Najdi forum

Naslovnica Forum Starševski čvek vprašanje za učitelje oz. razmišljanje

vprašanje za učitelje oz. razmišljanje

Prvomajski prazniki so za nas, ki imamo otroke v višjih razredih OŠ in srednji šoli, v bistvu delovne počitnice v katerih se skušamo kar najbolj pripraviti na šolski veliki finale in teste pred zaključkom šolskega leta.

Moja mlajša hči ima v 8r/9letke za čez praznike nalogo v power pointu napraviti seminarsko nalogo. Brez računalniške prezentacije ne more računati na najvišjo oceno. Zdaj pa se sprašujem. Glede na strukturo otrok v njenem razredu, obstajajo vsaj 3, ki sploh nimajo doma računalnika,potem pa se sigurno najde še kakšen, čigar starši ne obvladajo power pointa in nimajo nikogar, ki bi ga prosili za pomoč pri nalogi njihovega otroka.

Zdaj pa se sprašujem, kako hudiča je možno, da dobijo tako domačo nalogo ZA OCENO, pri kateri otroci nimajo niti enakih izhodiščnih pogojev?

S podobnimi vprašanji se ubadam tudi pri starejši hčeri, ki ima v šoli vseskozi probleme s profesorico angleščine. Če ji pri domači nalogi pomagam, dobi odlično s komentarjem, da naloge ni naredila sama. Če ji samo popravim slovnične napake, napiše pa jo sama dobi 3 ali 4, če je tudi ne pregledam dobi pa 2 ali 3. Pa tudi 5 ali 4 imajo v njenem razredu samo tisti, ki na angleščino še kam hodijo dodatno poleg pouka. Samo od tistega kar otroci dobijo v šoli, nima nihče dobre ocene.

Meni so tile “vatli” za ocene pošteno mimo in me zanima, kje bi se dalo o pravilih ocenjavnja kaj več prebrati.

Pri vas ocenjujejo domace naloge?

Meni osebno gre zelo na zivce domaca naloga za cez vikend ali za cez praznike. Mislim, ce je praznik ali so pocitnice, potem je to namenjeno pocitku od dela/sole in druzenju z bliznjimi, ne pa delu za solo. cemu potem sploh pocitnice?

Tudi meni je šola naporna 🙂

Otroci se učijo uporabljati power point že v šoli, vsaj pri nas je tako. Moji otroci ga obvladajo (3., 5. in 7. razred), jaz ne. Zavedaj se, da je dobro znanje računalništva že danes skoraj nujno, čez deset let bo pa absolutno samoumevno in prav je, da se tega učijo že v OŠ. Pri nas imajo otroci možnost uporabljati računalnike v rač. učilnici, če ga nimajo doma.

Glede ocenjevanja je pa tako – če gre res za drastično čudne vatle, je treba to vprašanje sprožit v šoli, sploh če se pri tem dela tudi krivica in stroga merila veljajo le za ene, za druge pa ne. V glavnem je pa tako, da smo mogoče starši malo občutljivi. Pri nas odbije pol točke za vsako pravopisno napako in je tako za štiri napake že ocena manj. Je strogo, ampak tako je.

nova
Uredništvo priporoča

NIHČE in NIKOLI nima istih izhodiščnih pogojev za osvajanje znanja.

Nekateri si ne morejo privoščiti niti zvezkov kaj šele dragih učbenikov. Pa jih pač morajo imeti.

Otroci se učijo iznajdljivosti.
Računalniki so tudi v knjižnici, knjige o PPS tud, sicer pa ti tid knjižničarke rade pomagajo.

Samo prositi je treba.

Sicer pa…. dajmo zavit otroke v vato pa bohnedej od njih zahtevat kaj več kot starši mislijo, da so sposobni. To je ja nasilje nad otroki.

Pri nas se power pointa niso učili pri nobenem predmetu, pa tudi pri nas doma in očetu, ki je profi IT prezentacioja ne bo problem.

Meni je vse to tudi čisto mimo. Danes so otroci, ki jim starši ne pomagajo ali ne znajo pomagat pri učenju, pravi reveži. Komaj prilezejo do trojke.

Jaz redno pomagam pri učenju fantu iz družine, kjer mu starši enostavno ne znajo pomagati. Denarja za dodatne tečaje in inštrukcije pa tudi nimajo. Rezultat je tak: Če se pred kontrolko skupaj učiva piše 4 ali 5, če jaz slučajno nimam časa in se uči sam piše največ 3. Mu pa rada pomagam, ker je fant čisto iz socialnega dna in mu je izobrazba edini spas v življenju.

Opažam pa tudi, da so ocene učiteljev zelo subjektivne. Njegova sošolka je imela pri matematiki kar nekaj napak, ki jih je učiteljica enostavno spregledala in punca je pisala 5 (njeni starši so visoko izobraženi in zelo situirani), on je imel pa samo nekaj malih napakic, ker je bil površen, pa je pisal 4. Pri drugem predmetu je znal celo snov praktično na pamet, pa je spet dobil 4 – je pač mali čefurček. Jaz pa vseeno upam, da mali ne bo kje zabluzil in da bo naredil nekaj iz sebe.
LP, Nik@

namen javne šole naj bi bil, sploh kadar se pojavi kakšna “bogokletna” ideja o privatizaciji šolstva, ravno to, da naj bi se omogočalo enako ali vsaj čim bolj enako izhodišče za vse otroke ne glede na socialno izhodišče družin iz katerih prihajajo.

V praksi se vidi vse kaj drugega.

p.s. Rada bi videla kakšno knjigo namenjeno power pointu, ki je razumljivo zapisana za nekoga, ki je popoln računalniški začetnik. (Kot študentka sem sodelovala pri računalniškem opismenjevanju odraslih in moja klientela so bili ljudje od 18 – 70 let in en 13 letnik ni sposoben naštudirati power pointa iz nule iz literature, ki je trenutno na voljo. Sploh pa ne tak, ki doma nikoli ni imel računalnika.)

Kdo zavija otroke v vato?

Oseba, ki sprašuje in njeni otroci nimajo problemov ne s tehničnimi resursi ne s pomočjo staršev pri izdelavu projekta.

Vprašanje je zelo relevantno, ker tudi v naši šoli zahtevajo izdelavo projektov, ki jih niso sposobni narediti vsi otroci, ker preprosto tega sami ne znajo, doma pa nimajo nikogar, ki bi jim pomagal.

Kar se tiče pomoči otrokom pri uporabi računalniških programov – realnost je taka, da so večinoma otroci na višjem nivoju, kot starši 🙂 Hvala bogu 🙂

Tistim, ki česa ne obvladajo, pa lahko pomagajo tudi sošolci ali učitelj. Le vprašati je treba. Tudi pri ostalih predmetih otroci enkrat dosežejo stopnjo, ko starši več ne morejo pomagati. A to potem pomeni, da je znanje staršev njihov limit? Nikakor!

Glede opremljenosti z računalniki: v življenju je pač tako, da velikokrat nimamo kakšnega “orodja”, ki bi ga potrebovali. Važno je, da se znajdemo. Glede dostopa do računalnikov imajo otroci danes veliko možnosti: od raznih knjižnic pa do šole. Šola se ne sme ravnati po načelu: ker določene opreme nek {04cafd300e351bb1d9a83f892db1e3554c9d84ea116c03e72cda9c700c854465} učencev nima doma, je ne bomo uporabljali. S tem bi namreč močno nazadovali.

Resnica je velikokrat čisto drugačna. Otrok pravi, da mora na power pointu izdelati to in to, če pa bi šli do učitelja, bi videli, da učitelj dopušča in celo priporoča izdelavo plakata namesto power pointa. Ampak preprosta resnica je, da je power point lažji za izdelavo, če ga obvladaš, bolj zanima ostale sošolce, veliko dodatne animacije je poleg itd., zato otroci doma naložijo, da je “treba imeti to in to v power pointu”.

Pojdi torej v šolo in razčisti zadevo. Najbrž boš presenečena. Sin je dobil za svojo prezentacijo v power pointu pred nekaj leti celo eno oceno nižje, ker je imel preveč dodatnih animacij zraven (migotanje črk, prihajanje črk ena po ena na ekran itd.). In to se mi zdi čisto prav, kar sem mu tudi povedala. Ne ocenjuje se njegova računalniška spretnost, ampak naloga, ki jo je naredil. In predstavitev naloge se je zavlekla samo zaradi tistih posebnih efektov, ki jih je imel.

Potrebno se je sprijazniti, da vsi otroci pač niso enako sposobni. Naj otrok naredi, kar zmore, četudi se staršu to zdi premalo.
Obstajajo namreč še drugi otroci, ki bodo take projekte zmogli. In teh ne smemo zavirati na način, da bi jim dajalo samo tako lahke naloge, ki jih bodo zmogli popolnoma vsi.

Starši bi morali taka vprašanja razčistiti v šoli na roditeljskih in govorilnih urah. Pa kdaj napisati pismo na ministrstvo. Ne samo jarmat in razglabljat ob kavi z drugimi starši. Marsikaj bi se popravilo, če bi jasno in glasno povedali, kar se mora, ne pa samo jamrati drug drugemu.

Šola res postaja vedno bolj za starše. Pa povezava z njimi, pa projekti s starši… vse za zbiranje nekih točk!

Vsi bi bili odlični, toda ne bi vsi vložili enakega truda. Razlike so bile, so in bodo. Jaz bi na mestu gospe Utrujene poskrbela, da bi otrok to nalogo opravil. Nabava računalnika ne predstavlja velikega stroška (pričakujem jamranje, da si ga vsi pa res ne morejo privoščiti), gre bolj za neosveščenost staršev. Mimogrede pa samo še to – kdo se lažje nauči uporabe računalnika – trinajstletnik ali učielj malo pred penzijo? Pa ga mora znati uporabljati tudi učitelj(le kaj bi rekli, če učitelj ne bi znal postaviti prikaza v power pointu) in največkrat uporablja svojega, saj mu ga ni nihče sofinanciral.

Nam je na roditeljskem uciteljica rekla, da naj delamo z otroci.
In ko sem komentirala, da do kdaj bomo starši otrokom pomagali pri šolanju ter kako bo, ko bodo enkrat v srednji šoli ali celo na fakulteti (kaj se bom še jaz vpisala na faks z otroci?!?!), so me vsi čukasto gledali.

Ja, pomagam in razložim, če kaj ne znajo, vse ostalo je pa njihova skrb. Jaz ne mislim študirat matematike in veterine, kar bi moji otroci radi :))

Malo sem presenečena. Tudi jaz imam otroke v OŠ, eden že končuje, pa nisem nikdar z njimi nič delala. Če je otrok sposoben za 3, naj ima tri in ob tem dober občutek, da je naredil sam. Največja naloga starševstva je narediti otroke samostojne, zato ne razumem te vaše neprestane pomoči. Ko se vam zdi, da je pred otroka postavljena pretežka naloga, mu pustite, da se znajde. Presenečeni boste, kako si znajo pomagati, če je sila. Nikar pa ne delajte OŠ namesto njih, samo zato, da bo ocena višja, otrok pa brez vas ob koncu Oš ne bo znal niti plakata narediti sam.

Kar se tiče pomoči otrokom pri uporabi računalniških programov – realnost je taka, da so večinoma otroci na višjem nivoju, kot starši 🙂 Hvala bogu 🙂

Tistim, ki česa ne obvladajo, pa lahko pomagajo tudi sošolci ali učitelj. Le vprašati je treba. Tudi pri ostalih predmetih otroci enkrat dosežejo stopnjo, ko starši več ne morejo pomagati. A to potem pomeni, da je znanje staršev njihov limit? Nikakor!

Glede opremljenosti z računalniki: v življenju je pač tako, da velikokrat nimamo kakšnega “orodja”, ki bi ga potrebovali. Važno je, da se znajdemo. Glede dostopa do računalnikov imajo otroci danes veliko možnosti: od raznih knjižnic pa do šole. Šola se ne sme ravnati po načelu: ker določene opreme nek {04cafd300e351bb1d9a83f892db1e3554c9d84ea116c03e72cda9c700c854465} učencev nima doma, je ne bomo uporabljali. S tem bi namreč močno nazadovali.[/quote]

Saj uporaba računalnikov ni sporna kot taka, sporno je, da vežejo najvišje ocene na izdelavo prezentacije v PP. Tako da ne, ni obvezna, je pa obvezna za tiste, ki hočejo boljšo oceno. Preverjno pri nekaj sošolcih!

In gre mi na živce zelo, da šola ne da stranskih znanj, zahteva jih pa ZA OCENO. Prosim pokažite mi en učni načrt, kjer se zahteva znanje PP oziroma se ga splošno posreduje v OŠ!

in jaz naj ti seveda verjamem :)) (Sem dala 3 skozi in ne poznam primera dobrega šolarja, ne da bi mu starši asistirali.)

V našem konkretnem primeru, pa več kot očitno ni ocenjevana samo vsebina prezentacije (ne plakata!) ampak tudi oblika predstavitve, ki pa se je nekateri nimajo kje naučit.

Re bi rada videla nekatere sošolce delati PP v knjižnici.

Pa še knjižničarka tule zraven mene pravi, da se nima časa ukvarjat niti z vsakim, ki išče kjigo po računalniku, nakar učiti računalniških programov.

Nekatere imate res polne riti vsega, da vam ni jasno, da ponekod JE problem kupiti računalnik, da ponekod ljudje nimajo za hrano in položnice pa da v svoji cocialni mreži nimajo nikogar, ki bi jim lahko pomagal.

Draga učitelca,
ali lahko od otrok zahtevate nekaj česar jih niste učili?

Sej še nimam otroka v šoli ampak me pa skrbi ravno tale neenakost. In še nekaj:zakaj otrok v OŠ potrebuje inštrukcije? NO tole mi nebo nikol jasno…to je naloga učitelja in če učenca v šoli ni naučil zadostno, potem naj se ukrepa proti njemu.Ima na voljo dodatne ure, dopolnilni pouk, torej takrat po moje lahko obravnava učenca individualno. Gre torej za učenca, ki se trudi in ne za nekoga, ki mu je malo mar.In to po vsem tem, ko učitelji jokajo in stokajo, kako je dandanes z učenci naporno in moja generacija kako da tega na stara leta ne bodo zmogli. KOt da jaz pa v službi

Močno močno dvomim, da učiteljica zahteva izključno prezentacijo v pover pointu za odlično oceno. Je to preverjeno ustno s strani učiteljice?

Jaz ti še enkrat priporočam, da zadevo preveriš pri učitelju in NE PRI UČENCIH. Nekaj sošolcev je najbrž dobilo odlično oceno, pa si res prepričana, da zato, ker je bila predstavitev v PP? In ali je resnično nekdo, ki je zadevo prikazal na plakatu, dobil zato slabšo oceno? (ali pa zgolj zato, ker je imel dejansko slabo narejen plakat?) Ali pa takih, ki so naredili na plakatu, sploh ni?

Glej, otroci velikokrat ocene drugače razumejo in si razlagajo od učitelja. Nekdo bo rekel, da je dobil slabšo oceno od tistega, ki je imel predstavitev na PP, samo zato, ker jo je imel na plakatu. Če pa greš do učitelja, ti bo povedal, da je tisti s plakatom izpustil ogromno pomembnih podatkov, ki jih je tisti s PP vse omenil.

Še enkrat: razčisti na sami šoli in ko bo zadeva razčiščena, potem pridi s postom sem.

Jaz ti še enkrat priporočam, da zadevo preveriš pri učitelju in NE PRI UČENCIH. Nekaj sošolcev je najbrž dobilo odlično oceno, pa si res prepričana, da zato, ker je bila predstavitev v PP? In ali je resnično nekdo, ki je zadevo prikazal na plakatu, dobil zato slabšo oceno? (ali pa zgolj zato, ker je imel dejansko slabo narejen plakat?) Ali pa takih, ki so naredili na plakatu, sploh ni?

Glej, otroci velikokrat ocene drugače razumejo in si razlagajo od učitelja. Nekdo bo rekel, da je dobil slabšo oceno od tistega, ki je imel predstavitev na PP, samo zato, ker jo je imel na plakatu. Če pa greš do učitelja, ti bo povedal, da je tisti s plakatom izpustil ogromno pomembnih podatkov, ki jih je tisti s PP vse omenil.

Še enkrat: razčisti na sami šoli in ko bo zadeva razčiščena, potem pridi s postom sem.[/quote]

nalogo so dobili VSI pred prazniki in jo morajo oddati v ponedeljek. Tako da imam očitno veliko časa za razčiščevanje z učiteljico kaj in kako.

Jaz ti še enkrat priporočam, da zadevo preveriš pri učitelju in NE PRI UČENCIH. Nekaj sošolcev je najbrž dobilo odlično oceno, pa si res prepričana, da zato, ker je bila predstavitev v PP? In ali je resnično nekdo, ki je zadevo prikazal na plakatu, dobil zato slabšo oceno? (ali pa zgolj zato, ker je imel dejansko slabo narejen plakat?) Ali pa takih, ki so naredili na plakatu, sploh ni?

Glej, otroci velikokrat ocene drugače razumejo in si razlagajo od učitelja. Nekdo bo rekel, da je dobil slabšo oceno od tistega, ki je imel predstavitev na PP, samo zato, ker jo je imel na plakatu. Če pa greš do učitelja, ti bo povedal, da je tisti s plakatom izpustil ogromno pomembnih podatkov, ki jih je tisti s PP vse omenil.

Še enkrat: razčisti na sami šoli in ko bo zadeva razčiščena, potem pridi s postom sem.[/quote]

nalogo so dobili VSI pred prazniki in jo morajo oddati v ponedeljek. Tako da imam očitno veliko časa za razčiščevanje z učiteljico kaj in kako.

Zakaj? Več razlogov:

1. Starš želi, da ima otrok višjo oceno, kot jo je dejansko sposoben imeti.

2. Otrok ne posluša razlage pri pouku in ne dela domačih nalog in zato seveda ne zna. Starši potem doma poskrbijo za inštrukcije in otrok pri pouku še manj posluša. Začaran krog.

3. Otrok enostavno ne zmore težavnosti OŠ (obstajajo tudi tisti z nižjimi sposobnostmi, ki pa so sedaj integrirani v OŠ, imajo pa ponavadi tudi učno pomoč na šolah).

Pa še kaj bi se našlo.

Razmišljam in ugotavljam, da je moja pomoč hčerki le oblika našega druženja. Moji hčerki ogromno pomeni, če mi lahko zaupa in razloži svoje šolske težave, dvome, naloge. Zato sledim vsebinam, ki jih obdelujejo, ji svetujem, pomagam najti rešitve, spodbujam pri učenju. Veliko ji pomeni, da jo pred spraševanjem in kontrolkami sprašujem, da vidi koliko zna. IN to z veseljem počnem.

V bistvu gre za preživljanje skupnega časa, za to, da si starši res vzamemo čas za svoje otroke. Vem, da sem ena od redkih, ki to počne. Veliko staršev pove, da oni že ne bodo delali z otroci, da je to brez veze in da se naj sami učijo, pa potem slišim presenečene starše na roditeljskih, ki nimajo pojma o tem kaj otroci delajo, kakšne ocene imajo, kaj se učijo, celo sploh učitelje ne poznajo. Mislim da otroci rabijo in želijo, da jih starši spremljajo.

Sicer pa, hči ima predmet v šoli imenovan multimedija, v katerem dejansko za oceno rabi pripraviti ppt. A to počnejo v šoli v računalniški učilnici.
Ne vem kje je težava. Če ima punca za nalogo naredit predstavitev za kak drug predmet, ga komot naredi v knjižnici, pri sošolcih, ali pač pripravi kak kreativen plakat. Pri nas imamo računalnik šele od 5 razreda. Tudi danes nihče v šoli od učiteljev ne daje višje ocene učencem le zaradi tega ker je nekaj narejeno na računalniku. Pa čeprav v našem razredu vsi imajo računalnike.

New Report

Close