Med.Over.Net

Dermatologija

Odgovarjajo: prim. Boris Kralj, dr. med., specialist dermatovenerolog, flebolog

akne in hormoni

Default avatar

uta

Spoštovani,

vem, da ste na to temo že odgovarjali, vendar imam čisto konkretno vprašanje. Namreč imam hude probleme z aknasto kožo, ki so hormonskega izvora. To vem, ker se mi stanje po jemanju Diane 35 izredno izboljša, ko jih preneham jemati, pa se v roku 6 mesecev pojavijo akne po obrazu, hrbtu in vratu. Imam pa vprašanje, namreč sedaj ne jemljem več tabletk, ker bi rada ponovno zanosila. Akne so se že pojavile, zelo so boleče in moteče, zato me zanima, ali mi lahko dermatolog predpiše kakšno hormonsko terapijo, ki ne bi bila škodljiva morebitni nosečnosti?
Najlepša hvala in lep dan,
Uta
Default avatar

B. Kralj

Pozdrav1

Nobena terapija ne pride v poštev s hormoni, v času pred, med nosečnostjo.
Tudi druge terapije imajo veliko omejitev, zato je odločanje o tem kaj pride v poštev odvisno od stanja in predvidene nosečnosti.

Lp
*****************************
Prim. Boris Kralj, dr. med
specialist dermatovenerolog, flebolog
Dermatološka ambulanta
Ukmarjeva 4 , Ljubljana

01/281 11 29
Default avatar

Hema5

Pozdrav!

Tudi sama imam težave z mozolji, če ne jem kontracepcijskih tablet. Prenehala sem jih zaradi kilogramov, ki so se kar kopičili in zaradi padca odpornosti. Zanima me, kakšna bi bila alternativa kontracepciji s podobnim učinkom? Hvala!

Lep dan!
Default avatar

B. Kralj

Pozdrav!

Alternativ ni veliko, odvisne so od stanja aken, starosti, v poštev pa pridejo določeni antibiotiki in zdravila iz skupine retinoidov, na vsak način pa je odločitev o terapiji odvisna od veliko faktorjev, kar presega okvir tega foruma.
Lp
*****************************
Prim. Boris Kralj, dr. med
specialist dermatovenerolog, flebolog
Dermatološka ambulanta
Ukmarjeva 4 , Ljubljana

01/281 11 29
Default avatar

Sara13

Spoštovani,

od avgusta 2008 ne jemljem več KT tablet. Od takrat naprej imam akne po licih. Dermatologinja mi je predpisala Clinofug in neke kreme na recept, ki pa mi niso čisto nič koristile. nato sem začela uporabljati proizvode kozmezike Murad in se mi je stanje bistveno izboljšalo, vendar imam občutek, da bom morala te proizvode uporabljati celo življenje, če si ne želim poslabšanja. Kožo imam že povsem uničeno z rdečimi madeži po licih. Od stiskanja. Še vedno se mi pojavljajo podkožne akne, ki me res živcirajo in teh ni malo. Tako da sem začela razmišljati o tem, da bi se poslužila Roccotana, da bom enkrat za zmerej premagala akne.
Doktor zanima me ali je dovoljena uporaba in izpostavljanje soncu v poletnih mesecih, če bi jemala Roccotan?

hvala in lep pozdrav
Default avatar

B. Kralj

Pozdrav!

Omenjeno zdravilo predpiše dermatolog, če so za to podane indikacije, če nio ovir zaradi drugih bolezni, starosti, nosečnosti....
Poleti se nikoli ne jemljajo!

Torej je kar nekaj čejev.

Lp
*****************************
Prim. Boris Kralj, dr. med
specialist dermatovenerolog, flebolog
Dermatološka ambulanta
Ukmarjeva 4 , Ljubljana

01/281 11 29
Default avatar

Sara13

Pozdravljeni Doktor,

zanima me, če je sploh kakšna druga rešitev zoper mozoljem, razen tablet, za ženske, ki so nam podivjali hormoni po prenehanju jemanja KT? Je kakšna naravna metoda, ki se je poslužujete? Kako se naj znebim rdečih madežev, ki so ostali od mozoljev?

Hvala in lep pozdrav

Tamara
Default avatar

B. Kralj

Pozdrav!

Vse je odvisno od tega kakšne so akne, katere stopnje, katere oblike.
Žal ne poznam naravnih sredstev, ki bi pomagala.
Odločitev za katero obliko zdravljenja pa je odvisna od omenjenega, hormonskega stanja, starosti, ev. zanositev.....
Torej kar nekaj faktorjev.
LP
*****************************
Prim. Boris Kralj, dr. med
specialist dermatovenerolog, flebolog
Dermatološka ambulanta
Ukmarjeva 4 , Ljubljana

01/281 11 29
Default avatar

Sara13

Ja moj problem je v tem, da KT naj nebi jemala, saj je sestra dobila trombozo in so mi rekli, da je bolje da preneham z jemanjem tudi jaz. Stara sem 24 in si želim drugo leto jeseni zanositi, zato sem razmišljaja, da bi sedaj naredila eno kuro z Roccutanom, vendar če pravite, da ga poleti nej nebi jemali sploh ne vem več kaj mi preostane. Popolnoma sem že obupana, saj nikoli nisem imela tako grozne kože kot sedaj,kar mi povsem zbija samozavest.

Hvala in lep pozdrav
Default avatar

B. Kralj

Pozdrav!

Kakorkoli se sliši neresno, pa je nosečnost ena od terapij, v času nosečnosti je stanje aken praviloma boljše, seveda pa so tudi izjeme.
Sicer pa so druge terapije bolj zapletene, potreben je dober razmisslek, predvsem pa pregled in ocena stanja.

Lp
*****************************
Prim. Boris Kralj, dr. med
specialist dermatovenerolog, flebolog
Dermatološka ambulanta
Ukmarjeva 4 , Ljubljana

01/281 11 29
Default avatar

vezuvio

Pozdrav! Pišem iz Hrvatske.Vec sam gotovo 10 godina na kontracepciji (prvo 7 godina diane,zdaj vec 2 leti yasmine) Pijem ih zbog akni koje su se zahvaljujući njima povukle.Diagnoza: akne vulgaris srednje teški oblik.Nikad nisam trošila Roacutanne ali Geomycin jesam. Zdaj bi prekinula s yasminnama ker vechormone dugo trošim i stara sam 27 let. Prvi put sam prekinula prije 3 godine i akne su se vratile.Toga se bojim i sad. Da li bi pomoglo uzimanje tableta sa Konopljikom-npr. PMS FREE od Enciana koje snizuju razinu testosterona.Uz to bi pila i čaj od maćuhice koji povoljno djeluje na akne.+ naravno skupa kozmetika za problematicnu kožu.molim savjet. Hvala!
Default avatar

B. Kralj

Pozdrav na Hrvaško!

Mislim, da omenjena sredstva ne bodo dovolj, problem prekinitve kontracepcije je v tem, da se akne začnejo po nekem obdobju pojavljati, ker so zelo hormonsko odvisne.
Moj nasvet je nadaljevanje kontracepcije, pol leta pred načrtovano zanositvijo pa prekinitev.

Lp
*****************************
Prim. Boris Kralj, dr. med
specialist dermatovenerolog, flebolog
Dermatološka ambulanta
Ukmarjeva 4 , Ljubljana

01/281 11 29

Moderatorji

prim. Boris Kralj , dr. med., specialist dermatovenerolog, flebolog
B. Kralj