Najdi forum

Naslovnica Forum Starševski čvek Matematika na nogice?

Matematika na nogice?

Zdravo, v samem začetku vprašanja je matematika na nogice, ja čudna reč. Ko smo mi hodili v šolo smo se učili računati na podpisovanje pa smo dobili končni razultat. V sedanjih časih mojih otrok pa se učijo matematiko izračuna na nogice kot izračun na dolgi način.
Poskušala vam bom razložiti sistem:
račun se glasi
33+8=(33+7)+1=40+1=41
/\
7 1
Prvo število v oklepaju mora dosegati prvo desetico od št. 33, kar potem predstavlja 40 in od 33 do 40 je 7 št. potem pa še izračunaš 7 in koliko je 8 kar predstavlja št. 1.
Mislim težko je to prikazati bolj logično.

34+58=(30+50)+12=80+12=92
/\ /\
30 4 50 8

Tukaj pa je sistem spet drugačen da prepišeš pri prvi št. desetico 30 in nato druga nogica prepišeš enico 4 in pri drugi št. isto in tako postopek izračuna do konca kot ga prikazuje.

52-9= (52-2)-9= 50-7=43
/\
2 7
Pri minusu pa spet drug sistem dvojko prepišeš oz. enico prve podane številke in potem 2 in koliko je 9 pri drugi št. računa in postopek dokončnega izračuna.

86 – 29=(80-20)- (6-9)=60-3=57
/ \ /\
80 6 20 9
Prva števila se delijo na nogice v desetico in enico se prepiše in druga tudi ……

Ja, joj je rekla ene od Mariborskih učiteljic in dodala da to ni v vsaki šoli praksa in meni tudi ni pravi način všeč za poučevanje matetematike, saj so otroci vse sisteme teh nogic pomešali. No ko pa so dojeli ves sistem teh nogic so vse račune delali po sistematiki in na koncu niso vedeli logičnega odgovora kako so prišli do tega končnega razultata. Se pravi vse delajo sistemsko in nič z logiko, in ko morajo na kratek način izračunati take račune (brez pomoči nogic) so pa kot da prvič računajo (zmanjka jim prstov). Poleg tega pa te prehodi iz enega načina do drugega načina so tako hitri, da iz šole pridejo brez znanja in pojasnil in tukaj smo potem starši ki se moramo vsak dan ukvarjati in razlagati otrokom matematične neznanke. Se sprašujem kako je pri drugih starših in predvsem otrocih ki starši nimajo časa za vsakodnevno razlago in pomoč pri računanju, kje so šele ostali predmeti.
Pa še to v tretjem razredu prehajajo tako hitro iz ene snovi (seštevanje) na drugo snov (odštevanje) in potem smo že po parih dneh na množenju ( 2 in 4) in potem spet po parih dneh na deljenju (2 in 4) tako da so otroci čisto izgubljeni v tem sistemu, aja da ne pozabim vmes vsega tega pa so se učili še simetrijo. Ma da se ti zmeša kako naj potem otroku, ki ima v slabem mesecu in pol že popisan ves karo zvezek in imajo 5 delvonih zvezkov samo za matematiko, voljo do učenja?

Zdej pa k bistvu, namreč me zanima ali še na kateri šoli tako poučujejo matematiko?
In kako vi vidite ves ta zame zgrešeni sitem (teror) nad otroci v 3.r.?
Kako še na drugačen način otroku pomagati, da bi mu bila matematika zabavna in ne nekaj groznega (smo uvedli kostanjčke pa bombončke pa vse mogoče, ampak to le ni vse)!
Ker imam tri me je groza kje bom imela čas vsem trem vsak dan pomagati pri šolskih obveznostih.

LP mamica

Hvala unmu tam zgoraj, da mam odrasle otroke. Tole je pa res krneki bv. Kako zakmplicirat čist enostavno stvar.

Tudi pri nas tako računajo, tako so narejeni naši delovni zvezki… In ko sem se tudi sama že pri prvem otroku spraševala, kaj je to za ena stvar, sem kmalu ugotovila, da pravzaprav tudi sama računam po tem sistemu (samo pač v glavi) …

Drugače pa se mi ne zdi, da bi pri nas kakšen matematični teror zganjali. Ja, zakaj pa ne bi malo minus pa plus, pa tako. Čakaj, zdaj pride še poštevanka (pri nas je že), pa vmes še vedno odštevajo in seštevajo (če ne celo kar hkrati).

Po moje se ti otrok čisto bv smili… meni se ne zdi nič takega … Kaj bo potem šele v višjih razredih, ko ima otrok za dn 3 liste računov za matematiko, 20 vprašanj iz družbe, prepisat pesem pri glasbi, pa še nekaj je bilo 🙂

Pri nas niso nikoli računali na tak način. Res je otrok zdaj v 6.razredu, pa sem šla do nečakinje , ki je v tretjem in tega na naši OŠ ne učijo. Sicer rešujejo take račune, vendar na t.i. dolgi način
recimo : 33+8= 33+7+1=41 , nobenih nogic ne uporabljajo.

Saj gre v bistvu za računanje s prehodom. Otroku je potrebno razumet, da ko pride do desetiškega števila ( 33+7) samo doda še razliko (+1) , da pride do končnega rezultata.
Kasneje naj nebi več drobili števila , ampak kar avtomatično sešteli 33+8=41.

Lep pozdrav !

Ubogi otroci in njih starši. Saj to ni res !

Ja, pri nas hči (tretji razred) tudi računa tako, le da temu pravijo računanje na rožičke. Na začetku sem malo čukasto gledala, a ko sem videla, da mala šteka in da ji je všeč, se nisem več vtikala v to. Je pa malo čudno, priznam. Aja, je pa to šola Škofljica.

Preveč kompliciraš.
Naš mulc se je tudi tako učil, pa kaj. Da bi meni to vzelo kaj veliko časa in razlag – halooo, govorimo le o 3. r OŠ,, dej no. Pogledaš primer in takoj vidiš kje je fora. Sicer pa tovrstnih razlag sploh ni rabil.
In volje do matematike na ta račun tudi ni izgubil. Edino, kar sem z njim res vadila do 5.r je bila poštevanka in preračunavanje merskih enot, ostalo je zadoščalo delo v šoli.

ja in potem v četrtem razredu nimajo ppojma, kako naj izračunajo 234 in 45.

Vidim, da ne razumete bistva. Gre za daljši način računanja s prehodom preko desetice. Tako računajo zato, da otroci dobijo številske predstave. Npr.: 57 + 4= 57+3(do konca desetice, ob tem se desetica spremeni)+1(preko desetice)= 60+1=61. Ne vem, kaj je tu spornega. Ne morejo otroci kar na pisno računanje, če ne vedo kaj pomeni tista 1 naprej. Nikoli se ni računalo kar pisno. Je pa res, da se tudi rožički niso delali. To je samo pomoč otroku. Tisti, ki pa obvladajo prehod, pa valjda ne računajo tako ampak na pamet.

No sej meni je tudi vse jasno, da gre računaje s prehodom na desetice itd. vendar vse prej kot to bi jim morali malo več časa dati pri pojmih desetic in enic, pa bi potem lažje razumeli ta sistem. Glede številske predstave so jim na mizo postavili samo stotični kvadrat.
Meni pomeni matematika sešetvanja in odštevanja logika, pri množenju pa je to piflanje.
Tuki pri tem načinu pa otroci (tisti ki niso tako dojemljivi) delajo sistematsko ko poznajo sistem teh nogic potem pa logika pri izračunu na kratek način odpove.
Ja res pa je kot navaja ga./g. Eowin, otroci so si različni in nekateri brez konkretne razlage ne uspevajo tako zlahka. In ker vidim da moj otrok (in še nekaj je takih) v šoli ne dobijo dovolj razlage smo tukaj starši (če le lahko) da z njimi delam vsak dan (poznam starše ki nimajo časa in so si že v omislili inštrukcije)……..
Meni osebno mi je bilo in mi je lažje in bolj logično računanje s podpisovanjem, kar potem pri večjih številih lažje izračunaš kot pa da misliš na te nogice in desetice in enice.

Ja, pri nas se grejo tudi ta sistem, v 2. razredu. Stvar sploh ni tko komplicirana gre za pač dodatno finto, ki jo polovica otrok osvoji in uporablja, drugi pač ne in uporabljajo žabje skoke, prištevajo po eno. So otroci, ki tega sistema nikoli ne osvojijo, imajo čisto nekaj svojega, kar pa mi ne razumemo, ampak važen je rezultat.

Ja, naš tudi tako računa, brez težav, brez nočnih mor.

Mene pa najbolj skrbijo tile računi, ker se jih učijo popolnoma narobe…:

34+58=(30+50)+12=80+12=92
/\ /\
30 4 50 8

Tole bi moralo biti tako:
34+58=34+50+8= 84+8= 84+6+2= 90+2=92

In tole:

86 – 29=(80-20)- (6-9)=60-3=57
/ \ /\
80 6 20 9

86-29= 86-20-9= 66-9= 66-6-3= 60-3=57

V naših ubenikih je tako in je najbolj smiselno, saj si ne znam predstavljat, da bi računali na tvoj način ta račun

547+389
kaj bodo oni računali 500+300+40+80+7+9

Pri nas bomo tako 547+300+89=847+80+9=927+9=936

New Report

Close