Najdi forum

Naslovnica Forum Duševno zdravje in odnosi Družina Starševstvo in vzgoja Prihajajo razvajeni otroci razvajenih staršev

Prihajajo razvajeni otroci razvajenih staršev

http://www.dnevnik.si/nedeljski_dnevnik/tema_tedna/1042526325

Nedeljski.Dnevnik.si Nedeljski/Tema tedna
ŽE NA OSNOVNIH ŠOLAH JE PRI NAS VSE VEČ PROBLEMATIČNIH UČENCEV
Prihajajo razvajeni otroci razvajenih staršev
Ravnatelj Igor Selan je odkrito spregovoril o novi generaciji – Vedno več otrok ni opremljenih niti z osnovnimi navadami, kot sta poslušanje in pozdravljanje, starši pa niso več pripravljeni na sodelovanje s šolo
Tema tedna – ponedeljek, 30.04.2012
Tekst: Meta Černoga

V osnovnih šolah je vse več otrok, ki s svojim vedenjem povzročajo nemir in ustrahujejo vse po vrsti. Otroci z vedenjskimi težavami so bili od nekdaj del družbe, a vsaj v preteklosti niso imeli te “sreče”, da bi imeli starši za njihove muhe in razgrajanje v šoli kakšno posebno razumevanje. Starši in učitelji so navadno tvorno sodelovali in poskušali problematičnega fanta ali dekle umiriti vsaj do te mere, da ni več motil pouka. Ne vedno, a vsaj v večini primerov so se stvari s klasičnimi šolskimi metodami uredile. Danes je situacija drugačna.

NatisniPošljiPovečaj pisavo.Zadnje objavljenoBožji kotički v možganih

Ne bodite eden tistih, ki ne potrebujejo nikogar

Varčevalci LB spet vstali od mrtvih

“Prihaja generacija razvajenih otrok razvajenih staršev,” je v oddaji Preverjeno povzel stanje v družbi, ki se kaže že v osnovni šoli, Igor Selan, ravnatelj osnovne šole Preserje. V prispevku so obravnavali primer skorajda nemogočega reševanja problematičnega učenca na eni od ljubljanskih osnovnih šol. Primer se je, verjetno tudi po zaslugi medijske obravnave, zdaj rešil, vendar nikakor ni edini. Skorajda ni osnovne šole, ki ne bi imela vsaj enega (navadno pa še več) problematičnih učencev ali učenk. Ne gre več le za posamezne primere, pač pa za – kot razmišlja naš sogovornik Igor Selan – za razlike med generacijami, ki so velike ravno v primanjkljaju upoštevanja avtoritet v otroštvu in zgodnji najstniški dobi.

Vsak dan ste z otroki, vidite, kako razmišljajo, kako delujejo, kaj pričakujejo od šole… Kaj je tisto, po čemer se generacije sedanjih otrok razlikujejo od prejšnje generacije?

“Starši pričakujejo, da se šola kot institucija, učitelj oziroma učiteljica v razredu posveti potrebam in posebnostim samo in predvsem njihovega otroka. Enako pričakuje seveda tudi otrok, ki kaže svoje nezadovoljstvo s trmo, z neprimernim, motečim, pogosto celo za druge nevarnim početjem. Ne zna vzpostaviti enakopravnih odnosov s sovrstniki, temveč prijatelje pridobiva z vedenjskimi izpadi, igračkami, postavljanjem pred drugimi…

Gotovo so razlike med generacijami velike ravno v primanjkljaju upoštevanja avtoritet v otroštvu in zgodnji najstniški dobi.”

Ali tudi konkretne številke kažejo, da v zadnjih letih narašča število učencev z vedenjskimi težavami, s posebnimi potrebami?

“Seveda. Tudi zaradi izboljšanega prepoznavanja, saj so se v šolstvu najbolj odpirala delovna mesta na področju dela z otroki s posebnimi potrebami. Po mojem mnenju je sicer zelo težko prepoznati oziroma razločiti, kdaj je neka motnja prirojena ali pridobljena. Navadno se to dopolnjuje.

Tudi sicer je v šoli vedno več otrok, ki po eni strani niso opremljeni z osnovnimi navadami, kot je pozdravljanje, poslušanje, umiritev, sprejemanje odraslega (v našem primeru učitelja, učiteljice) kot nekoga, ki vodi, usmerja, svetuje (v našem primeru pouk, znanja). Po drugi strani pa izkazujejo primanjkljaj v človeški toplini, občutenju drugega (posameznika) in skupine. Hkrati so prepričani, da vedo vse o vsem, kljub svoji rani mladosti.”

Kako takšni učenci vplivajo na preostale učence? So učitelji ustrezno usposobljeni, da se soočajo z naraščajočim številom otrok z vedenjskimi težavami?

“Takšni učenci zelo močno vplivajo na preostale učence in tudi na učitelje. Predvsem pa na učinkovitost učnega procesa. Do neke mere razni vedenjski odkloni sicer pomenijo tudi ‚učenje‘ drugih, kaj je prav in kaj ne. Ob večjemu številu takšnih učencev v oddelku pa poleg nižanja učinkovitosti kljub prizadevanju učiteljev gotovo kvarno vplivajo kot negativen zgled za početje drugih, ki ima na daljši rok precej negativnih učinkov.”

“Jaz sem glavni!”
(Več v tiskani izdaji Nedeljskega)

se popolnoma strinjam, sam poagati se ne da nič, razvoj družbe gre pač v to smer, ŽAL

Večji del se strinjam.

Kaj menim? Da je vse zapisano res.

prej se je za vprašat kdo je njihove starše “razvadil”? oz. še boljše vprašanje, problematiki so bili od vedno ampak danes imajo pa po defaultu taki aspergerjev sindrom ali kakšno drugo obliko avtizma, ki v velikih primerih to ni, družba pa… prej stremi k temu da je vse poslušno, ubogljivo in totalno vodljivo, kaj je boljšga kt nekomu k je individualist poturit ene tablete, da je cel dan katatoničen in se mu slina cedi iz ust še 3 dni po tistem, samo zato da ugaja smernicam družbe, da ne razmišlja sploh, torej da je zombi?

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨ ·uʍop əpısdn əɥʇ Obožujem rdečo zvezdo, pijem Heineken. Iä! Iä! Cthulhu fhtagn! Gosturnca u solat še ni konc sveta.

Jaz bom povedala še drugo plat. Učitelji so kljub temu,da so naredili Pedagoško fakulteto v veliki večini strokovno nesposobni reševat probleme in težave današnjih otrok in mladostnikov.

Zaščiteni so kot severni medvedi, pametni, s starši sodelujejo le takrat, ko je tako kot oni hočejo.

Zaradi svoje nestrokovnosti se bojijo otrok in staršev.

Od blizu si pridite pogledat te kokoši, ki so pametne in učijo, po vrhu še tuje jezike, niso pa bile dlje kot do Izole ali do Graza.

jap se strinjam, mama se dobesedno trga v službi, da lahko njenaj 24 letna hči po poklicu gim. maturant spi do 12-ih, ko se mama privleče iz službe jo hči nahruli zaradi kosila in pa zakaj je pozabla čike…….seveda službe ne dobi, ker za direktorski položaj ima prenizko izobrazbo, je premalo lepa…..njen tip isto, ampak ta mama vidi največji problem v vladi, vlada je kriva, da hči ni naredila faxa, vlada je kriva, da hči ne dobi prave službe (pod prave spada delo v JU za najmanj 3000€ in domov jo morajo priti prosit) in vlada je kriva, da je njena hči lenuh, kaj bo iz te punce ne vem, baje sedaj dela na tem, da zanosi, upam da tega ne bo kriva vlada:)

resno upam da nisi in nikoli ne boš postala mati. takšne besede, takšna primitivnost in nekulturnost kot si jo pokazala s tem postom namreč dokazuje da nisi niti najmanj primerna da bi vzgajala otroka.

resno upam da nisi in nikoli ne boš postala mati. takšne besede, takšna primitivnost in nekulturnost kot si jo pokazala s tem postom namreč dokazuje da nisi niti najmanj primerna da bi vzgajala otroka.[/quote]

jaz se pa strinjam z zgoraj napisanim…redke so res dobre učiteljice

lp

resno upam da nisi in nikoli ne boš postala mati. takšne besede, takšna primitivnost in nekulturnost kot si jo pokazala s tem postom namreč dokazuje da nisi niti najmanj primerna da bi vzgajala otroka.[/quote]
Je kar povedala vsaj delno resnico…na žalost

Dobri učitelji si tudi danes znajo ustvariti red v razredu. Ne zgovarjajo se ne na zakone, ne na starše, enostavno ne prenesejo nereda med svojimi urami. Tako je prav in take učitelje spoštujem jaz pa tudi obe moji hčeri. Ko bi jih bilo vsaj več!

Oboje je res, tudi tule je veeeeeeeliiiiiiko resnice!!!

Podpis!

Ko je se moj otrok bil v 1. letniku gimnazije v LJ, sem prisla na govorilne ure angleskega jezika.
SAMOUMEVNO mi je bilo, da se predstavim in podam roko doticni “pedagoginji” in NIKOLI ne bom pozabila ksihta te “pedagoginje”, ki je mojo roko pogledala, kakor da ji kazem kobro!

Seveda mi ni podala roke nazaj in SEVEDA je bila arogantna do meje, da me nikoli vec ni bilo pri njej.
Kozla se mi, ce samo pomislim, kaj vse smo doziveli od “pedagogov”, vendar povdarjam, da moj otrok niti slucajno ni bil problematicen!

Verouk v šole, tam se učijo tudi lepega vedenja in olike ter spoštovanja do vseh okoli sebe. Če ni vzgoje doma, v šoli, kako naj otrok ve kako naj se obnaša? Podivjano, oblastno in še kako drugače.
Nič se ne opravičujem za napisano saj vem, da imam prav. Toliko krutega norčevanja iz vseh in vsega kot na raznih forumih na internetu (med. over. net sploh ni izjema, obratno) ni v nobenem mediju. In kakšni naj bodo otroci, kakšni naj bodo učitelji, ki so rasli in se izobraževali skupaj s temi forumi, kjer je vse dovoljeno?
Zato še enkrat pravim: verouk v šole! Edino ta bi pomagal reševati naše otroke pred grozljivim vedenjem in posledicami le tega.
In brati je treba natančno, ne ad hoc in takoj žaliti tiste, ki tako razmišljamo.
V Avstriji je v šolah red. V naših cerkvenih šolah je red in otroci so minimalno problematični.
Saj pravim, natančno razmislite.
Če …saj veste kaj mislim.

Aja? K verouku naj posljem svojega vnuka, da mi ga bo tale tvoj “dusni pastir” SPOLNO VZGOJIL? BERI: ZLORABIL!!!
In mu nasadil lepe rozice o nebesih?!? Ne, hvala!

Ej, v 21. stoletju smo!

resno upam da nisi in nikoli ne boš postala mati. takšne besede, takšna primitivnost in nekulturnost kot si jo pokazala s tem postom namreč dokazuje da nisi niti najmanj primerna da bi vzgajala otroka.[/quote]

jaz se pa strinjam z zgoraj napisanim…redke so res dobre učiteljice

lp[/quote]

Jaz se tudi zelo strinjam, da danes sploh ni, oz. je zelo malo dobrih in sposobnih učiteljic. Začne se že v vrtcu, kjer velja isto. Potem ni čudno, da so otroci taki kot so.

resno upam da nisi in nikoli ne boš postala mati. takšne besede, takšna primitivnost in nekulturnost kot si jo pokazala s tem postom namreč dokazuje da nisi niti najmanj primerna da bi vzgajala otroka.[/quote]

jaz se pa strinjam z zgoraj napisanim…redke so res dobre učiteljice

lp[/quote]

tudi jaz se zelo strinjam z napisanim!

strinjam se tudi s tem kar piše Gunar … ubit individualnost učenca je prvo dejanje našega osnovnega šolstva … daleč zadaj nekje potem to, da otroka dejansko nekaj od snovi naučijo .. da bi ga pa naučili razmišlati s svojo glavo, vzpodbujati radovednost in postavljanje vprašanj … nope! tega pri nas še zlepa ne bomo doživeli …

http://www.delo.si/tuditi/tvojsvet/pismo-bralke-moj-delovni-dan.html
sem prebrala tole pismo učiteljice, pa me je razočaralo – tudi učiteljice otrokom nudijo vse. Namesto, da bi jih učile zavezovanja čevljev, jih raje obujejo…..

sorry ampak osnovne zadeve so dolžni starši naučit otroke in ne učitelji razen če se ti zdi da je starš samo fabrka za otroka sproducirat, gor ga pa mora spravit učitelj?

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨ ·uʍop əpısdn əɥʇ Obožujem rdečo zvezdo, pijem Heineken. Iä! Iä! Cthulhu fhtagn! Gosturnca u solat še ni konc sveta.

ha ha ha… lepo te prosim… da bi uciteljica ucila otroke vezalke si zavezat? to pomeni nesposobni starsi… ce se jim ne da otroka naucit zavezat vezalke, nej mu pa cevlje na jezke kupjo….
sramota kje zivimo…. pa samo se slabse bo…

New Report

Close