Družinska medicina

Odgovarjajo: Sašo Rebolj, dr. med., spec. družinske med.

Srce in ožilje

Default avatar

majda

Spoštovani,

Zanima me, če je pri preprečevanju kardiovaskularnih obolenj rekreacija res tako zelo pomembna. Stara sem 40 let, pri višini 160 cm tehtam 53 kg, moj pritisk je običajno 100/75, holesterol in krvni sladkor b.p., ne kadim, občasno spijem pivo ali kozarec vina, prehranjujem se zdravo. Kontracepcijskih tablet ne jemljem. Moj oče je imel pri 55 letih možgansko kap (bil je diabetik in imel je previsoko težo) in je umrl pri 70 letih zaradi srčnega infarkta. Tudi mama ima pri 70 letih zvišan pritisk (tudi ona ima previsoko težo). Sama imam šibko vegetativno živčevje (po izjavi splošne zdravnice) in hitro reagiram na stresne situacije, drugače pa sem zdrava. Skrbi me , ker povsod poudarjajo pomen rekreacije, jaz pa sem izrazit "antišportnik". Rada sicer hodim v naravo, vse ostale oblike rekreacije pa so mi zelo odveč. Opravljam sedeče delo. Rada bi izvedela, ali je kljub dokaj zdravemu načinu življenja moje tveganje za tovrstne bolezni zaradi telesne neaktivnosti bistveno večje?

Hvala za odgovor in lep pozdrav,

Majda
Default avatar

Marija Rejec

Spoštovani!

"Rekreacija" ne pomeni, da se morate s kolesom poditi po Triglavu ali teči ultra maraton. Imate idealno telesno težo in nobenega od rizičnih faktorjev, rekreacija je za vas lahko tudi sprehod s psom trikrat na dan ali pa krajši izlet, vožnja s kolesom do službe, neuporaba dvigala, pešačenje namesto vožnje z avtom itd. Za srce in ožilje je dobro, če kdaj pa kdaj poženete pulz čez 130/min, npr. da del poti pretečete ali zelo hitro prehodite. Če imate možnost se lahko tudi 2x tedensko pretegnete v kašnem fitness studiu, vsekakor pa ne imejte slabe vesti in občutkov krivde, ker niste športno "mahnjeni".

Moderatorji

Sašo Rebolj , dr. med., spec. družinske med.
SRebolj