Najdi forum

Naslovnica Forum Duševno zdravje in odnosi Družina Starševstvo in vzgoja Otroka bi vpisali v 1. r mlajšega

Otroka bi vpisali v 1. r mlajšega

Otrok je rojen marca 2006, vendar bi ga dali že v jeseni 2011 v 1. razred.

Kakšen je postopek?
A je katera že šla skozi to?

Od kolega hčerka je letos stopila tako v 1. razred. Najprej so šli do šolske svetovalke, potem so morali pridobiti mnenje psihologa, pa ponovno so šolske svetovalke. Potem pa obvezni sistematski pred vstopom v šolo in to je to.

otroci v tej starosti se še vedno zelo radi igrajo, so zelo otročji. naša pupa je sedaj v 1. razredu in učiteljica pravi, da otroci komaj čakajo (vsi po vrsti), da se bodo lahko igrali. zakaj bi otroka prikrajšala za igro, ko bi že tako ali tako šel eno leto prej v šolo. tudi v 1. razredu so domače naloge in teh vedno ne naredijo v podaljšanem bivanju. otroci dobijo določene obveznosti, imajo skrbi, polno torbo zvezkov in delovnih zvezkov …

Verjetno se moraš dogovorit na šoli, potem ga testirajo in podajo mnenje.

Zakaj razmišljam o predčasnem vpisu?

Se mi zdi, da je v 1. r vse bolj organizirano, tudi igranje. Nalog na naši šoli 1. r še nima, tako popoldan ne bo nič bolj obremenjen, kot v vrtcu.

Otrok bere od 3. leta, igra inštrument, zna računat,… v vrtec pa se upira hodit.
Brat, ki obiskuje 1. razred, ga je navdušil, kako je v šoli fajn, da se veliko igrajo, skačejo,…

Če ste otroka napumpali, da je šola fina, ker se igrajo in skačejo, bo samo razočaran.

Moja hčerka v 1. razredu pogreša ravno igro. Znanje je super, ne pa to vse, kar prevaga, ali otrok v šolo ali ne.
Kot prvo – učiteljice niso vzgojiteljice. Zahtevajo rešpekt, ni cartanja, otrok se mora sam zanesti nase. In to zahteva določeno zrelost.

Še enkrat si preberi, zakaj bi šel prej v šolo.

Moji hčeri je bilo v 1. razredu blazno dolgčas. Pa je med mlajšimi. Me je enkrat spraševala, kdaj se bodo začeli kaj učiti in kdaj bodo že nehali barvati. V bistvu res ni bilo nekega učenja, z računanjem do 10 so začeli šele v zadnjih mesecih.

odgovor na tvoje vprašanje:

Zakon sicer posebej ne ureja vpisa mlajših otrok od predpisane starosti, vendar pa imajo starši glede na 60. a člen zakona možnost, da na šolo naslovijo vlogo za vpis mlajšega otroka. O vlogi staršev v skladu z določbami zakona, ki ureja splošni upravni postopek, odloči ravnatelj, o pritožbi pa odloča pritožbena komisija (60. b člen Zakona o osnovni šoli).

Bi ti pa vseeno za dobro otroka rajši priporočala naj bo otrok doma. ta leta so neprecenljiva in naj se vam ne mudi vpisovat otroka prej v šolo! To je samo moje mnenje. Vem, da je kot mamici lepo ,češ moj otrok zna več kot ostali in zato ga bom dala prej ,da se lahko pohvališ pred drugimi. Ampak 1 leto hitro mine,cartajte se,učite se skupaj .Obveznosti glede šole tako hitro pridejo in so veliko breme za otroka

odločitev je pa seveda samo tvoja 😉

Pri nas je naloga vsak dan. Ko pride iz šole ob 14 uri ( in v podaljšanem ne naredijo naloge, ker jo delajo po 14 uri), mora najprej nalogo naredit, ko pa hoče ven na zrak, je že skoraj tema. Pa ža ga usmerjajo v dopolnilni pouk, ker npr. ne zna lepo napisat številke 3 in 6. Igre je med poukom bolj malo. Tršica je pa kar stroga (kar je sicer pravilno).

U-hu.
Vaš otrok je resnično nadarjen.
Pri 4 letih in pol igra inštrument, bere, računa – super!
Upam, da bo v šoli ustrezno spodbujen, da bo razvil vse svoje talente.
Kar pogumno, ne oziraj se na mame, ki svoja piščeta zavijajo v trojni sloj vate.

Moj je star 3 …..

Že na roditeljskem sestanku v vrtcu me je vtgojiteljica v oktobru opozorila, da je ‘prerasel’ skupino v kateri je.
Včeraj pa novi – zame šok- Vzgojiteljica mi je svetovala da naj otroku povem da božiček ne obstaja, da ni dedka mraza…. To se v enem stavku malce čudno sliši vem.
Povedala mi je da je otrok umsko razvit za šest letnika, postavlja taka vprašanja, tudi ostalo znanje na takem nivoju in ker pač dojema svet drugače kot njegovi vrstniki jim je povedal, da dedek mraz ne more skozi dimnik, ker pač to ni možno, potem so povedali da živijo v oblakih- na kar je zopet odgovarjal, da to ni m,ožno d aljudje živijo v hišah….da jeleni ne letajo…
Pa še mi je naštela stvari zaradi katerih mi je svetovala da mu naj pač razložimo da to sploh ne obstaja…Pa še stvari katere vse zmore, pa kako napreduje … in da se dolgočasi v skupini…

Jaz sem še zmeraj šokirana in sploh ne morem o tem govoriti niti pisati, ker ko sem se kdaj vključila v kako dbato o otrocih smo potem maice, ki izpostavimo to, da naš trok ve več je boljši takoj napadane.

Zato več niti nisem pisala ali spraševala za mnenje… Sedaj pa sem spet šokirana. Da tudi vzgojiteljice opazijo in da so mi pač svetovale, da mu naj to razložim.
Sem v dvomih, eno je kar jaz opažam in vidim, da je pametnejši in bolj razvit kot sovrstnmiki, sedaj mi to povedo tudi vzgojiteljice.
Drugo je da tukaj berem kako nekatere napadate take mame, da so otroci – otroci… da smo me krive da jih silimo…. POtem spet berem da je več takih otrok. Nevem če mu naj omogočim nadaljni razvoj ali ga naj ustavljam – kar se je pokazalo nesmiselno…

Nevem…

Sedaj pa sem zapadla v svojo temo.. se opravičujem.
Te pa razumem in imam občutek, da me čaka podobno kot tebe…

Šola ni šala in tudi 1. razred je zmeraj bolj zahteven. Ne vem, v kateri šoli se v 1. raz. igrajo, pri nas te ure nimajo. V šolo prihajajo vedno bolj intelektualno pripravljeni otroci, socialno in čustveno pa imajo vedno večje probleme. Mlajši otroci-rojeni proti koncu leta-imajo velike probleme tudi z grafomotoriko, finomotoriko in govorom. Ni isto črko prepoznat (brat) kot jo pravilno zapisat. Isto s številkami. Učiteljica zahteva prave poteze s svinčnikom, pravilno držo svinčnika. To marsikaterega, sicer nadarjenega otroka, frustrira do te meje, da mu v šoli ni nič zabavno. Potem pa je potrebno čimprejše usmerjanje, ker otrok pač ne dosega min. standardov znanja. Tako da v šolo prej DA, če smo povsem prepričani, da je to za dotičnega otroka zdravo in dobro, sicer pa raje ne. Vse ga bo namreč počakalo.
Vse dobro, pozdrav

Moti me, da se v takih stvareh zmeraj poudarja znanje.

Ampak to ni vse, kar šola je. In to izjavljam z vso trdnostjo, ker imam že dva otroka v šoli.

V prvem razredu je recimo največ poudarka na grafomotoriki, nastopanju pred razredom, navajanje na naloge … In ja, učijo tudi distance do učitelja, s katerimi imajo otroci, ki so bili navezani na vzgojiteljice, kar težave.

Predvsem pa gre za popolnoma novo okolje.

Pojdi na šolo, v katerem okolišu živiš. Tam jih seznani, da bi rada vpisala sina v šolo. Znali ti bodo svetovati kako naprej.

Otroku razloži, da smo starši in drugi dobri ljudje decembra simbolično Božičkovi pomočniki, ki obdarujejo ljudi, ker bi jih radi razveselili.

Razumem, da je tvoj otrok umsko zelo razvit in očitno visoko inteligenten.
Spodbujaj ga, daj mu možnost soočanja z različnimi umskimi izzivi, nikar pa ne pozabi na socializacijo in spodbujanje čustvene inteligence – nekatere hude brihte imajo velik manjko na teh področjih – da ne omenim pomanjkanje spoštovanja avtoritete.

Tudi jaz imam že 2 otroka v OŠ:)

Za prejšnja dva ne bi rekla, da sta sposobna it v šolo 1 leto prej. Za tega pa vem, da je sposobna in po znanju in psihično.

Sicer pa to ni toliko prej. Od nekaterih sošolcev bo mlajši samo 3 mesece:)

Sem že klicala na šolo:
– psihologinja mu da v reševanje teste, ga oceni
– komisija ga spet oceni in poda mnenje oz privolitev ali zavrnitev.

U-hu.
Vaš otrok je resnično nadarjen.
Pri 4 letih in pol igra inštrument, bere, računa – super!
Upam, da bo v šoli ustrezno spodbujen, da bo razvil vse svoje talente.
Kar pogumno, ne oziraj se na mame, ki svoja piščeta zavijajo v trojni sloj vate.[/quote]

Naš je pri 4 letih tudi že vse to znal. Sedaj je v 1. razredu. Učiteljica pravi, da sicer zna veliko stvari za 2 in 3 razred, ne zna pa stvari za 1. razred. Ni vse samo branje, računanje in pisanje. Imajo tudi okolje, glasbo, likovni, telovadbo, ki je prav tako ocenjena.

Imejte pred očmi očnjene besede.

V šoli morajo otroci sedeti 45 min pri miru in že 6 letniku je to težko, mlajšim pa še težje. Igrajo se šele po 11. oz. 12. uri, ko je pouk končan. Men poukom sedijo in delajo, zakar je potrebna koncentracija, ki jo pa mnogi še pri 7 letih nimajo dovolj za 45 min.

Kako pa otrok piše črke? Jih piše obrnjeno?

Otroku razloži, da smo starši in drugi dobri ljudje decembra simbolično Božičkovi pomočniki, ki obdarujejo ljudi, ker bi jih radi razveselili.

Razumem, da je tvoj otrok umsko zelo razvit in očitno visoko inteligenten.
Spodbujaj ga, daj mu možnost soočanja z različnimi umskimi izzivi, nikar pa ne pozabi na socializacijo in spodbujanje čustvene inteligence – nekatere hude brihte imajo velik manjko na teh področjih – da ne omenim pomanjkanje spoštovanja avtoritete.[/quote]

Najprej hvala, da si mi odgovorila-enako kako naj reši zadevo z božičkom mi je svetovala vzgojiteljica…. A si mogoče z stroke? ALi iz izkušenj?
No moj nima težav z spoštovanjem avtoritete in čustvene inteligence ima pa kot si omenila z socializacijo… na kar me je seveda vzgojiteljica opomnila in mi seveda dala tudi nasvete kako se naj tega rešimo.
Obenem pa je težava v tem, da se mu vzgojiteljice tudi v vrtcu že morajo prilagajat . navedla mi je primer: da če kaj morajo izdelovat, delat, morajo druge otroke odstranit od njega (naprmer zlaganje, izdelovanej barvanje- on želim pobarvat kot se šika, (kot ve znmore in želi) mlajši dvoletniki in ostali pa pač kot znajo in se hitro naveličajo potem pa vsak vsakemu malo pobarva zraven 🙂 kar se mi zdi normalno za otroke)
torej ga tudi one že odvračajo od socializacije, s tem da mu želijo dobro ker vidijo da želi in dela ter ga tako ne zavirajo in se ne dolgočai – po drugi strani pa nima socialnega stika z drugimi…

Še enkrat hvala, mi je lažje če vsaj nehče razume o čem vse premišljujem in pišem….

Otroku razloži, da smo starši in drugi dobri ljudje decembra simbolično Božičkovi pomočniki, ki obdarujejo ljudi, ker bi jih radi razveselili.

Razumem, da je tvoj otrok umsko zelo razvit in očitno visoko inteligenten.
Spodbujaj ga, daj mu možnost soočanja z različnimi umskimi izzivi, nikar pa ne pozabi na socializacijo in spodbujanje čustvene inteligence – nekatere hude brihte imajo velik manjko na teh področjih – da ne omenim pomanjkanje spoštovanja avtoritete.[/quote]

Mah dejte že nehajte no. Tud naš je sam v vrtcu pri 5 letih pogruntal, da je nemogoče, da Božiček ali Dedek Mraz obstaja, pa ga zato nimam za visoko inteligentnega.
Z otrokom se veliko pogovarjamo in mu vsak večer berem knjige – leksikone. Otrok si veliko zapmni in je posledično zelo razgledan, ni pa zato visko inteligenten.
Otrok je v 1.razredu bere, računa, zna nekaj poštevanke, pa se vseeno v šoli ne dolgočasi, ker tam delajo še razne druge stvari.

New Report

Close