji 6/7 potnikov izstopilo, je na busu ostalo 16 potnikov. Koliko potnikov je na bus stopilo na prvi postaji?

Odgovor iz rešitev: 72

27. Vsota treh okrajšanih ulomkov je 83/72. Števci ulomkov so v razmerju 5 : 7 : 1. Imenovalca tretjega in prvega ulomka sta v razmerju 1 : 4, imenovalca drugega in tretjega ulomka pa v razmerju 3 : 2. Kateri ulomki so to?

Odgovor iz rešitev: 5/24, 7/9, 1/6.

Hvala!

Ljubica, naj fant najde sebi primerno srednjo šolo, da ne bo treba mami reševati njegovih nalog.

Pa kaj za vraga pošiljate otroke v šole, ki jih niso sposobni narediti? Vodoinštalaterjev in polagalcev parketa pa ni več. Vsi gredo na gimnazije ali tehniške šole, potem pa polovica prvega letnika gladko pade razred, eni vlečejo vnedogled tole šolanje, na koncu pa itak niso sposobni narediti poštenega faksa.

Vem, da ti odgovor ni všeč, ampak meni kot materi na pamet ne bi padlo reševat naloge za otroka v srednji šoli. Če ne zna, naj menja šolo. Pa imam 4 otroke, od tega dva študirata, ena je v srednji šoli, ki je zanjo primerna, zadnja pa je še v OŠ.

Dajte že sestopit na realna tla.

Sicer ni tisto, kar si želela ampak se strinjam s predhodnico.

Že zdaj na začetku prvega letnika želiš sinu TI NAREDITI NALOGO. Kaj bo imel od tega, če mu bo naloge rešil nekdo drug? Na tak način lahko tudi preplonka od sošolca. In kako misliš, da bo zmogel sam narediti tole šolo, če že sedaj pričakuje, da boš ti naredila naloge zanj? In kar je še huje: ti pristajaš na to.

Si morda že razmišljala o tem, da ta šola ni zanj, če ne razume razlag in ne zmore narediti naloge? Ali pa se mu samo ne ljubi in je že iz OŠ navajen, da mu boš itak ti reševala naloge?

tudi mene zanima, zakaj mularijo pošiljate v šole, ki jih ne zmore????? in če se je sam odločil in je to želel, naj tudi sam dokaže, da je tega sposoben. Ne razumem teh novodobnih staršev, kjer mora iti otrok na vsak način na srednjo šolo, ki je ni zmožen izdelovati brez staršev, inštruktorjev, tet in stricev. Beda.

Resno te sprašujem: se nisi vprašala, da morda je pa ta šola zanj pretežka?

Resno… rešite raje naloge. Sama sem se jih lotila in so precej zakomplicirane, pa sem naredila srednjo šolo – gimnazijo. Fant pač ne zna, hvala bogu, da je interes jih rešiti. Kdo pravi, da je nesposoben šolo naredit, ker ne zna nalog rešit? Ajde, rešite jih!! Bolje, da se vpraša tu, ko je zastonj, kot pa teka na inštrukcije, mar ne?

Ja, joj, no dragi komentatorji, saj lahko priznate, da jih ne znate izračunati, pa ne bo potrebno tako napadalno nastopiti.

Napačen je njen odnos do celotne stvari. NAPAČNO JE NAMESTO SREDNJEŠOLCA REŠEVATI NALOGE. Če ti to ni jasno, potem ti ni pomoči.

Nalog ne mislim reševati, jih niti gledala nisem, ker mi na kraj pameti ne pade, da bi jih rešila namesto nekoga, ki pač nima sposobnosti, da bi jih rešil (če gre za to, se bo snov itak vedno bolj kopičila in vedno manj bo zastopil, tako da nima smisla zanj reševati nalog) ali pa se mu jih ne ljubi reševati (kar je popolno podpihovanje lenobe).

Pa kam smo prišli, ljudje, da matere rešujejo naloge svojim SREDNJEŠOLCEM???? Pa še matere ne, ampak dajejo na net, da neznanci rešijo za njenega sončka. To je tisto, kar je beda od bede.

Sem prof. matematike in naloge poznam. Jih pa niti slučajno ne mislim tukaj reševati. Razlogi so navedeni že zgoraj.

Se strinjam z zgornjimi ugotovitvami, da tole reševanje ne bo niti malo pomagalo dotičnemu dijaku. Kot profesorici matematike na eni od slovenskih srednjih šol mi je čisto vseeno, če ima dijak, pri katerem ob prvem spraševanju vidim, da nima pojma o stvareh, rešene vse naloge. Iz aviona mi je jasno, da jih ni sam rešil.

Ne podcenjujte učiteljev, prosim vas.

In ja, tudi s tem se strinjam, da se vsako leto bolj vpisujejo na gimnazije dijaki, ki tam nimajo kaj početi. Vse, kar se jim na gimnaziji zgodi, je padec samozavesti.

Ti učiteljica mat. si pa res v pomoč.
Zakaj ne daš vsaj kakšnega indica ali rešiš samo prvo in bo potem dijak ostale rešil sam?
Jaz priznam da jih ne znam več, če ne bi pomagala…

Avtorica, pusti el.naslov. Do večera ti lahko pošljem postopek in razlago.

Lp

Napačen je njen odnos do celotne stvari. NAPAČNO JE NAMESTO SREDNJEŠOLCA REŠEVATI NALOGE. Če ti to ni jasno, potem ti ni pomoči.

Nalog ne mislim reševati, jih niti gledala nisem, ker mi na kraj pameti ne pade, da bi jih rešila namesto nekoga, ki pač nima sposobnosti, da bi jih rešil (če gre za to, se bo snov itak vedno bolj kopičila in vedno manj bo zastopil, tako da nima smisla zanj reševati nalog) ali pa se mu jih ne ljubi reševati (kar je popolno podpihovanje lenobe).

Pa kam smo prišli, ljudje, da matere rešujejo naloge svojim SREDNJEŠOLCEM???? Pa še matere ne, ampak dajejo na net, da neznanci rešijo za njenega sončka. To je tisto, kar je beda od bede.[/quote]

Predraga profesorica matematike jaz pa na slednjo zagato gledam iz drugega stališča, namreč: učenec je namesto, da bi počakal na naslednje jutro in takrat prepisal domačo nalogo, v upanju, da dobi lonec znanja (ki bi ga jasno in razločno moral dobiti že v šoli) povprašal za nasvet doma, v tem primeru mamo, slednja pač je roko pomoči podala na velecenjeno meko znanja, torej med.over.net.

Še vedno trdim, da ne znaš naloge, ker če ne bi šla preko ega in jo tukaj napisala (copy paste efekt 😉 )

Tudi jaz se morem (žal) strinjati s predhodniki. Tako pač je. On hodi v šolo kajne? Torej naj si sam poišče pomoč, a ne takšno da drugi napiše nalogo in jo on samo prepiše, ampak takšno pomoč kjer mu bo kdo tudi razložil stvar. Če današnje naloge ne zna, nima jutri pri pouku kaj početi, profesor je dal DN da se utrdi današnja snov, ki je podlaga za naslednjo. Za pomoč je vprašal tebe (kar je razumljivo), ti ne znaš in to je to. NJEGOVA naloga je iskati pomoč dalje npr. starejši brat/sestra, sošolec.. vsekakor nekdo, ki stvar razume. Če ne najde nikogar pa naj jutri pred poukom profesorju pove, da naloge nima ker je ne zna narediti, sem prepričana da bo profesor razumel. Tudi sama sem nekaj let nazaj zaključila gimnazijo in naša profesorica je VEDNO na hitro (5minut) preletela DN prejšnjega dne, vprašala če so kakšni problemi in če se tega ni dalo pojasniti v nekaj stavkih, se je z dijakom zmenila za dodatni pouk.
Mimogrede, spomnim se takšnih nalog, ne spomnim pa se poteka kako jih rešiti, ampak se niti ne mislim poglabljati v to…
Zamisli se malo, danes mu pišeš DN, jutri mu boš pisala esej, čez sedem let diplomo, potem mu iskala službo itd. Srednja šola je čas da fant ODRASTE!

Popolnoma se strinjam z Loncem svežine. Prof. matematike pa je res pokazala značaj slovenskega šolstva: če ne znaš se pač je*i.

Sama sem končala težko gimnazijo, diplomirala z odliko in ob delu delam magisterij: iz stvari, ki me zanimajo. Tovrstne matematike v vsakdanjem življenju ne uporablja praktično nihče.

Uporabnih stvari pa se itak ne učimo. V glavnem, matematiko sem z odporom gulila in preživela, ostale stvari mi niso delale težav, teh nalog danes ne znam rešit, še dobro, da mi niso pri prvi graji iz matematike svetovali prepis na kako poklicno šolo.

A lahko poveš, katere stvari so to? Japanologija? Komunikologija? Skratka še ena zadeva, s katero se ne da dobiti dela. V službi si pa na del. mestu, ki veze nima s tem, kar študiraš, a ne? Ja, poznam en kup takih. Ali pa si na redkem družboslovnem področju, v katerem se še dobi služba. Vse ostalo, ki se je prešlepalo skozi gimnazijo, ker jim “matematika ni šla” in so potem briljirali na faksu, so diplomirali s področij, ki producirajo totalno nezaposljiv kader. Tako pač je.

A so tudi tebi naloge reševali starši? Ali pa si se sama gulila in preživela?

Ker to je poanta vsega skupaj.

Kako pa veš, da ga v šoli ni bil deležen?? Lahko je zadevo prespal/prešprical ….. ali pa enostavno ni razumel razlage in ni povedal, da ne razume. Vprašal pa potem ni niti sošolcev. Še najbolj verjeten scenarij. Poleg tega kakšna je razlika, če reče mami, naj ona pridobi rešitve in ona naredi nalogo kot če bi nalogo preplonkal v šoli naslednje jutro? Tale slednji dijak je vsaj bolj samostojen, če nič drugega, prvi pa s popkovino še toliko navezan na mamico, da je zlepa ne bo spustil. Ali pa ona njega. Oba pa v vsakem primeru pojma ne bosta imela o snovi. Samo nalogo bosta imela narejeno, znanja pa nobenega.

dajte nehat kot vaši otroci povsod drugod iskati krivce za lastno neznanje, samo pri sebi ne.

A so tudi tebi naloge reševali starši? Ali pa si se sama gulila in preživela?

Ker to je poanta vsega skupaj.[/quote]

Starši ne, sem pa imela inštrukcije, in ne edina, ker prof. ni znal razlagat, bilo je tako hudo, da so ga navsezadnje le zamenjali. Potem je bilo bolje. Ampak sama pač nekih nalog brez dobre razlage in podlage nisem zmogla. Ne zagovarjam, da se rešuje naloge namesto njega pač pa, da se mu razloži postopek vsaj na enem primeru…

Mogoče ni razumel razlage, mogoče je bila ta pomanjkljiva, mogoče ni najbolj nadarjen za matematiko, daleč od tega, da kar apriori ne bi bil sposoben za srednjo šolo.

In še za “klara je klare ni” delam z otroci in mladostniki, ki rabijo pomoč, nasvet, drugo priložnost. Brezvezna družboslovka pač.

Prav gotovo, tega tako iz glave ne znam rešit, nisem matematični tip in se s tozadevnimi računi ne srečujem pogosto. In tega me ni sram priznati, čeprav imam visoko izobrazbo. Če bi pa res potrebovala nujno tako stvar rešiti, bi pač poiskala ustrezen postopek, razlago in aktivirala svoje povsem zaspane matematične celice…..

Načinov kako rešiti to ali ono nalogo tudi za v prihodnje je več:

– dijak posluša razlago profesorja, če mu ob tem kaj ni jasno, povpraša, če mu ni jasno ko popoldne rešuje nalogo, vpraša na naslednji uri;
– dijak stopi do profesorja v času govorilnih ur in povpraša za dodatno ali ponovno razlago,
– dijak povpraša sošolce, da mu pomagajo razumeti postopek,
– dijak sam poišče razlago na internetu, pri nekomu v družini, ampak razlago postopka, ne pa rešitev za prepisat…….

Verjetno je rešitev še kakšna, v vsakem primeru pa je vse v tem, da naj se dijak v osnovi potrudi, da razume razlago postopka, ostalo je vse vaja in nič drugega.

Kaksne gnilobe ste!!! Niti en , se tisti, ki odgovor VE , se ni potrudil, da bi napisal razlago!! Sram vas je lahko!!

Se sploh zavedate, da mogoce je pa fant izredno nadarjen za jezike, pa mu matematika pac ne gre?
In po vasem bi naj sel za vodoinstalaterja, ker mu pac malo slabse dela logika???

gnoji!!!!

avtorica:
Nimam pojma, kak se resujejo te naloge, nikoli jih nisem znala. Probala se vse tri, znam nalogo 25. In sicer:

X je stevilko potnikov, ki vstopi na bus.
na prvi postaji jih na busu ostane: x – 1/9x
na drugi postaji jih vstopi 3/4 od teh, ki so ze gori, se pravi jih je po novem na busu: (x-1/9x) + 3/4(x-1/9x) = vsi ki so ze gori + povecanje za 3/4 teh, ki so ze na busu
na tretji postaji jih izstopi 6/7 od vseh, ki so na busu in jih ostane 16.
Dejansko to pomeni, da jih na busu ostane 1/7 od vseh, kar je enako 16. to se lahko zapises:

1/7 ((x-1/9x) + 3/4(x-1/9x)) = 16

ce resis to enacbo, dobis 72.

Ostalih dveh pa zal ne znam. Tudi ne vem ce delajo po takem postopku….

malo logike velja uporabit..
iz tega da je tretjino deklet in potem polovica le teh iz enega razreda, da vedeti da mora biti skupno število dijakov deljivo z 6
tako lahko na “roke” poiščete števila nad 50 in pod 100 ki temu ustrezajo (84!!)
gre za nalogo kjer izražate skupno število otrok (Z) z seštevkom deklet(Y) in fantov (X), ki jih podelite med 1(X1 in Y1) in 2 razred (X2 in Y2) kot navaja naloga.

torej Z= Y + X; in je med 50 in 100; seštevek vsek dijakov skupaj -deklet in fantov
Y=Y1 + Y2 seštevek vseh deklet 1. in 2. letnika
X= X1 + X2 seštevek vseh fantov 1. in 2. letnika

Y=Z/3 tretjina VSEH je deklet; oz Z=3 x Y
Y/2 =Y1 polovica VSEH deklet je iz 1. razreda, torej je v 2. prav tako pol

5/7 X =X2 in 2/7 X= X1, fantje so takole podeljeni

ker je naloga nad 50 in pod 100 tako vstavljate v začetek enačbe števila po želji in IŠČETE CELA števila za odgovore

iščemo pa X1 + Y1

če tako vzamemo npr število 72 imamo:
deklet je 1/3 torej 24
iz tega gre da ima vsak razred 12 deklet
72 dijakov – 24 deklet je = 48 fantov, kar pa NI deljivo z 7 in NI pravi odgovor
pri št 84 se enačba izide.

@naloga 26 in simpl

Qul, da sta dala podala rešitve, da lahko še drugi pokukamo gor in preverimo svoje rezultate ter tako obnovimo tisto skorajda preteklo znanje. Naloge sploh nisto tako lahkotne kot izgleda na prvi pogled, mislim, da je potrebno prav nekaj minutk, da se poglobiš; vsaj jaz, da ne bom delala komu krivice 🙂

Glede drugih pa, najlažje se je širokoustiti kot pa dejansko pomagati. Človek tako sklepa, da tako zakrivate samo svoje neznanje.Tako se spomnim na bivšo profesorico iz gimnazije, ki je bila sicer polna znanja in oh in sploh, na koncu pa je znala rešiti samo tiste naloge, ki se jih je v dolgoletni karieri zapomnila na pamet. Vau a ne res. Da ne omenim, da je trmasto pristajala samo na “njene” postopke reševanje, vse drugo pač ni bilo to, četudi je bil rezultat pravi. …

za ulomke naloge 27

pa velja da je skupni imenovalec imenovalcev 72
torej če zapišemo x1/y1 + x2/y2 + x3/y3 = 83/72
velja da je y1=4 * y3 in y2= 3/2 y3
x1= 5 * x3 in x2= 7* x3

ne pozabite še da velja da je x1+ x2+ x3 =83
če to malo vstavite v posamezne enačbe dobite
5 *x3 + 7*x3+x3=83
iz tega pride x3=83/13

hm tu ugotavljam, da je naloga zavajajoča saj VSOTA okrajšanih ulomkov NI 83, kot je navedeno, ampak samo 13!!
VSOTA NEOKRAJŠANIH je 83, kar pa v nalogi NI opredeljeno!!

lahko pa nadaljujemo tako
v 1. enačbo vstavljamo potem spodnje podenačbe in VSE skupaj seštejemo oz. damo na skupni imenovalec.
(5 *x3)/(4 * y3) + (7*x3)/(3/2y3) + (x3/y3)=83/72

skupni imenovalec je 24/2y3 =72 iz tega je y3=6; y2=3/2 od 6=9, y1=4x 6=24.
upam da bo ostalo naprej šlo.

Kje je pa fora da kao skrivamo, da smo neumni? Pametni, neumni, nekje vmes.. koga pa briga!!! Saj smo vsi anonimni! Nihče ne pozna drugih. Kaj me boste jutri na cesti gledali kako nisem znala zračunati nekaga računa??? Res ne razumem… poanta je to, da se nam zdi smešno da mama rešuje domačo nalogo srednješolcu…
PS. mislim da so rešitve prišle prepozno, saj mali sonček že spi, tako da verjetno bo kar mamica napisala v zvezek 😀 nočka

Zadnjo nalogo rešiš tako:

1. imenovalec 2.im. 3.im.
1. 4 : 1
2. 3 : 2
da ohraniš razmerje povečaš 1. imenovalec

dobiš:

8 : 3 : 2
če vstaviš še neznanko npr. Y, lahko izračunaš vrednost, upoštevati moraš, da se ulomki lahko seštevajo le če imajo skupni imenovalec, ki je enak najmanjšemu skupnemu večkratniku 24

razmerje števcev je 5 : 7 : 1

vstaviš neznanko npr. X

5x/8y + 7x/3y + x/2y = 83/72

daš na skupni imenovalec in dobiš:

15x/24y + 56x/24y +12x/24y =83/72

15x+56x+12x=83x
83x = 83
x=1

24y =72
y =3

1. ulomek vstaviš x in y 15*1/24*3= 15/72 krajšaš s 3 in dobiš 5/24

isto narediš z ostalimi dvemi, to je na dolgo, upam, da je razumljivo, vedno delam naloge s pomočjo logike, zato so moji postopki bolj tako.

lp

Kje je pa fora da kao skrivamo, da smo neumni? Pametni, neumni, nekje vmes.. koga pa briga!!! Saj smo vsi anonimni! Nihče ne pozna drugih. Kaj me boste jutri na cesti gledali kako nisem znala zračunati nekaga računa??? Res ne razumem… poanta je to, da se nam zdi smešno da mama rešuje domačo nalogo srednješolcu…
PS. mislim da so rešitve prišle prepozno, saj mali sonček že spi, tako da verjetno bo kar mamica napisala v zvezek 😀 nočka[/quote]

Joj, prosim a ti sploh kaj premisliš preden napišeš komentar?

Anonimni? Če resno to misliš si bodisi zelo naivna ali pa omejena oseba …

Sicer pa je avtorica že na začetku napisala:

Amm. Rada bi obdržala nek nivo pisanja, ampak žal ne morem. Vsi, ki menite, da starši ne bi smeli otroku pomagati pri reševanju nalog ste za moje pojme … enostavno glupi.

Res me presenečate in nimam besed, s katerimi bi opisala vašo egocentričnost, predvsem od učiteljice , pardon profesorice matematike.
Verjetno nima smisla zgubljat besed v smislu – nekaterim pač bolj leži eno, drugim drugo… Lahko pa rečem tole. Končala sem osnovno šolo s 4, fiziko sem imela 5. Ko sem prišla na srednjo šolo – zdravstveno, sem imela fiziko 2. Pa sem se zelo mučila. Ne vem, vam to kaj pove?
sestrična je po testih sposobnosti baje nadpovprečno nadarjena, bila je ravno tako pravdobra v osnovni šoli, angleščina v prvem letniku gimnazije popravni. Ne zato, ker se ni učila, ampak zato ker je učiteljica ang. v osnovni šoli učence za en k… naučila.

No, tudi biologijo sem imela 5, pa to na tak način, da smo za 5 mogli iz učbenika prepisat celo stran snovi in tisti, ki je to uspel narediti v eni uri je dobil 5. Biologije nisem imela pojma.

Sedaj sem končala fakulteto.

sam tolk.

mamica, ne obupaj in pomagaj svojemu sinu še naprej.

Halo!!!

New Report

Close