Najdi forum

odklonitev šole v naravi

Spoštovani!
Moja 12-letna hči je zaradi CP in epilepsije usmerjana v posebni program. Ker je na invalidskem vozičku in hranjena po gastrostomi, so ji tik pred predvidenim odhodom odklonili vključitev v šolo v naravi z obrazložitvijo, da ji ne morejo zagotoviti zdravniške oskrbe glede na to, da ima gastrostomo.
Zanima me, kako je s temi vključitvami v šolo v naravi, zdi se mi namreč diskriminatorno, da je otrok zaradi stome odklonjen, ker šola šola s prilagojenim programom menda da nima možnosti organizirati šole v naravi za invalidne otroke. Da tega v Sloveniji pač ni možno, nam je bilo obrazloženo.
Hvala za pojasnilo in lepo pozdravljeni.
Zalčka

Spoštovani,

izkušnja, ki ste jo opisali, je žal eden od pogostih primerov, kako je z tako opevano inkluzijo v našem šolskem sistemu. Če beremo poročila uradnih institucij in strokovnih služb, je vse lepo in krasno in nobenih težav, a praksa kaže drugače.

Teoretično naj bi z odločbo o usmeritvi bilo otroku zagotovljeno vse, kar je del programa v katerega so ga usmerili. Torej je šola tista, ki bi morala zagotoviti pogoje za izvajanje svojega programa za vsakega učenca, ki so ga sprejeli. Ali v šoli zagotavljajo zdravniško oskrbo vsak dan pouka? Predvidevam, da ne. Časi, ko so šole s prilagojenim programom vključevale le otroke z motnjami v duševnem razvoju, so minili. Žal pa nekateri tega očitno ne morejo (ali nočejo) sprejeti in iščejo razne izgovore. Spet se potrjuje dejstvo, da je včasih lažje gibalno oviranega otroka vključiti v redno kot v posebno šolo.
Argument, ki ga navajate, da v Sloveniji ni možno organizirati šole v naravi za invalidne otroke, ne drži. Poznam primere, ko so v šolo v naravi vključevali otroke z najtežjimi invalidnostmi. In so preživeli – otroci in učitelji.
Gre torej le zato, kako se bo šola organizirala in pripravila na situacijo, da 24 ur na dan skrbijo za otroka, ki potrebuje posebno nego in skrb ter seveda določene prilagoditve. Prav OŠPP imajo spremljevalno in negovalno osebje in verjetno ne gredo nekam, kjer ni v bližini zdravstvene službe, če bi jo slučajno potrebovali.
Je pa seveda za vse najenostavnejše, če otrok ostane doma. Ni pa nobenega zakona in ne pravilnika, ki bi to zahteval. Na Vas je torej, kako boste ravnali – vztrajali, da zagotovijo pouk vsem učencem ali pa pristali na njihove izgovore. V vsakem primeru, pa v pogovoru s predstavniki šole omenite, da boste zahtevali pisno tolmačenje Ministrstva za šolstvo, kje je navedeno, da učenca, kot je vaša deklice, ne smejo vzeti v šolo v naravi. Me prav zanima odziv.

Vse dobro Vam želim in sporočite izzid na moj e-naslov ([email protected]). Lep pozdrav. Marija Božič

Marija Božič www.soncek.org

Pozdravljeni!
res sem pisala mail MŠŠju, vendar z njihovim odgovorom prejela spet novo razočaranje, kontaktirali so šolo, ki je napihnila zdravstvene težave (vročino je imela v resnici le dvakrat s prehladom tako kot vsak sicer zdrav otrok).
lep pozdrav!
Zalčka

p.s.: copy odgovora:

Spoštovani!

Posredujemo vam pojasnilo, ki so vam ga pripravili na Sektorju za osnovno šolstvo.

Lep pozdrav,
Služba za odnose z javnostmi MŠŠ

V skladu z drugim odstavkom 3. člena Pravilnika o financiranju šole v naravi (Ur.l. RS, št. 61/04 in 61/09 )se iz sredstev državnega proračuna letno zagotavljajo sredstva za financiranje šole v naravi več kot eni generaciji učencev, ki so vključeni v prilagojene programe in v posebni program vzgoje in izobraževanja. Praviloma se šole v naravi udeležijo vsi učenci. Glede na to, da nam niste posredovali podatka o tem, s kakšno utemeljitvijo je šola zavrnila vključitev vaše hčerke v šolo v naravi, smo zaprosili šolo za pojasnilo. Ravnateljica šole ga. Vanja Manfredo nam je pojasnila, da se je vaša hčerka do sedaj udeležila že dveh šol v naravi, da pa letos niste prejeli prijavnice zaradi hujših težav z zdravjem, ki jih ima vaša hčerka (pogosto zvišana telesna temperatura, bruhanje pa tudi hranjenje in nega gastro stome). Poleg tega bo šola v naravi potekala v enem izmed mladinskih prenočišč, kjer nimajo na voljo dodatnega kadra, ki bi pomagal učiteljem, prav tako pa ni v bližini zdravstvene ustanove oziroma zdravnika, ki bi ga lahko poklicali v primeru potrebe po nudenju medicinske pomoči.
Glede na navedeno in na to, da je vaši hčerki bil dvakrat omogočen obisk šole v naravi menimo, da so tokrat obstajali utemeljeni razlogi, da vaša hčerka ni predvidena za obisk šole v naravi.

Katja PEGAM
SLUŽBA ZA ODNOSE Z JAVNOSTMI
—————————————————————-
Kabinet ministra
Ministrstvo za šolstvo in šport
Masarykova 16, Ljubljana
T: 01 400 56 77, M: 031 750 087
http://www.mss.gov.si/

Spoštovani,
razumem Vaše razočaranje, a obveljala je očitno informacija šole, ker Vi niste poslali (ali pa nimate) mnenja otrokovega zdravnika, da je udeležba v šoli v naravi izvedljiva glede na njene zdravstvene težave. A hkrati tudi šola nima nasprotnega zdravniškega mnenja, kajne? Je pa že tako, da vse službe na področju šolstva vedno najbolj skrbi varnost in tudi pisna izjava staršev, da se zavedajo možnih posledic, ne omili strahu pred tem, da se karkoli dogodi, kar bi lahko povzročilo možnost odškodninskih zahtevkov.
Ne vem sicer, kje poteka ta vaša šola v naravi, a zdi se mi nelogično, da prav šola, ki ima učence z več različnimi težavami, ne izbere take lokacije, kjer bi bila možna hitra zdravniška intervencija. Pa smo spet pri osnovnem vprašanju: “Ali šola res želi vključevati vse svoje učence enakopravno v vse svoje programe?” Če bi, bi zanje potem veljalo tisto reklo, ki pravi: Kjer je volja, tam je pot!

Menim, da se starši malce med seboj organizirajte (mogoče tudi v povezavi z društvi) in izpostavite svoja pričakovanja, saj so zaposleni v šoli tam zaradi otrok in ne obratno. Tudi različna predavanja in delavnice za učitelje, negovalce in spremljevalce v šolah izvajamo najprej na pobudo staršev, kasneje pa zaposleni sami ugotovijo, da potrebujejo več informacij, spremenijo svoja stališča do sprejemanja drugačnosti in posledično svoj odnos do otrok in seveda staršev. Vse te oblike izvajamo na šolah in to za šolo brezplačno.
Tak način je hkrati podpora učiteljem in možnost prenosa informacij, znanja in veščin, da je kvaliteta storitve izobraževanja večja. V OŠPP res prihajajo vse več otroci s težjimi in kombiniranimi oblikami invalidnosti in žal nanje niso dovolj pripravljeni, pa tudi učitelji nimajo dovolj podpore in premlo vseh vrst informacij ter izobraževanj, ki niso vezana le na šolsko snov.

Če boste potrebovali še kako informacijo, nas lahko kontaktirate, kajti izkušenj kako vključevanje poteka po Sloveniji, imamo veliko in z veseljem bomo sodelovali. Večina informacij je tudi na predstavitveni strani Zveze Sonček.

Lep pozdrav. Marija j

Marija Božič www.soncek.org

Tudi jaz delam v OŠPP. Pri nas rešujemo te probleme tako, da gre v šolo v naravi eden od staršev otroka (lani in tudi letos bomo imeli enega starša, ki pač poskrbi za svojega otroka, ki je močan epileptik in rabi nadzor enega človeka skozi cel dan, tudi ponoči)

Spoštovani,

vesela sem Vaše informacije, kajti to rešitev uporablja tudi nekaj drugih šol, kadar gre za resnejše zdravstvene težave pri otroku in seveda, če se s tem strinjajo starši in imajo tudi možnost, da so odsotni.
Tema, o kateri se tukaj pogovarjamo, je pomembna in rešitve, ki jih izvajajo šole v praksi, so dobrodošla informacija tako za šole kot za starše tam, kjer imajo težave pri izvajanju programov izven šolskih prostorov. Podobne zadrege se pojavljajo tudi pri udeležbi otrok s PP (predvsem gibalnimi in težjimi zdravstvenimi težavami) na izletih, pohodih, športnih aktivnostih in vse rešitve, ki omogočajo aktivno vključevanje takih otrok v te dejavnosti, so lahko primer dobre prakse.

Zato vas vse, ki imate dobre ali slabe izkušnje, vabim, da jih opišete in tako izmenjate informacije.

Marija

Marija Božič www.soncek.org

Pozdravljeni.
Pred letom sem imela v razredu dekletce s sladkorno. Imela je črpalko. V dobrih treh letih sem se ogromno naučila prav od nje in njenih staršev. Tudi pri celodnevnih dejavnostih je šla z razredom. Na plavalni tečaj, ker je bilo potrebno odklapljati črpalko, pa jo je spremljala mati, sicer sem bila pripravljena tudi sama se naučiti to fazo.
Razumem obe strani. Ogromna odgovornost s strani šole in učiteljice, ker mislim, da se zaveda odgovornosti. Sama, kot mati otroka s PP, pa bi bila tudi prizadeta in sem bila, ko so mi glasno in jasno povedali, da je Eva “preslaba” za vključitev v Želvo.
Vam, gospa Marija lep, lep pozdrav, mamam pa veliko poguma.

New Report

Close