Kardiologija

Odgovarjajo: Andraž Cerar, dr. med., spec. kardiologije in vaskularne medicine

EKG izvid & močno bitje srca

Default avatar

Lenna

Spoštovani g. Cibic,


prijazno prosim za razlago pojmov iz EKG izvida:
- sinus 75/min
- cona prehoda V3
- PQ doba normalna

Stara sem 31 let, nekadilka, alkohola ne pijem, ob EKG pregledu sem 14. dan zaradi stresa jemala Valdoxan (danes je to 1,5 meseca). Ostalih zdravil ne jemljem.
Težave imam z nespečnostjo (oz. sem imela, danes je že malce bolje), a še vedno imam zelo močan srčni utrip. Ne hiter, ampak močan. Čez dan ga ne čutim tako zelo (razen, če roko položim na srce, ga zelo občutim), zvečer in ponoči pa ga slišim v ušesih in čutim v glavi, sencah, vratu, prsnem košu itd. in težko zaspim ter se zaradi tega zbujam. To sedaj traja 2,5 meseca. Kako "pozdraviti" močan utrip oz. ali je to lahko nevarno, škodljivo za srce?


Iskrena hvala za odgovor, lepo vas pozdravljam,
Lenna
Default avatar

Boris Cibic

Vsebina vašega dopisa je nekoliko neobičajna. Je, morda, močno bitje srca prisotno v nenavadnih položajih telesa? Možno je tudi povečano delovanje ščitnice zaradi stresnih vzrokov. Verjetno bodo zadostovala blaga pomirjevalna sredstva, da težava mine.Če bodo motnje še trajale priporočam, da opravite pregled EKG. Morda se ponavljajo prezgodnji srčni utripi (ekstrasistole), ki lahko nastopajo pri povsem zdravih srcih ob živčnih napetostih.
Lep pozdrav!

prim. Boris Cibic, dr. med.
Društvo za zdravje srca in ožilja Slovenije
www.zasrce.si
Default avatar

Lenna

Lepo pozdravljeni, g. Cibic.


Najlepša hvala za odgovor, imam še par pojasnil:
- ne, močno (in normalno hitro) bitje srca ni odvisno od položaja telesa. Najbolj ga čutim takrat, ko mirujem - sedim, ležim. Takrat pride jakost utripa bolj do izraza. Srce mi močno utripa -> nasprotno od "na rahlo", ko srca ne čutiš tako zelo, ko položiš dlan na srce. In takrat ko greš spat, verjetno naj ne bi občutno čutili utripa v glavi, vratu, telesu.
- ščitnične hormone sem dala pregledati in so normalni
- kot rečeno, zaradi stresa (in posledično nespečnosti + palpitacij) že 1 mesec in pol jemljem Valdoxan
- visoka sem 156cm, tehtam 52kg

In še vprašanja:
- ali mi lahko, lepo prosim, poveste če je zgoraj navedeni EKG izvid normalen?
- ali EKG meri jakost srčnega utripa (verjetno so razlike med srci, ki se bolj intenzivno/močno krčijo+raztezajo ter tistimi, ki bolj na rahlo) ali samo ritem/hitrost utripa?
- ali je lahko dolgotrajno (3 mesece) močno utripanje škodljivo za srce?


Ponovna hvala za odgovore vnaprej, prijazen pozdrav,
Lenna
Default avatar

Boris Cibic

Sporočene vrednosti EKG so v normalnih mejah. "Močno bitje" v EKG ni vidno.Pravtako ni v EKG vidna morebitna okvara zaklopk. Ali vas je kdaj "osluškoval" izbrani zdravniuk, ko ste imeli "močno bitje"? Verjetno gre le za funkcionalne motnje, ki bodo polagoma izginile ob podpori Valdoxana. Lahko mi še pišete
Lep pozdrav!

prim. Boris Cibic, dr. med.
Društvo za zdravje srca in ožilja Slovenije
www.zasrce.si
Default avatar

Lenna

1. Se pravi, da močno bitje zazna le zdravnik s tetoskopom (in ne s kakšnimi drugimi napravami)? Ne, žal me zdravnik ni poslušal ob "močnem bitju"...
2. Sedaj ste me malce prestrašili - okvara zaklopk? Kakšni pa so simptomi?

Ja, tudi jaz upam, da se vse skupaj umiri z Valdoxanom.


g. Cibic, še enkrat hvala lepa za oba odgovora!
Default avatar

tralalala

dan, moram povedati, da tudi jaz čutim utrip, oz. ga čutim že od malega.

Zadnje čase ugotavljam, da je ta utrip povezan zelo z hrano, če jem zdravo teh problemov ni ali pa so minimalni.

Jaz tudi to sovražim, čeprav jaz čutim tudi ko športam (Seveda tudi ob strestnih situacijah itd...)

LP Blaž
Default avatar

Boris Cibic

Odgovor ni potreben.
Lep pozdrav!

prim. Boris Cibic, dr. med.
Društvo za zdravje srca in ožilja Slovenije
www.zasrce.si
Default avatar

nervozna

pozdravljeni,

tudi jaz sem konec 3.jega tedna na valdoxanu, še vedno me mravljinči, ob tem pa čutim tudi hitrejši utrip srca, ki ga prej nisem. Ali je to lahko tudi od valdoxana ?

hvala za čimprejšnji odgovor
Default avatar

vprašanje.-za-lenno

lenna,

sem na istem kot ti.. Ali je sedaj že bolje ? Še čutiš bitje srca ?

jaz se bojim, da je to od Valoxana in ali bo sploh prenehalo, če ga bom jedla ?

lp od enega "strahca"
Default avatar

ne-vem-kaj-naj

Pozdravljeni,


ne uspem in ne uspem priti do odgovora..

imam podobne probleme kot lenna.. s tem, da me takrat tudi mravljinči, kar je eden od stranskih učinkov jemanja valdoxana, čeprav naj bi prenehali po 14.ih dneh. Sedaj jem valdoxan 3 polne tedne.. Ali je možno, da je to od teh tablet ? en teden jemljem zvečer tudi eno tbl lexaurina..

hvala za odgovor.

Moderatorji

Andraž Cerar , dr. med., spec. kardiologije in vaskularne medicine
ACerar