Najdi forum

Naslovnica Forum Starševski čvek Montessori program za otroke (od 0-3 leta) in starše v Ljubljani

Montessori program za otroke (od 0-3 leta) in starše v Ljubljani

Pozdravljeni starši in njihovi veliki in majhni korenjaki!

V Ljubljani organiziramo Program za otroke in starše po metodi Marie Montessori.

Za tiste, ki še ne poznate metode Marie Montessori naj poudarim samo nekaj ključnih odkritij, ki so danes temelj montessori pedagogike:
Srkajoči um je značilnost vseh otrok na svetu v obdobju od rojstva do 6 let, najbolj izrazito do treh let. Otrok zaradi te svoje sposobnosti z veliko lahkoto, kakor goba, vpija iz okolja. Izkušnje, vtisi in znanje, ki jih otrok sprejema v tej fazi nezavednega srkanja, so v njem zakoreninjeni veliko bolj trajnostno kot pa to, kar je kasneje naučeno zavestno in z namernim naporom.
Občutljiva obdobja so strjnjen čas v življenju otroka, ko je otrok posebej dojemljiv za določene dražljale do te mere, da ostali stopijo v ozadje. Otrok ima poseben interes za tisto določeno stvar. Ta interes traja določen čas, kasneje v živeljnju se več ne ponovi. Občutljiva obdobja so značilnost vseh otrok (npr. Razvoj jezika).
Polarizacija pozornost je fenomen, ko se otrok posveti nekemu delu s vso svojo pozornostjo in pri tem pokaže popolno zbranost. Posledica te zbranosti je sprememba, ki se zgodi v otroku: otrok je po zbranem, čeprav napornem delu, miren in srečen. Maria Montessori govori o normalizaciji otroka.
Pripravljeno okolje je pojem, ki obsega vse, kar pripravimo odrasli v okolju, ki obdaja otroka, če se zavedamo njegovih značilnosti in potreb. Če je okolje skrbno pripravljeno, potem delajo otroci v njem z vedno večjo zbranostjo in notranjim nadzorom (samokontrolo).
Razvojni materiali so del pripravljenega okolja, ki jih je Maria Montessori oblikovala in jih še danes oblikujejo tako, da pomagajo razumskemu razvoju, razvoju zbranosti, koordinacije, samostojnosti, socializacije in občutka za red. Okolje otroku omogoča, da razvija občutek za druge na naraven in neprisiljen način.

Povzeto po knjigi Marie Montessori, Srkajoči um, Ljubljana 2006, v kateri si lahko preberete več o njenem delu in pedagogiki.

Montessori program za otroke in starše je namenjen otrokom od 0 do 3 leta in se bo izvajal ob prisotnosi enega ali obeh staršev enkrat tedensko v popoldanskih urah. Trajanje programa je 90 minut. Potekal bo devet mesecev (v Ljubljani) s pričetkom v mesecu oktobru. V skupini bo med 6-8 otrok, ki jih bosta vodili dve montessori vzgojiteljici za starost od 0-3 leta.

Program je namenjen otrokom, da bi pridobivali nove izkušnje v pripravljenem montessori okolju. Predmeti in igrače so prilagojeni razvojni stopnji otrok, enako kot so v Montessori vrtcu za otroke v starosti od 0-3 leta.

Pripravljen je za starše, da bi se vzeli uro časa in intenzivno opazovali svojega otroka, lahko izmenjali izkušnje z drugimi starši in dobili ideje za igro in vzgojo.

Več informacij o pedagogiki Marie Montessori in o programu lahko dobite na mailu: [email protected]

Veselimo se srečanja z vami in naših skupnih novih izkušenj!

Kaj KONKRETNO otrok odnese od tega?

Zmotil me je tudi tale stavek:

Maria Montessori govori o normalizaciji otroka.

Kaj je to normalizacija otroka? A brez Montessori metode pa se otroci ne morejo razvit v “normalne”, vedoželjne otroke, ki dosežejo tudi pozornost (če se že tako poudarja)?

Ne rečem, da je ta stvar brez zveze, ampak zanimajo me konkretne stvari in ne neko posploševanje o pozornosti.

S čim konkretno bi nas, starše, prepričali, da otroke pripeljemo k vam?

Sem vesela, da bo tudi Ljubljana imela Montessori vrtec. To je na zahodu ze dolgo najbolj iskan in otroku prijazen program.

Mene bi še bolj veselilo, če bi res odprli vrtec in ne samo popoldanskih uric.

Pozdravljeni!

V zadnjih 10 letih sem naštudirala tako vrtčevski kurikulum, kot Montessori pedagogiko in še kaj, v želji in upanju, da bi svojim otrokom res ponudila najbolje.

Torej, kot laik, kot le starš, sem videla na zadeve s svojega zornega kota, nisem bila obremenjena s stroko kot so nekateri, nisem bila poklicno deformirana … in prav zato, sem vse videla lepo realno in iz vsega tega pobrala ven res le najboljše zase, za mojo družino, otroke.

To kar pišete na začetku, nima Montessori nič zraven, kajti to so dejstva splošna in tukaj nima nobena vzgoja še nič zraven, kajti dejstvo je, da vse kar bomo dali otroku do enega leta in nato do tretjega in nato do šestega bo sejal nato skozi celo življenje! In torej Montessori pri teh vaši besedah, ki jih kopiram spodaj nima nič zraven!!!

***********************************************************************
KOPIRAM:
Za tiste, ki še ne poznate metode Marie Montessori naj poudarim samo nekaj ključnih odkritij, ki so danes temelj montessori pedagogike:
Srkajoči um je značilnost vseh otrok na svetu v obdobju od rojstva do 6 let, najbolj izrazito do treh let. Otrok zaradi te svoje sposobnosti z veliko lahkoto, kakor goba, vpija iz okolja. Izkušnje, vtisi in znanje, ki jih otrok sprejema v tej fazi nezavednega srkanja, so v njem zakoreninjeni veliko bolj trajnostno kot pa to, kar je kasneje naučeno zavestno in z namernim naporom.
Občutljiva obdobja so strjnjen čas v življenju otroka, ko je otrok posebej dojemljiv za določene dražljale do te mere, da ostali stopijo v ozadje. Otrok ima poseben interes za tisto določeno stvar. Ta interes traja določen čas, kasneje v živeljnju se več ne ponovi. Občutljiva obdobja so značilnost vseh otrok (npr. Razvoj jezika).
*************************************************************************

Montessori nastopi šele , ko se kot starš odločiš, da boš otroka vzgajal po tej metodi in če se izrazim čisto laično, da ne kopiram knjig in ostale literature kot vi, kajti staršu je treba predstaviti na lahek preprost način, nam razumljiv, je meni osebno Montessori pedagogika zato blizu in všeč, ker temelji:

1. Otroci svet doživljajo celostno in ne ločeno, vključitev cele družine, okolice – za realizacijo imajo različne kotičke, kotiček za igro, ustvarjanje …

2. Spodbuda samozavesti, neodvisnosti, samodiscipline, talentov. Imamo celovit pristop k otroku.Obravnavamo ga kot celoto, edinstvenost…

3. Konkretne izkušnje in praktične udeležbe v aktivnosti.

4. Veliko pogovora, poslušanja otrok in njim odgovarjanja.

5. Vzgojiteljica je veliko opazovalka, skrbi za dobro vzdušje, podboro, pohvale, pomoč, varno in pozitivno okolje…

6. Projektno delo, lastna odločitev in sodelovanje z vrstniki

7. Bogata ponudba aktivnosti, da lahko otrok sam izbira, se odloča…otrok sam izbira igro, igračo, vzgojitelj je le opazovalec.

10. Aktivno učenje, kar pomeni, da otrok sam odkriva, vzgojitelj le spodbuja, stoji ob strani, mogoče nakaže rešitev, toda otrok, če se le da, jo najde sam.

11.Z jasnostjo, doslednostjo in s postavljanjem mej brez vsiljevanja avtoritete ter s spoštovanjem otroka in njegovih potreb, pripomoremo k izgradnji njegove lastne motivacije in samodiscipline …Montessori vzgoja nasprotuje avtoritarnemu pristopu.

In še veliko je tega, ampak tole je recimo meni najbolj sedlo in na koncu marsikdo lahko ugotovi, saj to ni vzgoja, to je že lahko naš način naš življenja.

Nekje sem nekoč prebrala tole in bom kar kopirala, ker se strinjam da so to res rezultati , ki jih sčasoma dobiš od svojih otrok, če jih vzgajaš v duhu Montessori.

KOPIRAM:
CILJI MONTESSORI pedagogike so: »Vgojiti otroke v samostojne odgovorne osebnosti, ki znajo uveljaviti svoje potrebe in želje, ob tem pa upoštevajo bližnjega in znajo sodelovati z njim!«

SEveda je to le delno, rezultatov je še mnogo več.

Ampak kot sem dejala na začetku, se mora starš sam odločiti kaj je zanj, za njegovo družino in otroka pa resnično najbolje in nato temu slediti. jaz sem v vzgojo vključila tudi Montessori, vsaj točke, ki sem jih omenila zgoraj, ker smo ugotovili, da je to itak naš način življenja in smo s tem le nadaljevali in zraven vključili še naše otroke.
Zato M. pedagogiko podpiram, čeprav je tule malo hecno predstavljena, itak se ne da v parih stavkih povedati vsega, zato sem si vzela čas in razložila svoje izkušnje in poglede in mogoče nekomu pomagala, da mu je zdaj vsaj malo bolj jasno kako in kaj.

Lep dan in nasvidenje.

Zanimivo, nisem vedela da pri uršulinkah učijo po montessori metodi. Hvala za informacijo, čeprav je za nas itak že zdavnaj prepozno, ampak ob morebitni razširitvi družine bomo pa definitivno poskušali tudi v tej smeri.

Mmamica, najlepša hvala za tole predstavitev.

Draga mmamica!
Hvala za vašo preprostejšo razlago. Vsekakor se strinjam z vsem kar ste napisali. Najbrž je bila razlaga za tiste, ki tega pristopa ne poznajo morda rahlo nejasna.
Glede na to, da se o vas na internetu prebrala že veliko pohvalnega bi vas z veseljem spoznala in obiskala.

Montessori vrtec trenutno že deluje v Ljubljani in Mariboru.

Vendar naš program ni vrtec, je le tedensko srečanje otrok in staršev. O prednostih in načinu dela bi se pogovorila z vsakim zainteresiranim staršem osebno.

Hvala vsem!

Meni je bilo tole “vmešavanje” tule v veselje in v enako veselje mi bo tudi srečanje z Vami, kajti obe očitno pri svojem delu uporabljava tudi Montessori pedagogiko in ni lepšega, če to lahko deliš še z nekom, kajti več glav več ve.
Lahko mi pišete na moj email: [email protected] in tam nadaljujeva najin pogovor. LP!

Draga rdeca cesnja!
V kolikor vas zanima naš program se lahko osebno spoznamo in pogovorimo in se potem odločite ali je to kar ponujamo za vas primerno, sprejemljivo in zanimivo ali ne.
Več se lahko pogovoriva preko maila v kolikor si to želite.

Želim vam lep vikend!

Tu je lahko teoretizirat, kaj je to in kaj morda ni.

Pojdite si pogledat vrtec in videli boste razliko. Naš je že kar nekaj časa v Montessori vrtcu in moram reči, da smo z metodo izredno zadovoljni.

Povsod se najde kaj, ko nam morda ni všeč – saj je vmes človeški faktor, a moram priznati da v 98{04cafd300e351bb1d9a83f892db1e3554c9d84ea116c03e72cda9c700c854465} lahko rečem, da sem zadovoljna in se sprašujem: “ZAKAJ NAM VENDARLE DRŽAVA PONUJA VRTCE Z DRAGIMI IGRAČAMI, KO PA JE MONTESSORI NA VOLJO Z BISTVENO BOLJ PREPROSTO OPREMO IN NUDI BOLJŠI RAZVOJ OTROKA.”

Primer: otroci se igrajo z vodo, “pomivajo” ogledala, meljejo kavo, “šivajo”, obrisujejo like, pikajo (s posebnim šilom s pikanjem izrežejo države, kontinente, slike), obrisujejo črke ipd.

A mislim, da sem povedala le morda kak procent iz življenja vrtca. Za več bi potrebovali sklop vsaj treh večernih video oddaj. Če ne vidiš, potem je vse neobjektivno. Dela se ne da opisati z besedami. Šele potem lahko kot starš dojameš bistvo metode.

Draga MamicaŠeEna!

Veliko resnice je v tem kar ste napisali. Tako težko je staršem povedati in predstaviti to kar je v tem posebnega, pozitivnega in razveseljujočega. Mene to navdušuje in upam, da bo tudi naša preljuba Slovenija tako napredovala, da bodo imeli starši možnost izbirati med državnimi, montessori in še kakšnimi vrtci.
“SLEDIMO OTROKU!” je tisto kar je najpomembnejše.

Vidim, da res poznate delo vrtca in upam, da svoje pozitivno mnenje delite tudi z drugimi starši.

Res me je osrečil vaš post!
Lep dan!

Dragi starši in njihovi nadebudneži!

Vsem se zahvaljujemo za njihovo zanimanje in interes.
Sporočamo, da sta obe skupini programa za otroke in starše več kot polno zasedeni.Igralne urice se odvijajo zaenkrat dvakrat tedensko in so pravtako zasedene.

Za vse, ki bi vas morda samo informativno zanimalo sodelovanje se lahko ne glede na to oglasite in vam bomo sporočili v kolikor bomo ustanovili še kakšno dodatno skupino, sicer pa ob ponovnem vpisu prihodnjo jesen.

Želimo vam prijetne zimske dni in zmerja sledite svojim otrokom!

New Report

Close