Starševski čvek

pokojninska reforma - prispevki s.p.

Default avatar
berem naj bi se dosti dvignili prispevki za s.p. z novo pokojninsko reformo.... mi zna kdo ppo domače povedari KOLIKO naj bi bil po novi reformi tisti "najnižji" oz. potreben znesek za prispevke s.p.?? Hvala.
Default avatar
Toliko, da bo še veliko ljudi zaprlo s.p. Ker normalno, da ne boš plačeval enako visokih prispevkov kot tisti, ki imajo 25 dni plačanega dopusta, možnost bolniške (mi šele na 30 dni, pa vemo, da vse angine, gripe, vse gre na naš račun), nimaš regresa, ja, prispevki pa isti. Narobe svet.
Default avatar
Govorim o tem:

1. Najnižja osnova za zaposlene je 60 odstotkov povprečne plače
Strošek delodajalca za delavca z minimalno plačo se bo s tem zvišal za pet odstotkov. Po dosegljivih podatkih je v Sloveniji več kot sto tisoč oseb, ki imajo povprečno plačo nižjo od 900 evrov bruto, kolikor trenutno znaša 60 odstotkov povprečne slovenske plače.
Komentar Financ: Plače so v Sloveniji že zdaj med najbolj obdavčenimi na svetu in ena največjih ovir konkurenčnosti. Pokojninska reforma bi zato morala biti vključena v širši gospodarski načrt izboljšanja konkurenčnosti slovenskega gospodarstva. S takimi rešitvami pa ga spodkopava. Za primerjavo, v Sloveniji oseba z okoli 800 evrov neto plače stane delodajalca več kot oseba v Nemčiji z okoli 1.200 evrov neto plače.
2. Podaljševanje delovne dobe slabo plačanih
Tistim, ki prejemajo plačo, nižjo od 60 odstotkov povprečne bruto plače, ali pa letna povprečna plača ne dosega 60 odstotkov povprečne plače, se bo v delovno dobo štelo le toliko mesecev, kolikor njihova plača dosega 60 odstotkov povprečne plače. Za zaposlenega z minimalno plačo to dejansko pomeni, da se mu bo v zavarovalno dobo štelo le 10 mesecev, ne 12 mesecev.
Komentar Financ: S tem se podaljšuje delovna doba oseb z najnižjimi plačami. Določilo bi bilo smiselno omejiti na primer, ko delavec ne dela celo leto ali nima redne mesečne plače.
3. Kmetje, samostojni podjetniki in honorarni delavci plačujejo prispevke od 60 odstotkov povprečne bruto plače
Komentar Financ: Že prejšnja Janševa vlada je spodbujala samozaposlovanje. Ta reforma te ljudi kaznuje. Največja težava je odprava spodbud za samozaposlovanje, saj je bilo treba do zdaj v prvem letu po zagonu dejavnosti plačevati minimalne prispevke. Sicer pa je komentar enak kot v prvi točki; še povečale se bodo težave tistih podjetnikov, ki že zdaj komaj shajajo.
4. Družbeniki in poslovodne osebe bodo plačevali prispevke od 90 odstotkov povprečne plače
Poleg precej višje osnove se jim bodo v osnovo šteli tudi drugi prejemki, kot so iz družbe prejete dividende.
Komentar Financ: Gre za izrazito populistični manever, ki ga bodo želeli prikazati kot kaznovanje tistih, ki prikrivajo svoje prihodke. Dejansko bo najbolj prizadel male obrtnike in tudi sicer negativno vplival na podjetništvo. Ta določba ima dva huda negativna učinka. Tisti obrtniki, ki že zdaj težko shajajo, bodo prisiljeni zapreti dejavnost. Poleg tega pa se bodo zmanjšala vlaganja v razvoj obrti, kar otežuje zagon in razvoj dejavnosti. Zavarovance je treba enako obravnavati glede na njihov prihodek, in ne glede na navidezni status, ki izhaja iz njihovega dela.
5. Socialna kapica velja samo za poslovodne osebe, samostojne podjetnike in kmete
Komentar Financ: Gre za sistemski pristop k zakonodaji. Največja napaka takšne opredelitve je, da v Sloveniji še vedno ne bo mogoče zaposliti dobro plačanega inženirja in ga tudi ne bo mogoče (oziroma je to zelo drago) nagraditi glede na njegov učinek. Socialna kapica bi morala biti splošna in veljati za vse zavarovance.
6. Nižji prispevki delodajalcev za prvo zaposlitev mladih
Za osebe, mlajše od 26 let, ko se prvič zaposlijo za nedoločen čas in ostanejo pri istem delodajalcu v zaposlitvi neprekinjeno najmanj dve leti, lahko delodajalec uveljavi vračilo prispevkov delodajalca za prvo leto zaposlenosti v višini 50 odstotkov, drugo leto pa v višini 30 odstotkov prispevkov delodajalca.
Komentar Financ: Pozdravljamo vsako rešitev, ki bi spodbujala zaposlovanje. Treba pa je opozoriti, da je v Sloveniji brez dela več kot sto tisoč aktivnih prebivalcev, tako da bi bilo treba spodbude zaposlovanja razširiti na vse, ki daljši čas ne najdejo zaposlitve.
7. Manjkajo spodbude zaposlovanju
Komentar Financ: Brezposelnost v Sloveniji znaša 11,5 odstotka in se bo po napovedih še zviševala. Tudi ta pokojninska reforma, če bo sprejeta v tej obliki, bo vplivala na odpuščanje. V pokojninski zakonodaji manjka olajšava za zaposlovanje oseb, ki že dalj časa iščejo zaposlitev. Predlagamo, da v prvem letu po zaposlitvi težko zaposljive osebe delodajalec zanjo plača le polovico prispevkov za socialno varnost (podobno kot pri zaposlovanju mladih).
8. Ni skoraj nobenih spodbud za nagrajevanje zaposlenih
Komentar Financ: V novi pokojninski zakonodaji bi morale biti vključene tudi spodbude nagrajevanju za delovno uspešnost. V Avstriji, kjer so tudi plače med bolj obdavčenimi, je denimo mogoče kot nagrado izplačati šestino letne plače in od teh nagrad se ne plačujejo prispevki, ampak le pavšalni davek. V Sloveniji je edina izjema letni regres za dopust, če ne presega 70 odstotkov povprečne bruto plače. Treba bi bilo tudi znižati ali prispevke ali pa dohodnino tistih z najnižjo plačo.
9. Ni spodbud za dodatno pokojninsko zavarovanje
Komentar Financ: V dodatno pokojninsko zavarovanje se je v Sloveniji smiselno vključiti le v okviru kolektivnega dodatnega pokojninskega zavarovanja. Posamezniki, ki bi radi nekaj prihranili za starost, so zapostavljeni, saj se jim bolj splača varčevati zunaj sistema kot se vključiti v pokojninske sheme.
10. Pokojninska reforma še vedno v celoti sloni na socialnih transferjih
Čeprav bodo iz pokojninskega sistema izluščene pokojnine, ki ne temeljijo na prispevkih, bo morala država še vedno pokriti potencialni primanjkljaj v pokojninski blagajni. Ni pokojninskih stebrov in varčevalnih shem, ki bi spodbujale varčevanje za starost.
Komentar Financ: Pokojninski stebri bi omogočili, da se višje pokojnine v prihodnosti financirajo iz ustvarjenih prihrankov zavarovancev, ne iz proračuna, država bi jamčila le socialni minimum. Hkrati bi to spodbudilo tudi varčevanje pri prebivalcih, s tem pa bi se povečali tudi finančna moč in stabilnost Slovenije. Dober zgled je Poljska, kjer je s pokojninsko reformo prišel tudi borzni prerod in so se močno povečala zasebna vlaganja.
Default avatar
honorarni delavci plačujejo prispevke od 60 odstotkov povprečne bruto plače???

Honorarni, od kdaj honorarci plačujejo prispevke?
Default avatar
Najnižja osnova bi bila potem ta, ki je sedaj druga osnova po lestvici. Za avgust recimo je prispevkov 344,11 eur.
Default avatar
jakicaR je napisal/a:
a to je zdaj namesto 285€ ki je bilo prej?
Default avatar
Pa kateri ****** piše predloge zakonov? Ljudem, ki prejemajo minimalno plačo, bi znižali delovno dobo za dva meseca na leto? Zakaj, da bodo lahko še dlje delali za tako bedno plačo???
Default avatar
narobe svet je napisal/a:
Kako narobe svet? A tistemu, ki je nekje drugje zaposlen, pa placa dopust, bolnisko do 30 dni in tako naprej, dedek mraz?
Default avatar
5_4_5 je napisal/a:
Ja, če nekdo dela v firmi in plača 500 evrov prispevkov, bom imel 25 dni dopusta, bo imel bolniško, če bo zbolel, bo imel!

Če nekdo v s.p. plača 500 evrov prispevkov, ima NIČ dni plačanega dopusta in če dobi gripo, nima NIČ bolniške in mora, ko ozdravi, delati po 16 ur na dan, da to nadoknadi.

VEM IZ LASTNIH IZKUŠENJ.
Default avatar
narobe svet je napisal/a:
Ja, to vem, ampak sprasujem te, ali tisti "nekdo, ki dela v firmi", do bi to placano iz naslova dedka mraza? NE, to mora placati firma. Ravno tako moras to placati ti kot s.p. Logicno in pravilno.
Default avatar
5_4_5 je napisal/a:
Ja, in kaj? To pomeni, da se človeku ne splača imeti s.p.-ja in bodo ljudje s.p.-je zapirali. O tem sem prepričana. Kar pomeni manj davkov za državo. In še več dela na črno.

Zakaj bi jaz plačevala 500 evrov prispevkov, da ne bi dobila iz tega nič? Ne bom. Zaprla bom s.p. in bomo, sicer bolj skromno, živeli od moževe plače.
Default avatar
narobe svet je napisal/a:
Zakaj bi jaz, ki imam d.o.o. in dva zaposlena, te stvari njima kril, ce s.p.-jem tega ne bi bilo treba? Cudno, da je to sploh do sedaj obstajalo. Ni logike, ali naj velja za vse ali pa za nobenega.
Default avatar
5_4_5 je napisal/a:
Pa jima kriješ in jima boš kril še naprej.

Ko si bodo vsi sami krili, v redu, dokler pa bo to veljajo samo za nas v s.p., jaz s.p. zapiram.
Default avatar
Osnova bi morala biti povprečna plača, ne pa neke znižane ki kar silijo ljudi v goljufijo.Kdor ne more zaslužiti povprečne plača, naj ne odpira sp.
Default avatar
moje mnenje je napisal/a:
Problem je, da so ljudje prisiljeni odpreti sp. Nočejo, prisiljeni so. Poznam več ljudi, ki so jih podjetja "zaposlila" tako, da so jim ukazala odpreti sp. Tega pa država ne zna preprečit, samo pobirat zna.
Default avatar
medo ledo je napisal/a:
Nihče ne more nikogar prisiliti, da odpre s.p.. Lahko pa mu postavi pogoj, da bo dobil delo le, če odpre s.p., kar je daleč od prisile.
Default avatar
Seveda je to oblika prisile, oz. se hujse - oblika izsiljevanja : Ali odpres s.p. (torej naredis kot hocem jaz in pod mojimi pogoji) ali pa dobis odpoved ali ne dobis sluzbe ali ti ne podaljsamo pogodbo.
Klasicno izsiljevanje.

In vedno vec je tega. Imam kolegico, ki tako dela za en racunovodski servis ... mizerija od mizerije!!!!

Na ta nacin prav podpihujejo delo na crno!
Default avatar
1199 je napisal/a:
Če nimaš za kruh in položnice, je to prisila.
Default avatar
narobe svet je napisal/a:
Si pa res en narobe svet, ja. A se imaš kot s.p. za zaposlenega ali za delodajalca? Sploh poznaš razliko med s.p. in zaposlenim? Če nisi sam sposoben zaslužiti za svojo plačo, dopust, regres, bolniško, malico, potne stroške, dnevnice, bonitete..., kot moramo to zaposleni, potem raje zapri s.p..
Default avatar
medo ledo je napisal/a:
Potem tudi tisti, ki kradejo, ker nimajo za kruh in položnice, so prisiljeni krasti. Zakaj jih sploh obsojamo?