So trenutki, ko smo srečni in so dnevi, ki jih moramo preživeti. Vse to je življenje. Vprašajmo, svetujmo in poklepetajmo o stvareh, ki se nam zdijo pomembne.
Zadnjič sm si ogledal film z naslovom SRBSKI FILM (THE SERBIAN FILM), ki je prejšnje leto dosegel velik nivo kontroverznosti in ker sm vedn meu močn želodec, sm se odloču, da ga bom pogledu, in sm ga.
Vsaj moje mnenje je, da še česa bolj bolanega nism gledu (gledal sm že canibal holocaust, human centipede, august underground's mordum, penance, salo, saw, the texas chainsaw massacre, ampak kaj takega, kot je serbian film, še nism vidu). Film me je za neki časa res vrgel s tira in si nism mogu predstavlat, kako lahko kdo to sploh posname. Res je, da sm v dost filmih vidu še hujše scene, vendar ta psihična nestabilnost, ki se ujema z ogabnimi scenami, res prekosi vse. In takih filmov več ne bom gledu, ne zato, ker bi me blo strah, ampak zaradi tega, ker mam občutek, da kaj hujšga tk ne obstaja.
No, to je blo vsaj moje mnenje, o tem filmu bi pa rad odprl temo, vsaj za tiste, ki ste ga videli: vam je bil všeč al ne, se vam je zdel bolan al ne, se vam zdi neki najhujšga, kar ste vidl ipd.
Edino, kar me zanima še, je to, da kok loh nekdo reče, da ta film ni bil nč posebnega? za take mislim, da bi rabl zdravljenje, ker ne moreš tega rečt za takle film.
Dele konca sem predvideval. Če ne bi predtem dobival konstantnih informacij o tem kako bolan je potem ne bi čakal ves čas nekaj bolnega.
Če primerjaš ta film s poletjem v školjki ali pa srečo na vrvici je patološki. Ni pa to grozljivka in ne vem, kako ga lahko primerjaš z žago pa takimi. Tisti materializem do pornoigralcev in predvsem pornoigralk obstaja, tu je vse le eksponencirano. Sporočila tega filma ne razumem in sploh ne morem razbrati, no, razen tega, da se je zato, da bi naredil film v celoti prodal in, da ga je njegova za to podprla.....
Zanimivo. Dejstvo je, da obstaja pornografija vseh različnih vrst in nekdo jo je moral tudi posneti. Kje, kdaj, kako? Kdo je takrat spoštoval neke "človekove pravice"?
Zanimivo, ni slab komentar tega filma.
Dobr si povedu, ko si reku, kak ga lahk primerjam z onimi filmi. Fora je v tem, da sm te primerjave razbrau iz drugih komentarjev na netu, pač razlog je ta, da so gledal take filme, a jih ni še noben tulk pretresu kot tale. Mogoč tulk bol zarad tega, ker se tut v resnici takšne stvari dogajajo.
Ampak vseeno, če boš reku, da film ni bolan, pol pa tut nwm lej
Moviefreak, mislim, da si si sam odgovoril na vprašanje - film pretrese ravno zaradi dejstva, da se te stvari tudi dejansko dogajajo. Avtor sicer ni pokazal nič novega, te stvari se dogajajo in so se dogajale od pamtiveka. Napisal si, da si gledal Saló, potem pa Fora je v tem, da sm te primerjave razbrau iz drugih komentarjev na netu, pač razlog je ta, da so gledal take filme, a jih ni še noben tulk pretresu kot tale. Kaj potem, si gledal Saló, al ne? Ker tam je tudi nekaj precej eksplicitnih prizorov, edino kar je, stil snemanja in preprosto dejstvo da je film precej star, naredita zadevo "ne tako grozno". Mogoče, kaj pa vem. Al pa sem čudna. Dejansko, med vsemi naštetimi, se Srpski film lahko primerja le s tem.
sm gledu Salo 120 days of sodom in morm prznat, da so ble nekatere scene res krute, hotu sm sam povedat, da me je do zej srbski film najbolj pretresu. Scene v Salu so nekatere bolj krute, vendar mi niso pustle nikol posledic, tut ne kak drug film, serbian film pa mi je za kaka dva dni dau razmišlat in tko naprej.
Upam, d veš, ka sm hotu povedat. Če strnem: obstajajo filmi, k majo še bolj krute scene, seveda, o tem ni dvoma in bi biu lulek, če bi reku, da jih ni. Sam ta film se mi zdi, da nosi neko tako posebnost, da te šokira in si na koncu mnenja, da hujšega še nisi gledu.
Te razumem. Mislim, da je te občutke in zakaj je tako še najbolj lepo strnil avtor razmišljanja na prvem linku.
...Težko opisljivih dogodkov je za naš imunski sistem enostavno preveč, da ne bi bili globoko pretreseni še kar nekaj časa po koncu filma.
Če sklenem, je Srpski film globoko v sebi nekaj poučnega in je dokaj objektiviziran odraz dobe v kateri živimo. Prav sama repetitivnost seksualnega nasilja, ki gre namenoma čez vse meje slehernega okusa, v sebi nosi tudi globlje sporočilo, izraženo v dobesedni organski neprebavljivosti videnega. Gre namreč za tolikšno pretiravanje, da mora izzvati odpor. Če brutalnih scen na filmskem platnu ne bi videli, tudi želenega učinka ne bi bilo, zato so težnje po sleherni cenzuri nesmiselne.
Po ogledu filma se počutimo dobesedno posiljene in lahko razumemo, kaj je režiser hotel povedati, ko je rekel, da je politična korektnost fašistična, saj v dobri uri in pol naš psiho-fizis konzumira to, kar se v Srbiji (pa še marsikje drugje) dogaja ves čas: maksimalno prostituiranje za golo preživetje. In tukaj seks – kot tista simbolno najbolj očitna oblika nadvlade – dejansko deluje kot sijajna metafora. Po njem pa zato tudi naš pogled na grozljivke in pornofilme nikdar več ne bo mogel biti enak.
Nekateri bi rekli, da je to point dobrega filma, da te ne pusti ravnodušnega in da te prisili, da razmišljaš... In ravno to je naredil s teboj. Mislim, da je res v tem keč, da je pretiravanje, hkrati pa je tako zelo možno in ja, pusti beden priokus, pa ne zato ker bi bil film tak kot je, ampak ker je bekaj notri česar se ne da prav opisati.
Pasolinijev Salo ima močno sporočilno vrednost: obsojanje fašizma. Vso prikazovanje nasilja v filmu, vsa simbolika, vso karikiranje, je podrojeno temu.
Srpski film pa je bolano kvazi-umetniško izdrkavanje.
Mislim, da film ni prav tako ekstremen, le konec in nekaj dogodkov pred koncem je res ekstremnih, ostalo je pa nekaj bolj običajnega. Film tudi ni tako bolan, saj glavni lik ves čas filma stoji na zdravi strani, kolikor se pač da in verjetno je prav zato občutek sočustvovanja še močnejši. Na koncu nekako empatično vidiš, kako je nekdo izgubil dobesedno vse, kar mu je še nosilo kak pomen in svoje življenje konča in sočustvuješ z njim. Jah, potem se pa znajde še zadnji prizorček
Tudi jaz sem pomislil na kulturo spolnega nasilja. Pornografija je vedno bolj nasilniška in....ne vem no...mislim, da bi lahko na miljardo načinov povzel kako ta film opiše resnični svet.
Hvala za komentarje, vsi se mi zdijo dobri in razumljivi.
Al nosi film kako globoko sporočilo al pa ne, je po mojem odvisno tk od vsakga posameznika, nekateri pravjo, da ja, drugi da ne, tak da tu sam ne bom nič trdiu.
Je pa res, da je ta film zej znan po svetu, kar jim v prejšnjih letih ni uspelo.
Gledu sm zej filma Apsolutnih 100 (2001) pa Črna mačka, beli maček (1998), kjer je igrau Srđan Todorović in morm rečt, da mi je ga je nekak škoda, ker je dober igralec, pa je sprejeu vlogo v takem filmu.
Mislim, da ni slučaj, da je ta film posnel Srb. Pa ne mislim kaj protinacionalnega, temveč, da je čisti odraz svinjarij, ki jih je ta narod doživel in travm, ki ne ugasnejo.
Tudi Slovenski narod je pojedel svinjarije, ki so v veliko pogledih bolj žalostne od Srbskih v zadnjih 20 letih. Treba je pogledati v sredico resnice, ampak to se začne šele, ko si izgubil vse. Do takrat se voziš dalje s tistim kar imaš.
Se strinjam. Tud mi smo marsikaj pojedli. Vojne so največji, najextremnejši podn. In, kolikor vidim, so predvsem posledice vojne, ki so jo Srbi doživeli pred kratkim (v primerjavi z nami), z vsemi posilstvi, klanjem, izgubami in drugimi krivicami, bolj žive v srbskem narodu. Tudi Hrvati, Bosanci itd. to bolj živo odražajo kot mi. Ma, to je moje mnenje, kolikor znam opazovat in primerjat.