Med.Over.Net

Kontracepcija

Vas zanimajo novosti s področja kontracepcije? Imate vprašanja, dileme ali težave z obstoječo kontracepcijo?

Moderator: Matjaž P. (jwslo)

kontracepcijske tablete yaz

Default avatar

malečka

Včeri sm bla prvič pri ginekologinji in mi je napisala recept za konc.tablete YAZ. Nalednji teden pričakujem menstruacijo in takrat moram tudi začeti z jemanjem tablet. Zanima me pa po kolikem času bo zaščita sigurna?
Default avatar

edita arh

Zaščita deluje že prvi mesec, edini pogoj je, da tabletke redno in pravočasno jemljete. Delovanje in učinkovitost tabletk zmotijo in zmanjšajo zamude pri jemanju, ki so daljše od 12 ur, nekatera zdravila proti epilepsiji in antibiotiki, razne prebavne motnje z bruhanjem in/ali drisko. V naštetih primerih je vsaj en teden nujna še uporaba kondoma. Ta je za najstnike priporočljiv tudi sicer zaradi zaščite pred spolno prenosljivimi boleznimi.
dr. med., specialistka ginekologije in porodništva
Default avatar

aaaaabbbccc

pozdravljeni!
zanima me nekaj .. med jemanjem tabletk Yaz, sem pred dvema dnevoma pozabila vzeti tabletko, vzela sem jo več kot 12 ur prepozno.
V navodilih piše, da v takšnem primeru, zavržem bele tabletke, in začnem z jemanjem novega ovoja.
Zanima me, gdaj se bo v tem primeru pojavila menstruacija ??

zanima pa me tudi, kako se pri jemanju teh tabletk menstruacija prestavi ?

Hvala za odgovor, Lp
Default avatar

edita arh

Očitno ste pozabili tabletko na koncu tablice, izpustite bele placebo tabletke in takoj nadaljujte z novo tablico. Menstruacija bo predvidoma v naslednji pavzi, manjši obarvan izcedek pa lahko že pred koncem druge tablice. Menstruacijo lahko prestavite na popolnoma enak način, izpustite bele tabletke in preidete na novo tablico.
dr. med., specialistka ginekologije in porodništva
Default avatar

laly

Pozdravljeni!
Približno 15 dni po M sej imela 4 dni rahlo krvavitev (predvidevala sem da je to morda ovulacijska krvavitev).
M imam več al manj redno..včasih z razmakom 2-3 dni. Tudi tokrat je bilo tako,vendar je šibka in pa trajala je samo en dan. (to je bilo včeraj) a danes je skoraj da ni več.Ponavadi imam zelo močno M. Je pa tudi res da sem mesec dni pod hudim stresom (izpiti itd) in pa v 10 dneh (od 17.5 - 26.5) sem načrtno shujšala 6kg (prečiščevanje).
Mislite da tudi to vpliva na šibko M?
Včeraj sem tudi začela s prvo tabletko Yaz,prej nisem bila na KT. Na momente mi je malček slabo in utrujena sem,občutek imam da je telesna temperatura malce višja.
Naredila sem tudi test in kaže da nisem noseča.
Default avatar

edita arh

Stresi in shujševalne diete seveda lahko vplivajo na sam ciklus. Slabost in utrujenost sta lahko prav tako posledica prej omenjenega ali pa začetni prilgoditveni sopojavi ob tabletkah.
dr. med., specialistka ginekologije in porodništva
Default avatar

laly

Še nekaj me zanima. Odkar sem začela z jemanjem KT Yaz se ne počutim dobro,včeraj se mi je tako vrtelo,da sej skoraj obležala na parkirišču zato se bojim jemanja KT saj če pomislim na vrtoglavico med vožnjo me kar stisne. Pred tem sem drugi dan jemanja obležala v postelji z močnim glavobolom in slabostjo. Menite da je najbolje da obiščem ginekologinjo in jo obvestim o tem? Ali naj še počakam..
Default avatar

edita arh

Pri hudem glavobolu in vrtoglavici priporočam takoj obisk pri osebnem zdravniku, da izključi večje zaplete in morebitne druge težave. Po potrebi bo treba tudi prenehati z Yaz in ponovno presoditi ali je kombinirana kontracepcija za vas primerna rešitev. Drugo kontracepcijo boste izbrali z vašim ginekologom.Srečno!
dr. med., specialistka ginekologije in porodništva
Default avatar

Jaaana

Živjo!
Dobila sem tabletke Yaz in naj bi jih začela jemati prvi dan M. To je danes, vendar jemlem tudi antibiotike sicer samo še jutri, vendar me zanima če lahko začnem jesti KT ali raje počakam na nasledno M.?
Default avatar

edita arh

Če ne uporablajte Rifampicina ali Ampicilina in griseofulvina, lahko npričnete uporabljati tabletke.
dr. med., specialistka ginekologije in porodništva
Default avatar

Hello Kitty

Živjo!
KT Yaz jemljem že 2 meseca, prej sem jemala druge kt, vendar mi je prva mesečna krvavitev prišla že med jemanjem tabletk Yaz, kakšne 5 dni pred jemanjem placebo tabletk, v kolikšnem času se vam je to uredilo?? Drugače imam pa še en problem zadnje tri dni imam zelo nizek pritisk, vtroglavico, močne glavobole... je to mogoče zaradi tabletk?? naj se oglasim pri ginekologinji???
hvala za odgovore... Lp
Default avatar

Smexii

Živijo!
Tabletke Yaz jemljem že 7 mesecev neprekinjeno. Do zdaj je bilo vse vredu, včeraj pa se je pojavila blaga oblika menstruacije, in to 1 teden prezgodaj. Tudi menstrualni krči so bolj boleči kot ponavadi. Bi morala na posvet s svojim ginekologom?

Hvala za odgovor, Lp (:
Default avatar

edita arh

Pri prehodu na drugo vrsto tabletk so možne neredne vnesne krvavitve.Niso nič nevarne, sčasoma bodo same prenehale. glavobol je zaradi nizkega pritiska, enako vrtoglavica, obiščite vašega osebnega zdravnika.

Smexii:Če ste pravilno in pravočasno jemali tabletke, ni strahu. V primeru da ste katero pozabili vzeti ali ste uporabljali druga zdravila ali imeli težave s prebavili, je to lahko vzrok za krvavitev. Če bi se vam pri naslednji tablici zgodilo enako kljub pravilnemu jemanju tabletk, se oglasite k svoji ginekologinji.
dr. med., specialistka ginekologije in porodništva
Default avatar

jasminaxxx

Pozdravljeni!

KT Yaz jemljem že več kot eno leto in prej nisem imela težav. Dva tedna nazaj pa sem pozabila eno tabletko (št.15) več kot 12 ur (ponavadi jo pojem ob devetih zjutraj) in sem potem vzela dve naenkrat okoli enih (tudi tukaj sem zamujala).

Menstruacija se mi je pojavila tisti dan in ni prenehala vsaj en teden, potem je vmes 2 dneva ni bilo, danes pa sem ji spet dobila. Bele tabletke sem zavrgla in začela jemati nov paket.

Ne vem kaj je narobe, da se mi pojavlja menstruacija in je kar noče in noče biti konec.

Pomagajte!
Default avatar

edita arh

Krvavitev je samo posledica pozabljene tabletke. Ker je bilo to v sredini tablice, ni zamuda tako hudo problematična za zanositev. Če ste pavzo izpustili, samo dokončajte novo tablico do konca, potem se bo stanje predvidoma samo uredilo, t.j. v pavzi bo običajna prekinitvena krvavitev.
dr. med., specialistka ginekologije in porodništva
Default avatar

qweqw

na prvi dan menstruacije sem prvic zacela zacela uporabljatikontr tabletke. jemljem tabletke yaz... zanima me ce sem zascitena ze po enem ali dveh vzetih tabletkah?
Default avatar

edita arh

Da, če boste redno in pravilno jemali tabletke.
dr. med., specialistka ginekologije in porodništva
Default avatar

jasminaxxx

Edita, zdaj sem na koncu prvega tedna pri novi tablici pa imam še vedno krvavitev, se pravi, da jo imam že skoraj 3 tedne ... en dan malo manj, drugi dan malo več.
Pravite, da se mi bo to popravilo šele do konca te tablice? Ali naj grem raje h ginekologinji? Res je zelo problematično, ker že mislim, da nimam več menstruacije, pa se mi pojavi čez 5 ur.
Default avatar

edita arh

Če vas zelo skrbi, se seveda lahko oglasite na posvet in pregled k osebnemu ginekologu.
Ta bo najbolj natančno lahko opredelil morebiten drugi vzrok krvavitve.
dr. med., specialistka ginekologije in porodništva
Default avatar

naja..

Naslednji teden grem na morje in ravno takrat bom dobila menstruacijo. Tabletke Yaz jemljem 4 mesece in me zanima, če si lahko menstruacijo prestavin brez da bi se prej posvetovala z ginekologinjo? Potem je način jemanja takšen, da zavržem bele tabletke in začnem jemati tabletke iz naslednje škatlice???
Hvala za odgovor! LP