Najdi forum

Naslovnica Forum Starševski čvek Prepovedali vse komercialne lete z baloni

Prepovedali vse komercialne lete z baloni

Končno ena pametna poteza odgovornih! Bolje (pre)pozno, kot nikoli. Žal je za nekatere prepozno.

Zakaj pametna poteza? Zame je to enako kot, če bi prepovedali ves promet z letali, če en pade dol, ali pa ves promet z avtomobili, če bi prišlo do hude prometne nesreče.
Za to nesrečo se ve, da je bil kriv človeški faktor, zato res ni nikakršnega smisla v ustavitvi vseh letov.

No, meni se zdi pa ta poteza čisti idiotizem in še en korak bliže k nanny state.
Podobno kot če bi prepovedali ves promet z avtomobili po vsaki hujši prometni nesreči.
Naj uvrstijo polete z balonom med adrenalinske športe in naj bo vsak udeleženec adrenalinskih športov dodatno mastno zavarovan z grožnjo, da bo sicer sam kril stroške zdravljenja (kar bi moralo po mojem veljati tudi za alpiniste, plezalce, jadralne padalce in podobno), od tod naprej se pa država za moje pojme nima kaj več vtikat. Saj se mora vsak polnoleten človek zavedati, v kaj se spušča.
Nazadnje ti bodo še srat prepovedali, ker je nekomu eksplodiral sekret, ko je takoj po prdcu prižgal cigareto in vrgel gorečo vžigalico v školjko (resnična zgodba).

nova
Uredništvo priporoča

Se strinjam.

Verjetno že obstaja razlog, zakaj voznik z B kategorijo ne sme voziti avtobusa, se vam ne zdi?

Velikokrat to tudi naredijo. Po zadnji nesreči z jadralnim letalom blanik, ki se je zgodila, če se dobro spomnem so prepovedali letenje s tem avionom in to ne samo v Avstriji ampak celi Evropi. Prepoved v takem primeru traja do končanja preiskave zakaj točno je do nesreče prišlo, da izklučijo kakšno napako na avionu (v tem primeru balonu), včasih uvedejo dodatne varnostne mehanizme in nato spet dovolijo letenje.

Meni se zdi odločitev pravilna saj je to področje zelo neurejeno. Ne govorimo o izpostavljanju svojega življenja (blanik je recimo dvosed) ampak življenja velikega števila ljudi (potnikov) naenkrat zato mora biti varnost še toliko višja.
Prav bi bilo, če bi istočasno prepovedali še letenje padalcev in končno uredili tudi to področje. Upam, da ne bodo čakali na novo katastrofo, da se lotijo urejanje tega področja.

Se strinjam.[/quote]

čist narobe, da se strinjaš….. očitno ne poznaš zadeve

preveč je ohlapno vse skupaj in prav je, da uredijo stvari tako kot je treba

žalostno je edino, da so morali ljudje umret preden so se lotili urejanja te kuhinje…

Menim, da je to zaradi varnosti potnikov. Predvsem zato, ker je zakonodaja res zastarela. In je treba naredit red.

V našem primeru gre za utemeljen dvom v zadostno usposobljenost pilotov, da lahko z “navadno” PPL licenco opravljajo pridobitno dejavnost prevoza potnikov z baloni.

Zelo dobra primerjava. Pri letalih je enako in če nimaš profesionalne licence ne moreš prevažati potnikov.

Meni se zdi ukrep ok, dokler se ne zaključijo vse preiskave in natančno določi vzroke nesreče. Eno je nabijanje po forumih, drugo pa znanstvena analiza. Tudi Concorde in Space Shuttle so prizemljili, dokler niso ugotovili in odpravili vzrokov. Primerjave z rednim avtomobilskim ali letalskim prometom so pa, milo rečeno, butaste.

prepoved je neumnost…..pa ravno v času, ko bi bili poleti najbolj varni.

najbrž je znano, da so vse vrste reči najbolj varne takoj po nesreči.

Zakaj mora vedno nekdo umreti, da se začne ukrepati na vseh ravneh? Lepo si navedel, kako so ti balonarji neresni in so odgovorno obnašajo samo, če se zgodi kaj hudega, prej ne; prej vemo kako so vsi pametni. Kot je bilo dokaj očitno in verjetno tudi v tem tragičnem primeru – vseeno, ali na nivoju vgrajenih tehničnih napak balona ali lahkomiselnosti balonarja. Človeški faktor press.

Jaz imam bon za poletod Merkatorja. Ali lahko zahtevam vračitev denarja, ali kdo ve??? Bom pa šla letet, če bodo odpravili prepoved……..

Prevažati potnike/turiste je velika odgovornost – pa naj bo to s taksijem, letalom, jadralnim padalom, zmajem, balonom, ipd.
Problem je bil, ker je bila “evropska” zakonodaja za določene vrste prevoza preprosto preveč “ainfoh”. Npr. v USA tega ni – so enaki predpisi, kot za civilno letalstvo.
Glede licenc: npr. taksisti imajo v Sloveniji in vsepovsod po svetu na vidnem mestu nalepljeno veljavno licenco- načeloma s fotografijo, imenom in priimkom-zakaj tega na vpogled ne dobijo potencialni potniki pred komercialnimi leti s športnimi letali za komercialne polete, pa jadralnimi letali, pa padali, pa koneckoncev – baloni?? Jah, športni piloti pri nas v Sloveniji so tudi klasa zase. Ko vidiš npr. na Facebooku tudi take, ko je oseba javno zaposlena kot pilot in ima zapisano kot citat: piloti smo faloti, zraven pa slika s kozarcem koktejla??

Še tole: dogodek zadnjič na poletu iz Munchna proti Ljubljani, Adria: Že v terminalnem avtobusu sta bila en pilot v civilu in njegov prijatelj, ki ni bil pilot, potem pa še pilot v Lufthansini uniformi, ki je po končani službi šel domov.

No ta prijatelj od tega pilota v civilu se je lahko vsedel na sedež v poslovnem razredu, potem pa ga je ta pilot v civilu spravil na pomožno
i sedež v kokpit, pa sloh nebi smel – na prijateljsko vožnjo. In potem se vprašaš: svoje življenje zaupaš, plačaš karto, potem pa se nekateri frajerčki takole preko vez vozijo v pilotski kabini, ker se sploh ne smejo (!!!) Kdo to sploh še kontrolira? N i čudno, da gre vse samo še navzdol.

S tem, ko se vsedemo v taksi, letalo, ladralno letalo, padalo v tandemu, balon, zaupamo svoje življenje nekomu dobesedno na slepo. In poštenost je v takem primeru imeti vsaj veljavno licenco z imenom in priimkom na ogled, se vam ne zdi?

Mene pa kot mnoge tudi neizmerno čudi, da plinske jeklenke niso opremljene z varnostnim ventilom, ki bi samodjeno zaprl jeklenko ob prevelikem nagibu in preprečil požar – kar se je menda tu zgodilo, ko je pretežek balon zaneslo v drevo?


V Mercatorju so pojasnili, da so vse kupone že umaknili iz prodaje, kupcem, ki jih ne bodo koristili, pa bodo denar vrnili.


V Mercatorju so pojasnili, da so vse kupone že umaknili iz prodaje, kupcem, ki jih ne bodo koristili, pa bodo denar vrnili.[/quote]
Hvala

Kaj pa so delali na agenciji, ko je tip prijavil v register balon nenormalnih dimenzij za naše kraje in vremenske pogoje ? Kaj so menili, da bo kljub ogromni košari vozil le teto in strica ?
Splošna prepoved vsem povprek je bedarija in kaže zgolj na slabo delovanje dotične agencije v preteklosti.
Na tisti tragičen dan je večina državljanov vedela, da bo nevihta. Kdor je iz ljubljanske kotline ali okolice je pa itak po vremenu videl, da se nekaj pripravlja…. Pa da tega nebi opazil balonar, ki mora vreme dobro preveriti, preden odpelje v luft 30 ljudi ??
Poleta pač niso hoteli odpovedati, ker bi se morali z istimi potniki ukvarjati še enkrat. Verjetno so mislili, ko pride nevihta bomo že nazaj. Nepremišljenost in pohlep. Na žalost je tako.

kake bedarije pa pišeš

dimenzije košare primerne niso primerne za naše vremenske pogoje 🙂 ??

Kakšne bedarije (?), povsem prav je napisal. Kot je znano, te balone prodajajo izključno za države, ki imajo stabilno vreme in odprte predele – savane ali polpuščave – največ jih uporabljajo v Tanzaniji za safarije. Slovenija teh 2 pogojev ne izpoljnuje – nimamo stabilnih vremenskih razmer (zadnja leta pa sploh ne – za avgust pa so itak znane hitre vročinske nevihte) niti odprtega terena, vsaj na Barju je preveč dreves za tako težek balon (19 ton). In ravno ta 2 dejavnika: hitra avgustovsak nevihta in udarec v drevo sta povzročila požar in smrrtne žrtve – ob udarcu se je gorilnik obrnil iz smeri balona navzdol na nesrečne potnike, kasneje se je sam obrnil nazaj navgor v pravo smer – kako je to sploh mogoče, saj to je neverjetno!?

To bo zagotovo nov izziv in razvojni zalogaj za prozvajalca balonov – na napakah se (vsi) učimo.

No, kot vedno je pri nas praksa ta, da se mora najprej zgoditi tragedija, da ustrezne službe ukrepajo in da se zgane zakonodaja. Tako strogo kot velja za letalstvo, mora veljati tudi za balonarstvo (leteča bomba za katero ne vemo kje bo pristala), jadralno padalstvo in zmajarje. Tudi ti povzročajo štalo v zraku.


Res je, nekaj potnikov je bilo turistov – takih, ki so pogosto v naši državi samo kratek čas na enkratnem ogledu in potem ob eventuelni odpovedi morda sploh nebi več bili potencialni udeleženci. Tako je seveda potem tudi manjši zaslužek.

Ukrep je brezvezen, ker so čisto očitno bile vzrok nesreči vremenske razmere, ki jim pilot ni bil kos. Concorde in ostale pa so prizemljili, ker je bilo s temi letali nekaj narobe in so morali ugotoviti vzrok napake. Ko so napako ugotovili in popravili in je bilo letalo spet sposobno letenja, je lahko spet letelo. Niso pa prepovedali poletov vseh letal zaradi nesreče enega letala in niti niso prepovedali polet nekega letala, če je bilo jasno, da je letalo strmoglavilo, ker je bil pilot pijan, neodgovoren in nesposoben. Tukaj je šlo za nespametnost pilota (oz. tistih, ki so mu narekovali vzlet, če sam zanj ni bil odgovoren), ne pa za napako dotičnega balona. Balon je čisto primeren za vzletanje v lepih vremenskih pogojih. Če pa v Sloveniji kljub že tisočim in tisočim takim poletom, ki so se dobro končali, nimamo pogojev za to, da bi rekli, da bo vreme v naslednji uri stabilno in da se ne pričakuje neviht (kar je v današnjem času totalna kretenija), pa naj zakonsko prepovedo vzlete teh balonov.

Ampak neizpodbitno dejstvo je, da se je za slabo vreme in nestabilne razmere vedelo že pred vzletom, pa naj zdaj odgovorni nakladajo, kar hočejo. Nesreča se torej ni zgodila zato, ker se vremena ni dalo predvideti, pač pa zato, ker so zanemarili možnost nevihte, ZA KATERO SO VEDELI. Ne mi reči, da se v današnjem času ne da napovedati vremena na določenem področju za uro naprej, če se ga da za 5 dni napovedati z veliko točnostjo. In če vse drugo zataji, je bilo jasno že na pogled, ko so se videli črni oblaki v bližini, da se bo vreme poslabšalo.

Taka prepoved kar vse vprek, tudi v lepem vremenu, ko se za tri dni vnaprej ne pričakuje nobenih neviht, je brezveznost brez primere. In so se tega lotili samo zato, da bi javnost videla “da jim je kao mar” in da so nekaj naredili. Pesek v oči. Seveda niso naredili ničesar.

New Report

Close