Forum.Over.Net

Starševski čvek

Postavite nemogoče vprašanje in dobili boste neverjetne odgovore! Anonimno in brez registracije. Največje slovensko virtualno mesto. Če ni objavljeno v tem forumu, se ni zgodilo!

Družinski avtomobil na elektriko tudi varen

Default avatar

IztokFranko

Opel Ampera je eden izmed prvih električnih avtomobilov z daljšim dosegom (pomoč ben. motorja), ki bodo zapeljali v našo državo.

Sedaj je dosegel 5 zvezdic pri preskusu trkov EuroNCAP, več o tem tu: http://avto.over.net/aktualno/5_zvezdic ... za_ampero/

Cena je seveda sedaj še kar visoka, pa me zanima, ali boste doma razmišljali o nakupu tega vozila?
Vprašanje je namenjeno tistim, ki bodo v naslednjem letu kupili družinski avtomobil v tem cenovnem in velikostnem rangu?
Kaj pa Toyota Prius? Ste bolj za hibrida, kot je Prius ali Ampero?
Default avatar

ghiskar

Jaz nisem za hibride, ker imaš noter cel sklop tehnologij iz dveh področij, kar ne more biti nič dobrega iz stališča vzdržljivosti in zanesljivosti. Sem pa za *zgolj* električni avto, samo je treba prepričati proizvajalce, da uporabijo baterije enakih dimenzij in kapacitet, ter distributerje (lastnike pump), da uvedejo preprosto zamenjavo baterij, ko avto potrebuje 'polnjenje'.
Default avatar

frančiška12

Zdravo Iztok !

tudi mi se zanimamo za takšnele avte, samo imamo premalo znanja in ne vemo katerega izbrati. To je glavni problem, saj mi je zelo všeč električni avtoček, kombiniran.

Torej, kako se naj en čisto navaden potrošnik odloči, kaj je zanj dobro. Torej dnevno prevozim recimo okoli 50 km, tako da tu ni kakšnih hujših ovir. ampak fino je, da ima velik prtljažni prostor, kaj pa ostalo - kje polniš avto, koliko stane registracija, stroški servisov... kakšna je razlika med hibridom in AMperom ? Občasno, torej recimo 2x letno gremo na dolge poti, tam okoli 1000 km v eno smer, kako se avto obnese v tem primeru. ALi je avto registriran za 5 oseb ? Ter seveda kakšen je razpon cen ? Ali so v EU kaj cenejši ?

sorry, če so vprašanja butasta, ampak tko pač je, nimam pojma o avtih, večinoma jih izbiram po izgledu, tokrat pa bi rada naredila razliko.
Default avatar

IztokFranko

frančiška12 je napisal/a:
Torej dnevno prevozim recimo okoli 50 km, tako da tu ni kakšnih hujših ovir. ampak fino je, da ima velik prtljažni prostor...
Za to potrebo bi zadoščal že denimo Citroen C-zero, več o njem tu: http://avto.over.net/aktualno/novosti/n ... en_c_zero/
Avto se že prodaja v Sloveniji, kot tudi sorodna Peugeot iOn in Mitsubishi i-Miev
frančiška12 je napisal/a:
...kje polniš avto...
Polniš ga lahko doma na navadni napetosti ali na hitrih polnilnih postajah, v Ljubljani so sledeče: http://www.elektro-ljubljana.si/Elektro ... fault.aspx
in tu: http://www.devs.si/index.php?option=com ... 69&lang=sl
frančiška12 je napisal/a:
koliko stane registracija, stroški servisov...
Društvo DEVS vam bo znalo pomagati glede stroškov in servisov: http://www.devs.si/
frančiška12 je napisal/a:
kakšna je razlika med hibridom in Ampero ?
Hibridni avtomobil, kot je Prius ali Honda Insight ali Lexus RX450h poganjajo še zmeraj bencinski motorji. V določenih primerih tudi elektro motorji, vendar v manjši meri. Pri Opel Amperi ali Chevrolet Voltu pa vedno poganja avtomobil elektrika oziroma elektromotor. Bencinski motor, ki je v avtu, je namenjen samo za proizvajanje elektrike, ki poganja elektromotor. Torej neposredno pri Amperi nikoli ne poganja bencinski motor vozila.
frančiška12 je napisal/a:
Občasno, torej recimo 2x letno gremo na dolge poti, tam okoli 1000 km v eno smer, kako se avto obnese v tem primeru. ALi je avto registriran za 5 oseb ? Ter seveda kakšen je razpon cen ? Ali so v EU kaj cenejši ?
Za takšne primere je trenutno med električnimi vozili primerna edino Ampera (Volt v Ameriki) ali hibridna vozila. Prihajajo pa še Renaultova električna vozila, vendar mislim da bodo imela manjši domet. Vožnja z Ampero ne bi smela biti prikrajšana po zaslugi bencinskega motorja, ki proizvaja elektriko. Zasnova s petimi vrati zagotavlja udobno namestitev štirim odraslim potnikom. Zadnja sedeža je mogoče zložiti v ravno dno. Osnovna prostornina prtljažnika znaša 310 litrov.

Za Ampero je v Evropi določena priporočljiva maloprodajna cena 42.900 evrov. Cena bo na določenih trgih nekoliko odstopala, pač glede na različne stopnje opremljenosti.
Default avatar

frančiška12

Zdravo Iztok,

hvala za hitre odgovore. Podrobnosti bom prebrala v linkih. še eno vprašanje - če prav razumem, torej z AMpero lahko prevozim 1000 km ali več, s tem da se pač ustavim na kakšni polnilni postaji.

Koliko časa pa traja polnenje ?

LP
Default avatar

IztokFranko

V enem šusu mislim, da obljublja do 550 km... Torej za 1000 km pot rabiš 2x polnit - predvsem gorivo bencin.

Akumulatorje Ampere je mogoče preprosto polniti, saj je opremljena s šestmetrskim kablom shranjenim v prtljažniku. S preprostim priključkom na standardno električno omrežje (230V/16A) lahko uporabniki popolnoma napolnijo izpraznjene akumulatorje v manj kot štirih urah in ob tem izberejo najbolj ugoden čas polnjenja akumulatorjev, ko je cena električne energije najbolj ugodna.
Default avatar

iztok z drugega zornega kota

Samo nekaj mi povej, iztok:

avti na štrom.... mi smo pa proti jedrski energiji, proti termo, sončno še nekako spodpiramo, vetrna.. na slikah in panojih ja, v praksi pa ne...

kako bo ta tehnologija pri nas preživela?

pustmo, da obstajajo črpalke za plug-in hibride (toyota prius). še cedno rabš bencin

ampak samo na štrom... kje ga bomo pa dobili (če bi šlo za nakup takih vozil v malce večjem številu)?
uvoz el. energije iz tujine?

Bo potrebno najprej kapacicte ua proizvodnjo el. energije okrepiti (kakšen nov blok v NEK), potem pa bo
če pa (čist tko, dobornamerno) primerjaš, da proizvajaš ele energijo v termoelekt. in z njo "hraniš" avto, si na slabšem (več izpustov), kot če bio vozu eno malce bolj sodobno vozilo.

je pa za v bodoče (avto na štrom) zlo zanimiva ideja. morda bi blo smotrno tudi kake večje uoprabnike (mestni avtobus) začeti razvijati v tej smeri....

vsekakor pa ti želim srečno vožnjo

LP
Default avatar

IztokFranko

Zaenkrat ni potrebe po povečanju proizvodnje elektrike, ampak samo zaenkrat.

Ko bo takšnih avtomobilov več, bo prišlo do problema, ki ga omenjaš, in se ga že strokovnjaki zavedajo.

Najbolj učinkovita rešitev je jedrska, ampak učinkovita, v tej besedi ni vključeno tudi najbolj varna in sprejemljiva. To naj presodi vsak sam. Če pogledamo številke, hidroelektrarne ne dajo toliko elektrike kot ena jedrska. Pripomorejo pa k skupni količini.

Ravno minuli vikend sem se vozil proti Slovaški in od Dunaja naprej opazoval številne vetrne elektrarne. Ne razumem zakaj se pri nas domačini upirajo proti njim. Prav lepo jih je gledati in opazovati njihovo veličino. V tistem kraju - med Dunajem in Bratislavo - je to nedvomno tudi lepa zanimivost kraja. Polja bi bila brez njih dolgočasna.

Skratka ja, povečati bomo morali proizvodnjo elektrike na dolgi rok...
Default avatar

iztok iz drugega kota

IztokFranko je napisal/a:
Zaenkrat ni potrebe po povečanju proizvodnje elektrike, ampak samo zaenkrat.

Ko bo takšnih avtomobilov več, bo prišlo do problema, ki ga omenjaš, in se ga že strokovnjaki zavedajo.

Najbolj učinkovita rešitev je jedrska, ampak učinkovita, v tej besedi ni vključeno tudi najbolj varna in sprejemljiva. To naj presodi vsak sam. Če pogledamo številke, hidroelektrarne ne dajo toliko elektrike kot ena jedrska. Pripomorejo pa k skupni količini.

Ravno minuli vikend sem se vozil proti Slovaški in od Dunaja naprej opazoval številne vetrne elektrarne. Ne razumem zakaj se pri nas domačini upirajo proti njim. Prav lepo jih je gledati in opazovati njihovo veličino. V tistem kraju - med Dunajem in Bratislavo - je to nedvomno tudi lepa zanimivost kraja. Polja bi bila brez njih dolgočasna.

pr nas so razni tiči, pa žabe, pa milijarda drugih živih bitij bolj pomembne kot pa vetrne elektrarne. možnosti zanje je kar nekaj, samo kaj ko imamo 1001 društvo za zaščito tge, pa onega, pa ne vem kaj še vse. Včasih sem vesel, da se sploh kaj elektrike proizvede, glede na to, kaj vse ta društva počnejo in kako se obnašajo. Žal.

Bi pa ta društva in podobni okoljevarstveniki Sočo pozidali do amena.
Svašta

Tko da, ja se strinajm s tabo.
Skratka ja, povečati bomo morali proizvodnjo elektrike na dolgi rok...