Avto.Over.Net

Avtomobilizem

Brez jeklenega konjička smo dandanes praktično bosi. O bencinu, gumah, motorjih ter znamkah. Mali nasveti za več cestnega užitka.

TOYOTA PRIUS

Default avatar

Pauline

Navdušila sem sa nad zgoraj omenjenim, dobri dve leti starim vozilom, 33.ooo prevoženih. Ne vem, kako je s hibridi, vozilo bi rada vozila vsaj pet let, brez nepredvidenih stroškov. Bo šlo?!

Prosila bi, če kdo kaj bistvenega ve o Priusih, o tovrstnih pogonih, pa o tem, kako se Priusi vedejo (...), naj mi pove, bom za vsako (preverjeno) informacijo oz. izkušnjo zelo hvaležna!!!
Pozdrav vsem! P.
Default avatar

DRRR

Se opravičujem za komentar: zastonj ga ne bi hotel , tako je grd.
Default avatar

Pauline

No, hvala za komentar; seveda je to stvar mnenja, os. perspektive. Jasno, sama menim drugače! Vsekakor nisem izvedela ničesar oprijemljivega, a ne?!
Default avatar

DRRR

Default avatar

JernejG

Kot lastnik in šofer omenjenega vozila lahko rečem, da kar pogumno naprej.
Registracija (cestnina, podaljšanje prometne...) je letos januarja znašala 81€. Obvezno zavarovanje in polni kasko z 1% odbitno franšizo z doplačilom zavarovanja proti kraji pa 517€ (50% bonusa).

Kako se giblje poraba pa piše tukaj: http://www.poraba.com/usage_view.php?carid=3597

Garancija na "navadne" avtomobilske dele znaša 3 leta, na hibridne komponente (baterija, elektromotor...) pa 8 let.

Če kupuješ avto na izgled, potem... potem ti ni pomoči. Če pa kupuješ ekonomičnost, potem je Prius prava ne-dizelska alternativa.
Default avatar

JernejG

Vzamemo eno kurilnoolježersko Alfo s prostornino 2400 kubikov in 147 kilovati. Nova stane cca 30000€ (tista rabljena na avto.net-u pa res pride 24000)
Nov Prius, ki za sabo ne dela dimne zavese iz saj, stane 24000€

Seveda moramo ta čudež ne-vedno-najbolj-zanesljive italijanske tehnike spravit na cesto.
Recimo, da bo to čisto nova registracija z nič odstotki zavarovalniškega bonusa. "Na cesto postavljena" Alfa bo svojemu lastniku iz denarnice izpulila dodatnih 1100 - 1200€.
Prius pri istih pogojih (v cestnini in zavarovanju se upoštevata le prostornina in zmogljivost bencinskega motorja : 1.5l , 57kW) le 470€

Potem bo treba avtomobile vozit. Nežen voznik bo z Alfo dosegel 6.8 l nafte na 100 km. Priusov voznik pa 5.2l bencina na 100 km. Recimo, da letno prevozita oba 25000 km. Današnje cene goriv so: 1.09€/l nafte, 1.07€/l bencina. Alfa tako porabi 1850€, Prius pa 1210€.

Zraven bi moral vključit še strošek servisa, ampak ga zaradi nepoznavanja cen ne bom upošteval.

Zdaj pa poglejmo, Prius je za 6000€ cenejši pri nakupu in za približno 700€ letno ugodnejši pri uporabi. Ampak alfa je dizajnerska... (mislim, kak argument)

(viri za izračune: poraba.com, amzs.si, avto.net)

PS. Moje primarno načelo je, da avto uporabljam za prevoz in ne za podaljševanje določenih telesnih organov, zato gledam, da imam z njim čimmanjše stroške. Prius pač vsebuje varnost 5 NCAP zvezdic, zmogljivosti in prostornost Renaultovega Scenica 1.6 16V ter gospodarnost Daewoojevega Sparka.

PPS. Sem nameraval najprej vzet hibridnega Civica, le da bi ga moral čakat pol leta. 4000€ dražja Toyota je bila pač na zalogi.

PPS. Izgleda pa lepo aerodinamično. :-) Kateri Bmw ima Cw 0.26 ?
Default avatar

JernejG

Se opravičujem, ne 700€ ugodnejši, ampak 1270€. (1100-470)+(1850-1210)
Tak denar pa raje porabim za kaj drugega, a ne?
Default avatar

AliG

Mislim kakšna primerjava pa je to, Alfa 2,4 in 147 kW VS Toyota Prius 1,5 in 57 kW. A se ti malo hecaš??? Alfa je po moči 4 razrede višje pri registraciji kot Prius. Mislim daj no vsaj kakšen podoben motor izberi, ne pa najmočnejšega, potem pa delaj razne izračune. Veš, Italijani imajo tudi kakšen motor, ki ima prostornino manj kot 2400 kubikov. Primer Fiat Bravo 1,4 in 66 kW je že bolj realen, edina razlika je ta, da je enkrat cenejši od Priusa pa kakšen liter ali dva več popije. Aja pa dizajn je zelo lep pri Bravu, s čimer se Prius ne more pohvaliti.

No pa sedaj izračunaj pa boš videl, da ni kakšne razlike v ceni, razen v nakupni.

LP
Default avatar

JernejG

AliG, pravilno si ugotovil, da sta ta dva avtomobila v različnih razredih, kar se lepo vidi tudi iz matematike. Vendar to ni poanta teme. Šlo se je za to, kaj Paulina dobi za enak denar. Poglej si še ostale linke na avto.net, pa boš videl, kaj mislim.

Če iščem avto enakih zmogljivosti, potem se moram ozirat po 81 kilovatnih motorjih. V priusu sodelujeta bencinski(57kW) in elektromtor(50kW), ki zmoreta največ tolikšno moč (krivulji moči imata vrh pri različnih vrtljajih).

Fiat Bravo. Res - poceni varianta. Kapo dol. Za 16000€ s podobnim paketom opreme kot Prius. To je toliko ceneje, da te pet let sploh ne sme več brigat, koliko goriva požre. Po drugi strani pa od človeka zahteva, da si to dejstvo pet let ponavlja. Najbolje vsakič, ko zavije na bencinsko črpalko.
Mimogrede, ob predpostavki 25000 prevoženih km letno en Bravo nabruha v teh petih letih dobrih 6 ton CO2 več. (vas že vidim, kako se boste obesili na ekološkost proizvodnje baterij...) Seveda ustreza standardu Euro4. Prius ga pa presega.

Jaz sem se po 12 letih naveličal vožnje s sedmimi do osmimi litri na 100 km. Pa sem vozil vse od katrce do Lagune in ugotovil, da firme, ki zelo reklamirajo obliko, malo dajo na kvaliteto izdelave. Priznati je seveda treba, da se stvari v zadnjih letih na tem področju popravljajo.

Zanimivo, da je na Fiatovi spletni strani polno govora o harmonični kombinaciji elementov in mehkih, tekočih linijah in športni podobi in o elegantnem notranjem oblazinjenju... A vi padete na tako reklamo, ki igra samo na občutke? Zgleda, da ja.

PS. Ko smo že tu... kaj je na Priusu tako grdega? Vsi pravijo samo, da je grd. Nihče pa ne pove, kateri oblikovni element ga dejansko moti. Bočna linija? Velike luči? Linija motornega pokrova in vetrobranskega stekla? Zadnji odbijač? Kaj točno?
Default avatar

Pauline

JernejG, hvala, o stroških in porabi si bil pri pisanju dokaj izčrpen. Zanima me tudi, kakšen je občutek med vožnjo, kakšne so vozne lastnosti, vzmetenje, požiranje lukenj, nagibanje v ovinku, kako je z navorom pri vožnji v hrib, kako je z (ne)šumenjem vetra v notranjosti, kolikšna je lahko najnižja poraba, kako je z udobnostjo, zatesnjenostjo v notranjosti, kako deluje JBL avdiosistem, kako deluje klima, gretje. Še najbolj pa, kako je kaj s položajem za volanom, z voznikovim sedežem in utrujenostjo (hrbtenica ...) po daljših potovanjih (nad 2 uri), kako z zanesljivostjo vozila, koliko dragi so rezervni deli ... pa še marsikaj. Za tvoje odgovore, glede na to, da si - kot praviš - lastnik in voznik priusa, ti bom zelo hvaležna; razveselila pa se bom še ostalih odgovorov in komentarjev voznikov priusa, pa tudi drugih, za globlji vpogled in ocenitev. Hvala in lep pozdrav vsem! P.
Default avatar

JernejG

Če se voziš v mejah normale, je Prius čisto spodoben avto. V ovinkih se ne nagiba toliko kot Spaček, še vedno pa bolj kot kakšen Megane Sport. Hitre vožnje po zavitih in bunkastih cest (recimo Šentjur-Kozje) nima preveč rad. Če potrebuješ gokart, se ozri po kakšnem drugem modelu. Sedeži imajo možnost za izboljšave, še posebej v bočnem oprijemu, ko hočeš zvozit serpentino z 80km/h. Podvozje je bolj udobno nastavljeno, zato v ekstremnih primerih dobiš občutek plavanja. Tirnice bodo - upam, da - vgradili v tretjo generacijo. Za varnejšo lego na cesti skrbi ESP, ki pa se mi do zdaj še ni vklopil.

Šum vetra je sprejemljiv. Nekaj zvokov se prenaša iz podvozja. Mogoče zato, ker imam gume napolnjene na 2,9 in 2,7 bara. Najhujše je na Vrhu viadukta Baba (stara cesta pod Trojanami). Seveda so tam tudi luknje izjemne. JBL z devetimi zvočniki in izmenjevalcem za 6 CDjev z MP3 standardom pa poskrbi, da imaš vedno na razpolago 65 ur glasbe. V predalu med sedežema je še Audio priključek za mp3 player, v primeru, da ti 65 ur glasbe na cdjih ni dovolj :-)

Nasplošno me pri tem avtomobilu navdušita dve stvari. Prva so ljudje, ki se obrnejo za tabo in jih v ogledalu vidiš, kako se praskajo po glavi, ker jim ni jasno, zakaj se avto pelje, če pa motor ne dela.
Druga stvar je speljevanje pri (rumeno)zeleni, ko CVT brezstopenjsko in neprekinjeno dovaja moč na pogonska kolesa. Takoj vidiš, kdaj so ostali prestavili v drugo, ker v trenutku zaostanejo za 10 metrov. Kdo pravi, da so hibridi počasni?

Vožnja strmo navkreber zna biti glasna, ker računalnik določi, kateri vrtljaji so iz vidika moči in ekonomije najbolj primerni. Takrat tudi sodelujeta bencinski in elektromotor skupaj ter črpata energijo iz goriva in baterije. Do sedaj še nisem obstal sredi nobeneg hriba. Ko se pelješ dol, pa z regenerativnimi zavorami zopet napolniš baterijo do vrha.

Absolutno najnižjo porabo 3,8l/100km sem dosegel po stari cesti iz Ljubljane do Celja. Vožnja je trajala uro in 10 minut.

Gretje in hlajenje. Nastaviš in pozabiš. Če ti nastavitev ne odgovarja, jo popraviš s tipko na volanu. Vse nastavitve pa lahko spremljaš in tudi popravljaš na touch-screen ekranu na sredini armaturne plošče.

S tipkami na volanu laho upravljaš glasnost, vir (MW, UKW, CD, AUX) izbiraš skladbe ali postaje, upravljaš dovod svežega zraka, nastavljaš temepraturo, gretje zadnje šipe, hitro odrositev šip in vklop/izklop klimatskega sistema.

Ker pri nas niso vedeli, da za Priusa obstajajo tudi jeklena platišča, sem jih našel na internetu in se odpeljal k trgovcu v Gornjo Avstrijo ponje. Verjetno bi jih imeli tudi kje bližje, ampak Toyota-Feichtmeyer je imela objavljen kompleten cenik rezervnih delov. Vožnja je trajala 4 ure v eno smer, pa nisem bil nič hudo zdelan. Mimogrede - za celo pot sem porabil samo en rezervoar goriva in prevozil razdaljo s povprečno porabo 5,3. Pa ne cijazim po avtocestah...
Novembra sem imel več poti v Lendavo - prav tako brez opaznih znakov utrujenosti. Pot je trajala približno dve uri v eno smer, poraba pa se je gibala okoli 4,7.

Volan je nastavljiv po višini, sedež pa po dolžini, višini in naklonu ter izbočenosti v ledvenem delu. Brez težav najdeš svoj položaj. Visok sem 180 cm in ob nastavljenem prednjem sedežu imam zadaj še vedno 34 cm prostora med zadnjo stranjo sprednjega sedeža in prednjim robom zadnje klopi. Pojdite merit svoje avtomobile za hec...

Avto je zanesljiv. Res je tudi, da ga imam šele eno leto, vendar zaupam v Toyotino statistiko okvar. Prvi servis je znašal 120€. Od tega je bilo 4 litre olja (67€) in filter (14€); ostalo so delo, davki in še nadomestni avto sem si omislil. Do naslednjega januarja je to to.

Drugače pa...a imaš par ur časa za testno vožnjo?
Default avatar

Pauline

JernejG, si se pa res potrudil, zares izčrpno vse, moram priznati ... Hvala. Zanima me, če si se že prej toliko ukvarjal s statiskiko karakteristik vozil oz. priusa ali pa te je šele nakup slednjega pred letom, kot praviš, inspiriral do te mere, da si odkril svoje (nove) talente?! Za tesktko, hvala, ne bo šlo, sem preveč zasedena, imam pa na voljo tudi testne priuse, a ne? Vsekakor hvala, zelo si mi pomagal, mej se lepo! P.
Default avatar

JernejG

Paulina. Res imaš testna vozila na razpolago. Obstajajo pač določene fore, ki jih lahko s Priusom počneš in dvomim, da so jih trgovci usposobljeni pokazat. Ena za pokušino:

Pospešiš hitro do željene hitrosti in odmakneš nogo s plina, da začnejo kolesa poganjati generator. Potem pa počasi (govorim o milimetrih) dodajaš plin, da vse puščice ugasnejo na monitorju. Takrat se pelješ na inercijo in če ohraniš nogo v tem položaju se bo po nekaj 10 sekundah najprej vklopil samo električni pogon in šele kakih 500m kasneje bencinski. Tehniki se v angleščini reče "Pulse and glide". Odlična je v kombinaciji s predvidevanjem stanja na cesti - to pomeni, da za 15 sekund naprej točno veš, kaj se bo na cesti dogajalo, da ti ne bo treba brez potrebe zavirat in zapravljat kinetično energijo.

Bom pa (enkrat do konca leta) pripravil malo bolj informativno spletno stran na priusovo temo.
Beleženja goriva, servisov in ostalega vzdrževanja sem se že kot mladič nalezel od očeta :) Potem pa vse skupaj nadgradil na višji nivo.
Srečno vožnjo!
Default avatar

DRRR

Samo en komentarček: Kupit avto za 25.000 eur in navzgor, pol pa šparat na gorivu, registraciji,...res pametno, ni kaj. Če ima človek tolk denarja za avto, je vseeno če pije 20 litrov. In zato sem podal primerjavo z 200 KM dizlom...vsaj za užitke pri vožnji nisi prikrajšan.
Default avatar

borg

tole šparanje je en popolen blef.
Se je kdaj že kdo vprašal o osnaževanju, ki je potrebno,da izdelajo vse te high-tech varčevalne sisteme? Koliko Co2 producira bager, ki prekoplje rudo za 1 g silicija? Pa separacaija, porabljena voda? Pa kasnejša predelava?
In, koliko enegije je potrebno za izdelavo tehnično in tehnološko izjemno zahtevnih linij za izdelavo takega avtomobila?
In, ali kdo sploh ve, kakšna je recimo "življenska" pot enega navadnega katalizatorja? Da njegova reciklaža povzroči skorajda toliko svinjarije, kot naj bi jo v svoji življenski dobi "prečistil"?
Pa enegija, ki jo potrebujejo za izdelavo recimo enega sončnega kolektorja, ki je skorajda enaka energiji, ki jo ta zbere v svoji življenski dobi, še posebno če upoštevamo še nujne pomožne sisteme za njegovo delovanje? (ja, vem, je off topic-ampak je ista zgodba)

Ja, se je - ampak, ker se začetna svinjarija sprošča v drugih delih sveta, je seveda lokalnim tržnikom in piarovcem velikih korporacij in radi-bi-bili okolkjevarstvenikov malo mar za to. Kar se mi zdi shizofrenija par excellence.

No, je pa to lahko hobi - kjer že na vekevekov velja - če ima človek čas in denar, sky is the limit..

Skartka: če res želite varčevati, kupite majhen avto, s čimmanjšim motorjem-ta povsem zadošča za vožno po omejitvah. Z njim boste prišli od A do B, in ob tem zagotovo porabili najmanj enegije, tako med uporabo, kot pred tem-v času proizvodnje tega avta.
če pa tega nočete zaradi ..udobja, varnosti itd.. in se hočete iti fensišmensi poziranje, potem pa nehajte nakladati o varčevanju.

Aja, še nasvet:preverjeno ta stari golf (II-III) s dizlom z lahkoto porabi pod 5 litrov dizla. Pa še odpadno olje lahko kurite. Avto je skorajda neuničljiv, začetna investicija pa nekaj 100 evrov.
No, pa da vas vidim, okoljevarstveniki..
Default avatar

kolesar1

Golf diesel II, III bi bilo potrebno zakonsko prepovedati, ker so hujši kot stari traktorji. Ko ga sosed zjutraj "zakurbla" zbudi celo sosesko.
Default avatar

borg

@kolesar, ne bodi malenkosten, no - gre za duševno zdrave in rešitev našega planeta, kajne?