Med.Over.Net

Psihiatrija

Odgovarjajo: Daniela Fiket, dr. med. specialistka psihiatrije in psihoterapevtka

Psihična stiska, strah, fobija, anksioznost, panika, terapija, uporaba zdravil, diagnoza, depresija, psihoza, bipolarna motnja, pomoč in svetovanje ob življenjskih dilemah.

Daniela Fiket , dr. med. specialistka psihiatrije in psihoterapevtka

Daniela_Fiket

tesnoba in eglonyl

Default avatar

ota

Pozdravljeni,imam nekaj vprašanj...Pred ene pol leta se je pojavila huda tesnoba oz.anksioznost,ki se je kazala v vseh telesnih znakih-slabost,tresenje,na splošno vse telo je bilo v slabem stanju.Nisem pa nič potrta,..nimam duševnih znakov te bolezni.Zanima me zakaj sploh pride do tega?Imam zelo urejeno življenje,sem srečna in vzroka sploh ne najdem.Zdravnica mi je dala tablete eglonyl,ki jig jem zdaj že pet mesecev,eno na dan.Sicer je bolje,a ni tako kot prej,ko je bilo vse v redu.Zanima me ali so to antidepresivi in zakaj točno se uporabljajo?Najlepša hvala za odgovor!
Default avatar

A. Winkler

Spoštovani,

Eglonyl je pravzaprav antipsihotik, le da v majhnih odmerkih blaži tesnobo (in nima antipsihotičnega učinka). Pomirjevala so običajno prva zdravila, ki jih predpišemo ob tesnobi, vendar delujejo kratkoročno, ne odpravljajo težav in povzročajo odvisnost (ne pri vseh).
Skušajte si čim več prebrati o tesnobi. Pomagalo bo, če se boste znali v trenutku, ko jo zaznavate sprostiti. Sproščanje je veščina, ki se jo z vaskodnevno vajo lahko naučimo. Priporočam literaturo na to temo in trening.

Lep pozdrav
Aleksandra Winkler, spec. psihiatrije
Default avatar

ota

Hvala za odgovor.Ali je potemtakem eglonyl pomirjevalo in ali povzroča odvisnost?Zdravnica mi je rekla ,da ne,vendar sedaj prav ne vem,še posebno,ker sem dvakrat že prekinila z jemanjem in so se težave takoj spet ponovile in zato seveda kar nadaljujem z tabletami.Pravzaprav,ali so te tablete sploh prave za to bolezen?Še nekaj me zanima-zakaj sploh tesnoba nastane in ali traja celo življenje?Zaradi tega sem že prav obupana in ne vem kako naprej.Prebrala sem že ogromno o tesnobi,vendar kadar je prehudo ne pomaga nič,predvsem pa sem razočarana,ker me je to sploh doletelo.Želim vam lep dan...
Default avatar

A. Winkler

Spoštovani,

kot sem zgoraj napisala: Eglonyl ni pomirjevalo. Je antipsihotik, ki v nižjih odmerkih odpravlja tesnobo. Torej od njega ne morete postati odvisni.

Tesnoba je pravzaprav normalen odziv našega telesa na ogroženost. Kakršnokoli. Simptom, ki ga je potrebno zdraviti pa postane kadar se pojavlja brez realne ogroženosti, kadar je prepogosta ali preveč izrazita. Je del mnogih psihičnih motenj, mnogih življenjskih situacij...

Z branjem o tesnobi, se je ne da odpraviti. Pomaga jo razumeti, zato nas mogoče manj frustrira.

Sproščanje je pravi odgovor na vprašanje kako jo obvladati.

Lp
Aleksandra Winkler, spec. psihiatrije
Default avatar

ota

Najlepša hvala za vaš odgovor.Vprašala bi pa še nekaj v zvezi z tem zdravilom.Koliko časa se jemlje eglonyl.Jaz ga jem zdaj že ene pol leta in sploh ne vem kako naj prekinim z jemanjem.Že dvakrat sem to poskusila,tablete sem tudi postopno zmanjševala,vendar so se težave kar takoj ponovile in tako sem nadaljevala z jemanjem.Kako veš kdaj je telo dovolj močno,da lahko zaživi brez tablet?Bojim se,da jih bom morala glede na sedanje stanje jemati celo življenje...Še enkrat se vam zahvaljujem za odgovore.
Default avatar

NUŠKA

Pozdravljena!
Tudi sama to zravilo jemala in moram povedati dami je v kombinaciji z antidepresivom pomagalo pa tudi brez njega. vsekakor ti svetujem da se o znanjšanju posvetuješ z osebnim zdravnikom.STVARI SE PONAVLJAJO KOT SI ŽE SAMA UGOTOVILA SICER PA ME ČUDI DA GLEDE NA PONOVITEV TEŽAV NISI BILA NAPOTENA K PSIHOLOGU ALI PSIHIATRU . GLEDE NA NAPISANO SKLEPAM DA SI RAZOČARANA NAD SABO IN NE VEŠ KAJ BI.
IN TE TEŽAVE TI BO EDEN ALI DRUGI POMAGAL REŠIT JE PA RES DA MORAŠ ZANJE NEHAT KRIVIT SEBE.GLEDE NA TO DA IMAŠ KOT PRAVIŠ UREJENO ŽIVLJENJE TI SVETUJEM DATI PRI TEM KORAKU POMAGA NEKDO KI MU ZAUPAŠ PREDVSEM PA SE NE SRAMUJ OBISKA. GLEDE ČASA TI TEŽKO SVETUJEM O TEM ODLOČA ZDRAVNIK NI VSE TAKO ČRNO KOT SE ZDI SICER PA ZA KONZULTACIJO Z ENIM ALI DRUGIM POVPRAŠAJ OS ZDRAVNICO ČE SE BOŠ ZATO ODLOČILA PREDVSEM PA NE OBUPAT KER NI KONEC SVETA IN ŽIVLJENJA. NAJ TI POVEM DA SE VSEKAKOR SPLAČA HODIT NA POGOVR SICER SE BOŠ MOGLA SAMA ODLOČIT KAKO NAPREJ TO JE VSE KAR SEM TI HOTLA POVEDAT GLAVO POKONCI IN VEDI DA NISI SAMA IN EDINA KI IMA TEŽAVE OGROMNO NAS JE TO KONEC KONCEV DOKAZUJE TA FORUM
Never give up -NIKOLI SE NE PREDAJ!!!!!!!!!
Default avatar

ota

Nuška,hvala za odgovor.Veš,saj sem hodila k psihiatrinji,vendar nisva našli vzroka za moje težave in nisva nič pametnega rešili.Tudi,ko sem se odločila za prenehanje z tabletami,sem se napotila k njej,pa je rekla,da naj jih kar jemljem,da imam itak tako majhno dozo...,tako,da sploh ne vem kako naprej.Koliko časa si ti jemala zdravila in kako si prenehala z njimi?Lepo se imej!!!
Default avatar

Marti

Danes sem dobila zdravilo Eglonyl-50 mg, in sicer naj jih uživam dvakrat dnevno. Ko sem prebrala izvid bi me skoraj kap. Tako slaba pa spet nisem. Zanima me, če lahko telovadim-sobno kolo oziroma tek v naravi, ker brez tega ne morem. Upam, da ne bo zdravilo preveč obremenilo srca, bom lahko zraven fizično zelo aktivna, mislim bom lahko tekla oziroma naganjala sobno kolo, uteži dvigovala. Jaz sem od tega odvisna, vsaj enkrat tedensko rabim rekreacijo, drugače ne morem funcionirati- biti dejavna čez dan.

Prosim za čimprejšnji odgovor,

Obupana.
Default avatar

Daniela_Fiket

Pozdravljeni,

zaradi Eglonyla vam ni treba spreminjati svojih navad, lahko telovadite, tečete, vse kar vam paše.

Lep pozdrav,
Daniela Fiket, dr.med.
Specialistka psihiatrije
Transakcijska analitičarka-svetovalka

Psihoterapija v Ljubljani in po Skype-u!
Mail: [email protected]
http://psihoterapija-fiket.si