Med.Over.Net

Kardiologija

Odgovarjajo: prim. Boris Cibic, dr. med., spec. kardiolog

Bolezni srca in ožilja. Krvni tlak. Bolečine in skrb za zdravo srce.

prim. Boris Cibic , dr. med., spec. kardiolog

Boris Cibic

Popuščanje srčne zaklopke-dušenje

Default avatar

Sandrax

Pozdravljeni...Mama ima že postavljeno diagnozo popuščanje srčne zaklopke...Jemlje zdravila concor,lanitop,aldactone,ampril,vasilip in marevan po shemi.Stara je 78 let...ob tem ima tudi težave z ledvicami...v tem letu je bila že 3x hospitalizirana,predvsem se je napotila k svojemu zdravniku zaradi močnega dušenja ponoči...v bolnici so jo obdržali cca 5 dni,v bistvu je bila na opazovanju,nič konkretnega niso naredili...potem je kakšne 3 tedne nekako bolje,nato se spet začenja nočno dušenje,cele noči ne spi in je posledično seveda utrujena in slaba.Moram povedati,da jemlje tudi Edemid-po potrebi/vsak dan se tehta...in kadar je dušenje močno,ga tudi vzame,drugače pa tudi,če ji tehtnica pokaže višjo težo...zanima me,kaj se tu da naredit?Mislim,da bi se to dušenje umirilo?Terapijo ima,tako,da res ne vem...Ne vem,kako ukrepat?Ali je to pač pri tej diagnozi tako in je treba živet s tem???Je to življenjsko nevarno?
Hvala in Lp
Default avatar

Boris Cibic

Odgovor sem že napisal. Dodatno bi povedal, da je v izrednih primerih možno bolnikom pomagati z operativnim postopkom (v tem primeru zamenjava zaklopk, če to dopušča splošno bolnikovo stanje)
Lep pozdrav!

prim. Boris Cibic, dr. med.
Društvo za zdravje srca in ožilja Slovenije
www.zasrce.si
Default avatar

Sandrax

In če ne dopušča? Potem se je pač treba sprijaznit s tem ali kaj?Težko mi jo je namreč gledat,ko se ponoči celo noč muči!Danes ponoči ni spala niti minute,ko se je stehtala,sem opazila povečano težo in ji dala Edemid,vendar prepogosto jemanje le tega za njo tudi ni priporočljivo,ker ima tudi težave z ledvicami.Sedaj 12.9,gre na Scintigrafijo srca.Se bo pri tem posegu/postopku bolje "videlo" kaj lahko storijo?
Default avatar

Boris Cibic

Rad bi videl kakšen nasvet so bolnici dali ob zadnjem odpustu iz bolnišnice. Predvsem me zanima kaj so svetovali (predpisali) glede jemanja diuretika (Edemid). Izgleda, da so prepustili bolnici da sama odloči o dnevnih odmerkih. Morda že veste, da mnogi bolniki jemljejo dnevno 2 - 3 tablete Edemida na dan in še več.(pol odmerka zjutraj in drugo polovico zvečer ali ponoči) Na srečo Edemid ne kvari ledvic. Pričakujem, da se bo bolnici stanje vsaj začasno zboljšalo ob povečanem dnevnem odmerku Edemida. Srečno.
Lep pozdrav!

prim. Boris Cibic, dr. med.
Društvo za zdravje srca in ožilja Slovenije
www.zasrce.si
Default avatar

Sandrax

Njen kardiolog ji je odsvetoval scintigrafijo,ker bi pač 5 dni morala prenehati jemati tablete za srce,pa stvar je itak jasna,tako da na ta pregled torej ni šla...Glede diuretikov pa je točno tako,kot ste omenili,še po eni neprespani noči sem jo peljala k dežurnemu zdravniku(na srečo je bila ravno takrat njena osebna zdravnica) in je enako kot vi predlagala povečanje doze Edemida,zjutraj 1 in pol in zvečer enako,potem 2 zjutraj +2 zvečer,dokler se na tehtnici ne vidi zmanjšanje.Res je naredila tako,potem en dan diuretika ni vzela,potem se je teža spet povečala in danes sem ji spet dala 1 in pol tablete...Ob zadnjem odpustu iz bolnišnice so ji svetovali jemanje po potrebi,če se teža npr.poveča recimo 3 dni vsak dan pol kg...Zanima me še to,kot ste omenili-glede ledvic-je potrebno zaradi Edemida več piti?Ker tudi ledvic nima v najboljšem stanju...Zdaj imava tako prakso,da dopoldne spije pol litra čaja,kavo,popoldne pa nekako 3dc tekočine...je to dovolj oz. preveč ali premalo,ker je pač znano,da bolniki s srčnim popuščanjem naj ne bi spili več kot 1,5 l tekočine na dan?
Default avatar

Boris Cibic

Pri srčnih bolnikih, pri katerih so prisotni znaki popuščanja srca (predvsem zatekanje in težko dihanje) dodatno predpisujemo jemanje tablet za odvajanje vode. Število predpisanih tablet (Edemid po 40 mg) je odvisno od stopnje zatekanja (ena tableta ali več nekaj krat na teden ali vsaki dan). Če bolnik boleha hkrati na ledvicah in na srcu smo več krat v precepu glede količine uživanja tekočin. Priporočam posvet s kardiologom ali nefrologom.
Lep pozdrav!

prim. Boris Cibic, dr. med.
Društvo za zdravje srca in ožilja Slovenije
www.zasrce.si
Default avatar

Sandrax

zaenkrat najlepša hvala,če me bo še kaj zanimalo,se javim!Lp
Default avatar

Boris Cibic

Odgovor ni potreben
Lep pozdrav!

prim. Boris Cibic, dr. med.
Društvo za zdravje srca in ožilja Slovenije
www.zasrce.si
Default avatar

Sandrax

Pozdravljeni,spet jaz ... Še eno vprašanje glede jemanja Edemida.Zdaj ima nekako prakso 1,5 tablete zjutraj in 1,5 tablete zvečer,potem pa dan dva pavza in potem spet!To pa zaradi tega,ker tisti dan,ko je ne vzame,teža takoj naraste za cca 1,5 do 2 kg.Je to preveč za njene ne ravno zdrave ledvice?Kakšen nasvet,predlog?Tekočine pa še vedno spije cca 1,5l na dan.Pa še glede tlaka:krvni tlak ima takorekoč idealen za njena leta cca 116 / 75 ,ampak srčni utrip pa je v mirovanju viok od 95 do 102(ne vedno) ...je to veliko preveč glede na njeno bolezen(concor vzame zjutraj eno tableto) ,če je utrip okoli 100 ji jaz dam še zvečer pol tabletke.Je s tem kaj narobe? Lp
Default avatar

Boris Cibic

Glede na to, da pri bolnici naraste telesna teža čim ne vzame diuretika bi priporočil, da ga začne jemati redno vsaki dan. Morda bo zadostovala ena tableta na dan. Ni zdržkov,da vzame izmenoma en dan eno in en dan dve.Predpisani odmerki Edemida so premajhni, da bi škodovali ledvicam. Strinjam se, da bolnica dobi zvečer še pol tablete Concorja.
Lep pozdrav!

prim. Boris Cibic, dr. med.
Društvo za zdravje srca in ožilja Slovenije
www.zasrce.si
Default avatar

Sandrax

Hvala za nasvet...pa naslednje vprašanje(vem,da sem "tečka",ampak rada vem s čem imam opravka in ustrezno ukrepam) ---> ima občasna rdečica obraza kakšne veze s to boleznijo?Lp
Default avatar

Boris Cibic

Rdečina obraza je sprememba barve kože pri nekaterih boleznih srca, predvsem pri mitralni stenozi.
Lep pozdrav!

prim. Boris Cibic, dr. med.
Društvo za zdravje srca in ožilja Slovenije
www.zasrce.si
Default avatar

Sandrax

Hvala...in naslednje vprašanje--->Kaj pomeni gostota krvi 1,5? Drugače ima kar urejeno,danes pa je bila na kontroli in je imela 1,5(drugače cca 2 in nekaj).Do sedaj je jemala 1 na dan,danes je morala vzeti 1,5 ,jutri enako,v sredo spet kontrola.A lahko pride do strdkov?lp
Default avatar

Sandrax

Še nekaj(vem,da "težim" ampak,res me skrbi,gre le za mojo mamo)---> kašljanje,bljuvanje(ne vem,kako naj to opišem,nekak tako--->v ustih,grlu,sapniku?...ima občutek "polnosti",prav tako v trebuhu/napihnjenost) Kaj to pomeni?Ima to veze z boleznijo srca,oz.je možno,da je trebuh(uz trebuha so ji naredili,pa ni blo nič narobe)Lp
Default avatar

Boris Cibic

Pri oslabelem srcu (srčnem popuščanju) zastaja tekočina v pljučih. Zaradi tega bolnika sili na kašelj in na bruhanje. Pri srčnem popuščanju nabreknejo tudi jetra in v trebuhu se nabira tekočina. Zaradi tega je trebuh napihnjen in bolnik ima občutek tiščanja. Morda bolnica prejema premalo zdravil za odvajanje vode.
Lep pozdrav!

prim. Boris Cibic, dr. med.
Društvo za zdravje srca in ožilja Slovenije
www.zasrce.si
Default avatar

Sandrax

Ja,očitno bo treba povečat dozo...ampak pravi,da je po teh tabletah zelo slaba in težko potem sploh hodi...ampak,nič,najbrž ni druge!Hvala!Lp
Default avatar

Boris Cibic

Odgovor že poslan.
Lep pozdrav!

prim. Boris Cibic, dr. med.
Društvo za zdravje srca in ožilja Slovenije
www.zasrce.si
Default avatar

Sandrax

Mamo spet odpeljali v bolnici po celonočnem dušenju...prej je vzela 2 dni 1,5 edemida zjutraj in zvečer,kg se niso nižali,jedla pa tudi ni toliko,da bi se zredila od hrane...V bolnici so ugotovili,,da ima čista pluča,nič vode(celo minus),100% kisika in jo naslednji dan odpustili,tudi ekg je bil vredu...zdaj je doma in jo spet duši,teža spet 3kg večja...zdaj pa res ne vem...Mnenje?Kaj pa glede jeter,ker jemlje toliko tablet že leta,je možna kakšna povezava?Lp
Default avatar

Boris Cibic

Očitno bolnica uživa preveč tekočin in premalo diuretikov. Priporočam, da čim bolj omeji uživanje tekočin in da, po potrebi poviša dnevne odmerke Edemida.
Lep pozdrav!

prim. Boris Cibic, dr. med.
Društvo za zdravje srca in ožilja Slovenije
www.zasrce.si

Moderatorji

prim. Boris Cibic , dr. med., spec. kardiolog
Boris Cibic