Najdi forum

Naslovnica Forum Duševno zdravje in odnosi Družina Starševstvo in vzgoja Nadarjen otrok – Kako v praksi izgleda?

Nadarjen otrok – Kako v praksi izgleda?

Ne mislim, kako izgleda nadarjen otrok… 🙂

Na govorilnih mi je učiteljica povedala, da bo mojega otroka predlagala kot nadarjenega. Povedala mi je, da to pomeni, da bo dobival dodatne naloge, …, več pa mi ni znala povedati, ker je učiteljica v prvi triadi.

Zanima me, kako to izgleda v praksi? Kaj to za otroka pomeni? Ima kdo te izkušnje?

LP

Moj otrok je evidentiran kot nadarjen, pa z njim ne počnejo nič drugače. Tudi več in dodatnih nalog nima. Je v najvišjem nivoju in ima tako tam dosti dodatnega dela. Mogoče je to? Ne vem.

zadjna leta je večina otrok nadarjena, eni tako eni drugače , ni več samo tiste nadarjenosti po znanju, sedaj štejejo tudi otroci ki so likovno, glasbeno…nadarjeni… in tako je prav

Otrok piše neke teste…. pogovarja se s šolsko pedagoginjo, določijo mu v katero smer je nadarjen… je to logika, govor..likovno, športno….. in potem po programu nadarjenih otrok dobiva malo težje naloge…hodi k dodatnem pouku, krožku…., hodi na tekmovanja, učitelj naj bi pri otroku še dodatno spodbujal njegovo nadarjenost.
tako je na naši šoli.

Hvala za odgovora. Ja, pri nas bo učiteljica predlagala štiri učence. Meni se zdi ta sistem, če je tako, kot pišeš ti, večina njih, v redu. Boljše kot včasih, ko so preskočili razred.

Kolikor vem, nadarjene “evidentirajo” šele v drugi triadi. Verjetno je mislila za naprej? Če tvoj otrok “presega cilje” in je ocenila, da bi ga bilo dobro dodatno zaposliti, to ne pomeni, da bo garal, ampak da bo pač dobival zahtevnejše naloge, saj ga nima smisla mučiti s 15 minut branja stavkov ala Ana ima mamo, če pa že samostojno bere knjige. Lahko predlaga dodatno gradivo, večinoma učiteljice same izberejo dodatne naloge, ki jih rešuje med rednim poukom, ko ostali pač sledijo učnemu načrtu.

Ja, zdaj zaključuje 3. razred in učiteljica jih mora predlagati za naprej. Hvala za odgovor.

Meni se pa zdi ta sistem popolnoma zgrešen. Včasih si se moral dokazovat s tekmovanji na vseh mogočih ravneh, za katera si moral imeti kup opravljenih dodatnih nalog, pa si potem šele bil označen kot nadarjen otrok – in to v 7. in 8. razredu. Zdaj pa jih kar v šoli predlagajo za nadarjene. Ne vem, no… Potem pa vsi rinejo na gimnazije. Ne znajo pa ust odpret, ko greš mimo njega. Za “dober dan” in “hvala” in “prosim” pa v njegovi nadarjenosti očitno ni bilo prostra.

Martinova goska, ni ravno fer, da posplošuješ, no. Ne vem, zakaj meniš, da nadarjeni otroci ne bi smeli v gimnazijo. Bolj vprašljivo je, da grejo tja tisti, ki komaj dosegajo dober uspeh v OŠ ali pa še slabši (čeprav so tudi tu vmes taki, ki jim gre kasneje dobro v gimnaziji).

Včasih so ti nadarjeni otroci preskočili razred. In to ne šele 7. ali 8., ampak ponavadi 2., 3. Tisto dokazovanje v višjih razredih, je pa še sedaj pomembno zaradi Zoisove štipendije. To so v mojih časih dobili samo otroci tistih, ki so bili pri koritu. Samo oni so se tudi udeleževali tekmovanj. Vsaj v naši OŠ. Večina njih je komaj prilezla do diplome.

Našem šolskem sistemu poka po šivih, da bolj ne more pokati. Vsi moji “nadarjeni” sošolci sedaj pridno in v miru sedijo v pisarnah in se podrejajo šefu – vsi drugi “nenadarjeni” pa so v glavnem njihovi šefi. Toliko glede nadarjenosti…

Pravzaprav sem prepričana, da ne posplošujem. Napačno se mi zdi to, da se toliko povdarja, naš otrok je pa med nadarjenimi. In seveda, če bom vsem okoli trobila, da je otrok nadarjen že od 1. razreda naprej, bomo vsi pričakovali, da gre potem na gimnazijo. Jaz, okolica in tudi otrok.
Saj tudi prej niso na gimnazijah bili samo tisti, ki so bili res nadarjeni. Bili pa so v glavnem odličnjaki – taki ali drugačni.
Pojem nadarjen otrok jaz očitno pojmujem drugače, ko ga trenutno razlagajo in šolniki in starši. Eno so pridni otroci, dojemljivi, razumni… nadarjen otrok pa je zame res nekaj posebnega. In to še zdaleč ne pomeni, da bo čez leta priznan finančni strokovnjak ali dober kirurg.
Ne vem no, moji starši o moji “nadarjenosti” niso razlagali celi Sloveniji. Povedali pa so, da sem pridna v šoli. Ostalo je bilo pa na meni, da se v življenju dokažem, kje in kako sem nadarjena.
Danes pa se reče: v tem razredu (4. razred) je toliko in toliko nadarjenih otrok. Vau, kakšen razred so! Res?

Žal se moram strinjati, preveč se poudarja ‘nadarjenost’. Kaj to sploh pomeni? Da je preostanek razreda pa nenadarjen?

Poglejte, tale “nadarjeni” je pač samo izraz, s katerim se označi otroke, ki na nekem področju izsotpajo in jim naš šolski sistem daje možnost, da to nadarjenost kar najbolje razvijejo. Meni se samo zase ne zdi nič slabega, če se v razredu pogleda, kdo rabi dodatno pomoč pri učenju, ker ne dohaja, komu je pa treba dati malo bolj zahtevne naloge, ker je malo naprej na nekem področju. To se mi zdi v redu, zakaj ne bi bili tudi bistrejši otroci posebej obravnavani. Trapasto se mi pa zdi postavljanje s tem ali zahteve do šole, naj nekega otroka obravnavajo kot nadarjenega že v prvem razredu (ali pa raje že v vrtcu).

Kar pa zadeva nadarjene otroke pred 20 leti: bila sem ena izmed njih, kar pomeni, da sem inteligenčne teste v 7. razredu OŠ reševala nadpovprečno, hodila na tekmovanja in dobivala priznanja (Vegovo, Cankarjevo ipd), nastopala na proslavah, hitro osvajala vso učno snov in rabila dodatne izzive ipd. Dobila sem tudi štipendijo za nadarjene, šla na naravoslovno gimnazijo in jo končala z odliko, imam magisterij in doktorat, oboje pred 30tim. Pa vseeno nisem šefica 🙁 Sem pa mogoče vsaj s študijskim delom opravičila svojo “nadarjenost”. Bojda se znam tudi obnašati 🙂

Zanimivo: pri svojih otrocih pa bi raje videla, da ne bi bili spoznani za “nadarjene” (so še premajhni).

Pa dajte, no. Kdo pa govori okoli? Kdo razlaga celotni Sloveniji? A sem mogoče povedala svoje ime in naslov? Nikomur nisem povedala, kaj mi je rekla učiteljica in tudi ne mislim. Tudi otroku seveda tega ne bom govorila.

Samo vprašala sem, kaj to pomeni v praksi. Zanimale so me dejanske izkušnje, ker se moram jaz v končni fazi odločiti za to, ali želim, da je moj otrok tretiran kot nadarjen ali ne. Jaz moram pristati na to.

Tukaj imate ene res težave z razumevanjem zastavljenega vprašanja. Eno samo udrihanje vas je. Domnevam, da bi tudi tebe zanimalo, kako je v praksi, če bi ti učiteljica rekla, da imaš možnost izbire. In moj otrok ni v prvem, ampak v tretjem razredu.

Hja, kako bi delila potem otroke? Na nadarjene in tiste, ki rabijo pomoč?

No, naša je v 4.r OŠ. Ni med nadarjenimi. Je pa v njenem razredu skoraj pol (10 od otrok 22) “nadarjenih”. Meni je resnično vseeno, ali je med njimi ali ni, ker vem koliko je sposobna. Ne potrebuje nobene učne pomoči, ima večinoma petice in par štiric. Ima osvojena 3 Vegova priznanja, jaz pa praktično sploh ne vem, kaj v šoli počnejo, ker je kar se tiče šole in obveznosti zelo samostojna.

Tukaj itak trdite mame, katerih otrok je med “nadarjenimi”, da je to prav in tiste ki jih nimate med izbranci, da to ni prav.

Jaz nisem bila med nadarjenimi, pa čeprav sem pobrala vsa možna matematična priznanja, pa sem doštudirala in imam kar OK službo. Ne vem, če bi se mi izšlo kaj bolje, če bi mi nekdo v OŠ prilepil etiketo nadarjenosti.

Pri nas je pa za nadarjene otroke število omejeno. Po par iz vsakega razreda. Ne pa npr. pol.

lp

No, to mi je pa še manj jasno.
Torej, če imaš srečo, da je samo še ena glavca v razredu, potem si nadarjen, če jih je pa še 5, potem pa odpadeš?

Res pa je, da se mi zdi razred od moje hčere čisto povprečen razred in ne zbor nekih veleumov, tako da res ne vem, od kje so jih toliko naklepali…

Oprosti, če je tako izpadlo, nisem te kritizirala, v mislih sem imela en primer z naše šole. In te povsem razumem. Tudi sem prebrala, da je otrok že v letih, ko se o tem odloča.

A ja, pa še kako bi se jaz odločila: če mi bodo to ponudili, češ, da bodo moje otroke obravnavali kot nadarjene, bom najprej vprašala, kaj to konkretno pomeni in če bo nekaj takega, kot je napisala ena zgoraj, potem bom rekla ja.

Glede tegale vprašanje:
Hja, kako bi delila potem otroke? Na nadarjene in tiste, ki rabijo pomoč?

pa bi otroke delila tako, kot jih: na tiste, ki rabijo pomoč, na povprečne, ki jim gre v redu, ne da bi jim ekstra pomagali, in na nadarjene, ki jim predpisana učna snov ne zadostuje, zato jih je treba dodatno zaposliti. Mi smo tako imeli v šoli, pa je šlo čisto ok.

Meni pa to še vedno ni všeč.
Kaj pa je s tistimi otroki, ki so npr. nadarjeni za umetnost? Jih tudi opredelijo kor nadarjene? Ne. Čeprav morda zelo izstopajo, se z njimi nihče posebej ne ukvarja. To vem iz prakse, pa ni moj otrok, da ne bo pomote.

Nadarjenka, s tabo se strinjam in ni letelo nate. Letelo je na martinovo gosko.

lp

Pri nas pa je učiteljica izbirala malo po priljubljenosti. Našemu otroku seveda ni bilo jasno zakaj on ni med njimi. Letos se je izkazalo da ima boljše ocene kot drugi otrok, ki je med nadarjenimi, hodi tudi k dopolnilnemu pouku, kjer večkrat kakšno nalogo bolje reši kot “nadarjeni” otrok. Sem ji rekla naj se ne sekira, če “nima etikete” nadarjeni otrok, naj lepo pridno dela v šoli, pa bo veliko dosegel. Mimogrede: na govornem področju zelo izstopa(izražanje…) Morda je pa ta kvota 4 otrok prevagala, čeprav je vseh 5 otrok se najbolj družilo skupaj.

Sicer pa nima veze.

New Report

Close