Zakaj se v Sloveniji toliko pogreva polpretekla zgodovina?
Mene pa zanima, zakaj se v Sloveniji toliko pogreva polpretekla zgodovina, zlasti 2. svetovna vojna in obdobje takoj po njej? To so pretekli časi, ki nikogar več ne brigajo in čas je, da gre tudi Slovenija naprej, ne pa, da še vedno živi v teh časih, ko še ni bilo računalnikov, interneta, mobitelov, ko so pri nas še vozile parne lokomotive, ko še ni bilo asfalta in so bili tudi avtomobili še velika redkost, itd.
Preprosto zato, da se raja ukvarja s preteklostjo in bi spregledala sedanjost.
Dogajanje v slovenski politiki je pa tako ali tako ena sama “mlada” zgodovina: ti si lansko leto to…, oni so pred tremi leti to…, samo razpredanje o tem kaj je kdo naredil narobe, da pa bi kdo koga pohvalil v Sloveniji pa je že prava redkost.
Oblast – vseeno leva ali desna – vsake toliko časa vrže kost in ljudje jo popadejo. V brezkončnih neproduktivnih razpravah o časih oziroma o stvareh, na katerega nimamo več vpliva, se izgublja narodova energija. Na ta način oblast odvrača pozornost od aktualnih stvari. Med seboj sprto ljudstvo pa je idealno za vsako oblast, saj Franček išče krivca v Poldetu, ker je bil njegov pradedek črn/bel/rdeč in obratno in tako ne vidita, da sta oba v istem dreku, krivec pa je tisti, ki spretno manipulira z obema, da bi pozornost preusmeril od sebe. Razvnemanje strasti množic pa je že stara strategija, ki je znana še iz rimskih časov.
Točno to! Blatenje ene strani, da bi na ta račun pridobili več političnih točk, je prastara stvar. (Ravno pred kratkim sem brala eno tako knjigo v zvezi s Ciceronom in njegovo politiko, super knjiga.) Dela se pa to izključno zato, ker množice padejo na te zadeve. Takoj ko na eno stran pade blamaža, se dvigne druga stran. Zato vse te afere, ki pač vedno nekomu koristijo, saj narod take zadeve pograbi z veliko žlico.
Zato, ker se je zgodil nezaslišan Zločin, ki ni bil nikoli dokončno obsojen, prav tako pa ne krivci zanj. Še huje, tudi žrtve tega strašnega Zločina niso bile nikoli pokopane ampak nas vednonmer opominjajo iz preštevilnih morišč.
Ko bo enkrat ta Zločin dokončno priznan, strorilci znani in obsojeni ter mrtvi pokopani (seveda simbolno v smislu antigone), potem bo postala “polpretekla” zgodovina dokončno preteklost. Do takrat pa nas bo vednomer sledila in opominjala na svoj dolg, ki ga bomo morali hočeš-nočeš enkrat poravnati.
Priporočam, da si prebereš v zborniku http://www.ds-rs.si/dokumenti/publikacije/Zbornik_05-1.pdf poglavje od dr. Tineta Hribarja, ko spregovri o nujnosti narodove katarze.
Pa se je res. Cerkev in domači izdajalci so se spajdašili s fašisti in nacisti, danes pa ne samo, da smo jim vrnili vse premoženje, celo dovolili smo jim, da so brisali sledi teh zločinov. Najlepši primer za to je Sveti Urh, fasada cerkve popravljena, spomeniki pa takšni, da se sploh ne ve, kdo so bili tam rablji in kdo žrtve. Medtem ko smo zmetali velike denarje za izkopavanje okoli Kočevja, da bi kakor tam (večinoma ustaši) dobili svoja imena na grobovih, istočasno smo dovolili, da se že znane žrtve brišejo s spomenikov, primer Svetega Urha spet.
Ok. Vse razumem. In vse s tem preusmerjanjem pozornosti verjetno kaj drži, vsaj deloma. Vendar. Če gledamo raven posameznika. Kaj se le-ta ne osvobodi takrat, ko se zave svojih zablod v preteklosti, jih prizna, se nekako zanje pred svetom opraviči itn. Vse do takrat so v njem ko rak rana. Ne more naprej. Ni podobno z narodom? Recimo. Nemci so s svojo polpreteklo zgodovino pogumno opravili. Avstrijci ne. In kaj se dogaja danes na avstrijskem Koroškem?
In sedaj je verjetno vprašanje v tem, kako daleč nazaj iti, ali kako? To namreč dostikrat slišim.
Pa se je res. Cerkev in domači izdajalci so se spajdašili s fašisti in nacisti, danes pa ne samo, da smo jim vrnili vse premoženje, celo dovolili smo jim, da so brisali sledi teh zločinov. Najlepši primer za to je Sveti Urh, fasada cerkve popravljena, spomeniki pa takšni, da se sploh ne ve, kdo so bili tam rablji in kdo žrtve. Medtem ko smo zmetali velike denarje za izkopavanje okoli Kočevja, da bi kakor tam (večinoma ustaši) dobili svoja imena na grobovih, istočasno smo dovolili, da se že znane žrtve brišejo s spomenikov, primer Svetega Urha spet.[/quote]
hmmm…na štajerskem so izgnali večino duhovnikov in škofa imeli v hišnem priporu…..dej se ma poduči preden klanfaš neumnosti….
Ti to name ciljaš? Jaz se nimam kaj soočati s svojo vestjo. Jaz nikogar nikoli nisem ubila. Moja vest je popolnoma čista. Niso pa bile čiste vesti tistih, ki so bili krivi, da so mojo predniki umirali v pravičnem boju za slovensko svobodo, ko so nekateri prav pametno sodelovali z okupatorjem in izdajali svoj narod.
Ti to name ciljaš? Jaz se nimam kaj soočati s svojo vestjo. Jaz nikogar nikoli nisem ubila. Moja vest je popolnoma čista. Niso pa bile čiste vesti tistih, ki so bili krivi, da so mojo predniki umirali v pravičnem boju za slovensko svobodo, ko so nekateri prav pametno sodelovali z okupatorjem in izdajali svoj narod.[/quote]
Oj, še kako velja napisano za tebe in tebi podobne ….
S svojim pisanjem oziroma zanikanjem Zločina si njegova ohranjevalka in nadaljevalka.
Zgodovina je zgodovina. Pri zgodovini nimaš več kaj reševati.
Reševati je potrebno sedanje stanje, ne pa pozornost preusmerjati v nekaj, česar ne moreš spremeniti.
Tisti, ki bi naj reševali in se ukvarjali s sedanjim stanjem imajo itak polne riti, zato jih brezposelnost ne briga.
Prav tako imajo sami s sabo nerešene zadeve in se zato ukvarjajo le sami s sabo.
Daj, odloči se: ali “te boli K. in ti dol visi za eno sranje” ali pa “imaš že poln kufer” taistega sranja in te ravno ne “boli K.”
Aja verjetno te ne moti, kadar se grejo uni starci maškarado v Dražgošah, pa še prav fino se ti zdi, ko je cela vlada in pol parlamenta tam samo če pa se oni drugi oglasijo, da bi že enkrat bil cajt, da se neha s tem revolucionarnim patosom, pa imaš že “poln kufer” kot praviš.